Şimdi Ara

Bijon somunları çok sıkılırsa (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
4.991
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • leon_312 kullanıcısına yanıt
    Merhaba, az önce yetkiki servise uğradım. Komple tekrar torkladılar. Servis çalışanı "evet çok sıkılmış, 150 Nm ye kadar sıkılmışlar" dedi.

    Şimdi ise içim rahat etti.

    Araç focus 3 2012. Kitapçıkta 100-110 arası yazıyordu yanılmıyorsam. Lastikçi havalı tabancadan sonra elle sıkmasa tam kararlı olurdu herhalde. Onda tork ayarı var ancak her araca aynı ayarı kullanıyorlar herhalde. Bubdan sonra uzak da olsa bildiğim bir ustaya gideceğim. Yakındaki esnaflar da iş yapsın, ekmek yesin diye düşündüm mü zararlı çıkan biz oluyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fırat.ç. -- 23 Mart 2020; 15:54:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski aracımda (corsa d sport) Somunlara havalı tabancayla çok abandıklarında bir süre kullanım sonrası diskler yamuluyordu.

    Ne alaka bilmiyorum ama durum aynen böykleydi. 3 set sonrası somunları torklayınca 2 sene bu durumu yaşamadım.
  • Tork anahtarları pahalı malumunuz. Oldu da tekeri sökme ihtiyacı duyduk diyelim. Anahtarı tam 1 metre yapacak şekilde profil demirle uzatsam, anahtarın en uç kısmına da 11kglık yük bağlasam -yere paralel haldeyken- işe yarar herhalde

    Geçen sene ön fren balatalarını garajda değiştikten sonra bir lastikçiye uğrayıp somunları havalı tabanca ile sıktırmıştım. Çok sıkmadan gitmeme rağmen çok az daha dönmüşlerdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ..Raptor.. kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum, sürekli yetkili serviste bakım yapılan araçlarda arıza olasılığı çok daha düşük oluyor. Genelde vakti gelen parçaları değiştiriyorlar ve bu durum araç bütününde arıza olasılığını azaltıyor.

    Araba sanayiye bir kere girince arabanın kaderi değişiyor, sürekli sürünmeye başlıyor. Sahibini de süründürüyor.

    Sanayide tek fark, çok iyi ustaya denk gelmek lazım. Ancak o zaman rahat ettiriyor.

    Ustadan ustaya durum da çok fark ediyor.

    Biri 19 yaşında, diğeri de 28 yaşında 2 aracım var, yaşlı olanı babam kullanıyor, yıllar önce bir sebepten ötürü usta değiştirdim. Eski ustama giderken arabada sürekli soğutma suyu kaynaklı problem yaşıyordum. Yaşı da yüksek olunca "olur böyle, yıpranmıştır, eskimiştir" diye düşünerek ne gerekiyorsa yaptırıyordum. Ama bu su kaynaklı problem yaşama durumu hep devam ediyordu.

    Vakit geldi ustayı değiştirdim, arabanın kaderi değişti resmen. Daha önce haftada 1 suyunu kontrol ederdim. Diğer ustaya geçince ne sızıntı kaldı ne başka problem. 6 ay suyunu kontrol etmediğimi bilirim. Bir gün yine eskime kaynaklı motor su tapası patlamış. Eski usta eve 1 km. Diğer usta 30 km. Ya yakın olana gidecek ya da çekiciyle diğerine. Eski ustaya gönderdim arabayı, eski usta derken baya 40 yıllık, işinde çok iyi, şehirde parmakla gösterilen ustadır. Kesinlikle kötü değil. Çok da iyi bir ustadır bu arada. Neyse, motor tapası yapıldı ama ben bekliyorum bir yerden falso verecek kesin. Aradan 1-2 ay geçti geçmedi günübirlik şehirdışına çıkmamız lazım, git-gel 800-900 km. Dedim pedere bendekiyle gidelim, yok bendekiyle gidelim dedi ama içimde şüphe var bir falso çıkacak arabada. İzmir'den çıktık Antalya'ya gidiyoruz, daha 200 km olmadı rölanti sapıtmaya başladı. Yıllardır arabanın türlü işiyle uğraşınca belirtileri kontrol edip teşhisi koyuyorum artık. Sağa çekip durduk. Baktım rölanti sensörü ılık, (sıcak olursa su eksik, ılık olursa tıkalı olur) emin olmak için ufak su hortumunu gevşettim suyu var. Acelemiz de olunca dönünce yaptırırız diye yola devam ettik.

