Şimdi Ara

Blizcon 2015

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
910
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hepimiz,yani özellikle diablo sevenlerin sabırsızlıkla beklediği bir etkinlik blizcon. Geçen sene biz diablocular için baya bir kısır geçmişti..Etkinlik takvimine baktığımızda bu senede pek iç açıcı gözükmediği kesin..Yine ufak tefek değişikliklerle kısa süreli olan ve haliyle sıkıcı gelmeye başlayan bir oyun sürecimi devam ettrilecek.. Özellikle World of warcraft kitlesini diablo'ya kaymasını istemeyen Blizzard'ın söylemde böyük ama pratikte bile diş kabuğunu doldurmayan patchlarlamı geçistirilecek ?. Yoksa büyük bir patch ile oyuncu kitlesini geri kazanma yolumu seçilecek hepimiz göreceğiz..

    Tabi bunların arasında Blizzard zaman zaman büyük süprizlerede imza atan bir firma. Hiç kimsenin beklemediği bir anda yeni bir ek paket bile tanıtabilir dedikodularıda dolaşmıyor değil hani.

    Benim, özellikle yeni ek paket konusunda bir süpriz olacağını düşünüyorum. Bu oyunun ufak tefek patclarla devam ettirelemeyceğini blizzart'ın anladığını düşünüyorum.

    Peki sizce blizconda bizleri neler bekliyor. Yeni bir ek paketmi yoksa sağlam bir patchmı..Yoksa ufak tefek bir patch ile geçiştirmemi ? Tabi birde tahmininze göre gelecek olan yenilikler hakkında ne gibi yeniliklerin getirileceğini düşünüyorsunuz ?







  • Blizzcon'da Diablo için ayrılan bir süre var ama bu 1 gün bile değil sanırım. Yeni ek paket olsaydı eğer bu süre daha uzun olurdu. Belki birkaç güzel değişiklikleri bizlere sunabilirler. Bende merak ediyorum Diablo bölümünü Blizzcon'da. Bekleyip göreceğiz :)
  • bence kapsamlı bi yama gelecek, başka da bir şey olacağını sanmıyorum.
  • Sarı, mavi ve beyaz materyal biriktirmek çok zor. Oyun başında hiçbir şeyiniz yokken materyal birikiyor, biraz palazlanmaya başlayınca küp kullanma ihtiyacı hasıl oluyor ve materyal yetmiyor, her bir kırılan item'dan bir materyal edinmek yorucu.

    Buna bir çözüm, ama birazcık iyileştiren bir çözüm gerekiyor. Umarım bu bahsettiğiniz yamada o da bulunur.

    Ayrıca, WoW oynayan adam gördüğüm kadarıyla çerezlik, WoW'daki elemanların yokluğunda Diablo oynuyor. Diablo ile WoW aynı anda oynandığında aksatılan Diablo oluyor. Sonuçta satacağını satmış ama bir yama ile oyunu çok şahane bir noktaya çekip o seviyede bırakabilirler. Böyle bir yerler eksik ya da yanlış kaldığından çabuk tüketiyoruz oyunu. Yeni yama da gelse tam tamamlanmıyor, kimi şeyler eksik kalıyor.
  • ben de bu konuda malesef biraz karamsarım. blizzcon'da ağırlıklı konu tartışmasız starcraft'ta olacak ki yeni eklenti paketi gelmek üzere... diablo için şu süreçte bir kaç düzenleme ve event olabilir (hallowen'i es geçmemeli diablo!), belki bir eklenti için yeşil ışık ta yakabilirler ki bu iyi bir haber olur, ama çıkması uzun zaman alacaktır...
  • Öncelikle bana göre sezonlar çok kısa 1 senelik sezonlar hazırlanmalı..Blizcon'dan blizcona gibi.. item çok daha zor düşmeli ve trade işleyecek şekilde dizayn edilmeli. Ben şahsen 1 ayda (aşağı yukarı) oyunda istediğim noktaya geliyorum. sezonlarda aşağı yukarı 3-4 ay sürdüğü için 2 ay oynasam oyunu 2 ayım boş geçiyor. Ben şahsen tabiri caizse sidik yarışı gibi griftte çok üst seviyelere gelmek için uğraşmıyorum. Bana çok zevk vermiyor.. Bu oyunun en büyük eksikliği pvp ve trade sisteminin olmaması. Oyun 1 senelik olarak ayarlanmalı. zor düşün item sistemi ile trade getirilip uzun bir sürec yapılmalı.. Rmah'a karşıyım ama tradesiz bir oyun belli zaman sonra sıkıcı olmaya başlıyor..
  • Sezon 4 ay sürüyor, 1 ayda oyunda istediğim noktaya geliyorum, 2 ay oynasam 2 ay boş geçiyor diyorsunuz ama sezonlar 1 yıl sürsün istiyorsunuz. Kendi içerisinde çelişen ifadeler.

    1 yıl uzun, sezon dediğin mevsimdir, mevsim dört tanedir ve 3 ay sürer. 1 yıl sezon olmaz, 4 ay, bilemedin yenilikler sebebiyle 5-6 ay iyidir. Hatta duruma göre 3 ay da yeterlidir.

