Şimdi Ara

Bir daha Dublomu Asla (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
1
Favori
3.004
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emir18rebrov

    sen beni biseyler ilan etsen ne oluuur etmesen ne oluuur?
    Biz buraya cevap yazsak ne degisecek?fiat firmasi , servisleri bizim mi?aa pardon beyefendi fazla para almişiz sizden,paranizi iade edelim mi diyeceğiz?

    Burdan ne yazarsaniz yazin birsey değişmeyecek.o arkadaş buraya yazacağina serviste konuşsaydi,kabul etmeseydi bu ücretleri.size de böyle boş işler için elalemin avukatliğini yapma görevi kalmazdi..


    Elelamın avukatlıgını yapmamış. Hakıkatten damdan düşer gibi konu hakkinda hiçbir yorumda bulunmayıp doblomu dublomu diye ortaya cıktınız.
    Doblo olsa ne olacak zoblo olsa ne olacak. Neyi değiştirir.
    İtiraz edince 5 gün arac serviste yattı. Ve rapor istediğimdede benzindendir diye raporu tutuşturdular. Arac daha 10 gün önce 100000 km servisten cıktı.
    O zaman anlamamışlarmı benzınden değişeceğini. Belkıde bir numara yaptılar.

    Şimdi interne başında araştırma yapmak ,bilmediğimiz şeyleri paylaşmak , hoş vakıt gecirmek için bakınıp duruyoruz. İnternettede bu tür tartışmalar genelde tatsızlaşır. Şimdi olduğu gibi. Bunlara hiç gerek yok. Sizin amacınız konu hakkında yanlış buldugunuz noktalar var ise uyarı olabilir.
    Yanlış düşünüyorsun arkadaşım abartmışın şeklinde uayrıla olabilir..
    Bakın arkadaş 60000 km de baskı balata değişiyor sen 100000 km gitmişin şanslısın diyor.

    Her zaman aracı ucuza almak karlı oldugumuzu göstermeyebilir.
    150000 km de renonun motorumu yenilenirmiş. Bakın burda bir şey daha öğrendik.

    Tüketici olarak enjeksıyon faturasını kıme neye hangı hukuk yolunu izleyerek geri alabilirim.
    Zaten avukat parası o kadar tutar. Bp yi mı faturaları alıp mahkemeye vereyim.

    Forumlar ve şikayet var.com bu tür olaylarla dolu. İnsan şikayetleri okuyunca araba almaktan korkar hale gelir.

    Malesef Türk kulanıcılarında tek tutunacak dal internet ortamlarındaki forumlardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: profdr

    Adamın yazısını ilk eleştiren sensin o eleştirince bırak boş işlerle ugraşmayı diyorsun. Herkes kendine peygamber.Adamın sorusuna dogru düzgün bir cevabın yok. Boş işlerle ugraşanların kralı ilan ediyorum seni.
    Çok yaşa DUBLO.


    En iyisi yok farzetmek. Bende anlamadım. Önceden gıcıgı vardıda fırsatmı kolluyordu. Epeyde forumlarda mesajı var arkadaşın.
    Mesaj sayısı herhalde bu şekilde yükselmiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sbuyukkilic -- 9 Ekim 2010; 21:26:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emir18rebrov

    sen beni biseyler ilan etsen ne oluuur etmesen ne oluuur?
    Biz buraya cevap yazsak ne degisecek?fiat firmasi , servisleri bizim mi?aa pardon beyefendi fazla para almişiz sizden,paranizi iade edelim mi diyeceğiz?

    Burdan ne yazarsaniz yazin birsey değişmeyecek.o arkadaş buraya yazacağina serviste konuşsaydi,kabul etmeseydi bu ücretleri.size de böyle boş işler için elalemin avukatliğini yapma görevi kalmazdi..


