Bildirim
BLASPHEMOUS [PS4 Ana Konu][Türkçe Rehber]
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir - 2 Masaüstü

4 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
-
______________________________________________________________
Tövbekar Olan'ın Hikayesi
______________________________________________________________
Blasphemous Evreni
______________________________________________________________
Çeşitli Bilgiler
______________________________________________________________
NPC’ler ve Görevleri
______________________________________________________________
Mea Culpa Hearts(Kalpleri)
______________________________________________________________
Relic'ler
______________________________________________________________
Rosary Bead’ler
______________________________________________________________
Prayer’lar
______________________________________________________________
Yetenekler
______________________________________________________________
Can ve Büyüyü Geliştirme
______________________________________________________________
Boss’lar
______________________________________________________________
Kupalar
______________________________________________________________
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CheKD -- 11 Şubat 2022; 23:19:50 >
-
Bloodborne ve Ds3 yetti bana biraz kolay oyun oynamak istiyorum :(
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: OnLiNe MaNaGeR
Bloodborne ve Ds3 yetti bana biraz kolay oyun oynamak istiyorum :(
Bu oyununu oynamamakta ayıp olur.Death's Gambit ile beraber ikisini de takip ediyorum bir süredir neyse ki Death's Gambit yakında çıkacak. -
Biraz çiçekli böcekli birkaç oyundan sonra geçmek iyi olur. İçimiz karardı iyiyce.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Var mı bu oyunla alakalı bişeyler duyan yakın zamanda?
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Her ay geliştirici günlüğü yayınlıyorlar genelde, bağışta bulunanlara ilerlemelerin bulunduğu demo veriyorlar. -
Ön sipariş alırım.
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
Uzun süredir haber yok, bu tip oyunlar çok geç geliyor. EITR'den de çok uzun süredir haber yok, bağımsız yapımcı olmanın dezavantajları. -
En son bu türde adam akıllı Death's Gambit oynadık. Gerçi Hollow Knight geldi konsollara onu bitiyorum.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Ashen çıktı da o da Steam ve PS4'e gelmedi. Güzele benziyor o da. -
Asheni oynadım. Çok güzel bir oyun olmuş. Senenin son iyi oyunlarından birisi. Coop da oynanıyor. Bitirmeyi de düşünüyorum.
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Çıkış tarihi belli değil dimi
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Belli değil fakat bu sene içerisinde çıkar diye düşünüyorum. -
Bloodstained: Ritual of the Night ise 2 hafta sonra çıkıyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
O oyun sürekli gündemdeydi, Blasphemous yapımcıları ise uzun süre sessiz kaldılar belli ki kendilerini tamamen geliştirme sürecine odakladılar ve oyunu bitirdiler. Oyun bitmiş gibi gözüküyor, yakın zamanda çıkış tarihi gelir diye düşünüyorum. -
Ön sipariş geçeriz store'a düştüğü an.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Last Door serisinin yapımcısı, iyi bir seri diye biliyorum. Benim güvenim tam yapımcıya, Death's Gambit'den daha iyi olacağını düşünüyorum, Gambit biraz hamdı ama ona da güncelleme hazırlıyor o da geniş çaplı bir güncelleme alacak. -
Gambit iyi bir denemeydi lakin dediğin gibi eksikleri de vardı. Özellikle zıplama animasyonları baya kötüydü. 2D Souls-like ne çıkarsa alırım. :)
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
E3'de Devolver sunumunda EITR'den bilgi gelebilir beklemek lazım, hareketli dönemlere girdik önümüzdeki 2 hafta boyunca sürekli yeni oyunlar duyurulacak.
En Beğenilen Yanıtlar

Oyunda 5.saatimi devirdim ve şu ana kadar oyunun birkaç kez çökmesi dışında herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Oyunu ilk gördüğümde ilgimi çekmesini sağlayan şey tasarımları ve ne kadar hoş olduklarıydı, gerçekten oyunu oynayınca bir kez daha ne kadar güzel tasarımlara sahip olduğuna tanık oldum. Gerek karakter tasarımlarında gerekse de dünya tasarımında inanılmaz bir emek var, her piksel oyun göze hoş gelmez ama bu oyunda tasarımlar o kadar iyi ki oyun çok orijinal ve hoş görünüyor. Hikayesi karmaşık bir oyun, özellikle dili çok edebi ve bazen anlaşılması zor bir hal alıyor. Oyunda Mucize isimli bir lanet tarafından lanetlenen bir yeri kurtarmaya çalışıyoruz ve ana karakterde Mucize'den payına düşeni sessiz kalma lanetiyle almış. Oyundaki her karakterin farklı bir laneti var ve oyunun dünyasında en azından şu ana kadar gördüklerimle söyleyebilirim ki karakterler bu lanetleri kabulleniş ve artık hoş karşılıyorlar. Karakterlerin hikayesini öğrenmek için görevlerini yapmak gerekiyor bu yüzden de bir karakter ile konuştuktan hemen sonra o görevi bitirmekte fayda var zira yukarıda da yazıldığı gibi karakter ölebiliyor. Oyundaki eşyalar Dark Souls'daki gibi çeşitli açıklamalar içeriyor ve karakterlere, Mucize lanetine ve oyunun dünyasına dair çeşitli bilgiler barındırıyorlar.