    2 ayınız boş geçiyor olabilir ama sizin gibi oyuncu sayısı çok az. Sizi memnun etmek için kalan aktif oyuncuları bu seçimle çok rahat kaybedebilir. Dediğim sürelerin altında ya da üstünde oyun canlı tutulamaz, bunu ben ya da sen olarak değerlendirmiyorum, zaten oyunda bir şey isterken ben şöyle seviyorum tarzında yaklaşım komik. Geneli yoran, genel olarak hoşnut olunmayan şeyler istenmeli. Ben hayatımda çok uzun ve çok kısa süren birer sezon dışında kimsenin sezondan yakındığını görmedim. Şu an yakınma sebepleri grift'lerde sürekli mağara çıkması, bot kullananların çok olması (Benim arkadaş listemde 4 tane var) ve hayvan gibi paragon yapmak için oyun zevkinden mahrum kalan, takım bulamadığı için de paragonu önemsemese bile eğlenmekten mahrum bırakılan oyuncular. Çok fazla olmasa da, keza son zamanlarda paragon da paragon ya da bs veya seri kasıp item düşürme şeklinde oynamak yerine casual takılmayı tercih ediyorum, yine 200 saat civarı bir oyun süresiyle 1000 paragon'un üzerine çıkan birisi olarak yaptığım en üst seviye 4 kişilik oyun yine bir speed grift'te WD ile 75 deneyip 9 dakikada tamamlamak oldu. Üst seviye zorlayan kişiler çok az, yine benim arkadaş çevremde belki 5-6 kişi ve onların takımları vardır, diğerleri ya speed yapıyor ya ne yaptığını bilmiyor ya bitinin kanlanması için düşük seviyelerde takılıyor. Kaotik oynayan, içinden geldiği gibi oynayan ya da hiç hoş bir yakıştırma olarak görmesem de sidik yarışı gibi uğraşan tipler zaten çok az, eminim ki sizin arkadaş listenizde de en fazla bir iki kişidir. Başkalarının ne yaptığı, ne yapabildiği yerine bizim ne yaptığımız önemli. Elalem 80 yapıyor diye hayıflanmak kolay, günde 15 saat oynayıp da yapamıyorsan ve şans cidden sizden yana değil diye item düşüremiyorsanız o zaman serzenişte bulunmakta hakkınız var.

    Bunu bir konuda crusader'lar yüksek seviye yapamıyor diye ağlayan arkadaşın durumuna benzettim. Sanki crusader sınıfı yüksek seviyelerde aranan bir sınıf olsa, ki şu sıralar kendileri öyledir, kendisi gidip yapacaktı. Adamın maksimum yapabildiği grift takımla birlikte 45-50, gelip burada sınıf için ağlıyor.

    Bir de yusufoz31 mahlaslı arkadaş, lütfen geçen konu gibi şu trade konusunu açma, orada konuşuldu edildi, zaman harcandı. Ne yazacağını söyleyemeyiz kimseye ama ne yazmayacağını tavsiye edebiliriz diye düşünüyorum. Vallaha billaha anladık, trade gelsin istiyorsun.




  • Nicholai Hel kullanıcısına yanıt
    Bu tarz oyunlarda sezonsuz oyunlar var. 1 yıl nasıl size uzun geldi anlamadım.. Tabiki sizin düşünceniz saygı duyarım. Ben kendi düşüncemi söyledim. Oyunun kısa ve kısıtlı olmasından dolayı yeterli zevki vermediğini düşünüyorum sadece..

    Sezonun 4 ay sürüp ben 1 ayda istediğim yere gelip ama 1 ayda öyle oynamam ve sonra geri kalan 2 ay'ın oynamadan geçirmem sizi nasıl bir çelişki düşüncesine itti çözemedim..

    Ben 36 yaşındayım ve Diablo1'den beri oynayan bir fan'ım ve bu oyunun daha iyi olmasını isteyen bir kişiyim. Bu oyun neden hala tutulmadığını dair düşüncelerimi söylüyorum. Tabiki bunu söylerken beni sıkan unsurları ve oyunda istediğim şeyleri söylemem gayet doğal.. Ben illaha benim dediğim doğru demiyorum.. Ben sadece ''bence'' bunlar oyunu iyi hale getirir diyerek düşüncelerimi dile getiriyorum.. Beğenirsiniz, beğenmezsiniz.

    Sidik yarışını söyleme nedenim şu; t1'de bile her türlü itemi düşürebiliyorsunuz. Bu durumda size kalan sadece griftte yüksek seviyelere gelmek.. Malesefki oyunda bundan başka bir amaç kalmıyor.. Girftte yükse seviye yapmak için zorlamak istemeyen kişiler icin oyun daha sıkıcı bir hal alıyor.. Sizinde dediğiniz gibi yüksek grift için cabalayan çok az kişi var... İşte bu yüzden oyuna yeniliklerin yada yüksek grift için cabalama gerekliliği tutulsa belki daha hırslandırıcı bir unsur olur.

