Şimdi Ara

BMW 3 serisi (F30) (3346. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
11 Misafir - 11 Masaüstü
5 sn
70.298
Cevap
511
Favori
4.415.253
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 33443345334633473348
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar selam aracinizin garantisi bittikten sonra periyodik bakimlara hangi servise goturuyorsunuz ? Borusana goturmenin bir espirisi kalmiyor garanti bittikten sonra diye dusunuyorum. Guzel isciligi olan guvenilir bir servis ariyorum tercihen avrupa yakasi ama anadoluda olur.
  • Elf Mariachi kullanıcısına yanıt
    Aracın balatalarından geliyor olabilir bu ses. Benimki öyle en azından,ne balata tozu temizleyicileri sıktım, bana mısın demedi, balata değişiminin gelme zamanını bekliyorum sabırla....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Archi33tect -- 14 Ekim 2019; 20:32:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulosele

    Aracının bakımını (filtreler ve yağ değişimi) kendi yapan var mı?
    Filtreleri ve yağı internetten satın aldım, kendim yapsam diye düşünüyorum, bu hususta öneriniz olur mu?
    Teşekkür ederim...
    Ben yapıyorum, kısaca iki şey önereceğim.
    1. Mann, mahle (knecht), hengst, bosch gibi oem üreticilerden şaşmayın filtrelerde.
    2. Yapacağınız işi öncewww.newtis.info sitesinden şase numaranızın son 7 hanesini yazarak (bmw servis ve tamir yönergelerinin olduğu bir site) araştırın, hangi anahtar lazım? O işlemin ön hazırlıkları var mı ve neler? Hangi civarayı ne kadar tork ile sıkmak gerekiyor? Hangi civatada sabitleyici hangi civatada anti seize pasta kullanmak gerekiyor. Kısaca doğru düzgün bir iş yapmak için bu site çok faydalı.

    Ek olarak da bu işleri yapabilmek için az çok takım lazım olacaktır. Yağ filtresi için lokma lazım (doğru ölçüyü newtis den bulabilirsiniz), yağ tapası için doğru lokma ya da torqs, buji işin 14mm 12 köşe 1/4 loklmaydı, diskler için 7mm ya da 8mm alyandı modele göre değişiyor (doğru bilgi yine newtis de), tork anahtarıydı derken baya bir alet edevat birikiyor. Ben çoğunu ayrı ayrı aldım, set olarak sadece bosch tornavida takımım var, bits uçlarından 13mm lokmaya kadar içeriği eğey zengin ve çok işime yarıyor. Ama şimdiki aklım olsa diğer aletleri de set alırdım çünkü zaten set parasına yanaşıyor ayrı ayrı almak. Size önerim kesin kararlıysanız takım olarak alın, aksi halde şimdilik sadece yağ bakımı için gerekli olanlara newtisden bakıp öyle satın alın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Do It Yourself -- 14 Ekim 2019; 22:58:40 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Do It Yourself D kullanıcısına yanıt
    Harika bir site

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HErkese iyi günler. 320d MSport var ön arka malum farklı lastik ebatları var.

    225/45/18 ve 255/40/18. Kışlık olarak Kumhoya baktım fakat aynı seri üretim vs. olmasına rağmen ön ve arka desenler farklı birbirinden. Satıcı da Ankaradaki Kumho bayi ve Kumho böyle yanak ve tabana göre deseni değiştiriyor diyor aynı seri olsa da diyor. Çoğu araca taktım olur diyor ama yine de bilemedim ön ve arka desenlerin farklı olması sorun yaratır mı acep?

    Ek olarak; yazın bile arkası oynayan arabaya ne takarsan tak muhtemelen zorlayacak diye düşünüyorum. o yüzden nokianın çivili lastiklerini düşünüyorum kullananınız var mıdır acaba.
  • eup kullanıcısına yanıt
    Kışlık lastikte dar taban her zaman özellikle kar ve buzda avantajlidir. Ben olsam 205, max olarak da 225 taban bir lastiği on Arka ayni olmak üzere 16 veya 17 jantla kombine ederdim. Arabaniz kac model?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dmrngh

    Kışlık lastikte dar taban her zaman özellikle kar ve buzda avantajlidir. Ben olsam 205, max olarak da 225 taban bir lastiği on Arka ayni olmak üzere 16 veya 17 jantla kombine ederdim. Arabaniz kac model?
    araba 2015 model.
  • eup kullanıcısına yanıt
    Lastik basınç sensörüyle birlikte bir takim almaniz gerekiyor bu durumda ayri jant için, borusan kampanyası bu anlamda fiyat olarak fena değil. Suanki ebatlarla rft lastige vereceğiniz paradan biraz fazlasina jant lastik sensör üçlüsüne sahip olabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Do It Yourself D kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim...Siteyi inceleyeceğim...
  • eup kullanıcısına yanıt
    dmrngh D kullanıcısına yanıt
    Dmrngh’ye katılıyorum, Ankarada yaşıyorum ve eski e90 aracımda yıllar önce ön 225/45r17 arka 255/40r17 kışlık rft lastik almak gibi bir hataya düştüm zamanında. Nerde yaşıyorsun bilmiyorum ama eğer yaşadığın yerde kar yağıyorsa (pek kar düşmeyen bazı illerimiz hariç) yani karda araç kullanmayı düşünüyorsan sakın bu taban kışlık alma! Özellikle arkaya 255 taban kışlık asla alma!