    Velhasıl aklıma gelen başıma geldi ve beni hiç şaşırtmadı. :) Böyle de bir anımı paylaşmış olayım.

    Sonuç itibariyle; evet yetkili servis veya çok kaliteli usta bir arabanın kaderini değiştirir.




  • Ben uzatma kolu takıp asılıyorum teneke janta. Havalı tabanca açamadığına göre sanıyorum bi 500-600Nm uyguluyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bace3434

    fazla sıkmayı bılerek yapıyorlar,ben bır ara bır yere yaptırdım,dişleri 1 tık kırmıs

    sonra tornacıya gıttı ve diş attılar,yada bıjonlar degısecek

    esnaf esnafı koruyor yanı sonucta sen ıster yıne aynı adama gıt ıster dıger baska esnafa yınede ayrıca 1 esnafın kazanmasını saglıyorlar

    sonuc olarak musterı 2 defa gıtmıs oluyor..esnaf esnafı korur anlasır.o yuzden arıza yaptırıyorlar

    benım bıjonu kırdılar baska yere gıttım baska yer para kazandı

    bıjon pahalıdır
    Paranoyaksal bir düşünce.

    Yapan biri olmuştur ve ona çanak tutan kansız bir esnaf, eyvallah. Ama bu çok fazlada bir ihtimal. Genele vurup bu kadar rahat yazmak önce kendi canını sonra okuyanların canını sıkar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tork anahtarı kullanmayan yere bijonlarınızı hatta aracınızı elletmeyin .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Mekatroniks kullanıcısına yanıt
    Ben sanayide kullanan yer görmedim daha. Hatta tork anahtarı kullan dersem önce tabancayla sıkıyorlar sonra bir de anahtarla zorluyorlar. Halbuki benim derdim çok sıkmamaları. O havalı tabancalar 100NM üzerinde tork uyguluyordur diye düşünüyorum. Bijonu az sıkmak da çok sıkmak da zarar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leon_312

    Aracım focus3.5 kullanım kitapcıgı 130 nw demiş yani 13 kg

    Otomotiv sektöründeyim.
    Herkesin bildiğini yenileyelim

    Tork degerleri civatanın metrik degerlerine göre degişir.
    11-12-13-15 kg vs vs demek yanlış.

    Civata metrik degerine göre fazla sıkılırsa ilk önce içerisindeki dişi yer dahada fazla sıkılırsa civata uzar, dahada sıkılırsa kırılır.

    Lastikcilerdeki Geneli tork tabancası sonsuz sıkar fakat büyük civata bijonlarda hava basıncına göre bir yerde sıkmayı keser.
    Geneli 8-10 kg ciVarı sıkar

    Gelelim size
    El torku ile torka baglı max25 kg ve insan evladı öküz gibi abanmadıgı sürece 25 kiloyu sıkamaz, normal sıkmak istediğinde 13-14 kiloda durur hadi kısmi zorladı max16da durur

    Dolayısıyla bijon sıkmayı anahtarla yaptıgından dolayı onun sıkabilecegi 10-11 kg kendini istediği kadar zorlasada

    Siz 10 kg biliyorsunuz hadi 14 kg sıktı, bijon 3mm daha döner

    Bijonun metriği 10 kilo ile sınırlı degildir fazla sıkma payıda içerir.

    İçiniz rahat etmesi için bir şekilde bir yerlere götürüp kontrol ettirin.

    Anahtarla bir insanın sıkacagı kilo aşagı yukarı bellidir.
    16 Kg'a 25 yaşındaki izbandut gibi herif 6 adet silindir kapak saplamasını sıkarken nefes nefese kalıyor, ara verip dinleniyor.
    Bende otomobil sektöründeyim. Havalı tabanca; Ağır iş havalı tabancası ve kompresörü olmadığı sürece 15 - 16 kg gibi bir yük ile sıkması mümkün değildir. lastikçiler, tabanca iyi sıkmaz korkusuna bijon anahtarı ile yoklarlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 28 Mart 2020; 20:6:40 >




  • zwanzig kullanıcısına yanıt
    Sanayiyi hiç sevmem hatta girmem . Maltepedeki lastikçim herzaman tork anahtarı kullanır .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 20inç max 160Nm ile sıkılması lazım mış


    15inç lastiklerde 130-140NM ile sıkılması lazım mış.


    Normali bu..

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.