    Trade konusuna bende girmek istemiyorum ve o tartısmayı tekrar alevlendirmek gibi bir düşüncem asla yok. Ben sadece blizconda trade ve pvp'nin gelebileceğini ön gördüğüm için yazdım. Yani konu dışına cıkmadım.

    Ben demek istediklerimi iyi anlatamadığımı düşünüyorum. Gerçek hayattada bu sorun var bende.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusufoz31 -- 3 Kasım 2015; 16:14:12 >




  • Yok üstad, sezonsuz oyunlar tabiî var. Ben de binlerce saat Diablo 2 oynadım ama hiç ladder oynamadım meselâ. Ama sezonun süresi, kelime anlamı olarak dediğim gibi, 4-5 ay ile sınırlı olmalı. Çünkü siz de bilirsiniz, mevsimin ingilizcesidir season. Kelime oyunu var yani.

    Oyunun kısa ve kısıtlı olmasından yana sıkıntınız varsa şöyle söylemeliyim, sezonun amacı sıfırdan başlamak ve yeni heyecanlara gebe olmaktır. 4 ayda bir, iki, paylaşımcı bir takımınız varsa ve sizin oynadığınızdan farklı karakterle oynuyorsa üç ve dört karakter ve şanslıysanız bu karakterler için birden fazla build tamam edersiniz. Üst seviye item'larınız olur ama düzgün oynamazsanız her item'ınız sizin için yeterli olsa da üst seviye için yeterli olmaz. Bu da çok zaman geçirmekten ziyade verimli oynamak ile çözülüyor. Bir yerden sonra sıkıcı buluyorum bunu ama 1400-1500 paragon'a sahip olup da hâlâ hunharca speed 68-72 yapan, işi inada bindirdiğini düşündüğüm ya da belki de gerçekten eğlenen arkadaşlarım var.

    Sezon 4 ay değil de 1 yıl sürse yine 1-2 ay oynayıp bu sefer kalan 10-11 ay boş durmayacak mısınız? Cevap hayır ise, sezon bittiğinde zaten tek bir hesabınız oluyor, season ile non season birleşiyor. Yani ha 4 ay sürmüş ve bittikten sonra 7 ay daha oynamışsınız, ha 11 ay sürmüş. Deseniz ki hiç sezon olmasın, yeni item'lar sürekli yeni sezona değil, aynı periyotlarla oyuna gelsin, tamam der mantıklı bulurum. Bu da çıkarcı bir yaklaşım aslında, bunun tek yararı daha önceden farm'ladığınız materyaller (Bende sarı-beyaz-mavi materyalden 30'ar bin tane, forgotten soul'lardan 15 bin tane var non season'da. Ama season'da 300-500 tane) ile yeni küp sisteminin yardımıyla daha iyi item sahibi olmaya çalışmak. Yoksa non season'da da, season'da da yeni karakter açıp her şeye sıfırdan başlayabiliyorsunuz sonuçta.

    Ama sezonun yararları bence çok. Sezon ile birlikte bu zamana kadar 200-300 paragon olana kadar oynayıp, daha doğrusu oyunu oynamayıp sezon çıkınca hem yeni yamalar hem zenginleşen build'ler hem de küp sistemi gibi tırı vırılar sayesinde oynamak isteyip millet en az 800-900 paragon ve build'leri de tamam diye kendilerine yer bulmakta zorluk çeken, şartları eşitleyemeyen oyuncular var. Sezonda herkes sıfırdan başlayınca o zavallı adam bir heves ve bir inatla yardırıp şahane yerlere gelebiliyor.

    Oyun mu kısa sezon mu? Sezon kısa demek istediğinizi farz ediyorum; bence yine yukarıda dediğim gibi sezon tam seviyesinde, 4 ay yine yukarıda söylediğim gibi yeteri kadar karakteri üst seviye getirmek için yeterli bir süre. Sezonun zaten amacı birkaç yeni item ile herkesi sıfırdan başlamaya teşvik etmek olduğundan sezon uzun olursa non season oynayanlar sıkılacak ve içinde bulunduğunuz sezonu ıskalayıp bir iki ay geç başlayanlar kendilerine gelmek için çok çabalayacak, 4 ay sonra her şey sıfırlanınca her seferinde daha fazla oyuncu sezona başlıyor. Bunu aktif bir oyuncu olarak siz de tecrübe etmişsinizdir. İlk sezonda arkadaşlarımın yarısından çoğu sezona başlamadı bile. İkinci sezonda arkadaşlarımın yarısı, üçüncü sezonda dörtte üçü, şu an ise 200 arkadaşımın 190'ı sezon oynuyordur. Arkadaşlar aynı, yeni arkadaşlar eklendi ama oran bu.

