Şimdi Ara

Bir ulaşım aracı olarak motosiklet

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
2.818
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Bir çok motosiklet almayı düşünen, motosiklet kullanmayı arzulayan ancak tereddüt ve tedirginlikleri olan arkadaşlarımın bazı sorularına belki de cevap bulabilmesi için nacizhane tecrübelerimi ve bu tecrübelerime dayalı olarak bazı tavsiyeler vermeye çalışacağım. Umarım faydalı olur.

    Her motosiklet sürücüsünü artık bir abim, bir kardeşim olarak gördüğümden dolayı elimden geldiğince açık olacağım. Motosikleti %95 İstanbul içi işten eve, evden işe kullanıyorum. Yılda 1000-1500 km kadar toplamda uzun yol yapıyorum.


    Motosiklet sürmeye nasıl başladım?

    Bir çok motosiklet sürücüsü arkadaşımız babadan, abiden, kuzenden aşina olduğu için motosiklet kullanmakta. Kimisi mesleği icabı. Kimisi ise merak.
    Çocukluğumda motosikletleri sever ve özenirdim. 1995 yılında babam 1993 model daha 5000km yapmış bordo renkli bir Renault Broadway almıştı. Bilen bilir, bu arabalar o yıllarda şimdinin Audi'si gibiydi, çok dayanıklı bir motoru vardı ve yerden yüksekti, tam bir anadolu arabasıydı. Kendisi de vakti zamanında hayli pahalı bir otomobil idi.
    Bu araç 2010 yılı mayıs ayına kadar bizde idi. 2007'de B sınıfı ehliyetimi aldığımda aracı daha çok ben kullanmaya başladım. Araç 145.000km'de idi. Yaşlı olmasına rağmen babam tarafından hiç hor kullanılmamıştı ve hala taş gibi sağlamdı.
    Bundan 1 yıl sonra A2 ehliyetimi aldım, ancak hemen motosiklet alacağımdan değil, belki bir gün alırım diye. Kursta motosiklet sürmesini Mondial 125zn ile öğrendim. (Sadece dengede durmak, hızlanmak ve yavaşlamak, viraj almak. Vitesli öğrenmediğim için tam olarak sürmeyi öğrenmek sayılmaz aslında.)
    Velhasıl Mayıs 2010 tarihinde 7 yaşımdan beri bindiğimiz, gözüm gibi baktığım otomobilimiz, 174.000km dolaylarında iken bir gece kapımızın önünden çalındı.

    Bu olayın üzerinden bir ay geçti ve artık ciddi anlamda bir ulaşım aracının eksikliğini hissetmeye başladım. Malumunuz İstanbul'un kalabalık otobüslerini her zaman kullanmak beni zorluyordu ve sırf otobüse binmeyi sevmediğim için yaşadığım bölgeden çıkamaz olmuştum. Bu ve bazı diğer minör sebeplerden ötürü ve son dönemlerde yaşadığım maddi imkansızlıklardan dolayı otomobil alamamam, benim küçüklükten gelen motosiklet sevgimi tetikledi ve bu sevgi artık bir ihtiyaç haline geldi.

    İnternetten cebime göre motosikletler araştırmaya başladım. Ancak çok yalnızdım, çevremde motosiklet süren hiçbir eşim dostum yoktu. Tamamen herşeyi kendi başıma yapmak durumundaydım.

    Bir sürelik araştırmamın sonucu tercihim ikinci el Keeway Superlight 150 modeli bir siyah cruiser oldu. Birazda rock müzik tutkunu olmanın verdiği hevesle bu siyah cruiserı dış görünüşünü çok beğenerek aldım. Bir japon veya alman olmadığı için kalitesi konusunda bir çok tereddütüm vardı ancak bu fiyata en gösterişli makine bence bu idi. İnternette aracın çok titrediğinden bahsediliyordu, ancak motosiklette vibrasyonun ne olduğu hakkında bir fikrim olmadığı için alıverdim.

    Motosikleti alır almaz doğru ikamet ettiğim bölgeye yakın bir motosiklet tamircisine götürdük. (Motosikletin eski sahibi ile birlikte, kendim henüz hiç vitesli motosiklet kullanmamıştım. İlk ve son motosiklet sürüşüm de ehliyet kursunda otomatik bir scooter idi.) Motosikletin genel bakımları yapıldı, yağı ve arka fren balatası değişti. Artık motosiklet ile başbaşaydım.

    Ancak sorun şu idi, hiç vitesli motosiklet kullanmamıştım, sadece teorik olarak vites nasıl değişir, gaz fren debriyaj nerededir bunları biliyordum.

    Tamircinin dükkanının yanında boş bir toprak saha vardı hayli büyük. Tamirci motosikleti arsaya kadar getirdi orada çalışabilmem için ve işine döndü.

