Şimdi Ara

Bizden de hypermiler olurmu dedik, olmuş mu? (2. Denemede sonuçlandı) (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
126
Cevap
0
Favori
3.476
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merzifon yakınlarinda mola verdik dönüşte ki durum ve total veri yı paylaşıyorum.
    Bizden de hypermiler olurmu dedik, olmuş mu? (2. Denemede sonuçlandı)Bizden de hypermiler olurmu dedik, olmuş mu? (2. Denemede sonuçlandı)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ve eve geldik, gelelim sonuçlara.
    Öncelikle gelirken de giderken araç nasıl kullanıldıysa öyle kullanıldı, şehir içinde yaptığımız 100 km ortalama tüketimi yukarıda tuttu çünkü Ankara trafiği her geçen gün arapsaçı na dönüyor neyse konumuz bu değil.
    Dün daha öncede bahsettiğim gibi Ankarada 100 tl lık yakıt almıştım (kredi kartı kampanyası nedeniyle) bugün yola çıkmadan depoyu doldurdugum benzinlik te aynı tabancada depoyu fulledim dünkü ile birlikte tam 40 litrelik bir tüketim olmuş (yol bilgisayarı 40,8 litre gösteriyor) dolaysıyla yol bilgisayarında ,%2 lık bir tüketim fazlalığı var reel tüketimi miz daha az çıkmış daha öncede defalarca denedigim gibi sapma hep artı eksi %1-2araliginda değişiyor. Yani yol bilgisayarı verileri hatasız diyebiliriz. Neyse uzatmayayim fotoğraflar aşağıda arkadaşlar.
    Bizden de hypermiler olurmu dedik, olmuş mu? (2. Denemede sonuçlandı)Bizden de hypermiler olurmu dedik, olmuş mu? (2. Denemede sonuçlandı)Bizden de hypermiler olurmu dedik, olmuş mu? (2. Denemede sonuçlandı)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Otopark. com sitesinin forumlarınada yazmalısın. Sennin gibi hypermillerlar lazım bize.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberJager

    Otopark. com sitesinin forumlarınada yazmalısın. Sennin gibi hypermillerlar lazım bize.

    yapabilsem buraya yazmayı bile bırakacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: UberJager

    Otopark. com sitesinin forumlarınada yazmalısın. Sennin gibi hypermillerlar lazım bize.

    yapabilsem buraya yazmayı bile bırakacağım.

    Sakın ha eren abi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: UberJager

    Otopark. com sitesinin forumlarınada yazmalısın. Sennin gibi hypermillerlar lazım bize.

    yapabilsem buraya yazmayı bile bırakacağım.

    Sakın ha eren abi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    Çok güzel değerler hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değerler güzel , dizel aracımla uzun yolda kasmadan kullandığım kadar yakıt tüketmişsiniz hatta bir tık daha az yakmış, bu arada aracınız otomatik şanzımandı sanırım aracınızın son viteste 2000 ve 3000 devirdeki hızları nedir tam olarak?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaan0101

    Çok güzel değerler hocam

    Vakit ayırdığınız için teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iakbay06

    Değerler güzel , dizel aracımla uzun yolda kasmadan kullandığım kadar yakıt tüketmişsiniz hatta bir tık daha az yakmış, bu arada aracınız otomatik şanzımandı sanırım aracınızın son viteste 2000 ve 3000 devirdeki hızları nedir tam olarak?

    5. Viteste 3000 devir de 120 km hız yapıyor hocam. Sizin aracınız nedir acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaan0101

    Çok güzel değerler hocam

    Vakit ayırdığınız için teşekkür ederim

    valla şu değerleri kıskanmamak imkansız. artı çocuğunla zaman geçirmek en güzeli. hergün oğlanı okula bırakıp alıyorum. arabada dinleyecegi parçaları kendi seçiyor. bazen arabayı yolda dansettiriyoruz. trafik sıkişiksa tarlalardan gidiyoruz. yakıt tüketimi hariç her şey eğlenceli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaan0101

    Çok güzel değerler hocam

    Vakit ayırdığınız için teşekkür ederim

    valla şu değerleri kıskanmamak imkansız. artı çocuğunla zaman geçirmek en güzeli. hergün oğlanı okula bırakıp alıyorum. arabada dinleyecegi parçaları kendi seçiyor. bazen arabayı yolda dansettiriyoruz. trafik sıkişiksa tarlalardan gidiyoruz. yakıt tüketimi hariç her şey eğlenceli

