Şimdi Ara

Benzinli-dizel makası tam tersine döndü. (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
468
Cevap
2
Favori
25.627
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ESER14 kullanıcısına yanıt

    Hocam sizin mesajın 4-5 üstünde yazdım zaten yaklaşık 10-15.000 km için bire bir aynı aracın dizel ve benzinli kıyası mevcut. MTV yi de hesaba katınca aylık sadece 16 TL fark çıkıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • uraltay85 U kullanıcısına yanıt
    4 lt az fark değil,32 tl yapar 100 kmde.
    Ayda 5000 yapsan(ben iş gereği en az yapıyorum) 32x50=1.600 ₺ yapar bence iyi para.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • whitewolf101 kullanıcısına yanıt

    araba dedik peynir tekenesi değil 🙂

    egea da 37 gozukuyor, megane fiyatlari yok suan sitesinde bilemiyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • krstarica kullanıcısına yanıt
    Sayın Krstrica,

    Maalesef ülkemizde bu tür demokratik bir gelenek mevcut değil ,tek istisnası ülke işgali zamanları o nesil bile 100 yıl öncesinin kuşağı ki ben şimdiki nesilden ümidi çoktan kestim.Hep kendi çıkarı ve hesabı güç eline geçince de bir ezene dönüşüyorlar.
    Forumlar da bunun bir yansıması aslında toplumumuzun bir özeti. 😞

    Önümüzdeki 3 ile 5 yıl tüm dünya çok kritik bir sürece girecek zaten şimdi de bunun içinde olduğumız için sizin de belirttiğiniz kurbağa örneğinin tam içinde yüzmekteyiz .Uykudan inşallah uyanırız belki ama kaptan çıkmak için uyarılar yeterli olamıyor,üzülerel görüyorum ki ilk hareketlenme yanındaki kurbağanın hareketsiz yüzdüğünü gören kurbağımızda olabilecektir .Toplumsal tepkimiz de aşırı agresif kur kır oluyor maalesef .

    Hepimiz sonuçları göreceğiz ilk önce elektriğe kallavi bir zam gelecek birkaç aydır pas geçtiler uzun sürmez, zam az olursa özelleştirilmiş elektrik dağıtım firmaları dağıtımı durdueabilir ,elektrik üreticilerin kontak kapaması söz konusu ,zincirleme etkisi olur bunu kimse istemez ama zararına da hiçbir işletme çalışmaz .Devletin sübvansiyonu gerekir ama onun için de kasada para lazım.😉

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • sarper26 kullanıcısına yanıt

    Dizelin bir esprisi yok. Ayda 2000 km alti yapan herkesin benzinli kullanmasi gerek. Kişin zaten benzinli gibi soğuktan dolayi cok yakiyor. Girgir ses, performans dusuk. Beygir dusuk. Bir torku var, bayirlarda. Anlami yok. Daha emda dizel almam.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt

    Ben bir sosyolog degilim gorusunuze katilmakla beraber, hayat tecrubelerim uzerinden bir seyler demek isterim, yeni neslin daha içi boş oldugu gerçegi dogru ancak isyankar , korkusuz ve hak arayan bir nesle donustu bunda globallesmenin internetin ( evlat yetistirmekte aciz anne babalarin) rolunu caldigini da soylebilirim. Gercekten Z kusagi, kalitesiz de olsa en azindan bir seylerin farkinda olarak geliyor. Cok geriye gitmiş gibi olacagim ama tarihsel sürec ve Osmanlinin yonetimsel anlayisindan mutevellit bu millet hicbir donem isci haklarina emegi arayan bir millet olmamistir. DP 1950 secimlerini kazaninca doneminde cikan protestolarda, 1954 secimlerine kadar isci haklarini gelistirme ve issizlik sorununu o periyodda cözme vaadi vermistir. Ancak bu vaadini yerine getirmedigi gibi tekrardan seçim kazanmistir. Toplu greve gidilen donemde sendikacilik gelismedigi icin mi dersiniz bilemem ama proletaryan bir sinif olmadigi icin halkta hicbir zaman hak aramak umursanmiyordu gecmis donemin baktigi dinsel gorustu bugun de oyle. ama o ise yaramaz kitle toprak altina giriyor artik, türevlerini kalintilarini kuyruklarini salsa da biraksa da, daha duzgun nesilerin arasinda yaban otu nezdinde kalacak. Gezi parki her ne kadar provakasyona da dönse bunun gelecek nesilde geçmisteki gibi olmadiginin en buyuk ispati. Bu hak arayan kitle bu ulkede su an var ancak korkudevleti ile sindiriliyor. Zaten bunu bildikleri icin de soysuz bir suru multeci kimliginde insan sokturuldu ulkeye. Isin sonu bence de pek hayirli bir yere gitmiyor. Hesaplanamaz bir cok dinamik var. Hayir olsun diyelim




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi krstarica -- 17 Ekim 2021; 2:35:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sarper26 kullanıcısına yanıt