    Benim demek istediğim, söylediğiniz şeyler çok subjektif. Sezon 1 yıl sürse ben sezon oynamam meselâ ve kolay sıkılan, süper hedefleri olan birisi değilim. Diablo oynarken aldığım hazzı FM oynarken, zombilbili oyunlarını oynarken, DotA 2 oynarken, sadık bir köle olarak efendime söyleyeyim, PES'te arkadaşlara golleri atıp şambiyon olurken de alabiliyorum, oyuna fanatik bir bağlılığım yok. Diablo 2'ye vardı ama. Bu oyun dediğiniz şekilde sizin için daha iyi olabilir, yine önceki yazımda yanıt vermiş idim ama tekrar edeyim, çoğunluk için sezon 1 sene sürerse oyun da sıkıcılaşacaktır. 3-6 ay arası iyidir, hastır, hoşaf olmasına da bir mani yoktur. 4-5 ay makbuldür.

    T1'de her türlü item'ı düşürebilme ihtimaliniz var. Düşürebiliyorsunuz demek, her iki ihtimali eşitlemek, daha doğrusu denklemek demek oluyor. Böyle bir şey yok. İkimiz de 1 ayda eşit süre farm yapalım. Her oyunumuz eşit sürsün. Siz T1 farm'layın, ben T10 farm'layayım. Sonuçta ben sizin takribi 4 katınız daha iyi farm yapmış olacağım. Şimdi denk gelmişsinizdir, şu grift'te yüksek seviyelere gelmek konusunda bir şeyler yazmıştım. Grift'te yüksek seviye nedir? Ben zorlanmadan solo 66 ve party ile 75 yapıyorum, zorlasam solo 69 ve party ile 79-80'e çıkarım diye düşünüyorum. Bu benim gibi bir oyuncu için, sosyal hayatı da olan, başka oyunları da oynayan, yeni bir okul okuyan ve arkadaşlarına yeteri kadar zaman ayıran biri için çok iyi bir seviye. Sizin için bu seviye 85 olur, bir başkası için 50 yeterlidir ve onun da yükseği odur. Sayısal değeri ne kadar yüksekse harcanması gereken zaman o denli fazladır. Hedefin 80 yapmak ise 80 yapana kadar uğraşmak zamanınızı alacak ve harcadığınız bu zaman sizin için tatlı gelecektir.

    Yüksek grift çabalama gerekliliği ne demek bilmiyorum. Sayılarla konuşmamışsınız, o yüzden dediğim gibi herkesin yükseği farklı. Bir adam günde yarım saat bir saat oynuyor ve crusader'lar yüksek seviye yapamıyor diye hayıflanıyor. Yahu crusader'ların hakkını savunmak sana mı kalmış? Hepiniz oradaydınız be! Sen zaten bu oynamayla ancak Çin takvimine göre maymun yılında 70 speed'lere katılacak bir crusader yapabileceksin, fazla oynamıyorsun ki yüksek yapasın.

    Bu oyunda her şey arkadaştır ve bir de şanstır, gerçek şans. Community'den bir eleman bulursunuz, onun da iki tane at billuru gibi arkadaşı vardır, güzel güzel geçinip gidersiniz, yüksek de yaparsınız düşük de yaparsınız (Düşük yapmazsınız inşallah, bebek iyidir, kısmettir.) nefasetle oyununuzu da oynarsınız.

    Sezon süresi ve yüksek grift konularındaki fikirleriniz haricinde trade konusunda aynı fikirdeyim ama trade konuşulacaksa öteki tarafta devam edelim isterim (Öldükten sonra değil, öteki başlıkta). Her şeyi en baştan konuşup "cicikuş cicikuş şampiyon cimbom (inşallah)" demek gereksiz.

    Ne demek istediğinizi iyi anlatıp anlatamamanız önemli değil. Önemli olan yazarken benim sizi anlamaya çalışırken harcadığım zamandan daha fazla zaman harcamanız. Anlaşılma gayesiyle değil de, hissettiğiniz gibi ve net yazın, anlaşırız, dert değil. Önemli olan insanlık (elyaftan sohbet bağlayıcılar).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nicholai Hel -- 3 Kasım 2015; 17:10:51 >




  • Yuuuh ne yazmışım yahu. Tez danışmanım Doçent hocam görse benimle gurur duyardı.
  • Nicholai Hel kullanıcısına yanıt
    Cevap olarak kısa tutarsam sana saygısızlık yapacakmışım gibi hissettim :)

    Oyunu kendi içersinde çok iyi özetlediğini düşünüyorum ve gerçekten çok başarılı. Lakin ben bu oyunun kalıplarının olması gerektiği yere getirilmesinin gerektiğini düşünüyorum.. Yani bu oyun sidik yarışı gibi sadece yüksek grift üstüne kurulu olması oyunun kalıplarının çok altında kalmasına sebeb oluyor. Söyle izah edeyim, bu bir karakter geliştirme oyunu yani bana göre kalıp bunun üstüne kurulu olması gerekiyor. T1'de oynayanda t10 oynayanda aynı itemlere sahip oluyor. Biri 3 günde oluyorken diğeri 5 günde oluyor.. Bence arada çok farklı bir durum söz konusu değil. Yani amaçlananın geç yada erken olması bir şeyin değiştirmediğini söylüyorum.. Misal ben sezon2'de (sanırım) hiç kukri düşüremedim t6'de oynamama rağmen ama arkadaşım t1'de iki tane düşürdü..Benden de kısa süre oynadı oyunu.. Bu tür olaylara çok tanık olduk ayrıca.. Şuanda bu sorunları kaldırmak için dahada dropu artırdılar.. Yani t10 ile t1 arasında item düşme arasında bir fark yok.. (kısa sürede düşme haricinde)

