Şimdi Ara

Benzinli-dizel makası tam tersine döndü. (20. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
468
Cevap
2
Favori
25.630
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Örneğin pejo 3008 de dizel ile benzin arasında çok fark yok. Bence böyle araçlarda dizel alan iyi bir iş yapmıştır.

    Ama benzinli düzgün bir araç almak yerine gidip boş, alt sınıf yada ticari vs alanlar eğer yıllık 30 bin km filan yapmıyorlarsa büyük bir hata yapmışlardır. Hele aynı araca 80-100 bin gibi fark verip dizel alanlar ile, zengin olup dizel alanlar umutsuz vaka.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zeen kullanıcısına yanıt

    şu yazını gördükten sonra sanırım dizel bir araba sahibi küçükken sana birşeyler yapmış bundan emin oldum yazık bence psikolojik tedavi görmelisin ...


    not : dizel aracım yok .

  • 45 litre yakıt deposu, 500 kiloluk bataryayı eleyecek. Yanılmak isterdim ama maalesef söylediğim çıkacak.


    İçten yanmalı araç üreticileri yıllarca nasıl daha hafifletilebiliri uyguladılar ve başardılar. Elektrikliler bi çıktı. Sadece batarya paketinin ağırlığı 500 kilo civarı.


    Bence elektrik teknolojisi 2 teker araçlarda geliştirilip devam edilse, daha iyi daha verimli olur.

  • Elektrikli araçlar hidrojene geçiş öncesi ara geçiş için devrede olacak ama zamanla yerini hidrojenli araçlara bırakacak

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Malum kitle LPG’ci, LPG’ye şöyle en güzelinden zam gerekiyor. Min 15 ₺ görmeli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu, ülkenin geldiği kutuplaşma noktasını göstermesi nedeniyle, psikososyal tezlere kaynak oluşturması açısından bir başyapıt olmuş.


    Dizelci'den nefret eden, benzinli kullananları enayi olarak gören, LPG taktıranları zenci mahallesine gönderen yorumlar, toplumun bir iç çatışma noktasını artık aştığını ve bombanın fitilinin ateşlendiğini gösteriyor.


    Bizim insanımıza ne oldu böyle? 1970'lerde akşam yatarken kapımızı dahi kilitlemediğimiz günlerden, babanın oğulu, kardeşin kardeşi boğazlayacağı günlere biz nasıl geldik?


    Altı üstü 2020'li yıllarda lüks değil ihtiyaç olan ve getir, götür işlerimizi yapan birer makinenin enerjisini sağlayan maddeden bahsediyoruz.

  • Mehmet Serdar K. kullanıcısına yanıt

    kimin sayesinde oldu acaba?

  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt
    Piyasa barut gibi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    sorma ya millet çıldırmış. yakında arabayı satıp daha düşük fiyatlı araç alacağım ama baktıklarım da yürek hoplatıyor fiyat olarak. millet artık tutulup tutulmadığına, v8 benzinli olup olmadığına, ağır hasarlı olup olmadığına bakmıyor.

  • Benzin değil mazot önemli ticari araçlar kamyonlar tırlar nakliye bu liste uzar gider. Yani mazot bir yerden sonra ucuzlayacak yoksa herseye zam yağmuru olarak döner.
    Dizel her zaman mantıklı olarak kalacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dizel benzin fiyat rasyosu %30 dayandı.

    yurt dışında bile makas bu kadar açık değil.

    rasyodan kastım dizel fiyatı/benzin fiyatı dır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 31 Ağustos 2022; 21:41:39 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • fiyat farkı anormal seviyeye ulaştı ,artık haberlerde de yer almaya başladı ,linke bakınız

    https://www.haberturk.com/motorin-benzin-fiyati-farkinda-turkiye-dunya-dorduncusu-3530460-ekonomi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt

    sanirim bir şeyler değişiyor, son 3-5 aya bakarsak brent 98 leri gordugunde mazotu 30 tl falan yapmalari lazimdi ama sadece benzine zam geldi. ve suan oran 1.16 ya kadar düştü tekrar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suicide kullanıcısına yanıt
    oran 1.176 benzin lehine olmuştur .
    sanırım oranı 1.15 ile 1.20 arasında kalacak şekilde hedef tutuyorlar diye düşünüyorum .

    1.30 olursa hemen benzine zam yapıp belirttipim aralığa getirmeye çalışıyorlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt

    mazotu bu denli pahali yapmanin manasi ve surdurulebilir bir tarafi yok hocam. para lazim ise bunu mazottan degil benzinden ve belini incitmeden elde etmeleri lazim. mazot her seye zam demek, benzin keyif isi biraz daha.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suicide kullanıcısına yanıt
    aslında mazotun uzun yıllardır ucuz olmasının nedeni tarımı ve dolayısıyla taşımacılığa destek olarak halkın orta ve alt gelir gruplarına destek olmaktı.
    Kesin nedeni bilemiyorum ancak bu foruma yazmaya başladığım 2005 yılında euro dizel başlığı altında sayfalarca yazı yazmıştım ve önce 50 ppm dizel yakıt zorunluluğu piyasa da o yıllarda 2 farklı fiyat katagorisinde dizel satılmaya başlanmıştı. 1000 ppm d0şük kalitedeki dizel euro 1 ve 2 motorları için uygun idi, turbo henüz yayınlamamış idi ve araçlar şimdikine göre aynı beygiri üretnek için 2 misli yakıt tüketilir olmuş idi. Bu nedenle 50 ppm dizel euro dizel olarak satılnaya başlanmış fiyatında diğerine göre görece daha yukarıda idi yüzdesel farkı hatırlamıyorum ancak yüzde 10 dan az değil idi.

