Şimdi Ara

BMW 3 serisi (F30) (1812. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
70.298
Cevap
511
Favori
4.415.380
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 18101811181218131814
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Daaeu kullanıcısına yanıt
    titreme olanlarda yapmaları lazım eğer sonradan monte edilebiliyorsa.ama titremeyi zaten zor kabul ettiriyorsun:D
  • o kadar detaylı bilmiyorum,sıkıntı varsa borusan bir şekilde çözmeye çalışıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arslanut


    quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    quote:

    Orijinalden alıntı: Daaeu

    Direksiyon titremesi ile sorun yaşayan arkadaslara bir önerim olacak. Tum lastiklerinki eşit olacak sekilde Lastik basınçlarını düşürüp (1.9 - 2.0 bar düzeyine) deneyin. Sorunu hafif şekilde hissedenlerin duzeldigini göreceksiniz. Yani umarım öyle olur. Zira bu Rft lastiklerin basıncı arttıkça konforu ve yol kusurunu hissettirmesi de artıyor. Basınç düşük olduğunda sürüş konforu da artıyor. Bilgerinize sunmak istedim.

    Bir tek noktayı hatırlatmak istiyorum sizinle aynı aracı kullanan bir forum arkadaşınız olarak;

    Lastiklerin tanımlanandan daha düşük basınçta kullanılması, aracın yol tutuş ve frenaj değerlerini etkileyeceği gibi, daha düşük basınçta kullanmak ayrıca lastik materyallerinin normalden daha çok ısınmasına da sebep olur.
    RFT lastiklerin patladıktan sonra belli bir sürati aşmadan 80 km/h gibi ve belli bir kilometre limitiyle kullanılması zorunluluğu ve bundan sonra da onarımı yerine değişiminin tavsiye edilmesi bu sebepledir.

    Otomobillerde yol kaynaklı titreşimler çok ciddi bir problemdir mühendislik açısından. Bu titreşimlerin lastikler, süspansiyon sistemi, elastik bağlantı elemanları vb. donanım üzerinde yok edilmesi beklenir.
    Balans aracın yürür aksamında döner tüm parçaların birbiri ile uyumunun sağlanmasıdır. Balansı doğru bir araçta yüksek devirlerde birbiri ile uyumsuzluk yüzünden orta çıkabilecek mekanik rezonansı hissetmezsiniz. Ancak tabi ki bu durum yol şartlarından kaynaklı vibrasyonların, tüm yürür aksam üzerinden size iletilmesini engellemez.Dediğim gibi, bu vibrasyonların gövde, direksiyon, süspansiyon ve hatta pedallar üzerinden size ulaşmasını engellemek için damping planlamaları, dizaynları yapılır.
    Bu bir dengedir. Bu vibrasyonları ne kadar fazlaca bu donanım üzerinde yok ederseniz, aracın şasi tepkilerini, yol tutuş keyfini, direksiyon hassasiyetini ve lezzetini azaltırsınız. Ancak hem yaylanma konforu, hem motor hem yok kaynaklı vibrasyon konforu ve hatta akustik konfor çok yükselir. Ya da tam tersi gerçekleşebilir üreticinin tercihine göre...

    Ben 1 yıl süre ile 3.20i ed ve C180 Coupe'ye beraber sahip olup, kullandım. C180 direksiyonu yoldaki hiçbir şarta göre titremezdi ama hissiyat BMW'ye göre çok zayıftı. Sportif bir versiyon ve 18' jantlı bir araç olmasına rağmen bir virajda aracın öne tekerleklerinin tutunma durumunu veya yol yüzeyinin durumunu hissetmek zordu.
    Özetle benim sürüş zevkime göre biraz fazla tatsız, tuzsuzdu.