    Yine cepten göndermişsiniz. Telefon parasına yazık. Ortada sana bir alemde bir konu var. Keyfini cıkarın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sbuyukkilic -- 9 Ekim 2010; 20:56:50 >
  • avukatlik yapacağiniza benim soylediklerime cevap verin,boş konuşmaya devam etmeyin..
  • Bilirkişiye gösterme imkanınız var mı veya sanayide kontrol ettirip sorunun yakıttan mı kaynaklandığının anlaşılması için. Ataşehir BP nin mazot kalitesini de bilmek lazım.
  • Öncelikle geçmiş olsun.Canınızı sıkmaya değmez.Bilirkişinin bakması için mahkemeye vermeniz gerekirdi mahkeme bilirkişi tayin edip aracınızın deposundaki yakıtı tahlil ederek raporunu mahkemeye sunması gerekirdi.Benzer bir olay tanıdık bir öğretmen abimizi başına gedi.Passat almıştı 0 km olarak ailecek durumları iyidir aldıktan 5 ay sonra yolda çukura düşmesi sonucu ön takımda sorun çıkıyor garantili olduğu için yetkili servise götürüyor işlem bittikten sonra epey yüklü bir fatura çıkarıyorlar bizim abi aracın anahtarını servise atıyor ben bu arabayı götürmüyorum 5 aylık arabada çıkan sorunu bana ödetiyorsanız alın arabanız sizin olsun diyor arkasına bakmadan çıkarken servis yetkilisine bildiriyorlar durumu faturayı iptal edip garantiden karşılıyorlar.Burda şu çıkıyor ortaya yapılması gerekeni garantiden saymayıp müşterinin tutumuna göre durumu idare ediyorlar onun için mesajı okuyan arkadaşlara benim acizane tavsiyem dişli olun gerekirse kabül etmeyin fiat italyanın firması italya lisan bilen kişilere sıkıntınızı yazıp yollayın türkiye genel müdürlüğüne vs.biçok yol var önce servsite halletmeye çalışın olmazsa diğer yolları deneyin.Bir örnek daha vereyim yine yakın bir tanıdık arkadaş kango almıştı yetkili servis bakımı pahalı diye dışarıda bakım yaptırıyor ve sonra araçta sorun çıkıyor bakımla alakalı değil araçtan kaynaklı servis yapmak istemeyince durumu genel müdürlüğe kadar bildiriyor genel müdürlük servisi fırçalıyor ve ücretsiz sorunu hallediliyor bunlar yaşanmış olaylar.Benim görüşüm japon firmalar daha sağlam oluyorlar mesela toyota mazda mitsubishi gibi firmalar bizim bir abide 94 model 626 var araba şu andaki biçok 0 km araçtan daha iyi durumda.Bir not daha elinizdeki fatura ile BP müşteri hizmetlerini arayarak yakıtlarınızı düzenli olarak istasyonunzdan aldığım halde aracımda yakıttan kaynaklı arıza meydana geldi yakıt fişlerim ve servis fişlerimle firmanıza zararımın karşılanması için müracaat etmek istiyorum ne yapmalıyım diye arayıp görüşebilirsiniz.