    Bu orana göre rafineriler ek önlemler ile mazot içindeki sülfürü düşererek maliyetleri satış fiyatına yansıttılar

    sonra euro 4 ve 5 motor furyası başlayınca sülfür 10ppm ve altı sınırına çekildi ve mazot bir tık daha pahalılaştı ,artık benzin ile dizel makası kapanmış ve kullanocılar da bu duruma alışmış idiler .

    Ancak başta VW gruplarında ortaya çıkan aslında bütün büyük markaların emisyon işinde albakadabra yaptıkları ortaya çıkınca avrupada hükümetlerde dizele bakış değişti ek vergiler ve en önemlisi dizel yakıt bebzinden daha yüksek satılmaya başlandı .

    eh bizim hükümetler durur mu bunu kasasını doldurmak için kullanarak güya çevreci politikalar ile dolaylı vergi almanın en kolay yolu olan yakıt vergisini kullanarak önce fiyatı eşitlediler sonra aradaki farkı açmaya başladılar .

    elimde veriler yok ancak dizel satışından alınan vergi toplamı ile benzininkini kıyaslarsak gerçeği daha net anlayabileceğimizi düşünüyorum .

    çevre bahane bence bu arada taşıma fiyatları ve tarımı destekleme işi de çökünce enflasyonun asıl nedeni ortaya çıkmış oldu. Tabii ki görmek isteyen için yoksa bahane çok farklı görmek isteyenler için

    şimdi de elektrik konusunu teşvik ediyorlar ancak farklı başlıklarda yazdım bunun asıl maliyeti alt yapı elektirk dağıtım işindedir. Bu masraflar yapıldığında bu paralar dolaylı olarak elektrik satıp fiyatına yansıtılacaktır. Bu da temel sanayinin ekmeği olan elektrik fiyatını arırarak enflasyonu hiper seviyesine çıkaracaktır .Benden söylemesi ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 27 Kasım 2022; 11:44:47 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt

    tespitlerinize katiliyorum, belki hatirlarsiniz otomobil bolumunde bahsettiginiz yillarda gayet aktiftim ve fikir alisverisinde bulunuluyordu oldukca. hala yaziyor oldugunuzu gormek guzel.


    elektrik konusunda da size katiliyorum, zaten suan hizli sarjlar km basina maliyet acisindan cok avantajli degil sanirim. bu is yayginlasirsa acisi evdeki elektrigin birim fiyatina kadar yansiyacaktir. bir de çevrecilik bahanesi ile elektrik pofpoflanirken o elektrigin yakit yakarak uretildigi, batarya uretiminin emisyonu vs. nedense hic dikkate alinmiyor :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suicide kullanıcısına yanıt
    evet hatırlıyorum ancak hangi alt başlıklara yorum ilettiğinizi hatırlayamadım. Dile kolay 17 yıl geçmiş ,o yıl doğanlar şimdi bize yazı yazıyor forumları okuyor .

    Bilgi önemli bir şeydir ama yorumlamak için temel bilgi gerekiyor.Yoksa google yazınca derya kadar bilgi var ama nasıl yorumlanacak ve absolute doğrular ne olacak sıkıntı burada düğümleniyor .

    Yakıt işinde tek doğru yok maalesef ama son kalan yakıt hidrojen olacak ,zaten hidrojen kullanan araçlar bu yakıtı yakıt hücresinde elektriğe çevirip bu şekilde kullanıyorlar .Yani EV araçların bir kademe daha gelişmişi diyebiliriz

    Tüm sorun elektrik veya hidrojen üretmenin maliyeti ve karbon izidir .
    Kısa vadede yani 50 yıl kadar süre boyunca bir araç yakıtı öne geçecek diğer yıl belki hidrojen veya benzin ama sonuçta maliyet için devrimsel bir kaynak bulunmalı

    .Bu da füzyon enerjisidir .Radyoaktif değildir sonsuza yakın kaynak var ve aşırı enerji kısa sürede üretilebiliyor. Bir kere bu konu çözülürse dünya kısa sürede komple değişecek ve ülkeler tanımı bile farklılaşacak .Üretilecek muazzam miktarda elektirik hemen tüketilemeyeceği için mecburen elektrik.enerjinin peak fazlası hidrojene dönüştürülerek saklanacak ve uçak ,gemi ,tır , araç kullanımında evlerin ısıtılmasında ve soğutulmasında kullanılacak .Çok ama çok büyük değişim yaratacak ve bir çay kapanıp hidrojen öapına geçilecek 22 yüzyıl öncesinde bu değişim mutlaka yaşanacak .

    Ancak birçok alt ekonomi ve peak oil forumlarında yazdığım gibi dünyanın önümde büyük bir ekonomik kriz bekliyor .Artık süre oldukça kısaldı tahminlerde yıl değil aylar kaldı denilebilir .Bazı analistler 2023 başında veya aralık içinde ilk fitilin ateşlenerek dünya borsaşarı çöküşü ile büyük bir kaos ortamının başlayacağını öngörüyor .Böyle bir durumda arz ve talep dengesi çökeceği için 2020 covid bahar ayındaki gibi petrol fiyatları yine dip yapabilir ama geçici bir süre boyunca sürecektir. Talebin aniden çöküşü nedeniyle petrol arzı fazlası nedeniyle yeni bir ham petrol krizi yaşanması bçyle bir borsa çöküşünde bekleniyor .Daha önce 2020 ilkbaharonda yaşadığımız için artık bana da çok mantıklı geliyor bu olacaklar .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Çok garip değil mi ya?


    Dizele sallayan insanlarının benzinli , elektrikli vs araçlarını getiren gemiler dizelle çalışıyor.


    İş makinelerini , tarım makinelerini filan söylemeye gerek bile yok.

  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.