    Bunun yanında 3.20i ed aracımı aynı yollarda kullandığımda ise, yol durumu, tekerleklerin tutunma seviyesi vb. hakkında mükemmel bilgilendirme alabiliyorsunuz. Bu konular çok lezzetli. Ancak bana sorarsan burada da biraz fazlaya kaçılmış. Bilgilendirme seviyesi, yolun bozukluğuna göre etkilenme seviyesine yükselebiliyor.

    Tamamen kişisel beğenilere ve beklentilere göre değişmekle beraber, benim zevkim açısından en iyi direksiyon bu ikisinin ortasında bir noktada olabilirdi. Birisi sağa birisi sola doğru fazla açılmış bana göre...

    Bütün bu yukarıdakileri bazı arkadaşlarımızın yaşadığı titreme problemine yönelik yazmadım. Çünkü insanların yaşadığı problemleri uzaktan yorumlamaya çalışmak asla doğru bir hareket olmaz. Bu tip konuların mutlaka servise danışılarak çözüme ulaştırılması gerekir. Ben sadece biraz genel bilgi yazmak istedim. Uzun zamandır vaktim olmamıştı...

    Mtutun hocam yorumlarınızı gerçekten keyifle okuyorum. Bu direksiyon titremesi ile ilgili bir sorum olacaktı siZe. Şimdiye kadar öyle çok yazıldı çizildi ki artık direksiyon titriyor mu yoksa normal mi iyice karışmaya başladı. Ben de son zamanlarda daha da bir dikkat eder oldum. Aracım yaklaşık 13.000 km 2014 model 320 ied. Normal şartlarda az da olsa bir titreme var fakat bazı yol şartlarında ( asfalt ama pürüzsüz değil ) bariz bir şekilde belli oluyor. Yol şartlarından Oldugunu düşünmek istiyorum ama buseferde titreme esnasındaki salınım hareketi tuhaf geliyor. Yani yol şartlarından olsa arada bir azalip çoğalması gerekir. Tabi gözle farkedemiyorda olabilirim bu azalma ve çoğalmayı frekanstaki. Servise gitsem mi gitmesem mi karar veremedim. Daha düne kadar burada yazılanları okumasam ellerimi bırakıp direksiyonun titrediğini bile farkedemezdim. Öte yandan forumda araç değişimine kadar giden arkadaşlarımız var ki bu da olayın bir problem olduğu gercegini orataya koyuyor. Ama hangi durum problem hangi durum değil ? Bununla ilgili bir fikiriniz var mı ? Teşekkürler.

    Öncelikle ben mekanik konusunda değil şasi konusunda uzmanım, bunu belirteyim. Tabi bunun yanında tüm mekanik ve yürür aksamın da şasi bağlantısı olduğu için birbirinden ayrılmaz bir bütün halindeler.

    İkinci olarak bu yazımda veya daha önce bu konuda yaptığım hiçbir yorumun kesin bir bilgi veya duyuma dayanmadığını ve sadece kendi tahminlerim olduğunu da vurgulamak isterim.

    Direksiyonumda 70 km/h altında ve 100 km/h üstünde hemen hemen hiç bir yol şartında bir vibrasyon hissetmedim. Bu hız aralığında da yol zemini düzgünken yaptığım testlerde yine hiç bir vibrasyon hissetmedim.
    Ancak yol zemini bozulmaya başladığında, not olarak ekleyeyim çok aşırı bir bozukluktan bahsetmiyorum, bu aralıkta değişen miktarda vibrasyon hissettiğim oluyor. Ancak bu vibrasyon beni rahatsız edecek veya arıza kabul edip, servise gidip, aracımla uğraştıracak düzeyde değil.
    Tabi bu kısımdaki yorumum görecelidir, kişiye göre değişebilir. Bir de sanırım bu vibrasyon, burada okuduğum yorumlardan anlaşıldığı üzere bazı araçlarda daha yüksek seviyede galiba...