  • Şikayet var comdakı benzin ve mazot ile ilgili şikayetleri okudum. Bir cok dünra markası var. Opet BP Shell .Vallahi benzin fırmaları tüketiciye papucu ters giydirirler. Sıfır arabaya adam benzın almış. Araba sıfırken içincekı benzin suluymuş. Sonradan aldıgınız bnezinde birşey yok demişler. Pes. Numuneler bilir kişiler. v.s Alıp bir kopya sı ıcın de müşteriye verdikleri şişede siz su nkatmışsınız. Bizdeki şişe normal demişler.
    Sonucta 100.000 km değişmemesi gerekn bir parcanın parasını ödedim. Kim sebeblendiyse Daha fazlası ondan cıksın.
    Bu arada bu servisin pahalı olduugu gerceğini değiştirmez.
    Ama daha ucuzu varmı bilmiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sbuyukkilic -- 11 Ekim 2010; 22:12:37 >
  • 800 tl baskı balata değişimi için uygun bir fiyattır. vw caddy de sırf baskı balata 1750 euro civarı. dizel motor kullanıcısı olarak her sene düzenli olarak carbon clean yapsanız enjektör arızası ile karşılaşmazdınız. toyota hilux eski tip pompa besleme dizeldir. enjektörleri hassas değildir. hatta diğer eski tip dizel motorlarda böyle. ama common rail tabir edilen yüksek basınçlı yakıt püskürtme sistemlerinde enjektörler hem hassas hem de pahalıdır. ayrıca 4 adet dizel enjektörü 1000-1500 euro fiyattan aşağı değildir. o da eski tip küçük hacimli enjektörler. common rail enjektörleri tanesi bazı markalarda 1000-1500 euro.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: budak_1903

    800 tl baskı balata değişimi için uygun bir fiyattır. vw caddy de sırf baskı balata 1750 euro civarı. dizel motor kullanıcısı olarak her sene düzenli olarak carbon clean yapsanız enjektör arızası ile karşılaşmazdınız. toyota hilux eski tip pompa besleme dizeldir. enjektörleri hassas değildir. hatta diğer eski tip dizel motorlarda böyle. ama common rail tabir edilen yüksek basınçlı yakıt püskürtme sistemlerinde enjektörler hem hassas hem de pahalıdır. ayrıca 4 adet dizel enjektörü 1000-1500 euro fiyattan aşağı değildir. o da eski tip küçük hacimli enjektörler. common rail enjektörleri tanesi bazı markalarda 1000-1500 euro.


    Carbon clean nerede ve nasıl yapılır. Üçreti ne kadardır. Tabi serviste 100.000 bakımda böyle birşeyden bahsetmediler.
    En azından bu tür bilgiler ile daha doğru yönlenebilir okuyanlar. Biz ödedik gecti. Derler ya biz yandık başkası yanmasın.
    Citroen, Reno , Ford, wolsvagen derken yine bu tür olaylar yaşansada yine en uygunu doblomudur. Bu arada enjektörün yenisine serviste 1450 tl istediler.
    Gecen berberdeydım . Kango ya 100000 km de motor yenilenmiş. 5000 tl ödemiş arkadaşı.
    100.000 den sonra doblo kullanıcılarını neler beklıyor olabilir. Satmanın zamanı nedır. Düzgün servis kontrolunde bakılsa kac bın km ye kadar üzmez.
    Verdiğniz bilgiler için teşekkür ederim. Bu her ne kadar sankı antı doblo topiği gibi gözüksede belkıde istisnalar dışında kullanıcılara servis bakım ve parca fıyatları hakkında detaylı bilgilenmelerıne vesıle olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sbuyukkilic


    quote:

    Orijinalden alıntı: budak_1903

    800 tl baskı balata değişimi için uygun bir fiyattır. vw caddy de sırf baskı balata 1750 euro civarı. dizel motor kullanıcısı olarak her sene düzenli olarak carbon clean yapsanız enjektör arızası ile karşılaşmazdınız. toyota hilux eski tip pompa besleme dizeldir. enjektörleri hassas değildir. hatta diğer eski tip dizel motorlarda böyle. ama common rail tabir edilen yüksek basınçlı yakıt püskürtme sistemlerinde enjektörler hem hassas hem de pahalıdır. ayrıca 4 adet dizel enjektörü 1000-1500 euro fiyattan aşağı değildir. o da eski tip küçük hacimli enjektörler. common rail enjektörleri tanesi bazı markalarda 1000-1500 euro.