    Konunun özüne dönersem bu oyun karakter geliştirme oyunu ise kalıplar bunun üstüne kurulu olması gerektiğidir. Oysa kalıp 1 haftada itemlerini topla griftte başla itemlerin daha yüksekleri düştükce yüksek grift için harça.Ayrıca sonuda yok. Örneklerimi d2'den vermeyi tercih ediyorum çünkü dalında daha iyisi yok ve en fazla tutulan oyun.. Diablo 2'de itemlere sahip olmak için baya uğraşmanız gerekiyordu.. (d2jsp yada kısaca 3.şahış siteler haricinde) Belki bir aydan fazla uğraşmanız gerekiyordu.. Haliyle bundan sonra itemlerinizi güçlendirmek için extra uğraşmanız gerekiyordu.. Yada trade ile takaslayarak da yapabiliyorduk.. Yani kısaca Diablo2'deki amac bence oyunun kalıpları doğrultuna çok daha uygun oldugunu düşünüyorum.. Ben sahşen Diablo3'te bu kalıplar doğrultusunda daha gelişmiş bir sistem olacağını düşünürken.. Tam tersi daha düşük bir seviyeye çekti.

    Misal, Diablo2'de gem sistemi geliştirilip rune sistemi getirildi ve bence oyun karakter geliştirmede sınıf atladı.. Oysa Diablo3'te tam anlamı ile attan inilip eşşeğe binmek gibi oldu.. Rune sistemi gibi bir sistemi kesfeden firma daha basit sisteme dönerek 10 sene geri götürdü oyunu.. Hatta ve hatta diablo 0'a bile düşürdü diyebilirim.. Oyun ilk çıktığında leg itemleri magic itemlerden bile daha kötü çıkıyordu. Yani temel anlamında bile kötü başlatıldı.. Diablo2 devamı olan bir oyun nasıl olurda Diablo 0 olarak piyasaya sürülür çözebilmiş değilim. Malesef firma hala aynı mantıkla ilerliyor, çok basit bir sistem üstüne kurulu hiç kafa yormanıza gerek yok..Hatta karateri geliştirmenize bile nerdeyse gerek yok.. Zaten hazır düşüyor 2-3 günde gerekli itemler..

    Bir kaç haftadır Path of exile oynuyorum insanlar bayılıyor ve çok övüyor.. Bana sorarsanız Diablo3'ün bile yanından geçemez ama oyunda bir sistem var. Kafanızı yorarak ve gerekli malzeme için uğraşarak bir yerlere gelmez zorunda bırakılıyorsunuz. Bu yüzden poe bayılıyorlar.. Oysa ben sahsen 2-3 hafta katlanabildim. Yani sisteminde çok iyi olması bir şeyi değiştirmiyor. Bunu anlıyorum..

    Lakin Diablo3 gibi bir oyun bu kadar basit olmamalı. Bir sistemi olmalı. kafa yorulmalı. Karakteri geliştirmek için uğraşmalıyız.. Yükse rift için değil.. Ben bu şekilde oyunun kalıplarına daha iyi oturduğunu düşünüyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusufoz31 -- 3 Kasım 2015; 18:46:42 >




  • Arkadaşınızın oyundaki şansı değil gerçek şansı yüksekmiş, birim zamanda T1'de Kukri düşürmek T6'da düşürmekten çok daha zor, kaldı ki iki tane. Ben de ilk Kukri'yi düşürdüğümde, ki bu da 108 bin shard harcayıp da edinememe ve yüzlerce oynama süresi sonunda olmuştu, şeklini bildiğimden Kukri olduğunu anladım ve abartmıyorum tam yerden alacakken server çöktü, oyundan tüm Avrupa server'ı düştü, direkt ticket açtım, yere Kukri düştü ama alamadım, yüzlerce saat oynamıştım falan diye, oyunun bu kısmına doğrudan etki etme yetkimiz yok, bir şey yapamayız, server'lardaki sorunun farkındayız gibi bir cevap aldım. Bu da gerçek şans meselâ, yani olumlu şeylerin olma ihtimali ile olumsuz şeylerin olma ihtimali aslında eşittir (Gerçek şanstan bahsediyorum, oyun şansı, T1 ile T10 arasındaki item şansı değil). Çünkü meselâ bir Kukri için yüz tane ceremonial knife upgrade ettik ve 99'u SMK çıkmadı. 100.'yü de upgrade ederken "Bu sefer çıkar herhalde, 100 tane bastık" diyemezsiniz, bunun bir algoritması var, olasılık konusunda iyiyim ama şimdi üşendim, sözel olarak söyleyeyim umarım anlatabilirim, yükselttiğiniz önceki 99 ceremonial knife'ın hafızası yok ve SMK olmadıklarını bilmiyorlar. Yani T10 oynayarak şansınızı yükseltirsiniz ama yine garantisi yoktur. Belki gecenin bir yarısı tekinsiz bir mahallede yürümeye de benzetebiliriz. Bir kere, on kere, yüz kere gezdiniz ama bir şey olmadı. Bir sonrakinde olduğunda bu sizi şaşırtmamalı. Nicelik hiçbir şeydir, niteliktir aslolan.