    Daha önce dediğim gibi, ben ne mekanik uzmanıyım, ne bu konuda bir bilgi veya duyum aldım. Ve hatta hiç kimseye sormadım bile... (açıkçası zaten sorsaydım da, bu bilgiyi burada yazmazdım) Ancak benim tecrübe ve tahminlerime göre,
    bu konunun direksiyon kutusu kaynaklı olduğunu düşünmüyorum. Tabi ki, bu vibrasyonların bir kısmı klasik balans, lastik hasarı, jant hasarı, montaj hatası gibi konulardan kaynaklıdır. Bunları hariç tutarak konuşuyorum.

    Sizin alıntı yaptığınız ve daha önceki yazıma da konu olduğu üzere BMW şasi ve mekanik sistemler ayarları sportiflik, sürüş lezzeti önde tutularak çok düşük tolerans ile yapılan bir marka. Dolayısıyla bu rijit ve gergin şasi üzerinde sürüş ve yol koşulları
    sebebiyle oluşan vibrasyonlardan mekanik aksamların daha fazla etkileniyor olması muhtemeldir. Yine muhtemeldir ki, değişken spor direksiyon da aynı durumdadır. Ancak konfora yönelik daha fazla takviyeli olması bu vibrasyonları daha iyi sönümlemesine sebep oluyordur.

    Sonuçta ben başından beri bu şikayetin giderilmesinin çözümünün mekanik aksamlardan ziyade (ki öyle olsa çok kolayca giderilirdi sorun) şasi ile olan ilişkilerde olduğunu düşünüyorum. Yani şasi bağlantısının hassasiyeti kaynaklı olduğunu düşünüyorum.

    Sanırım Aubey arkadaşımız yukarıda bir bilgi paylaşmış. Kendisi bayağı bir uğraştı bu işlerle. Bilmiyorum nereden aldı bu bilgiyi? Kesin midir, değil midir? Ama doğru ise, tahminim de doğru çıkmış olur diye düşünüyorum...

    Benim size tavsiyem, aracınızda tehlikeli el bırakarak testler yapmayın, eğer gerçekten anlattığınız kadar küçük bir titreşim ise bu kadar küçük bir ayrıntı için keyfinizi kaçırmayın, aracınızdan zevk alın, sorunun tamamen ve net bir şekilde halledildiği bilgisi paylaşılırsa, gidip yetkili servisten gereğinin yapılmasını isteyin, o tarihe kadar kafanızda bir güvenlik sorunu varsa yetkili servise güvenlik problemi olup, olmayacağı yönünde bir kontrol yaptırın. Bu da yeterli değilse, bir güvenilir bağımsız servisten görüş alabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 8 Eylül 2015; 16:07:04 >




  • Arkadaşlar bu konuya video yüklemeye çalışıyorum ama bir türlü başaramadım.

    Video yükle butonuna basılınca açılan sayfadan videoyu yüklüyorum. Tamamlandıktan sonra otomatik ön izlemeleri hazırlıyor. Bitince videoya isim yazıp, kaydet butonuna basıyorum, bir şey olmuyor.
    Sadece emek boşa gidiyor. Bir de video yükleme sayfası enden yarım açılıyor, acaba sağ tarafta görmediğim bir komut mu var? Bilgisi olan, yüklemeyi başarmış olan var mı??
  • 318i için fiyat alan varmı? yada 320i için
  • aubey A kullanıcısına yanıt
    Hay allah bu ne demek şimdi benim araç 40. Haftada üretilecek ertelemek mi lazım yani?
    Teşekkürler bilgi için nereden edindiniz ayrıca bu bilgiyi

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • feriterk F kullanıcısına yanıt
    karakter önemli, paran var ama karakterin yok. zaten onu da satın alamazsın. blok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaferolcu

    Arkadaşlar dün 2013 model 3,16 aracımı 2.bakım için servise götürdüm. servis yetkilisi bu model yılının bazı partilerinde yakıt pompasında ilerde arıza çıkarabilecek
    kusur bulunduğunu belirtti. ve ücretsiz yakıt pompasını yeni başka bi pompayla değiştirdiler.
    Belki aynı uygulama direksiyon titremesi yaşayan araçlardada uygulanabilir. Yakıt pompasıyla alakalı bu değişimi yaşayan arkadaşlar varmı?

