Şimdi Ara

Beyler niye oyun yapmıyonuz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
1
Favori
870
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Genel de her 2 haftada bir yeni oyunların tanıtım konusu açılırdı şimdi hiç açılmıyor.

    İlk oyundan pes etmeyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Okeanix -- 28 Temmuz 2017; 22:33:31 >



  • Ben bir text oyunu yapiyordum araya bayram felan girdi , pc den uzaklastim oyle kaldi , bu aralar aklima yeni yeni fikirler geliyor pekde bir sey bilmiyorum ama heralde yeni birseyler denerim gibi.



    Ama dedigin dogru, bolumde konu acan yok in cin top oynuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla ben çok uğraştım hâla da uğraşıyorum ama doğru düzgün bir kaynak, yol haritası bulamadığımdan tıkanıyorum. Udemy’de Unity eğitimleri dahi aldım ama her şey çok yüzeysel. Baştan sonra bir rehber bulamıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xinglyan

    Valla ben çok uğraştım hâla da uğraşıyorum ama doğru düzgün bir kaynak, yol haritası bulamadığımdan tıkanıyorum. Udemy’de Unity eğitimleri dahi aldım ama her şey çok yüzeysel. Baştan sonra bir rehber bulamıyorum

    Daha önce burda 1000 kere söylediğim gibi boş boş udemy den eğitim satın almayın hiçbir şey öğrenemezsiniz.

    Tek öğrenim yolu kendiniz bir şeyler yapmaya başlamak kurcalamak ve ingilizce kaynaklar.
  • Ben de bi şeyler kurcalamaya çalışıyorum da hâlâ bitiremedim. Oyun 2d ve illustratordan çizdiğim resimlerle yapıyorum. Setpass calls ve batches ortalama 25 olmasına rağmen oyun huawei g8'de 45 fps çalışıyor. Normal mi sizce? Neyin fpsyi düşürdüğünü nasıl anlayabilirim acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla hocam kurcalıyorum gerçekten belli şeyler de yapıyorum. İngilizce kaynak derken mesela önerebilir misiniz? Udemy’de de ingilizce eğitimler alıyordum. İngilizcem var. Kaynak önerirseniz çok sevinirim. Zaten hali hazırda web ve mobil uygulama geliştiriciliği yapıyorum. C# orta seviyeye yakın biliyorum. Bütün bunlara ve çabalamama rağmen unity’de hala bir oyun yayınlayamamış olmak bende bir sorun olduğunu gösteriyor sanırım:)) sadece mobil oyun üzerine gitmek istiyorum. Buna yönelik kaynak paylaşırsanız çok sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1ht1baron

    Ben de bi şeyler kurcalamaya çalışıyorum da hâlâ bitiremedim. Oyun 2d ve illustratordan çizdiğim resimlerle yapıyorum. Setpass calls ve batches ortalama 25 olmasına rağmen oyun huawei g8'de 45 fps çalışıyor. Normal mi sizce? Neyin fpsyi düşürdüğünü nasıl anlayabilirim acaba?

    Optimize etmen gereken 3 şey var

    1- Rendering
    25 Batches mobil için uygundur yani optimize etmene gerek yok tris de 200knın altındaysa

    2- GPU
    Shaderları vs. mobil uygun haline getir real time rendering vs. kapat gölgeler kapat bu tarz olur ekran kartı optimizasyonu

    3- CPU
    Update fonksiyonlarını vs. kontrol et çok fazla update kullanmamaya çalış. Bir şeyi update gerekmeden halledebilcekken update vs. kullanma

    Bunların hepsini Profiler üzerinden bakabilirsin. Eğer 2d oyunun 45 fps alıyorsa büyük ihtimal CPU sorunu vardır Profilerdan neyin cpu yediğine bi bak. Benim en çok canvas yiyor.

    Sırf canvası yanlış ayarlaman bile boş sahnede 20 fps sorun yol açabilir pixel perfect falan kapatman lazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Okeanix -- 29 Temmuz 2017; 13:49:6 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xinglyan

    Valla hocam kurcalıyorum gerçekten belli şeyler de yapıyorum. İngilizce kaynak derken mesela önerebilir misiniz? Udemy’de de ingilizce eğitimler alıyordum. İngilizcem var. Kaynak önerirseniz çok sevinirim. Zaten hali hazırda web ve mobil uygulama geliştiriciliği yapıyorum. C# orta seviyeye yakın biliyorum. Bütün bunlara ve çabalamama rağmen unity’de hala bir oyun yayınlayamamış olmak bende bir sorun olduğunu gösteriyor sanırım:)) sadece mobil oyun üzerine gitmek istiyorum. Buna yönelik kaynak paylaşırsanız çok sevinirim

    Ilk oyunu yayınladıktan sonra baya kolay oluyor bendede aynısı oldu ama ilkini yayınladıktan sonra düzeliyorsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zafer Korkmaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: 1ht1baron

    Ben de bi şeyler kurcalamaya çalışıyorum da hâlâ bitiremedim. Oyun 2d ve illustratordan çizdiğim resimlerle yapıyorum. Setpass calls ve batches ortalama 25 olmasına rağmen oyun huawei g8'de 45 fps çalışıyor. Normal mi sizce? Neyin fpsyi düşürdüğünü nasıl anlayabilirim acaba?

    Optimize etmen gereken 3 şey var

    1- Rendering
    25 Batches mobil için uygundur yani optimize etmene gerek yok tris de 200knın altındaysa

    2- GPU
    Shaderları vs. mobil uygun haline getir real time rendering vs. kapat gölgeler kapat bu tarz olur ekran kartı optimizasyonu

    3- CPU
    Update fonksiyonlarını vs. kontrol et çok fazla update kullanmamaya çalış. Bir şeyi update gerekmeden halledebilcekken update vs. kullanma

    Bunların hepsini Profiler üzerinden bakabilirsin. Eğer 2d oyunun 45 fps alıyorsa büyük ihtimal CPU sorunu vardır Profilerdan neyin cpu yediğine bi bak. Benim en çok canvas yiyor.