Harita tasarımı anlamında da oyun başarılı olmuş bence bölgeler birbirlerine güzel bağlanmış, hızlı seyahat olmasa da(Sonradan keşfettim varmış.) bölgeler arasında seyahati kolaylaştıran kestirmeler koyulmuş, bunlar açıldığında bölgeler arası geçiş oldukça kısa sürüyor. Oynanış olarak zor bir yapısı var ve bunu yapımcı özenerek ayarlamış orası çok belli oluyor. Platform ögelerinin ve düşmanların yerleştirildikleri yerler o kadar ince düşünerek ayarlanmış ki genelde tek hatada ölüyorsunuz ve en son oturduğunuz sunağa gidiyorsunuz. Dark Souls'daki gibi düşmanları geçip ilerlemekte pek mümkün değil zira düşmanlar ilerlerken her türlü vuruyor ve bir platform ögesini kaçırırsanız hemen tepenize biniyorlar. Oynanış bu sebeplerden ötürü zor ve bazen sinir bozucu seviyelere ulaşabiliyor. Oyunda iki çeşit toplanabilir var bir tanesi ölen karakterlerin parçaları diğeriyse uçarak taşınan bebekler. Bebeklerin şuana kadar ne işe yaradığını çözemedim fakat ölü karakterlerin parçalarını bir odaya götürüp yerleştiriyorsunuz, hepsini yerleştirdiğimizde bir boss gelme ihtimali muhtemel. Karakter gelişiminde ise kılıcı, karakterin canını, karakterin özel güçlerini ve özel saldırı barını geliştirebiliyoruz. Bunlara ek olarak karakterin belli sayıda kendine yardımcı olan eşyalar kullanabilmesi de mümkün mesela benim kullandığım eşyalardan bir tanesi düşmanın ne kadar canı kaldığını görmemi sağlıyor, normalde bu görünen bir şey değil. Oyundaki ölüm cezalandırması ise Dark Souls vb. oyunlardaki kadar ağır değil, öldüğünüzde oyunda bir nevi suç, günah işlemiş oluyorsunuz ve bu yüzden karakterinizin özel güç kullanımı kısıtlanıyor, ne kadar çok ölürseniz günahınız o kadar birikiyor ve karakterin özel güç kullanım barı o kadar çok daralıyor. Oyunda bu günahlardan kurtulmanın iki yolu var birincisi ve akla ilk gelen öldüğünüz yere gidip karakterin siluetini almak, ikincisi ise haritada bazı noktalarda özel odalar oluyor burada büyük diz üstüne çökmüş bir heykel var, ona gidip Tears of Atonement karşılığında günahlarınızdan kurtulabiliyorsunuz. Oyundaki tecrübe puanı Tears of Atonement olarak geçiyor ve bunlarla karaktere yeni özel güçler alıp, satıcıdan işinize yarayabilecek eşyalar ve görev eşyaları alabiliyorsunuz. Oyunun şuana kadar bıraktığı izlenime dayanarak söyleyebilirim ki oyun özellikle görsel ve tasarım anlamında bu tür içerisindeki oyunlar arasında kendini yukarı çekebilmeyi başarmış, oynanış olarak tür içerisindeki rakiplerinden aşağı kalır yanı pek yok, zaman zaman fazla zorlaşsa da atmosferi ve dünyası oynayanı oyunda tutmayı başarıyor. |
Uzun bir süredir takipteydim. Özellikle son zamanlarda youtube üzerinden blasphemous hakkındaki her metaryeli hatim ettim sanırım. Developer diary'leri bile kaç kez izledim. Zaten metroidvania aşığıyım. Blasphemous'un tarzına duyurulduğundan beri bayılıyorum. Oyun çıktı, gears 5 i bırakıp blasphemous oynuyorum düşünün.
Çok mu iyi, ya da metroidvania tarzına yepyeni bir soluk mu getirdi tartışılır. Ama işin sanat kısmı bambaşka. Beni çeken de buydu zaten. Sanırım tepki çekmemek için istedikleri hikayeyi evirip çevirip bir şekilde hristiyanlıktan koparmışlar. Hikayede miracle diye bahsedilen varlık tanrının ta kendisi. Konuşabildiğiniz npc ler miracle'dan korkuyor, ama bir yandan da onu seviyor. Miracle, dünyaya acıdan başka bir şey getirmemiş ama bir yandan da iyi olduğunu düşünüyorlar. (bilmem size bir yerlerden tanıdık geliyor mu :) ) Blasphemy sözlük anlamı olarak direk 'küfür' diye geçer. İsmi gibi genel anlamda her noktasında tanrıya ve dine küfür amaçlanmış. İlk boss warden of silent sorrow'un penitant one'dan aldığı ölüm yarası sol göğsünün tam altında. (isa'nın çarmıhta aldığı mızrak yarası konumu ile aynı) Akan kanı penitant one maskesine dolduruyor ve kafasına geçiriyor. Yine en baştaki cutscene'de gördüğümüz kadının suçlarından arınmak için göğsüne isa'nın küçük bir heykelciğini saplaması, o heykelin daha sonra kılıca dönüşüp penitant one'ın kılıcı kadının göğsünden çıkarması... oyun bana dante's inferno'yu özlettirdi. O ekip mesela bunlardan daha cesurdu. Gayet korkusuz bir şekilde dini motifleri kullanmışlardı. Bunlarda daha hard metaryeller var :) ama hep saklı. |
Benzer içerikler
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X