    Aynı araba bende de var. Bakımda yakıt pompasını değiştirmişlerdi. Genel olarak yapılıyor, endişelenmeyin...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hyskuzpoy1 H kullanıcısına yanıt
    Bu paylaşım eksilenmiş ne anlama geliyor yapan arkadaş açıklayabilir mi?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • hugosan_tr kullanıcısına yanıt
    nette wma 5.1 müzik bulamadım hocam var mı şu 4000 şarkı için bir link?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaan2142

    318i için fiyat alan varmı? yada 320i için

    2,99la 318 boş deri ve tr paket sanroof 135 lere geliyor, luxury 159 larda, sportline 148lerde 😔😔😔

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Titreşim konusuna açıklık getireyim.

    3 farklı BMW'de yaşadım. 3'ü de araç değişimine ve Değişken Spor Direksiyonlu (2VL) siparişiyle giderildi. Araçlar F20 (1 Serisi) ve F30 (3 Serisi) idi.

    Servotronic olan araçlarda olabiliyor. Evet olabiliyor!

    Yani kiralık 20.000KM'de tüm çukurlara düşmüş ve balansı iyi olmayan bir BMW 316i'de titreşim (aynı yol ve KM/H hızlarda) olmuyor.

    Ama sizin aldığınız araçta bu titreşim çıkabilir. Şaka gibi.

    İlgili konu üzerine çok araştırma yaptım. Servotronic direksiyon kutusunun üzerindeki elektrikli motorun titreşimi diyebilirim.

    Sizin dediğiniz gibi Değişken spor direksiyon daha detaylı prof. bir ürün olduğundan problem yaşanmıyor.

    Şunu sormalıyız? direksiyon kutusu araç hızıyla neden bağlantılı olsun ki?

    Neden: Hıza bağlı Servo motoru devreye girip çıkıyor. Ve servo motoru titriyor. Servo motoru direksiyon kutusunun üzerinde olduğundan belli hız aralıklarında titreşim direksiyona geliyor.

    Saygılar,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: koleksiyoner

    dsg nin de biraz adı çıkmış olabilir, çift kavrama otomatiklerin ilk çıkanı, ve totalde piyasada en çok olanıdır sanırım, ilk çıktığında tabi çok arıza yapmış olabilir.
    ama bu forumların da biraz garip hali var, yani binlerce satılan araçtan 3-5 i arıza oldu mu foruma yazılıp druyor korkutuyor, bizim milletin de biraz gelirinin üstünde aldığından fazla orasını burasını dinleyip taktığı araçlar, bmwde de yolda giderken direksiyonu bırakıp aa titriyor deyip servise koşan var :))) bigün direksiyonu bıraktıklarında 110 la yolda giderken hakkaten titretecekler yani :))

    sizin gibi dusunerek passat aldim. sonuc benden once bir kere kavramasi degisen arac benide 2 kez yolda birakti. Bir kez kavrama bir kezde mekatronik degistirdim. Her seferinde iscilik odedim. Sonuc benim icin husran oldu acikcasi DSGde.

    Yurt disinda mercedes fabrikasinda calisan ve yazlari gelip giden bir komsumuz var. Benimde araba degistirme surecime gelince bayaa sohbet ettik. Kendisi benzer problemlerin yurt disinda da yasandigini ve Almanya'da VWnin cok elestirildiginden bahsetti. Bu durumda olusan sorunlarin munferit olmadigi ve dunyada kroniklestigi sonucunu cikariyorum. Insanlarin forumlarda bu tip seylerden bahsetmesi ve DSG'den uzak durulmasi gerektigini paylasmasi cok dogal. Ayni sekilde okuyan insanlarin korkmasida.