    Daha önce otomobilden kalma vites kültürüm vardı, bir iki sefer stop ettirdikten sonra ayarını kavradım. Yaklaşık arsada 1 saat kadar turladıktan sonra artık trafiğe çıkacak kadar öğrendim. Oradan çıkıp evime doğru yola koyuldum.

    Ailem hiç hoş karşılamadı motosikleti, hala da öyleler. İlk bir kaç gün evde ciddi kavgalar yaşadık. Ancak bir süre sonra kabullendiler. İstanbul trafiğinde motosiklet kullanmanın tehlikeli olduğunu onlarda biliyorlardı ve neticede evlatlarıydım, haliyle normal karşıladım.

    Aracı alalı yaklaşık 10 gün kadar olduğunda artık tamamen alışmıştım. Artçı ile birlikte rahatlıkla sürebiliyordum. Superlight 150 ile 3,5 ay/5000km geçirdim. Nihayetinde vibrasyondan artık usandığım için bu motoru sattım. Akabinde Honda Titan Es (CG 125 Es olarak da bilinir) motoru aldım ve o vakitten beri aynı motoru kullanmaktayım. Honda Titan Es ile 19.000km'yi devirdim.

    Motoru ilk aldığım andan beri 1 defa kaza yapmadım. Evet şans faktörü önemli ancak esas faktör burada tamamen temkinli davranmama ve hızımı duruma göre ayarlamama borçluyum.

    İyi kötü nasıl motosiklet kullanmaya karar verdim anlatmaya çalıştım. Henüz motosiklet almaya karar veremeyenlere tavsiyem şudur:

    Kesinlikle alın!


    Neden almalısınız, anlatayım:

    - Park derdiniz yoktur. (İstanbul'da otomobil sahibi olan bilir)
    - Otomobil kadar trafiğe takılmazsınız.
    - Yaz mevsiminde otomobilde cayır cayır yanarsınız, motosiklet püfür püfürdür.
    - Otomobile kıyasla kullanması bir hayli keyiflidir.
    - Otomobilde olduğu gibi eş dost akraba sürekli sizi biryerlere götürmenizi istemez. Siz ve motorunuz varsınızdır, özgürsünüzdür.
    - 250cc'ye kadar otomobile kıyasla hayli yakıtı ekonomiktir. 250cc'nin üstüne çıktıkta otomobil tüketimine yaklaşırsınız, hatta geçersiniz. Otomobilim Mecidiyeköy-Sefaköy gidiş gelişine 25TL yakardı, şu an 5TL yakıyorum.
    - Bir çok bakımını kendiniz zamanla öğrenir yaparsınız.
    - Emniyet şeridinde seyrederken ceza alan motosiklet hiç duymadım, ancak trafik çekilmez halde değilse yine de yasalara saygılı olmak adına kullanmamaya özen gösteriyorum.
    - Harem-Sirkeci vapurunda sıra beklemezsiniz!
    - Küçük cc motosikletlerde yedek parça maliyetleri otomobile oranla daha düşüktür.

    Peki hiç dezavantaj hissetmedim mi? Tabi ki hissettim:
    - Kış mevsiminde kullanımında havanın etkisine maruzsunuz. Otomobil gibi kapalı bir ortamda kalorifer/klima imkanlarınız mevcut değil.
    - Kazalarda yaralanma/sakatlanma/ölme riski çok daha yüksek.
    - Türkiye'de ne yazık ki trafikte fazlalık olarak görülüyoruz bir çok 4+ tekerlekli vasıta tarafından, bazıları trafiğe çıkma hakkımız olmadığını bile düşünüyor.
    - Karda sürmek çok zor. Ama imkansız değil.
    - Araçları otoparkta muhafaza etmiyorsanız, çalınma, zarar görme ihtimali daha yüksek.
    - KM ömrü bakımından otomobiller kadar dayanıklı değil. Daha az km'de rektefiye yapmanız gerekebiliyor.
    - Motosiklet kendi kendine dengede durmaz. Sürekli aktif olmalısınız.
    - Reflekslerinizin zayıfladığı anlarda kullanmaktan kaçınmalısınız. (hastalık, halsizlik, uykusuzluk, aşırı yorgunluk)
    - Çok yüksek düzeyde trafik takibi yapmalısınız ve dikkatli olmalısınız. Otomobil çukura girer çıkar, siz çukurda düşebilirsiniz.
    - Sürüş yapılan zemin maksimum düzeyde sizi etkiler (toprak, mıcır, ıslak zemin, bozuk yol)
    - Kış mevsiminde yaza oranla motosiklet daha fazla yıpranır, daha fazla özen ve bakım ister. Örn. en basiti zincir yağı
    - Trafikte görülebilirliğiniz diğer araçlara oranla daha az, diğer araçlar tarafından tehlikeye sokulabilirsiniz.
    - Otomobile oranla daha fazla yorulabilirsiniz.

