Şimdi Ara

Bisiklet Vites Kullanımı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
1
Favori
809
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar arkadaşlar ben bu vites konusunda çok hassas davranıyorum. Bisikletin viteslerinin nasıl
    kullanılabileceğini biliyorum her zaman hareket halindeyken vites atıyorum. Fakat bisiklet sürerken
    yanlışlıkla dururken vites attım. Sizce bir şey olur mu vites mekanizmasına.

    Shimano Rd Tx31
    Shimano Sl rs 36

    Arka vitesi yanlışlıkla attım



  • anlamadım
  • nasıl hocam

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • dururken vites attın sonra hareket edince vites geçmedi mi. sıkıntı olmaz ne olacak

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Anlattığınız şeyi tam anlayamamakla beraber, sorunuzu doğru vites kullanımı nasıldır ? diye algılayarak bunları yazıyorum.
    Doğru vites kullanımı, ayna koldaki çarklar ile arka tekerdeki çarklar arasında bulunan zincirin mümkün olduğunda açısız pozisyonda sürülmesidir. Örnek vermek gerekirse 21 vitesli bir bisiklette 6 vitesde gitmek istediğimizi varsayalım. Eğer 1*6 pozisyonunda sürersek, zincir açılı bir pozisyonda kalacak ve çarklara zarar verecektir. Aslında 21 vites diye satın aldığımız bisikletlerinin 21 vites olmadığı bir gerçektir.
    21 vitesli bir bisiklet için en doğru kullanım aşağıdaki gibidir.
    1*1
    1*2
    1*3
    2*4
    2*5
    3*6
    3*7

    Bu çizginin dışında, uzun süre 1*6 1*5 gibi viteslerde seyahat etmediğiniz sürece ne attırıcılarınıza, ne çarklarınıza, ne de zincirinize herhangi bir zarar vermezsiniz.

    Bisiklet Vites Kullanımı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yskahraman -- 28 Mart 2018; 21:12:37 >




  • Yskahramanın söylediklerine ek olarak vites sadece hareket hakinde ilken değiştirilir, yokuş çıkarken vites küçültülmez yokuşa başlamadan önce ayarlanır, eğer çok zorunlu kalınırsa pedalda ki tazyik azaltılarak yapılır, bu sayede zincir atmalarının ve zincir ve dişliler muhtemel gelebilecek zararın önüne geçilmiş olunur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdar3121 -- 1 Nisan 2018; 3:04:19 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar3121

    Yskahramanın söylediklerine ek olarak vites sadece hareket hakinde ilken değiştirilir, yokuş çıkarken vites küçültülmez yokuşa başlamadan önce ayarlanır, eğer çok zorunlu kalınırsa pedalda ki tazyik azaltılarak yapılır, bu sayede zincir atmalarının ve zincir ve dişliler muhtemel gelebilecek zararın önüne geçilmiş olunur.

    +1

    Yokuş çıkma esnasında vites değiştirmek için pedala fazla kuvvet uygulanırsa zincir bakladan ayrılabilir, hatta daha kötüsü bile olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vites değiştirirken zincir atıyorsa sebebi nedir?

    şimdi rampaya geldiğimizde vitesi arkadaki en büyük dişliye ortadaki ise en küçüğe atmamız gerekiyor. önce arka vitesi sonra orta vitesi mi değiştirmeliyiz.

    bunu rampaya gelmeden önce yapmamız gerekiyor. yokuş yukarı yere geldik. işte bunu nasıl yapıcaz
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.