  • kaan2142 K kullanıcısına yanıt
    3.20i sport plus icin 146 bin teklif aldim. Durum oyle olunca 8000 bin km mart ayi cikisli makyajsiz 3.20i ed sport aldim 130 bine.
  • Selam Arkadaşlar hepinizin aracı hayırlı olsun.
    2,84 kurla sipariş verdiğim 3,20 Luxury Jatoba Kahve aracım Kasım başı gelecek Kur 2,99 oldu kabus başladı. 20 gündür takip etmediğim 2.el site kalmadı vazgecip ikinci elmi alsam diye :)
    Unutmadan Borusan da Takas desteği var o desteği de kendine yontan 2.el uzmanları sayesinde kötü fiyatlama yapıyorlar. (hem kurdan hemde 2 elden zarara uğramayın)
    Sportline Kullanıcılarına sorum sa; hep sportline süspansiyonlarını sert koymuşlardır diye bir algım var. Sportline da sürüş keyfi nasıl ? süspansiyonlarından şikayetçi olan varmı?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • cell1987 C kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun güzel seçim
  • Dureza kullanıcısına yanıt
    Merhaba,
    Sürüş modları arasında 4 seçenek var. Bu seçenekleri Tahrik, Şase ya da ikiside olarak ayarlayabiliyorsunuz
    Sport modunda sadece motor ya da şase ayarlarını kullanabiliyorsunuz. Size kalmış.
    Ben ağırlıklı olarak confort ya da eco pro mod kullanıyorum ekonomik diye
    Süspansiyon oldukça konforlu, sonuçta jantlar da 17'', Mpaket te 18'' jant var ve bu konforu biraz azaltabilir belki.
    Ben sport line plus tavsiye ederim size.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaferolcu

    Arkadaşlar dün 2013 model 3,16 aracımı 2.bakım için servise götürdüm. servis yetkilisi bu model yılının bazı partilerinde yakıt pompasında ilerde arıza çıkarabilecek
    kusur bulunduğunu belirtti. ve ücretsiz yakıt pompasını yeni başka bi pompayla değiştirdiler.
    Belki aynı uygulama direksiyon titremesi yaşayan araçlardada uygulanabilir. Yakıt pompasıyla alakalı bu değişimi yaşayan arkadaşlar varmı?

    araç garantisi devam ediyormuydu?. etmese de değiştiriyorlar mı?. üretim kusuru diye?. diyelim servise gittim. usta hiç bir şey söylemedi. ben talep etsem yine değişirler mi?
  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    -Bende araba ustası yada arabayla alakalı teknik donanıma sahip biri değilim,sadece arabanın yürüyen aksamına cok önem veren,içerden gelen tıkırtıları umursamayan ama balans rot bozukluğunu aşırı kafaya takan kullanıcıyım.
    -Kronik direksiyon titremesindeki en önemli özellik titremenin bozuk yollarda değil,kaymak gibi asfaltta olması.ayrıca kullanırken tabki ellerini bırakıp direksiyona bakmıyorsun ama o titremeyi elinde zaten hissediyorsun.malesef bmw de bunu çözemiyor borusanda bunu kabullenmiş durumda.Daha önce defalarca söyledim bmw bu araclardaki sıkıntıları bile bile satışa sundu ve çözümü hala yok.
    -bilgiyi dün arac değişimi için istinye ye giden arkadaşıma söylemiş servis danışmanı ve müşteri temsilcisi.
  • Kanuni99 K kullanıcısına yanıt
    yazdıkların mantıklı ama 2vl kutu takılıp titremenin gecmediği cok arac var sadece azaltıyor.ben sadece kutuyla alakalı olduğunu düşünmüyorum
  • 
Sayfa: önceki 18101811181218131814
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.