Bildirim
biraz nostalji -tofaş ve reno kıyaslaması yapalım (4. sayfa)
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir - 2 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
hey gidi bee reno 12 den başladık torosa gectik ordanda broadway ii arabalardı o zamanlar bizim için. hele broadwayin arka amortisorleri kadar yumusak amortisor görmedim ben hayatım da. el frenini cekip dans ettirirdim arabaya cok hoş olurdu. tas gibi arabaydı hepside allah için bi kere basımızı agrıtmadılar. -
Fransızlar eskiden müthişti,konum için araştırırken gördüm bu gerçeği.Özellikle r25 gibi bir model o dönemin en iyilerinden,en fullerindendi.Ama miriafiori gibi bir italyanı da unutmuyorum. -
Selam arkadaşlar,
Renault 12’yi aralıksız 14 yıl kadar kullandım. 1980-1994 yılları arasında. Alındığında sıfırdı. 1992 model, ikinci el Tofaş Şahin’i hemen ardından satın aldım, iki yıl da onu kullandım.
Çok kısa olarak iki aracı kıyaslamaya çalışayım.
Renault 12’nin motoru Şahin’e nazaran daha sağlam, kaportasının saçı daha kalın. Tank gibi araba maşallah.
Parçaları Şahin’den daha pahalı, ancak daha uzun ömürlü.
İç hacmi Şahin’e göre daha dar, bagajı daha küçük.
Şahin’de motor sesi içeriye daha fazla yansıyor.
Renault 12 uzun yolda kişiyi yoruyor.
Renault 12’den sonra Şahin’e ilk bindiğimde kendimi uçak kokpidindeymişim gibi hissettim bir an. Ön ve arka camlar daha geniş görüş alanları sunuyor. Koltuklar daha geniş ve rahat.
Hatırlayabildiğim kadarıyla Şahin, Renault 12’dan daha fazla benzin yakıyordu. (Ancak çok emin değilim.)
Özetleyecek olursam:
Sürüş keyfi, konfor, yedek parça ucuzluğu= Şahin.
Sağlamlık= Renault 12.
Aradan uzun yıllar geçti. Aklımda kalanlar bunlar.
Sağlıcakla kalın…
-
Hocam Tofaş'ın karizması yeter -
arkadaşım sıfır 87 doğan almıştı da... ne havası olmuştu. daha sonra ben de 91 model ilk çıkan doğan L almıştım. hala düşündükçe gözlerim dolar. hey gidi günler. -
Bir R12 , üç adet de R9 kullandım.Ben de 3.vitesin hayranı idim.Uzun yola yalnız giderken sağ tarafa 50-60 kg bir ağırlık koymak gerekirdi. Yoksa araçla boğuşurdun. Sonuncusunu sattığım için pişman oldum keşke saklasa imişim.
Küçük bir bilmece.
Aile A : Sürücü koltuğunda baba, yanında anne, arkada 1 yahut 2 çocuk.
Aile B : Sürücü koltuğunda Baba, yanında anne kucağında oğlan çocuk.Arkada kayınvalide sürücünün evlenmemiş kızkardeşi ve 2 kız çocuk.
Hangi aile R9 da hangi aile doğan/şahinde?
Bu arada sürücülerin mesleklerini de tahmin edebilirsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oldsalt -- 6 Ocak 2009; 8:11:26 > -
trompeter arkadaşım tamam tofaşta karizma varda renault da yok mu? -
quote:
Orjinalden alıntı: oldsalt
Bir R12 , üç adet de R9 kullandım.Ben de 3.vitesin hayranı idim.Uzun yola yalnız giderken sağ tarafa 50-60 kg bir ağırlık koymak gerekirdi. Yoksa araçla boğuşurdun. Sonuncusunu sattığım için pişman oldum keşke saklasa imişim.
Küçük bir bilmece.
Aile A : Sürücü koltuğunda baba, yanında anne, arkada 1 yahut 2 çocuk.
Aile B : Sürücü koltuğunda Baba, yanında anne kucağında oğlan çocuk.Arkada kayınvalide sürücünün evlenmemiş kızkardeşi ve 2 kız çocuk.
Hangi aile R9 da hangi aile doğan/şahinde?
Bu arada sürücülerin mesleklerini de tahmin edebilirsiniz.
galiba kaynana felan olan broadway
diğeri doğan
-
kırmızı murat=küçük ferrari,siyah murat=küçük mercedes,beyaz murat=aston martin
eee daha ne olsun -
BİR ZAMANLAR HERKES GİBİ BENİMDE HAYRANI OLDUĞUM,1982 YILIN ARACI RENAULT 9...