    T1 ile T10 arasında düşme süresi açısından hiç fark yok diyorsunuz ama başka nasıl olabilirdi ki, yine ben bu yorumunuzu bencilce buluyorum. T1 oynayıp da gerçekten T2'ye bile sıçrayamayan adamlar var bu oyunda. Verimli oynamaktan bahsettim durdum, adam gerçekten hanım dırdırından, patron dırdırından, patrona yavşayan karaktersizlerin varlığından kopmak için oynuyor bu oyunu ve yapabildiğinin en iyisini yapmak dışında hiçbir uğraşı yok. Bu adamı kötü item'larla cezalandıramazsın. Uzun süre T1 oynarsa tüm item'ları vereceksin (Ne kadar uzun olduğu ve gerçekten şanssız olup olmadığı değerlendirmeye katılmasın). Bir adam 300 saat oynayıp bir seti tamamlıyorsa bir başkası 50 saatte tamamlayacak, bu böyle olmalı zaten. Beş saatte de tamamlayan olabilir, işte o da gerçek şans. Zaten oyunda oyun şansını artırıcı bir şey kalmadı, bunun damlası falan yok, tek yol (devrim) zorluk seviyesi. E o kadarı da kalsın artık. Biz kendi oyunumuzdan ziyade diğerlerini çok umursadığımızdan oluyor bunlar. Seni anlıyorum ama sana hak vermiyorum, doğru olan bu değil. Sen ve senin gibi düşünenler azınlıkta, bu oyunun çoğunluğun çıkarını koruması gerekiyor.

    Olumsuz olarak bahsettiğiniz ve kolaylık olarak gördüğünüz item düşme hadisesini hesabınıza bakarak yorumlamak isterim, sezonda 546 paragona sahipsiniz ama bence o dört karakterinizi de daha iyi seviyeye getirebilmek için verimli bir 100 saat daha harcamanız gerekiyor. Sandıkta efsane item'larınız vardır, bilemem. Ama siz istiyorsunuz ki ilerlemek çok yavaş olsun, gelişmek zor olsun. Diablo 2'de magic find çok çok işe yarıyordu. Bu oyunda artık böyle bir şey yok. Sizin yeteriniz, oldum artık ben seviyeniz belki şu anki 4 karakterinizin bulunduğu konum ama ben sizin şu anki 4 karakterinizi yeterli görmüyorum, daha iyi item'lara ihtiyacınız var ve bunun olağan tek yolu daha çok oynamak. WD oynuyorsanız 4 WD ile birlikte oynamak şansınızı dörde katlamak demek oluyor, bunu olağan bir yol olarak görmüyorum. En değerli şey zaman, oyunun iyi item düşürme olasılığı zamanla doğru orantılı. Diablo 2'de ancient item olayı yoktu, aynı iki item arasında çok çok fark yoktu. Bu oyunda ise var. Bu oyunun item sistemini Diablo 2'den farklı üstad, size 2000 damage'li bir SMK yeterli gelebilir, bir başkasına 3100 üzeri damage'li olan lâzımdır, hunharca kasmaya devam eder. Bu da onun için oynama sebebidir. Oyun bir item'ı elde etme süresini iyi ayarlıyor, gerçek şansı hesaba katmazsak bu konuda oyuna hak vermek gerekiyor. Genel manada çok şanssız değilseniz bir karakteri iyi-gayet iyi-çok iyi seviyesine getirmek için 100-150 saat verimli oynamak gerekiyor. Her oyuncu verimli oynamıyor. Verimli oynamaktan kastım şu anki sistemle sürekli yapabildiğiniz en hızlı grift'leri yapmak, experience toplamak, artan paragon sayesinde 4000-5000 fazladan stat sahibi olarak daha fazla hasar vermek, daha iyi item'ları daha hızlı düşürme şansını artırmak, tüm blood shard'ları düzgünce tek karaktere harcamak, biriken kaynaklar neyse onları küp ile harcamak. Örneğin U6 set için gerekli olan Lion's Claw ve Az'Turrasq arıyoruz. Sarıları upgrade etmeyi ancient Lion's Claw bulana kadar, ancient olmasa bile Az'Turrasq bulduktan sonra da onu reforge ederek ancient olanını bulana kadar küp kullanmak gibi. Çünkü sarılardan Az'Turrasq bulma ihtimaliniz Lion's Claw bulma ihtimalinizden çok daha düşük. Bir de bunun ancient olma ihtimali var. Bir de %75 ile %100 arasında bir affix'e sahip olan item'ın yüksek seviyelisini bulma ihtimali var. Bunlar sarıyı yükseltmeyi reforge etmekten daha mantıksız kılıyor, gibi.