    Ara ara değişiklik iyidir hocam. (bu bir tekliftir)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaan0101

    Çok güzel değerler hocam

    Vakit ayırdığınız için teşekkür ederim

    valla şu değerleri kıskanmamak imkansız. artı çocuğunla zaman geçirmek en güzeli. hergün oğlanı okula bırakıp alıyorum. arabada dinleyecegi parçaları kendi seçiyor. bazen arabayı yolda dansettiriyoruz. trafik sıkişiksa tarlalardan gidiyoruz. yakıt tüketimi hariç her şey eğlenceli

    Ara ara değişiklik iyidir hocam. (bu bir tekliftir)

    kuga'yı bırakmam
    yaktığı kadar gidiyorsa sorun yok. şunuda şöyle bırakalım. rakipleri can çekişiyor kuga ne var ya havasında.

    https://www.youtube.com/watch?v=KgSFq_7ESzM

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: iakbay06

    Değerler güzel , dizel aracımla uzun yolda kasmadan kullandığım kadar yakıt tüketmişsiniz hatta bir tık daha az yakmış, bu arada aracınız otomatik şanzımandı sanırım aracınızın son viteste 2000 ve 3000 devirdeki hızları nedir tam olarak?

    5. Viteste 3000 devir de 120 km hız yapıyor hocam. Sizin aracınız nedir acaba?

    Aracım 1.6 multijet linea hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaan0101

    Çok güzel değerler hocam

    Vakit ayırdığınız için teşekkür ederim

    valla şu değerleri kıskanmamak imkansız. artı çocuğunla zaman geçirmek en güzeli. hergün oğlanı okula bırakıp alıyorum. arabada dinleyecegi parçaları kendi seçiyor. bazen arabayı yolda dansettiriyoruz. trafik sıkişiksa tarlalardan gidiyoruz. yakıt tüketimi hariç her şey eğlenceli

    Ara ara değişiklik iyidir hocam. (bu bir tekliftir)

    kuga'yı bırakmam
    yaktığı kadar gidiyorsa sorun yok. şunuda şöyle bırakalım. rakipleri can çekişiyor kuga ne var ya havasında.

    https://www.youtube.com/watch?v=KgSFq_7ESzM

    Teklif var ısrar yokecobost kuga kısa süreli olsada kullandığım bir araç gerçekten çok keyifliydi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iakbay06

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: iakbay06

    Değerler güzel , dizel aracımla uzun yolda kasmadan kullandığım kadar yakıt tüketmişsiniz hatta bir tık daha az yakmış, bu arada aracınız otomatik şanzımandı sanırım aracınızın son viteste 2000 ve 3000 devirdeki hızları nedir tam olarak?

    5. Viteste 3000 devir de 120 km hız yapıyor hocam. Sizin aracınız nedir acaba?

    Aracım 1.6 multijet linea hocam


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu arada aynı güzergah ta normal kullanımla ne yakılıyor diye merak edenler varsa toplam 7 gidiş dönüş verisine su linkten ulaşabilirsiniz

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=97989011&p=1&anchorToGo=97989011#97989011

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VideSupra

    Ufak bir bilgi vereyim.
    Yokuş aşağı boşa almak az yaktırmaz. Boşa alırsanız araç yakar, motoru rölanti de tutmak için.
    Yokuş aşağı, vites 5,4 veya 3 e atılır. Gaza hiç basılmaz bu sayede araç hiç yakmaz, motoru tekerler döndürmeye başlar. Yakıt harcamasına gerek kalmaz.
    Bahsettiğim sistem cut-off sistemi. Araştırabilirsiniz, 1997- 2000 sonrası araçlarda vardır bu sistem.
    Ayrıca, yokuşu viteste inmek, her türlü faydalıdır güvenlik açısından da, yakıt açısından da.

    Güzel değerler, benzinli ile.