    Carbon clean nerede ve nasıl yapılır. Üçreti ne kadardır. Tabi serviste 100.000 bakımda böyle birşeyden bahsetmediler.
    En azından bu tür bilgiler ile daha doğru yönlenebilir okuyanlar. Biz ödedik gecti. Derler ya biz yandık başkası yanmasın.
    Citroen, Reno , Ford, wolsvagen derken yine bu tür olaylar yaşansada yine en uygunu doblomudur. Bu arada enjektörün yenisine serviste 1450 tl istediler.
    Gecen berberdeydım . Kango ya 100000 km de motor yenilenmiş. 5000 tl ödemiş arkadaşı.
    100.000 den sonra doblo kullanıcılarını neler beklıyor olabilir. Satmanın zamanı nedır. Düzgün servis kontrolunde bakılsa kac bın km ye kadar üzmez.
    Verdiğniz bilgiler için teşekkür ederim. Bu her ne kadar sankı antı doblo topiği gibi gözüksede belkıde istisnalar dışında kullanıcılara servis bakım ve parca fıyatları hakkında detaylı bilgilenmelerıne vesıle olur.


    1- carbon clean neredeyse her yetkili serviste yaptırılabilir. herhangi bir sanayide yapan en az 10 tane de özel servis bulunur. basit olarak enjektörlerde biriken krumun temizlenmesidir. her sene yaptırmakta fayda var.
    2- enjektör fiyatı normaldir serviste. ancak dışarıda daha ucuza bulursunuz. yetkili servise fazla para vermeyin.

    3 motor yenileme ayrı bir işlemdir. 5000 tl normaldir. motor revizyonunda enjektör değişmez.

    4- doblo bu araçlar içinde yine en makuludür. zaten bu kadar çok satmasının en temel sebebi de budur.




  • Benzinden kaynaklanan enjeksıyon arızası her zamanmı olur. Ataşehirde BP den 100000 km side aynı benzıncıden alınmış kötü benzın enjektörü bozmak ıcın 100000 km beklemışmi. Yoksa asıl neden neler olabilir. Diyelim olay benzınden değilde servis topu benzıne attı kurtuldu diyelim.
    Enjektörü bozan sebeb 1- Kurum bırıkmesı olabilir .2 Benzin olabilir. 3................
    Garantiye dahil olabilrmiydi. Bu kendılıgınden bozulurmu. Ömru kac bindir. Acıklamalarınızdan bilgili bir arkadaş oldugunuzu varsayarak eger biliyorsanız bilgilendirmenizi rica eder cevaplarınız ıcın peşinen teşekkür ederim.

    Ayrıca enjektör kurum temizligi bilgisi kullanıcılar acısından önemli paylaşılması gereken bir bilgi oldugundan arkadaşlar umarım önemle dıkkate alırlar.
  • 100.000km de gayet normal bana görede
  • O zaman 100.000 de 2 el alınan araba tamamıyle risk. Balata, enjeksiyon 2.000 tl . birdee motor cıkarsa 5000 tl. Kaymaklı kadayıf.
    Zaten İkinci el 2007-2008 17000-18000 tl Bu masraflar yapılacagına sıfır almak daha iyi. 100.000 km cıcım aylarından sonra korkulu günler başlıyor.
    60000 km den sonra en hesaplı işletim malıyeti doblodaysa diğerlerini düşünemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sbuyukkilic

    O zaman 100.000 de 2 el alınan araba tamamıyle risk. Balata, enjeksiyon 2.000 tl . birdee motor cıkarsa 5000 tl. Kaymaklı kadayıf.
    Zaten İkinci el 2007-2008 17000-18000 tl Bu masraflar yapılacagına sıfır almak daha iyi. 100.000 km cıcım aylarından sonra korkulu günler başlıyor.
    60000 km den sonra en hesaplı işletim malıyeti doblodaysa diğerlerini düşünemiyorum.