Karışık olarak veriyorum resimleri..
-
bizim memlekette herkeste şahin-doğanlar var.. bütün herkes bu arabalarla tarlaya filan giriyorlar resmen. o kadar bozuk yollara giriyorsun ama asfalta çıkınca ses kesiliyor bir anda. o kadar sağlamda arabalar.. düşünüyorum da bu işkenceyi 45-50 milyara aldığımız son teknoloji araçlara yapsak ne olur.. kesinlikle dayanamazlar.. çatlatlar valla.. -
quote:
Orjinalden alıntı: marmara43
bizim memlekette herkeste şahin-doğanlar var.. bütün herkes bu arabalarla tarlaya filan giriyorlar resmen. o kadar bozuk yollara giriyorsun ama asfalta çıkınca ses kesiliyor bir anda. o kadar sağlamda arabalar.. düşünüyorum da bu işkenceyi 45-50 milyara aldığımız son teknoloji araçlara yapsak ne olur.. kesinlikle dayanamazlar.. çatlatlar valla..
Aslında güzel bir otomobil programımız olsa ve bir şahin bir toros bir broadway bir laguna 3 bir opel vectra elegance bir audi a4 alınıp ülkemizde test etseler.Dağda bayırda tarlada ovada ve asfaltta.Sonra garaja alınıp tepeden tırnağa incelenseler.Hangisi daha çok yıpranmış hangisinde ne arızalar çıkmış ve arızaları gidermek için harcanacak para miktarı raporlaştırılsa ve son olarak karşılıştırılsalar.
-
95 slx sahibiydik eniştemdede fairway vardı renaultun ataklık dışında bir üstünlüğü yok bence -
tofaşların kaportası çok zayıf ama komforlu özellikle slx doğanlar... reno ise sağlam ama bildiğin kazık,, vitesler garç gurç...
yıl 2000 ve torosta hala bi hidrolik, otomatik cam, merkezi kilit, hiçbişey yok.. 4lastik 1direksiyon -
quote:
Orjinalden alıntı: ototube
quote:
Orjinalden alıntı: marmara43
bizim memlekette herkeste şahin-doğanlar var.. bütün herkes bu arabalarla tarlaya filan giriyorlar resmen. o kadar bozuk yollara giriyorsun ama asfalta çıkınca ses kesiliyor bir anda. o kadar sağlamda arabalar.. düşünüyorum da bu işkenceyi 45-50 milyara aldığımız son teknoloji araçlara yapsak ne olur.. kesinlikle dayanamazlar.. çatlatlar valla..
Aslında güzel bir otomobil programımız olsa ve bir şahin bir toros bir broadway bir laguna 3 bir opel vectra elegance bir audi a4 alınıp ülkemizde test etseler.Dağda bayırda tarlada ovada ve asfaltta.Sonra garaja alınıp tepeden tırnağa incelenseler.Hangisi daha çok yıpranmış hangisinde ne arızalar çıkmış ve arızaları gidermek için harcanacak para miktarı raporlaştırılsa ve son olarak karşılıştırılsalar.
şöyle bir örnek te ben vereyim. babam bayramda benim springle refuje cıkmış tansiyonu dusunce arabada 4 kişi varmış.
babam olayın şokunu atlatıca geri vitese takıp asagı inmiş aynen yola devam. sanayide 25 ytl ye rot balans yaptırdım araba eskisi gibi oldu
3 hafta önce de ben buzda kaydırınca bir anda ön tekerleri kaldırımda gördüm sonra kaldırımdan inip devam ettim. arabada bir fark yoktu.
Ama kaloriferi hiç ısıtmıyor
-
Bende bebeklik çocukluk yıllarıma geri döndüm...Kendim ehliyetli bir şekilde ne renault 9 ne renault 12 veya şahin doğan kullandım ama benim otomobil sevdam renault 12yle başlamıştı...