    Ben bir kaç ay dayandım sonra çıkma (sıfır ayarında) orijinal 16” Bmw kışlık jant lastik takımı almıştım (205/55r16 idi e90 ın orijinal ebadı.) ve inan bana 255 kışlık takmışsın ya da yazlıkla gezmişsiz karda hiç bir farkı yok, ıslak zeminde zaten yazlık desen su tahsiyesi iyi olduğu için daha avantajlı. 255 arka 225 ön kışlık sadece kışın kar düşmeyen ama hava sıcaklığının 7 derecenin altında olduğu yerlerde mantıklı. Onun harici 205/60r16 (f30 için orijinal ebat) orijinal bmw jant lastik takımını (çıkma ya da sıfır) hem güvenlik hem de konfor açısından şiddetle öneriyorum. (Maliyet avantajı ve sök tak yapılmadığı için orijinal jantların zarar görmemesi ayrıca balans bozulmadığı için titreme yaşanması ihtimalinin azalması da cabası)

    Son önerim bridgestone driveguard kışlık rft.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Do It Yourself -- 18 Ekim 2019; 0:33:56 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Do It Yourself

    Dmrngh’ye katılıyorum, Ankarada yaşıyorum ve eski e90 aracımda yıllar önce ön 225/45r17 arka 255/40r17 kışlık rft lastik almak gibi bir hataya düştüm zamanında. Nerde yaşıyorsun bilmiyorum ama eğer yaşadığın yerde kar yağıyorsa (pek kar düşmeyen bazı illerimiz hariç) yani karda araç kullanmayı düşünüyorsan sakın bu taban kışlık alma! Özellikle arkaya 255 taban kışlık asla alma!

    Ben bir kaç ay dayandım sonra çıkma (sıfır ayarında) orijinal 16” Bmw kışlık jant lastik takımı almıştım (205/55r16 idi e90 ın orijinal ebadı.) ve inan bana 255 kışlık takmışsın ya da yazlıkla gezmişsiz karda hiç bir farkı yok, ıslak zeminde zaten yazlık desen su tahsiyesi iyi olduğu için daha avantajlı. 255 arka 225 ön kışlık sadece kışın kar düşmeyen ama hava sıcaklığının 7 derecenin altında olduğu yerlerde mantıklı. Onun harici 205/60r16 (f30 için orijinal ebat) orijinal bmw jant lastik takımını (çıkma ya da sıfır) hem güvenlik hem de konfor açısından şiddetle öneriyorum. (Maliyet avantajı ve sök tak yapılmadığı için orijinal jantların zarar görmemesi ayrıca balans bozulmadığı için titreme yaşanması ihtimalinin azalması da cabası)

    Son önerim bridgestone driveguard kışlık rft.
    Tamam hocam sağolasın. Ben de Ankara İncek'te oturuyorum ve şehiriçine nazaran haliyle buralara kar eskisi kadar olmasada yine de toplamda 2-3 hafta kadar sağlam olur.
    zaten RFT almak gibi bir niyetim yoktu ama bu 255 taban dediğin gibi kış için hakkaten çılgın olur diye düşünüyorum.

    bu arada merak ettiğim benim lastikler msport olduğu için 18 inc ve araba yere zaten yakın de 16 inç 205/55r16 uyar mı buna acep. ama denemeye değer gibi. Valla bileydim eski f20 nin kışlık jant lastiklerini arabayla vermezdim :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dmrngh

    Lastik basınç sensörüyle birlikte bir takim almaniz gerekiyor bu durumda ayri jant için, borusan kampanyası bu anlamda fiyat olarak fena değil. Suanki ebatlarla rft lastige vereceğiniz paradan biraz fazlasina jant lastik sensör üçlüsüne sahip olabilirsiniz.
    yok hocam RFT kışlık almam zaten ben. sorunum jant lastik ortak almak değil ebatlar. 255 taban kışlık lastik ne kadar yol tutacak ki gidip bi de jant lastik borusan set alıyım. ebatı küçültsem mi diye düşünüyorum kışlıklarda.