    Hocam dediğiniz doğru ama eksik bir yer var.
    Araç aşağı doğru inerken vitesi boşa almazsanız araç 0 litre yakıyor doğru. Ama yokuşun girişine 120 ile girerseniz 5. viteste yokuşun sonunu 90-100 (eğer yokuş çook dik değilse) ile görürsünüz sonra bidaha 100'den 120'ye çıkmak için basarsınız bastığınızda normaldeki yakıt tüketimini %50 falan arttırısınız yani kaba bir hesapla
    yokuşa 120 ile girerseniz sonunda 100-90 ile çıkarsınız 0 litre yakarsınız. Sonrasında basıp tekrar 120ye çıkmak için 1 dk boyunca 8-9 litre yakarsınız (hızımızı mümkün olduğunca uzun bir zamanda arttıralım ki az yaksın)
    Fakat yokuşa 120 ile girip aracı boşa alırsanız araç yokuşun sonunda yine 120 km ile devam eder hatta yokuş dikse hızı bile artar. Bu sefer yolunuza tekrar 120 ile devam eder 5-6 litre yakmaya devam edersiniz. Araç rölantide max 0,9-1,1 aralığında yakar. Yani sonuç olarak her türlü yokuşta boşa atmak sizi kara geçirir.

    Hız düşmesinin nedeni motordaki atalet kuvveti, dönen dişlilerin sürtünme kayıpları vs.dir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: saveyourself

    quote:

    Orijinalden alıntı: VideSupra

    Ufak bir bilgi vereyim.
    Yokuş aşağı boşa almak az yaktırmaz. Boşa alırsanız araç yakar, motoru rölanti de tutmak için.
    Yokuş aşağı, vites 5,4 veya 3 e atılır. Gaza hiç basılmaz bu sayede araç hiç yakmaz, motoru tekerler döndürmeye başlar. Yakıt harcamasına gerek kalmaz.
    Bahsettiğim sistem cut-off sistemi. Araştırabilirsiniz, 1997- 2000 sonrası araçlarda vardır bu sistem.
    Ayrıca, yokuşu viteste inmek, her türlü faydalıdır güvenlik açısından da, yakıt açısından da.

    Güzel değerler, benzinli ile.

    Hocam dediğiniz doğru ama eksik bir yer var.
    Araç aşağı doğru inerken vitesi boşa almazsanız araç 0 litre yakıyor doğru. Ama yokuşun girişine 120 ile girerseniz 5. viteste yokuşun sonunu 90-100 (eğer yokuş çook dik değilse) ile görürsünüz sonra bidaha 100'den 120'ye çıkmak için basarsınız bastığınızda normaldeki yakıt tüketimini %50 falan arttırısınız yani kaba bir hesapla
    yokuşa 120 ile girerseniz sonunda 100-90 ile çıkarsınız 0 litre yakarsınız. Sonrasında basıp tekrar 120ye çıkmak için 1 dk boyunca 8-9 litre yakarsınız (hızımızı mümkün olduğunca uzun bir zamanda arttıralım ki az yaksın)
    Fakat yokuşa 120 ile girip aracı boşa alırsanız araç yokuşun sonunda yine 120 km ile devam eder hatta yokuş dikse hızı bile artar. Bu sefer yolunuza tekrar 120 ile devam eder 5-6 litre yakmaya devam edersiniz. Araç rölantide max 0,9-1,1 aralığında yakar. Yani sonuç olarak her türlü yokuşta boşa atmak sizi kara geçirir.

    Hız düşmesinin nedeni motordaki atalet kuvveti, dönen dişlilerin sürtünme kayıpları vs.dir.

    Bazı yollar var mesela eğim çok hafif dolaysıyla viteste inerken hemen hız kaybediyorsunuz ancak boşa aldığınız da kmler boyunca araç süzülerek gidiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yarın yine aynı kadro (kızım ve ben) geçen kinin tadı damağımizda kaldığından bir seyahat yapalım dedik yine bir yere yetişme derdimiz yok gecen ki tecrübeden sonra bakalım 2. Raundda ne yapacağız.

    Samsun-ankara,
    Ankara içi 4-5 gün kalırız 100_150 km şehir içi yaparız ve Samsun'a geri dönüş ortalama tüketim tahminlerini alayım

    Ben 4,3-4,7 hedefi koyuyorum.

    Yola çıkmadan depo fullenecek ve dönüştede fullenerek hem bilgisayar hem reel tüketim ölçümleri kıyaslanacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 18 Nisan 2017; 11:26:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.