    Hiç kaza yapmadım mı? Evet, yapmadım. Motosiklet üzerinde henüz 25.000km ancak geçirdim. Şu ana kadar şükürler olsun burnum kanamadı. Sebebini de şunlara borçluyum:

    - Debriyaj-vites-denge-fren-gaz nerede nasıl kullanılır tam olarak çözmediyseniz trafiğin sakin olduğu bölgelerde pratik yapın.
    - Heyecanlanmayın. Acemi iseniz böyle kalacaksınız anlamına gelmez. Herkes bir acemilik dönemi geçirmiştir.
    - Trafiğin durumuna göre hızınızı ayarlamalısınız.
    - Diğer araçların tacizine maruz kalabilirsiniz. Aldırış etmeyin. 1snlik dikkat dağınıklığı sizin kaza yapmanıza yeter. O adam da basıp gider, olan size olur.
    - Diğer araçlara mümkün olduğu kadar mesafeli olun. Ani durumlarda size zaman kazandırır.
    - Sadece önünüzde seyreden aracı değil, etrafınızdaki tüm araçları takip edin. Hatta mümkünse önünüzdeki aracın öndekilerini de. Aniden yavaşlayan trafikte ne kadar erken farkında olursanız o kadar riski azaltırsınız.
    - Yolun duruma göre sürat yapın. Aniden önünüze birşey çıkabileceğini düşünerek ona göre temkinli olun.
    - Motorunuzun bakımlarını zamanında, eksiksiz yapın.
    - Mümkün olan en kaliteli parçaları kullanın. Hem motorunuzun hem sizin ömrünüzün uzaması için.
    - Sinyal vermeden, ani dönüşlerden kaçının. Diğer araçların yapacağınız hamleyi bilmesine izin verin.
    - Islak zeminlerde mesafenizi artırın, hızınızı düşürün. Ani frenlemelerden kaçının.
    - Motorunuzun limitlerini bilin.
    - Genel kabul görmüş sürüş tekniklerini koşulsuz uygulayın.
    - Yola çıkmadan rüzgarın ne yöne estiğini bilin. Büyük bir araç sizi geçerken veya siz onu geçerken kesilip aniden gelen rüzgar dengenizi bozmasın.
    - Motosiklet sürerken müzik dinlemek isteyebilirsiniz. Ses düzeyi diğer araçları ve çevrenizde olup biteni duymanıza mani olacak kadar yüksek sesle dinlemeyin.
    - Minibüs,dolmuş ve taksi gibi araçlara fazla yaklaşmayın. Nerede ne yapacakları hiç belli olmuyor. Çok büyük oranı sinyal kullanmayı gereksiz görüyor.

    Bunlar dışında sizin iradenizde olmadan diğer araçların etkisi, yol ve doğa koşulları dolayısıyla olabilecek şeylerin riskini her zaman taşıyorsunuz.

    Motosikletiniz ne marka, ne model, ne tarz olursa olsun, bütçenizin yettiği kadar aşağıdakilerin en iyisini almaya çalışın:
    - Kask
    - Mont ve pantolon/tulum
    - Eldiven
    - Bot
    - Lastik

    Motosiklet masraflı mıdır, aldıktan sonra elde tutabilir miyim?

    Elbetteki masrafları vardır. Bu masraflar motosikletinizin markasına, modeline, cc hacmine göre değişir. Belirli aralıklarla bakımları, değişmesi gerekenleri vardır. Siz ona ne verirseniz, o da size onu verir.

    Henüz motosiklet almadım, kaç cc ile başlamalıyım?
    Şu cc ile başlanır diye bir kural ben hiç duymadım. Ben iki yıldır 125-150cc kullanıyorum. 1 ay 150cc kullanıp, 1000cc'ye geçen de var, direk 1000cc alan da. Benim için esas amaç iş-ev arası ulaşım olduğu için ekonomik olması en temel tercihim. Şu halde artık cc büyüteceğim, ancak 250cc'yi geçmeyecek. Bu tamamen kişiden kişiye göre değişir. Ancak tecrübenizle orantılı olarak cc büyütmeniz faydalı olur diye düşünüyorum.

    Ne tarz bir motosiklet almalıyım?
    Bu da tamamen ihtiyaçlarınıza ve kişisel zevklerinize bağlı. Ben şehiriçi kullandığım için commuter tercih ediyorum.

    Alırsam kullanabilir miyim, emin olamıyorum.
    Fiziki olarak motosiklet kullanmanıza bir engel yoksa, panik, tezcanlı, dikkat dağınıklığı gibi sorunlarınız yoksa kullanmanıza da bir engel yok.