    Sırf canvası yanlış ayarlaman bile boş sahnede 20 fps sorun yol açabilir pixel perfect falan kapatman lazım

    Cevabın için çok teşekkür ederim. Update fonksiyonu kullanılan hareket edebilen düşmanlarla beraber sahneyi çalıştırdığımda BehaviorUpdate %30.7, Camera.Render %12.9, GUI.Repaint %12.2, Physics2D.FixedUpdate %11.6, Overhead %6.8 (Yoksa Time ms kısmına mı bakacaz anlamadım ) oluyor.

    Beyler niye oyun yapmıyonuz



    Update fonksiyonu kullanılan hareket edebilen düşmanları sahneden tamamen kaldırdığımda ise Camera.Render %26.8, GUI.Repaint %22.9, BehaviorUpdate %11.1, Overhead %10.9 oluyor.

    Beyler niye oyun yapmıyonuz




  • 1ht1baron 1 kullanıcısına yanıt
    GPUyada bak ayrıca

    CPU: ms önemli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zafer Korkmaz

    GPUyada bak ayrıca

    CPU: ms önemli.

    Shadow kapalı ve tüm shaderlarda mobil seçili. Skybox yerine de Solid Color seçili. GPU'da durum böyle:
    Beyler niye oyun yapmıyonuz


    Ayrıca oyunda main menü ve içinde level seçme ekranı da var. Level seçme ekranını Setactive ile açtırtıyorum. Level ekranı canvası scroll rect ile kaydırılabiliyor. Ama bu ekrana gelince fps 20'ye düşüyor. Burda da durum böyle
    Beyler niye oyun yapmıyonuz


    Sizce oyundaki fps düşüklüğünün sebebi update mi acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1ht1baron -- 29 Temmuz 2017; 15:18:6 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1ht1baron


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zafer Korkmaz

    GPUyada bak ayrıca

    CPU: ms önemli.

    Shadow kapalı ve tüm shaderlarda mobil seçili. Skybox yerine de Solid Color seçili. GPU'da durum böyle:
    Beyler niye oyun yapmıyonuz


    Ayrıca oyunda main menü ve içinde level seçme ekranı da var. Level seçme ekranını Setactive ile açtırtıyorum. Level ekranı canvası scroll rect ile kaydırılabiliyor. Ama bu ekrana gelince fps 20'ye düşüyor. Burda da durum böyle
    Beyler niye oyun yapmıyonuz


    Sizce oyundaki fps düşüklüğünün sebebi update mi acaba?


    Oyundaki FPS Düşüklüğü tartışmasız Canvas yapıyor aynı sorun bendede var ama biraz optimize ettim.




  • Yalnız son attığım resimdeki canvas main menüde sahnesindeki canvastı. O çok fena kastırıyor. Oyunların bölümleri farklı sahnelerde. İlk attığım resimdeki (level1 scene yani) kastıran da canvas mı acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1ht1baron

    Yalnız son attığım resimdeki canvas main menüde sahnesindeki canvastı. O çok fena kastırıyor. Oyunların bölümleri farklı sahnelerde. İlk attığım resimdeki (level1 scene yani) kastıran da canvas mı acaba?

    Ilk sahnedeki GPU 3.40ms

    GPU Profiler et dicem o yeterince profiler edilemiyor. Oyundaki tek tek objeleri disable edip öyle bak ms ye.

    Sırf Unity Skybox kullansan 40 FPS gider.
  • Bu videoları şiddetle tavsiye ederim unity kullanan herkes için.

    https://youtu.be/_wxitgdx-UI
    https://youtu.be/vJZcbscZ4-o
    https://youtu.be/mQ2KTRn4BMI (kod ile alakalı kısım son bölümde)

    Diğer unite videolarını da izlemenizi öneririm size çok şey katacaktır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • bir sure bilgisayarsizim sadece oyun fikri bulup arastirma yapiyorum simdilik bilgisayar gelince yapicaz biseyler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Reyiz senin survival oyunu nasıl gidiyor, 50k indirmeyi geçmişssin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Grkwnxs

    Reyiz senin survival oyunu nasıl gidiyor, 50k indirmeyi geçmişssin

    Baya iyi gidiyor günlük 3k indirme sabit.

    Marketi multiplayer oyunlarla domine etme planım var az kaldı

    Appstore koyucam da apple kanser etti beni.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Okeanix -- 1 Ağustos 2017; 0:26:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zafer Korkmaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: Grkwnxs

    Reyiz senin survival oyunu nasıl gidiyor, 50k indirmeyi geçmişssin

    Baya iyi gidiyor günlük 3k indirme sabit.

    Marketi multiplayer oyunlarla domine etme planım var az kaldı

    Appstore koyucam da apple kanser etti beni.

    Udemy de bir eğitim vardı, konusu açılmıştı. Siz kızmıştınız, gitmeyin diye herkese. Ben de gitmemistim. Sonradan unreal engine 4 ile buluştum. Hem adamlar kendi motorlarını öğretiyorlar hem de grafikleri unity den daha hoş geliyor gözüme. Allah razı olsun hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • imammmm İ kullanıcısına yanıt
    Hocam Unreal nasıl? Blueprint mi kullanıyorsunuz? Ben örnek projenin ios çıktısını almaya çalıştım öyle kaldı başaramadım. Unreal’e mi yoğunlaşsam acaba:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.