    balata ya kullanıcıdan ya da gerçekten ömrü bitmiştir o yüzden değişir. enjektör tamamen yakıtla alakalı bir durum. bir de şu mercedes parçası fiyatına demeyin mercedes kullanıclıları sizi dövebilir. sadece yeni anahtar yaptırmak için. 4000tl veren var. çalıştığım şirkette 2007 model biri 95 binde diğeri 80 binde iki adet doblo vardı. diğer tüm araçlar gibi bunların da sorumluluğu da bana aitti. periyodik bakımlarında 350-400 tl üzerine hiç çıkmadık.araçları 2-3 farklı sürücü kullanırdı. baskı-balatada değiştirmedik. yakıt olarak da varil ile yakıt alırdık kendimiz doldururduk öyle özel bir tercih de bulunmazdık. enjektörler gık demedi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: budak_1903


    quote:

    Orijinalden alıntı: sbuyukkilic

    O zaman 100.000 de 2 el alınan araba tamamıyle risk. Balata, enjeksiyon 2.000 tl . birdee motor cıkarsa 5000 tl. Kaymaklı kadayıf.
    Zaten İkinci el 2007-2008 17000-18000 tl Bu masraflar yapılacagına sıfır almak daha iyi. 100.000 km cıcım aylarından sonra korkulu günler başlıyor.
    60000 km den sonra en hesaplı işletim malıyeti doblodaysa diğerlerini düşünemiyorum.




    balata ya kullanıcıdan ya da gerçekten ömrü bitmiştir o yüzden değişir. enjektör tamamen yakıtla alakalı bir durum. bir de şu mercedes parçası fiyatına demeyin mercedes kullanıclıları sizi dövebilir. sadece yeni anahtar yaptırmak için. 4000tl veren var. çalıştığım şirkette 2007 model biri 95 binde diğeri 80 binde iki adet doblo vardı. diğer tüm araçlar gibi bunların da sorumluluğu da bana aitti. periyodik bakımlarında 350-400 tl üzerine hiç çıkmadık.araçları 2-3 farklı sürücü kullanırdı. baskı-balatada değiştirmedik. yakıt olarak da varil ile yakıt alırdık kendimiz doldururduk öyle özel bir tercih de bulunmazdık. enjektörler gık demedi.


    Balatada 100000 normal olabilir. E 200 den Ml 270 kadar hepsinden kullandım. Aldım sattım. Hatta 2004 İspanya üretimi Vito bile. Öyle anahtar 4000 tl falan gibi abartıgınız gibi servis fiyatları astronomik değil. . 60000 bakıma mercedese 700 tl vermiştim. Dobloyada 60000 bakıma 600 tl.
    Ben merdıven altı ile ugraşmam. Garantili aracı servise götürüm. Demek varil ile alınan yakıtta bile enjektöre birşey olmuyorsa benim enjektörde fabrıkasyon birşey vardı ama faturayı bana ödettirdiler. Ataşehrin göbeginde BP nin risk alıp hileli benzin satacagını düşünmem.

    Yanlız dediğim gibi 60000 km den sonra parca ve servis fiyatları öyle sanıldıgı gibi esnaf fiyatı değil. Şimdi sizin doblolar kac bine geldi ve yetkılı servisemi yoksa sanayıde özel servisemi götürüyorsunuz.




  • hepsi yetkili servise gider. yazdığım kmler son rakamlar. ancak bizim hatırı sayılır bir indirimimiz var. büyük bir şirket olduğumuz için anlaşmalı servislerimiz var. yedek parçada %20-25 işçilikte de indirimimiz var. önemli olan serviste yapılan işlemler. enjektörde üretim hatası sonradan ortaya çıkmaz ya vardır ya yoktur. çünkü çok hassas bir parça.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: budak_1903

    hepsi yetkili servise gider. yazdığım kmler son rakamlar. ancak bizim hatırı sayılır bir indirimimiz var. büyük bir şirket olduğumuz için anlaşmalı servislerimiz var. yedek parçada %20-25 işçilikte de indirimimiz var. önemli olan serviste yapılan işlemler. enjektörde üretim hatası sonradan ortaya çıkmaz ya vardır ya yoktur. çünkü çok hassas bir parça.