    Çin malı motosiklet alınır mı?
    Bütçeniz el veriyorsa ilk tercihiniz japon-alman-italyan olsun derim. Ama Kanuni, Mondial gibi markalar son 1-2 yıldır titretişimsiz motosikletler satmaya başladı. Bakımlarını zamanında yaparsanız, hor kullanmazsanız binilmez diye birşey yok. Benim Keeway'i satmamdaki tek sebep vibrasyondu. Mekaniğinden gayet memnundum.

    Motosiklet konusunda danışabileceğim kimse yok, ne nasıl olur bilmiyorum.
    Mümkün olduğu kadar motosiklet ile ilgili paylaşımları, forumları takip edin. Yeni insanlarla tanışın. Fırsat bulursanız buluşmalara gidin. Kimseye yardım etmekten çekinmeyin, siz de yardım isteyin. Ben bunun eksikliğini çok yaşadım.

    Motosikletle sürat yapmayacak mıyız?
    Elbette ki herkes yapar. Ancak bilinçli yapmak var, bilinçsiz yapmak var.

    Ehliyet alması zor mu?
    Türkiye'de ehliyet almak kadar kolay birşey olmadığı için motosiklet sürmek bu kadar tehlikeli.

    Benim aklıma gelenler şimdilik bu kadar. Daha kıdemli abilerim, kardeşlerim de eklerlerse güzel bir başlık olur. Sormak istedikleriniz de olursa bilgim/tecrübem elverdiği kadar cevalamaya çalışırım.

    Yüce rabbim tekerinizi yere düz bastırsın.







  • Bir solukta okudum, çok değerli bilgiler vermişsiniz. Teşekkür ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mirable

    Bir solukta okudum, çok değerli bilgiler vermişsiniz. Teşekkür ediyorum.
    benim de kaderim yalnızlık oldu kendim öğrendim her şeyi forumlardan. Sürmeyi öğrendikten sonra facete gruplarla gezip tozmaya başladım. Yalnız kesinlikle alın bence yanlış, ben anlatırken arkadaşlarımın almasını istiyorum güzel diyorum ama çok kötü yönlerini de anlatıyorum. Boşver diyorum nolur nolmaz tehlikeli diyorum. Laftan sözden almayacak konumdaysa benim gibi motor almaya illaki karar vermişse o zaman güzelliklerini iyice anlatıyorum yoksa genelde boşverin tehlikeli diyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DOĞA_AŞKI

    benim de kaderim yalnızlık oldu kendim öğrendim her şeyi forumlardan. Sürmeyi öğrendikten sonra facete gruplarla gezip tozmaya başladım. Yalnız kesinlikle alın bence yanlış, ben anlatırken arkadaşlarımın almasını istiyorum güzel diyorum ama çok kötü yönlerini de anlatıyorum. Boşver diyorum nolur nolmaz tehlikeli diyorum. Laftan sözden almayacak konumdaysa benim gibi motor almaya illaki karar vermişse o zaman güzelliklerini iyice anlatıyorum yoksa genelde boşverin tehlikeli diyorum.

    Alıntıları Göster
    Bende zaten kötü yönlerini belirttiğim halde kesinlikle alın yazdım. Motosiklet bilinçli kullanıldığı sürece harika bir araç. Bence herkes hayatında en azından 1 defa motosiklet sahibi olmalı..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WarghasmTR

    Bende zaten kötü yönlerini belirttiğim halde kesinlikle alın yazdım. Motosiklet bilinçli kullanıldığı sürece harika bir araç. Bence herkes hayatında en azından 1 defa motosiklet sahibi olmalı..

    Ben de 2 hafta sonra muhtemelen ehliyeti almış olacağım. Şimdilik bisan pasific 125 kullanıyorum scooterları motordan pek saymıyorlar gerçi ama motor almamdaki en önemli şey otobüsten nefret etmemdi birde oturduğum yerdeki otobüsler tıklım tıklım oluyor. İlk başka birinin motorunu sürmeyi denemiştim meraktan ondan sonrada rüyalarıma girer olmuştu şimdilik scooterla idare ediyorum ilerleyen zamanlarda vitesli bir motor almak istiyorum özellikle bir chopper ucuz fiyatlı tabi aşırıya kaçmam mümkün değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Od Ata -- 19 Mart 2013; 20:20:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Od Ata

    quote:

    Orijinalden alıntı: WarghasmTR

    Bende zaten kötü yönlerini belirttiğim halde kesinlikle alın yazdım. Motosiklet bilinçli kullanıldığı sürece harika bir araç. Bence herkes hayatında en azından 1 defa motosiklet sahibi olmalı..