    Daha iyi olabilir, hemen her şey gibi. Biz elimizdekini tüketiyor muyuz? Tüketiyoruz. Tahammül edemiyorsak daha iyi olana kadar beklemeliyiz, oyunu bırakmalıyız. Ya da ara vermeliyiz. Diablo 2'yi hepimiz beğendik ama Diablo 3 şu an çok daha oynanabilir bir oyun. Yoksa Diablo 3 oynamaya devam etmek yerine Diablo 2'de yapılabilecek her şeyi yapmaya çalışırdık. Zaten yaptıysak bir yıl ara verir, kendimizi sanata, baleye, caza, operaya (çok asil bir insanımdır), sinemaya, tiyatroya, kısa film festivallerine asosyal şişman ve gözlüklü bir pisliq isek diğer oyunlara kapılır, bir yıl sonra karanlıkta çiğ etle beslenmiş pitbull gibi Diablo 3'e saldırabiliriz.

    Herkesin hedefi yüksek grift değil, aslında birçok şeyi açıklamıştım dedim ama bunu da en yüksek başarımlarımı ve potansiyelim şu kadarken bu kadara kadar çıkıp zorlamadığımı yazarak açıklamıştım :) Benim gibi oyuncular çok. Yüksek grift birilerini memnun edecekse amaç olmalı, bir kişi bile yüksek grift için saatlerini, günlerini eğlenerek harcıyorsa onun da hakkını savunmalıyız. Siz saçma bulabilirsiniz, o zaman yüksek grift'i hedefleyenler sizi rahatsız etmemeli ve siz yüksek grift'i hedeflememelisiniz. Bir mutluluk ölçer olsa T10'u beş dakika altında yapan bir adamla leaderboards'ta ilk beşe giren adamın mutluluğu aynı çıkabilir, bunu bilemeyiz. O adamın hedefi küçüktür çünkü daha normal bir oyuncudur, ötekisinin hedefi yüksektir çünkü daha çok oynuyordur ve daha iyisini hak ediyordur. Yüksek grift kimisine araç kimisine amaç oluyor. Birden fazla hedefin olması oyunu oynayanların daha geniş yelpazede olmasını sağlıyor, bu kötü bir şey değil. Yeni hedefler konulabilir derseniz üzerine düşünmedim ama sizi de haklı bulurum, GTA serisinde her aracı kullanabilmekten kimse rahatsız değil. Uçak kullanmayı sevmiyorsan arabayla gidersin, motorla gidersin ya da yürürsün, tercih senin. Yeter ki tercih yapabilme şansımız olsun. Size katılmadığım bir başka konu daha :)


    Edit Akbayram: Uzun yazma sebebim haklı olmak, haklı çıkmak, haklılığıma iknâ etmek, sindirmek, bıktırmak değil, anlaşılmak. Anlaşılmak, daha doğrusu birbirini hiç tanımayan iki insanın yazışarak tam olarak anlaşması mümkün olmayacağından, en azından yanlış anlaşılmamak gayesiyle yavaş yavaş, sindire sindire, açıklaya açıklaya, örnekleye örnekleye anlatıyorum. Bir mesleğim de öğretmenlik :) Şahsi algılamayın ama tanımadığım birine bir şey anlatırken zamanım varsa tane tane anlatma sebebim iki zekâyı emsal almamdandır: Çocuk zekâsı ve yaşlı zekâsı. Siz yanlış anlaşılmamayı bu kadar umursamıyorsanız kısa yazabilirsiniz, ben uzun yazdım diye hayıflanmadıktan sonra benim için sorun yok. Ben kısa yazılanlarda da doğru kelimeler kullanıldıysa karşımdakini anlayabiliyorum.

    Aslında ben kısa yazmayı seve



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nicholai Hel -- 3 Kasım 2015; 20:20:16 >




  • Nicholai Hel kullanıcısına yanıt
    Eminim okulda kompasizyon hazırlamada çok başarılı idin.. Tahmin etmekten ziyade başarılı bir öğrenci oldugunuda görüyorum.. Oysaki ben rahatsızlıklarım yüzünden hayatımın yarısından çoğu hastanelerde geçtiği için kendimi geliştirmede çok zorlandım. Malesefki sorumlarımı bilgisayara kendimi vererek çözmeyi tercih ettim. ''Bunları söyleme nedenim kendini çok iyi izah edebilmen senin haklı olduğunu göstermez :D emin ol şuanda sen haksız bile olsan kendini anlatma konusundaki becerinden dolayı haklı olarak gözükeceksin :)'' tırnak içindeki kısımları espiri olarak alırsan sevinirim :)

    Konuya gelirsem. Yorumlar çok iyi olabilir, çok iyi anelizde yapabiliyor olabilirsin, lakin bunlar realiteyi değiştirmiyor. Yani bu oyunu alanların %70i oyunu bıraktı. Ben bu sonuca göre yorumlarımı yapıyorum. Senin cizdiğin tabloya göre oyunu bırakanların sayısı çok cüzzi ve toz pembe bir durum varmış gibi gözüküyor. Aslında kendini ve anelizini yapıyorken oyunun olduğu konumdan daha iyi gösterdiğinin farkında oldugunu düşünüyorum..