    Sizin gibi servisten hatırı sayılır bir indirimi olmayan doblo sahipleri ne yapsın.
    Belki enjeksiyondan belki benzinden . Anladıgım kadarı ilede enjeksiyon forumlarda pek sık yaşanan bir olay değil. Üstelik binlerce doblo binlerce benzinciden aracına mazot alırken. Olan bizim enjektör tamirine verdiğimiz haybeden 950 tl ye oldu.




  • Enjektörler yakıtı atomize ederek silindirlere püskürttüğünden hassas parçalardır ve enjektör arızalarının %90 ı yakıt kaynaklıdır
    Enjektör tamiri fiat yetkili servislerinde değil oranın aracılığı ile bosch yetkili servisinde yapılır bosch bunu fiat servisine fatura eder dolayısıyla servisde araç sahibine (yani yetkili servisin sizden aldığı ücret enjektör sökme takma işçiliğidir)
    debriyaj setiniz sizi 100.000 km götürdüyse çok iyi (kullanıcıyada bağlı olarak) bakım ile baskı balata değişimine verdiğiniz 800 liralık ücret ise gayet normal Çünkü Bakımda Dahil..
  • Sevgili arkadaşlar doblo kullanıpta birtek ben aracı bakıma sokuyormuşumda bir tek ucuz sanırken yüksek fatura ödeye benmişim gibi oldu.
    Fatura No 30786 Fatura tarıhi 07.10.2009. Aracın dosyasında tesadüf bir faturasını buldum.
    60.000 bakım
    Turbo komp ısı değiştirici Ön fren diskleri sökme takma , Yağ, Kayış, polen filitresi, hava filitresi, Kayış hidr.direk.pompa, yakıt filitresi,Fren diski,Fren balata,ön tk.
    Karbon temizleme,hortum (bu neyse 50tl) v.s Fatura toplamı 668.47 tl YP toplamı 390.57. İŞCİLİK toplamı 205.75 60.000 km de fren balata dıskıde gidiyor.

    Ayda 10000 km yapanlar demek bir yıl içinde 100.000 km için servise kac para ödeyecekler Fren, baskı balata, enjektör , hortum v.s kac para ödeyecekler belli.
    Senede en az demekki ortalama 5000 tl servis ücreti verecekler. Biz doblo ile ayda 3000 km yapıyoruz.Biz 2 yılda ödedik Bunu km bir yılda yapana Allah kolaylık versin. Eskıden cok dikkat etmıyordum. Şimdi devir hesap devri.




  • Enjektörleri değiştirmek yerine tamir eden yerler var birçok kişi artık yeni enjektör almıyor çok uygun fiyata tamir ediyorlar temizleyip takıyorlar tıkır tıkır çalışıyor biraz araştırırsanız bulursunuz.Yetkili servislerin geneli pahalıdır sağlam ve vicdanlı bir usta bulup işinizi yaptırabilirsiniz.Yakıt kalitesi yeni nesil dizel araçlarda çok önemlidir.Yakıt aldığınız istasyonun yakıt tanklarını belli periyotlarla temizlemesi gerekli ayrıca yedek tanklarıda bulunması gerekmiş gelen yakıtın dinlenmesi vs.ile ilgiliymiş ayrıca sizin bu olayınızdan sonra po da yakıt alırken pompacıyla konuştum nasıl yapıyorsunuz yakıt tanklarınızda temizliği diye sorduğumda adam abi 6 ayda bir po dan yetkililer geliyorlar temizliği vs.yapıyorlar yakıt kalitesini ölçüyorlar yani hile durum yapma ihtimali olmuyor direk bayilik iptal ediliyor dedi.Birde bu söylediğim istasyonun müşterisi baya var sorun olsa kimse almaz sanırım.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.