    yada 1 ay taksi kullanım amünüm ya
  • eup kullanıcısına yanıt
    Kapı içindeki etikette yazıyorsa (ki yazar) sıkıntı yok, orijinal ebat listesidir o (f30 ise araç 205/60r16 ebat 55 yanak değil) ben de bu şekilde kullanıyorum yazın 18 m jantlar ve kışın 16 lar ile.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • eup kullanıcısına yanıt
    Ben zaten bir onceki mesajda önermiştim 16 ya da 17 jant 205-225 arasi bir ebat alin diye. Borusan bu sekilde setler sunuyor bütçe musaitse mantıklı. Borusan dememin sebebi de sensörler. 2014 sonrasi bmwlerde lastik basınç sensorsuz jant alırsanız araba sürekli uyari verecektir ve dtc on dsc off modlarini kullanamazsınız, karda zorlu şartlarda bazen araba saplaninca bu modlar kurtarici oluyor. O yuzden ikinci el alirken de sensörlü alin janti ya da en az 900 lira gibi bir ucret daha verip sensor almak zorunda kalirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Do It Yourself

    Kapı içindeki etikette yazıyorsa (ki yazar) sıkıntı yok, orijinal ebat listesidir o (f30 ise araç 205/60r16 ebat 55 yanak değil) ben de bu şekilde kullanıyorum yazın 18 m jantlar ve kışın 16 lar ile.
    eyvallah bi kontrol ediyim olmazsa ben de öyle bir satılık araştırıyım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dmrngh

    Ben zaten bir onceki mesajda önermiştim 16 ya da 17 jant 205-225 arasi bir ebat alin diye. Borusan bu sekilde setler sunuyor bütçe musaitse mantıklı. Borusan dememin sebebi de sensörler. 2014 sonrasi bmwlerde lastik basınç sensorsuz jant alırsanız araba sürekli uyari verecektir ve dtc on dsc off modlarini kullanamazsınız, karda zorlu şartlarda bazen araba saplaninca bu modlar kurtarici oluyor. O yuzden ikinci el alirken de sensörlü alin janti ya da en az 900 lira gibi bir ucret daha verip sensor almak zorunda kalirsiniz.
    hocam sağolun bmw 9 bin çekiyor 4 jant + lastiğe.
  • eup kullanıcısına yanıt
    Bmw Her sene ekim ortası şubat sonu arası genelde kışlık jant lastik kampanyası yapıyordu ama bu sene kampanyalar sayfasında göremedim, anca o şekilde alınabilecek düzeye düşüyor bir nebze.

    İkinci el ilanlara da baktım ama 3-5 tane anca var düzgün ilan 2000-2500 arası fiyatları da 16 ve 17 inch sensörlü kışlık, 2017 den yeni lastikli. Ankarada bulamadım. Eskiden çok vardı sensörlü temiz çıkma jant lastik, şimdi kendini uyanık sanan lastikçiler setleri alıp sensörünü söküp ayrı ayrı satma derdine düşmüş, sensörlü resim koyuyorlar arayınca sensör yok onu ayrı satıyoruz diyorlar.

    Nasıldır bilemiyorım ama fiyatı uygun bir adet set istanbulda buldum size pm gönderdim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese iyi akşamlar.
    Uzun zamandır 2016 ve üzeri 320iED 40.yıl paket ve M plus paket bakıyordum. Artık alıcı gözüyle araştırmaya başladım :)
    Ben baktıkça fiyatların da daha çok arttığını gördüm :) o yüzden m pakete yöneldim ister istemez.
    Dikkat ettiğim kadarıyla 40.yılda M plustan farklı olarak, deri koltuk,harman kardon ses sistemi,nbt ekran var. Açıkçaıs nbt ekran gerçekten çok hoş ve arabaya çok güzel bir hava katıyor.
    Merak ettiklerim m plustaki hi-fi ses sisteminin kalitesi nasıldır?
    Bu arabanın kronik sorunları, şundan uzak dur şuna alırken dikkat et dediğiniz bir şey var mı? Bir de, biraz subjektif olacak ancak 3 senelik, en az 50-60 bin km yol yapmış araca en az 200bin lira yatırma riskini almaya değer mi düşünceliyim :/
  • sserdar93 kullanıcısına yanıt
    M paketteki alcantara koltuk ile kıyaslanmaz 40.yılın deri koltuğu..Koltuk soğutma da olmadıgı için deri sıkıntıdır..Sadece görüntüsü var.

    hi-fi yeterlidir harman ile arada cok fark yok idare eder.

    Bu arada nbt güzeldir ama calınma ihtimali de hiç de az değil malum artık piyasası oldu hırsızlar için..
  • Bugün 2015 320iED aracımın yağ, yağ filtresi, polen filtresi ve hava filtresini kendim değiştirdim, gayet kolay oldu.
    Filtreler orijinal BMW : 450₺
    Yağ Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30, 5lt: 214₺
    İşçilik: Bedava 😁

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 33443345334633473348
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.