Ben daha 3 yaşındayken Levent sanayide renault servisimiz vardı ben bebek (usta :) tulumumla artık ne anlıyormuşum o zamanlar bilmiyorum ama hep anlatırlar gelen arabaların altından çıkmıyordun diye :) Babam yarışırdı bir ara federasyona bağlı olarak ama genelde mahalli yarışlarda hep söyler ilk ve tek takla attığım araba murat 131di diye o gün bugün hiç haz etmez tofaştan :) arabanın sponsoru kendi firması modsan türkiyeye ilk recaro koltukları getiren firmadır zaten hep anlatırdı sırf onun reklamı için muratla yarışlara çıkıyorduk diye... Benim doğumumdan itibaren 98 e kadar 14 sene boyunca bizim ne arabamız olursa olsun yanında kesin bir r12 toros olurdu (babamında gençlik arabası r12 gordini dedem gemi kaptanıydı fransadan getirtmiş arabayı bir de inek 'mö' kornalardan takmış onunda r12 aşkı öyle başlamış :) herneyse ) ve tamamı beyazdı işi gereği malları doldurur türkiyeye çıkardı babam araba seneyi doldurunca da gölcük renault bayiinden yenisini alır eskisini bırakır gelirdi (heyecanlanmazdım bile yeni araba geldi diye çünkü tek değişen plakası olurdu... uzun süreler binek araba renault 9,11 (Flash neydi öyle bir arkadaş bahsetmiş 7000dd diye, ne giderdi o zamanlar 210 a dayanırdı ibre pöf pöf
...) iş arabası renault 12 olarak yaşadık hayatımızı (ne anlamı vardı bende bilmiyorum garaja girerdim sorardı ahmet amca hangisiyle çıkıcaksınız diye, ne farkeder ikiside aynı zaten derdim :) torosta bir kere babamın birşeyin değiştiğinden bahsettiğini hatırlıyorum teknik olarak, 96 senesiydi herhalde arka amortisörler gazlı olmuştu araba daha iyi yol tutuyordu :) torosun ve renaultların yanında bir çok arabamız olmuştu bmwsinden audisine opeline ama yanında illaki bir toros olurdu
hepsi bundan çok çok daha iyi ama hiç biri bunun yerini tutmuyor derdi babam. 98 de bir ara dedem yine gaza gelip (maşallah hiç durmazdı rahmetli) şahin almıştı, babam 3 gün dayanabildi, 3.gün hayatımda ilk defa bir arabayla yolda kaldım diyerek gelmişti eve
( tofaşı kötülemek için söylemiyorum kesinlikle, hepimizin farklı anıları var bu arabalarla sonuç olarak)
Her haftasonumu yarışlarda geçirdiğim dönemde bilenler hatırlar gölcüklü feruzan tavus'a ait r11 turbolar vardı 34 fzb 01-02-03-04 onlardan biri kiralanırdı piknik yapılarak babam izlenirdi (ne günlerdi...) antremanlarda yine bilenler hatırlicaktır belgrat ormanına gidilir ethem genim eşliğinde ethem genim'e ait yeşil r9'la yapılırdı, sonradan r21 pist arabaları çıktı onlarla geçen günler, 2003 e kadar hep bir renault vardı hayatımda, 9gtc, 9gtl,12tsw,12toros,spring,broadway,r25,r19,megane... Ama hiç bir zaman bir tofaşımız olmadı
O günler farklıydı hiç bir araba elektronik sistemlerden dolayı arıza yapmaz arabalar serviste kolay kolay yatmaz, bir çoğumuz marka ve modelleri farklı olsa bile aslında teknik anlamda birbirine çok yakın arabalara biniyorduk, bugün ise aradaki fark dağlarla anlatılamaz derecede...
Aklıma geldi :) torosların anahtarları genelde aynıydı, bi adam vardı her hafta aynı toplantılara katılan herneyse kısaca onunda arabası beyaz torostu uzun bir dönem çıkışta bizim arabayı alıp giderdi, tabi alkol flnda var, hatırlarım adam evine gidene kadar beklenir yani ev telefonu cevap verene kadaradam aranır araba geri getirtilirdi ...
-
quote:
Orjinalden alıntı: brkcad34
Doğduğum da babamın beyaz 1974 model Murat 124 arabası vardı. Hatta 73'de ilk kırmızıyı almış, sonra 74'de beyaza geçmiş. 124 öncesi Willys Pickup varmış ve genelde Vespa Motor ile gezermiş babam. 75'de doğdum ben. Ya 1980 ya da 1981 ama galiba 1981 yılı evet. 1981 yılında 124 gitti, beyaz 131 Şahin geldi yerine. Sonra 81 Şahin gitti, yerine 1982 beyaz Şahin geldi. Sonra 1983 yılında kiremit rengi 83 Şahin geldi. 1985'de yine beyaz Şahin alındı. Babam çelik konstrüksiyon ustasıydı ve işi icabı Türkiyenin dört bir yanını dolaştı ve arabasıyla gittiği için çabuk değişirdi arabalar. 1988'de ilk kez ikinci el araba aldık. Acele lazımdı çünkü. 1982 model füme rengi Doğan. 1990 yılında ise efsane arabamız siyah Şahini aldık. Onu babamla almıştım. O zaman daha 15 yaşındaydım. Arabayı aldık, babam 1 hafta sonra sağ dikiz aynası taktırdı ve yanlarına kırmızı şerit taktırdı. Artık işini değiştirmişti ve İstanbul dışına gitmiyordu. 94'de ben ehliyet aldım ve o arabayı bizzat kullandım değiştirene kadar. 2002 Aralık'ta babam aniden vefat etti ve araba oldu yadigar. Dedim artık satamam. Ama orjinal, pırıl pırıl bir arabaydı ve komple en ufak vidası bile orjinal Opar'dı ve yetkili Tofaş Servisine götürürdüm arabayı. 2004'de zamanı geldi deyip imzamdaki arabaya geçtim. Ve böylece ilk Renault'umuz oldu. Symbol'de bir zamanların Renault 12 ve Renault 9'unun karışımı ve günümüze uyarlanmış şekli.