    Ben de 2 hafta sonra muhtemelen ehliyeti almış olacağım. Şimdilik bisan pasific 125 kullanıyorum scooterları motordan pek saymıyorlar gerçi ama motor almamdaki en önemli şey otobüsten nefret etmemdi birde oturduğum yerdeki otobüsler tıklım tıklım oluyor. İlk başka birinin motorunu sürmeyi denemiştim meraktan ondan sonrada rüyalarıma girer olmuştu şimdilik scooterla idare ediyorum ilerleyen zamanlarda vitesli bir motor almak istiyorum özellikle bir chopper ucuz fiyatlı tabi aşırıya kaçmam mümkün değil

    Alıntıları Göster
    Samimi anlatımınız için teşekkür ederim, çok güzel bir yazı olmuş. Genel olarak motosiklet sürücülerine karşı bir ön yargı var, trafikte pek saygı duyulduğunu söyleyemem. Çok güzel yerlere değinmişsiniz. Kesinlikle motosiklet kullanmak çok fazla dikkat gerektirir. Motosiklet tepesine çıktığınızda kafanızın boş olması lazım. Yok oğlanın kurs taksidini napıcaz, bu ay sonunu çıkarır mıyız, ne olucak bu Beşiktaş'ın hali gibi düşüncelere kapılırsak bir an kendimizi yerde bulabiliirz. Bu konuda Reşat Arbaş'ın çok güzel bir sözü var: "Motosikletin ufak kazası olmaz". Motosiklet tepesine çıktğımızda biz, motorumuz ve rüzgardan başka hiç bir şey olmamalı. Trafiği çok iyi kestirmeliyiz. Öndeki araç aniden fren yapar mı, ışıklardaki teyze acaba yola atlar mı, ilerde ki su birikintisi mi, bu virajı alır mıyız gibi önceden Nostradamus gibi kestirmeliyiz. Zaten belirli bir süre sonra bunlar rutin hareketlere, bir reflekse dönüşüyor. Yeter ki biz dikkatimizi dağıtmayalım.

    Bir de halk arasında bir klişe var, "Motor güvensizdir". Bana kalırsa aslında oyunu kurallarına göre oynarsak gayet güvenilir bir araçdır. Nasıl bir oyunu oynamadan önce belirli başlı kuralları bilmeden oynayamıyorsak, motosiklet de öyledir. Bana kalırsa olay ehliyetle bitmiyor, şiddetle tavsiye ediyorum güvenli sürüş eğitimlerine de katılınmalı. Ekipman alırken 100 lira ucuz diye basite kaçmayalım, unutmayın ki canımızı emanet ediyoruz. Bu güvenlik unsurlarını birleştirirsek daha güvenli sürüşler bizi bekler.

    Benzin olmuş 5 lira, trafiğin durumu malum. ÖTV, KDV'nin hızına yetişilmiyor. Bugün B sınıfı bir araç 50 bin bandına yaklaşmış. Bakım değerleri, parça fiyatları, otopark sıkıntısı, trafik stresi derken tam bir kaos içindeyiz. Bu otomobil ısrarı neden? Adam almış arabayı hafta sonu çıkarıyor ya da günde 10 km yapıyor. A noktasından B noktasına giderken hem paranız cebinde kalsın hem sinirinizi bozmayın. Ama bizim insanımız alışmış tüketmeye. Elin Avrupalısına bakın adam işine bisikletle, motosikletle gidiyor. Baktığında senden benden daha fakir mi? Gelir seviyesi, kişi başına düşen gelir belli. Bilmiyor mu koca koca ciplere binmeyi? Ama işte bunu insanlarımıza anlatamıyoruz. Aslında motosiklet çok keyifli bir ulaşım aracıdır. Bana göre bunun keyfine varan insan da çok özel bir insandır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: T1L4
    Ben de 2 hafta sonra muhtemelen ehliyeti almış olacağım. Şimdilik bisan pasific 125 kullanıyorum scooterları motordan pek saymıyorlar gerçi ama motor almamdaki en önemli şey otobüsten nefret etmemdi birde oturduğum yerdeki otobüsler tıklım tıklım oluyor. İlk başka birinin motorunu sürmeyi denemiştim meraktan ondan sonrada rüyalarıma girer olmuştu şimdilik scooterla idare ediyorum ilerleyen zamanlarda vitesli bir motor almak istiyorum özellikle bir chopper ucuz fiyatlı tabi aşırıya kaçmam mümkün değil


    T1L4,

    Scooterlar dediğin gibi trafikte motosiklet sürücüleri tarafından bile pek saygı görmüyor. Ama bunun sebebi aracın scooter olması değil. Scooterın üstüne binenin başındaki kaskı(olmayan kaskı), trafikte yaptığı tehlikeli hareketlerle hem kendini hem başkalarını riske sokması, çukur tümsek tanımayıp paldır küldür geçerek egzozlarının patlaması ve dayanılmaz derecede ses çıkarması. Bu grubun büyük kesiminde motosikletlerin vergisi sigortası ödenmez, muayenesi yapılmaz, kullananların da çok büyük oranda ehliyeti yoktur.