    Kısaca senin yazdıkların çok mantıklı olabilir ama realiteye göre mantıklı söylemlerin yerine oturmuyor.. Şöyle bir örnek verebilirim. siyasetten örnek vermeği pek sevmem ama bence buna çok uygun. iktidar olan bir parti ekonomi konusunda çok mantıklı konuşuyor. Enfilasyonun %86'lardan %8-9 lara indiğini. eskiden asgari ücret üstünen alınan ekmek sayısının çok daha fazla arttığını. vss...gibi örnekler verebilirim. Oysa iktidarın bu verileri çok mantıklı gözüksede realite'de aclık yada yoksulluk bakımından nerdeyse hiç bir şeyin değişmediğini görmek çok zor değil. Malesef halk hala mantıklı söylemlere bakıyor realite'nin farkından bile değil. Demiyorki benim eskidende param yoktu, şimdide yok enfilasyon nasıl düşük çıkıyor, çıkıyorsa neden benim cebimda para çoğalmıyor diyemiyor. Ben buna ''piramit ekonomisi'' diyorum. :) İşte bende bu oyunu savunanlarda bunu görüyorum.

    Ben olaya daha genel bir çercevede bakıyorum. Bu oyun nasıl olurda kaybettiği oyuncu kitlesini geri kazanır diye düşünüyorum. Yoksa kendi istediğim sekli oyunda görmek istediğimden dolayı değil.. Yani bence böyle olursa bu oyun hakkını verir düşüncesi... Sana belki bu bencillik gibi gelebilir. Lakin asla öyle bir düşüncem yok.

    Ben şimdi senden bu oyunun bu halini, iktidarın ''piramit ekonomisini'' savunduğu gibi değilde. Realiteyi görerek bu oyun nasıl kurtulur onun yorumunu almak isterim..




  • Performans sorunlarını düzeltseler yeter benim için.
  • Evet, ben oyunun mevcut konumunu önemsiyorum. Mevcut oyuncuların nasıl memnun tutulabileceğini, oyuncuların nasıl kaybedilmeyeceğini. Doğruyu söylemek gerekirse, ki gerekir, oyun nasıl kurtulur konusu aklıma bile gelmedi. Çünkü maalesef yine söylemeliyim, dediğim gibi bu konu sizin de taraf olduğunuz bir grup tarafından daha önceden tartışıldı, konuşuldu, o konuya devam etmek niyetindeysek ve ben de bunu istersem oradan devam etmek daha doğru olacaktır. Amacım "Burası boş, gelin burda zıplayın." demek değil, o orada bu burada benim için sorun da değil, konusu burada açıldıysa buradan devam edilebilir bittabi bilakis bağlaç ki, yine de yeni bilgilerin orada bulunması konu bütünlüğünü sağlayacaktır gibi geliyor bana yoksa şüphen mi var? (Cartel)

    Oyun eski oyuncularını nasıl yeniden toplar, nasıl daha iyi hale gelir bilmiyorum. Yani bu tespitleri uzun uzadıya aklımda tutmadım. Beni rahatsız eden durumlar var, konusu açıldıkça dile getiriyorum, oyun çok tekrardan oluşuyor, Diablo 2'de "Ben bu oyunu seviyorum abi yeaaa :/" dedirten anlar oluyordu. Şu mağaralar çok yorucu. Grift'ler çok şans işi. Şans işi olsun tabiî ama fishing ile 75 solo yapan bir arkadaş varken denk item'lara sahip bir başka arkadaşın 70'te tıkanması, çünkü doğru haritayı onlarca kez aramaması gerekiyor, oyunun amacı ufak çakallıklar olmamalı, oyuncu bunlara kafa yormamalı.

    Yakınıyorum, oyunculuk hakkında yapıcı bir fikrim yok. Benim üzerine düşündüğüm kısım mevcut oyuncuları nasıl korurlar, nasıl kaçırmazlar. Nasıl eskileri toplarlar bilemiyorum. O iş için para alan adamlar var, ben vallaha bir tek gold görmedim :) Zaten burada oyunu kurtarmaya çalışmak kahvede ülkeyi kurtarmaya çabalamaktan farklı değil. Yapılabilecek şey, eğlenmeyene kadar oynamak, eğlenmemeye başlayınca da ara vermek.




  • maşallah herkesin en paragraf yazdığı bir konu :) fazla uzatmayayım.

    bu blizcon ne zaman ? (:

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  •  Blizcon 2015
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tanerergul

    maşallah herkesin en paragraf yazdığı bir konu :) fazla uzatmayayım.

    bu blizcon ne zaman ? (:

    Bu haftasonu başlıyor. Diablo bölümünde yenilenen set itemleri, yeni legendary itemler, stash büyütme filan tanıtılıcakmış.
  • Bugun Türkiye saati ile 21:00'da Blizzcon başlıyor. Diablo için etkinlik saat 1:30 başlıyor.. Virtual ticket alan varmı aramızda bilmiyorum ama olanlar canlı canlı bilgiler paylaşırsa seviniriz..
  • takip...
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.