Boradway ve R9 serisinin orta konsolu hoşuma giderdi. Ama Şahin ya da Doğana 4 tane alaşımlı jant takıp bir de geniş lastik taktırdınmı araba çok şık gözükürdü. Ama Tofaş sağolsun alfabenin bütün harflerini bagaja yazdı. Doğan L, Doğan SL, Doğan S, Doğan SLX, Doğan SLX 1.6 ie sonra Şahin S, Şahin 1.6 ie gibi. Renault ise alfabe harfleri yerine isim kullandı. Spring, Broadway, Fairway gibi. Bir zamanlar bunlara bindik, kullandık. Şimdi hepsi geçmişte kalan birer tatlı anı benim için.
Tubo isimli arkadaşım; yazını okudum ve çok hoşuma gitti. Bizde aksine arabalarımız hep Tofaş kuş serisi oldu. 1. sayfada yazdığım mesajımdan alıntı yaparak tekrar bir hatırlatma yapayım dedim.
90'lı yıllar da babamın çalıştığı şirketin 1992 model beyaz Renault 12 TOROS STW'si vardı. Babam genelde işe onunla gider gelirdi. Sonra arabayı şirketten biri aldı. Sonra yine 96 ve 97 yılında özellikle TOROS bizde olur babam yine onunla gider gelirdi işe. Bizim araba da o zaman 90 model siyah Şahindi. Zaten Şubat 90 - Ekim 2004 arası kullandık 90 ŞAhini. Neyse, ben bazen değişiklik olsun diye Toros'a binerdim ve kısa mesafe kullanırdım ama arabanın pedalları, vites kolu tuhaf gelirdi bana. Ama bir o kadar da eğlenceli ve zevkli gelirdi. O kadar sene Tofaş kullanmasına rağmen, işi icabı Türkiye'nin dört bir yanını 131 Şahin arabalar ile gezmesine rağmen babam Toros için "dayanıklı, seri, atak ve her türlü yola gider bu araba, kolay kolay dökülmez" derdi ve Toros'u beğenirdi. Mesela şirkete Kartal almışlardı 94 model ve 96'da sattılar. Renault 9 Spring almışlardı onu da sattılar. Ama o 92 model Toros babam 2001'de iş yerinden ayrıldığında halen daha vardı. Şimdi varmı bilemem tabi.
-
Evet toros ilginçti o konuda gerçekten sağlam bir arabaydı hoş bakımı yapıldığı sürece bozulabilecek bir ekipmanı da yoktu ama :) Sadece hararet yapardı, 61,1 hp çok komik bir değer bugüne göre, r9lar 72 hp'di o zamanlar 140 la giderken gaza asılınca kafa kaldırırdı araba tabi sonuç olarak bi yere gidemezdi ama en azından tepki verirdi...
Şuan sizin bindiğiniz araba da dediğiniz gibi r9 ve r12nin günümüze uyarlanmış hali gerçekten de aynı derecede sağlam değil ama Türkiye şartlarında en rahat en kolay kullanılan ve tamamen Türkiye için geliştirildiği aşikar olan bir araba, Tofaş Fiatta ise kuş serisi tadında bir araba artık yok. -
iki araba da gerçekten çok iyi arabalardı.şu anda da öyle ama bu araçları istanbul dışında bi ilde kullanmak gerekir.tofaş çok klas bi arabaydı ayrıca sağlamdı.dedem muratlar ilk çıktığında mersin e ilk murat 124 ü almış.hataydan.herkez ilk 1-2 gün dalga geçmiş.ama sonra en karizma araba olduğu anlaşılmış.tabi bi de kırmızı olunca:D şimdi hala dedemle kırmızı murat hayalleri kuruyoruz.ama bu karizma sedan toros da olmaz.tamam murattan sağlam ama klas yok.ama diğer karşılaştırmalarda toros sw karta ile eşit bence.broadway doğan ise bence broadway.çünkü 85 model broadway de bile elektrikli cam var.
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X