    Tabi trafikte görüyorum, adam 151RS'i almış, takmış güzelce kaskını, trafik kurallarına saygılı, şerit değiştirme ve dönüşlerde sinyalini kullanması gerektiği gibi kullanan, motosikletinin far, ayna, stop, sinyal vb. aksamlarının çalışması düzgün ve bakımlı bir şekilde seyahat ediyor. Durum böyle olunca kimse scootera biniyor demez.

    Ülkemizde malesef insanlar scooterları motosikleti afedersiniz hayvan gibi kullanan sucu/kebapçı tayfası yüzünden (istisnalar alınmasın lütfen, siz kimleri kastettiğimi benden daha iyi bilirsiniz) her zaman önyargıyla yaklaşılan sınıf olarak bilecek.

    Bunun dışında vitesli motosiklet bence daha keyiflidir scooter a göre, tabi yoğun trafikte kullanması birazcık daha zahmetli. Ama bazı scooterlar var ki (xmax, gts250i) acaip hoşuma gidiyor.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok değerli bilgileriniz için ayrı ayrı hepinize teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DARBE

    Çok değerli bilgileriniz için ayrı ayrı hepinize teşekkür ederim.
    WarghasmTR, muhteşem anlatım :)
    Ben de bu sıralar pratik yapıyorum, yeni öğrendim/öğreniyorum sayılır...
    Güzel havalarda kısa/orta mesafeler için iyi bir alternatif ama kışın yağmurda, çamurda her sabah/akşam işe gidiş geliş için kullanılması zor bu iki tekerlerin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WarghasmTR

    quote:

    Orijinalden alıntı: T1L4
    Ben de 2 hafta sonra muhtemelen ehliyeti almış olacağım. Şimdilik bisan pasific 125 kullanıyorum scooterları motordan pek saymıyorlar gerçi ama motor almamdaki en önemli şey otobüsten nefret etmemdi birde oturduğum yerdeki otobüsler tıklım tıklım oluyor. İlk başka birinin motorunu sürmeyi denemiştim meraktan ondan sonrada rüyalarıma girer olmuştu şimdilik scooterla idare ediyorum ilerleyen zamanlarda vitesli bir motor almak istiyorum özellikle bir chopper ucuz fiyatlı tabi aşırıya kaçmam mümkün değil


    T1L4,

    Scooterlar dediğin gibi trafikte motosiklet sürücüleri tarafından bile pek saygı görmüyor. Ama bunun sebebi aracın scooter olması değil. Scooterın üstüne binenin başındaki kaskı(olmayan kaskı), trafikte yaptığı tehlikeli hareketlerle hem kendini hem başkalarını riske sokması, çukur tümsek tanımayıp paldır küldür geçerek egzozlarının patlaması ve dayanılmaz derecede ses çıkarması. Bu grubun büyük kesiminde motosikletlerin vergisi sigortası ödenmez, muayenesi yapılmaz, kullananların da çok büyük oranda ehliyeti yoktur.

    Tabi trafikte görüyorum, adam 151RS'i almış, takmış güzelce kaskını, trafik kurallarına saygılı, şerit değiştirme ve dönüşlerde sinyalini kullanması gerektiği gibi kullanan, motosikletinin far, ayna, stop, sinyal vb. aksamlarının çalışması düzgün ve bakımlı bir şekilde seyahat ediyor. Durum böyle olunca kimse scootera biniyor demez.

    Ülkemizde malesef insanlar scooterları motosikleti afedersiniz hayvan gibi kullanan sucu/kebapçı tayfası yüzünden (istisnalar alınmasın lütfen, siz kimleri kastettiğimi benden daha iyi bilirsiniz) her zaman önyargıyla yaklaşılan sınıf olarak bilecek.

    Bunun dışında vitesli motosiklet bence daha keyiflidir scooter a göre, tabi yoğun trafikte kullanması birazcık daha zahmetli. Ama bazı scooterlar var ki (xmax, gts250i) acaip hoşuma gidiyor.

    ben kaskta takıyorum dediğiniz gibi far ayna stop sinyal hepsine dikkat ediyorum. Bir şeride gidip çıkmam sadece 1-2 saniye alıcakken dikkat ediyorum sinyalleri kullanıyorum vs. ama tarif ettiğiniz gibi olanlarda var veya ben şeritte seyrederken birden başka bi araç sanki yokmuşum gibi akan trafikte yanıma giriyor bi anda mecburen kaçmak zorunda kalıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Od Ata

    quote:

    Orijinalden alıntı: WarghasmTR

    quote:

    Orijinalden alıntı: T1L4
    Ben de 2 hafta sonra muhtemelen ehliyeti almış olacağım. Şimdilik bisan pasific 125 kullanıyorum scooterları motordan pek saymıyorlar gerçi ama motor almamdaki en önemli şey otobüsten nefret etmemdi birde oturduğum yerdeki otobüsler tıklım tıklım oluyor. İlk başka birinin motorunu sürmeyi denemiştim meraktan ondan sonrada rüyalarıma girer olmuştu şimdilik scooterla idare ediyorum ilerleyen zamanlarda vitesli bir motor almak istiyorum özellikle bir chopper ucuz fiyatlı tabi aşırıya kaçmam mümkün değil


    T1L4,

    Scooterlar dediğin gibi trafikte motosiklet sürücüleri tarafından bile pek saygı görmüyor. Ama bunun sebebi aracın scooter olması değil. Scooterın üstüne binenin başındaki kaskı(olmayan kaskı), trafikte yaptığı tehlikeli hareketlerle hem kendini hem başkalarını riske sokması, çukur tümsek tanımayıp paldır küldür geçerek egzozlarının patlaması ve dayanılmaz derecede ses çıkarması. Bu grubun büyük kesiminde motosikletlerin vergisi sigortası ödenmez, muayenesi yapılmaz, kullananların da çok büyük oranda ehliyeti yoktur.

    Tabi trafikte görüyorum, adam 151RS'i almış, takmış güzelce kaskını, trafik kurallarına saygılı, şerit değiştirme ve dönüşlerde sinyalini kullanması gerektiği gibi kullanan, motosikletinin far, ayna, stop, sinyal vb. aksamlarının çalışması düzgün ve bakımlı bir şekilde seyahat ediyor. Durum böyle olunca kimse scootera biniyor demez.

    Ülkemizde malesef insanlar scooterları motosikleti afedersiniz hayvan gibi kullanan sucu/kebapçı tayfası yüzünden (istisnalar alınmasın lütfen, siz kimleri kastettiğimi benden daha iyi bilirsiniz) her zaman önyargıyla yaklaşılan sınıf olarak bilecek.

    Bunun dışında vitesli motosiklet bence daha keyiflidir scooter a göre, tabi yoğun trafikte kullanması birazcık daha zahmetli. Ama bazı scooterlar var ki (xmax, gts250i) acaip hoşuma gidiyor.

    ben kaskta takıyorum dediğiniz gibi far ayna stop sinyal hepsine dikkat ediyorum. Bir şeride gidip çıkmam sadece 1-2 saniye alıcakken dikkat ediyorum sinyalleri kullanıyorum vs. ama tarif ettiğiniz gibi olanlarda var veya ben şeritte seyrederken birden başka bi araç sanki yokmuşum gibi akan trafikte yanıma giriyor bi anda mecburen kaçmak zorunda kalıyorum.

    Alıntıları Göster
    Güzel bilgiler elinize sağlık




  • 18000 km 125cc kymco kurye motoru, 10000 km sym joyride 200, 10000 km honda cbf 250, 15000 km sym joyride 125 kullandim. Son 12000 kmdir de honda foresight 250 kullaniyorum. Asla cc buyutmeyi yada vitesliye gecmeyi dusunmuyorum. Honda harici butun motorlar beni uzmeyi basardi. Fiziksel ve mental yapiniz kuvvetli degilse kesinlikle onermiyorum. aracsiz degil, motorsuz bir hayat dusunemiyorum. Saygilar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erenberkay
    aracsiz degil, motorsuz bir hayat dusunemiyorum. Saygilar..

    Aynen oyle erenberkay. Motosiklet cok farkli birseydir. Daha once otomobilimiz var iken sadece mekanik bir ulasim araci olarak gorurdum onu. Simdi motosikletimi bir canli atmis gibi seviyorum, bakiyorum, yikiyorum, uzmuyorum.

    T1L4,

    Sen bu hususlara dikkat edip guvenli surus yaptikca, cevrendekilerin motosiklet korkusu zamanla azalacak ve iclerinden belki de bazilari nihayetinde motosiklet alip aramiza karisacaktir. Her gun onbinlerce otomobil Istanbul trafiginde, bir umut bu otomobil suruculerinin bir kismi en azindan sadece yaz mevsiminde scooter alip kullansa, bu sehirde herkes bir nebze daha huzurlu olur.

    acik-pozisyon,

    Evet kis mevsiminde kullanmasi zor. Ama dogru ekipmanla bu zorlugu minimum hale getirbilirsin. Ben normalde iclik giymeye useniyordum ama bu kis o kadar faydasi oldu ki anlatamam. Iclik giymedigim zaman surekli hasta oluyordum. Artik yaz geliyor ama yine de almani tavsiye ederim havanin ne yapacagi pek belli olmuyor su siralar.




  • Ne kadar dikkat o kadar iyi hatta en iyi ulaşım aracı.
    Şükürler olsunki minibüs ve otobüs eziyetinden kurtuldum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DARBE

    Ne kadar dikkat o kadar iyi hatta en iyi ulaşım aracı.
    Şükürler olsunki minibüs ve otobüs eziyetinden kurtuldum.
    motor yazın bir ayrıcalık ama kışın tam bir işkence.

    Bende xmax var ve o kadar memnunum ki anlatamam. Motorun bagajı var 2 kişi artı 30-40 litre yük atsam da bana mısın demiyor. Herkesin gözünü genelde süperspor
    motorlar alır fakat ben o konforu yaşadıktan sonra bir da super sport'a dönmem. Hayalimde 2 çantalı topcase'li büyük en az 600'lük torku kuvvetli bir motor var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rindaman

    motor yazın bir ayrıcalık ama kışın tam bir işkence.

    Bende xmax var ve o kadar memnunum ki anlatamam. Motorun bagajı var 2 kişi artı 30-40 litre yük atsam da bana mısın demiyor. Herkesin gözünü genelde süperspor
    motorlar alır fakat ben o konforu yaşadıktan sonra bir da super sport'a dönmem. Hayalimde 2 çantalı topcase'li büyük en az 600'lük torku kuvvetli bir motor var.

    Alıntıları Göster
    verdiğin bilgiler için sağol. mondial 150mash nasıldır kullanan arkadaşlar yorumlarınzı bekliyorum tşkler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OMERKAHVECİ

    verdiğin bilgiler için sağol. mondial 150mash nasıldır kullanan arkadaşlar yorumlarınzı bekliyorum tşkler

    Alıntıları Göster
    Hocam tam anlamıyla beni anlatıyor diyebilirim,eline sağlık.İşim icabı sık sık araba kullanmak durumundayım.Trafik,park sorunu gibi problemlerden bıktım.İşe gidip gelirken otobüs kullanıyorum.Otobüslerin tıklım tıklım olması ve bu lanet ümraniye trafiği (bilenler bilir) beni canımdan bezdirdi. Bende hem keseme uygunluğundan , hem de tipinden dolayı Honda CB125E almaya karar verdim.Ama daha önce bende hiç vitesli motor kullanmadım.Bu da tedirginlik yaratıyor ister istemez. Bi de Honda CB125E hakkında bilgisi olan arkadaşlar eğer bilgilerini paylaşırlarsa sevinirim.Farklı motor tavsiyelerine de açığım.Şimdiden teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Umt9

    Hocam tam anlamıyla beni anlatıyor diyebilirim,eline sağlık.İşim icabı sık sık araba kullanmak durumundayım.Trafik,park sorunu gibi problemlerden bıktım.İşe gidip gelirken otobüs kullanıyorum.Otobüslerin tıklım tıklım olması ve bu lanet ümraniye trafiği (bilenler bilir) beni canımdan bezdirdi. Bende hem keseme uygunluğundan , hem de tipinden dolayı Honda CB125E almaya karar verdim.Ama daha önce bende hiç vitesli motor kullanmadım.Bu da tedirginlik yaratıyor ister istemez. Bi de Honda CB125E hakkında bilgisi olan arkadaşlar eğer bilgilerini paylaşırlarsa sevinirim.Farklı motor tavsiyelerine de açığım.Şimdiden teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    1-2 aydır böyle bir yazı arıyordum teşekkür ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Umt9

    Hocam tam anlamıyla beni anlatıyor diyebilirim,eline sağlık.İşim icabı sık sık araba kullanmak durumundayım.Trafik,park sorunu gibi problemlerden bıktım.İşe gidip gelirken otobüs kullanıyorum.Otobüslerin tıklım tıklım olması ve bu lanet ümraniye trafiği (bilenler bilir) beni canımdan bezdirdi. Bende hem keseme uygunluğundan , hem de tipinden dolayı Honda CB125E almaya karar verdim.Ama daha önce bende hiç vitesli motor kullanmadım.Bu da tedirginlik yaratıyor ister istemez. Bi de Honda CB125E hakkında bilgisi olan arkadaşlar eğer bilgilerini paylaşırlarsa sevinirim.Farklı motor tavsiyelerine de açığım.Şimdiden teşekkürler.

    Hocam selam,

    CB125E benim motorun makyajlanmis hali Titan ES kullaniyorum ben (CG125). Otomobil kullaniyormussun motosiklete de alisman en fazla 2 yada 3 gun.

    Benim Titan ES icin bazi ustalar CBF 150'den daha dayanikli demislerdi tabi CBF 150 kullanmadigim icin bilemiyorum.

    CB125E fiyat olarak da cok cazip. Alinir bence.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.