    1.0 tsi nedir Allah aşkına. Araç dolu klima açık yokuşta çıkmakta zorlanıyor bir sürü video var kullanıcı yorumları var.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suicide kullanıcısına yanıt

    teneke meneke geçiniz bunları hangi araba dediniz 2 tane örnek verdim çok bir örnek verecek fırsat yok çünkü çoğu marka artık dizel üretmiyor.

    egea 1.4 fire tavsiye Edilen Kampanyalı Fiyatı: 157,900

    egea 1.3 multijet Tavsiye Edilen Kampanyalı Fiyat: 208.900 TL

    eğer basit matematiksel çıkarma işlemini yapamıyorsanız hesap makinesinden destek alın fark 51000 TL


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • whitewolf101 kullanıcısına yanıt

    madem teneke alıyoruz bari orta halli olsun, en dusuk donanimda sadece fark bu şekilde. o iste baska bir şey vardir. muhtemelen talep cok diye fiyatı yuksek tutuyor fiat.

    Benzinli-dizel makası tam tersine döndü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 17 Ekim 2021; 9:46:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suicide kullanıcısına yanıt

    Var mı 51 bin lira fark var. Bir sürü sitede meganın önceki fiyat listesi de mevcut yaz bak kaç bin fark varmış. Kendince egeayı meganı küçümsüyorsun profilinde ford logosu var görende maybachten aşağı arabaya binmiyorsunuz zannedecek.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Binek arabalarda dizelin defteri dürülmüştür. Psa harici satışı bile yok sanırım bayilerde. Boşuna dizelciler debelenmesin.
    Kendi turbo benzinli aracım uzun yolda insan gibi kullanırsan 5-5,5 lt yakıyor. Dizel olsa en iyimser 4,5 yakar. 3,5 yakacak hali yok. Fark 0,5 -1lt arası.

    Şehir içi ort hızı
    45km ile 6lt
    35km ile 6,5lt
    25km ile 7,2lt yakıyor.

    Dizel olsa en fazla 1 lt aşağısını yakar eminim. Linea ile arasında aynı şartlarda 0,5lt fark vardı.

    Yani öyle 2 litre fark yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • whitewolf101 kullanıcısına yanıt
    Benzinli-dizel makası tam tersine döndü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ESER14 kullanıcısına yanıt

    dizel sahiplerinin pek debelendigi yokta ne hikmetse benzinli araci olanlarin bazilari yirtinip duruyor. Yillardir kaziklanmanin verdigi bir aci midir bu nedir 🤣 Benzinin ucuz ya da pahali olmasi sadece arac sahibini ilgilendirir, mazota zam gelince benzinli arac sahipleri de bunu her yonden hissedecek ama farkında bile degil kimisi.


    s.disi 5lt yakan benzinli arac parmak kadar biseydir muhtemelen. biraz irice, aile tasiyabilecek bir arac dizelde ancak okadar yakabiliyor cunku.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 17 Ekim 2021; 10:44:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ESER14 kullanıcısına yanıt

    kanıtlı konuşuyorsunuz gene laftan anlamıyorlar saçmalamaya başlıyorlar zaman gösterecek her şeyi sorsan herkes çok yol yapıyor ikinci el 5 6 yaşında dizellere bakıyorsunuz sene de 10 15 anca yapmış. Piyasadaki ikinci el dizellerin yüzde 70 inin kmsiyle oynananmama ihtimali yok


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ESER14 kullanıcısına yanıt
    Beyefendi kimse debelenmiyor ama insanları da yanıltmayın.

    Şirketimizdeki 9 araç benzinli,42 araç dizel megane,son 6 aylık kullanım verileri :

    Megane 1.3 şehiriçi-şehirlerarası karışık kullanım ortalama 29 km > 9 klt
    Megane 1.5 dci şehiriçi-şehirlerarası karışık kullanım ortalama 28 km > 6.6 lt
    Aradaki fark 2.4 lt.Araçlar ortalama ayda 5.000 km yapıyor.Bence ciddi fark.Şu an 9 benzinli aracı geri verip ikinci el dizel megane kiralayacağız.

    ~280 araçlık dizel clio filomuz var,onları da adım adım egeaya geçiriyoruz.Benzinli clio denedik büyük hüsran 🙂

    Eşimin eski aracı:
    İbiza 1.0 tsi şehiriçi ortalama 24 km => 7.7lt (süper sakin kullanım) biraz agresif olduğunda ~8.5 ortalama

    Şimdi Leon aldık 1.0 eTsi,yaklaşık 1500 km oldu(bu çok gerçekçi değer olmayabilir,daha uzun deneyimlemek gerekir) ortalama hız 36 km,karışık kullanım : 6.9 litre.

    Dizelin kendine göre avantajları var,benzinlinin de öyle.Bireysel kullanım için benzinli az km yapılıyorsa kabul edilebilir ama iş amaçlı kullanımda hala dizel açık ara avantajlı.

    Tiguan,passat gibi daha ağır araçlarda benzin-dizel makası biraz daha açılıyor ibre dizelin daha avantajlı olduğunu gösteriyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Şirketin 2017 dizel otomatik vites Clio'su ile İstanbul'dan Ankara'ya 4.4 litre ortalama ile gittim. Şirketteki herkes şok içindeydi. Benzinli-dizel makası tam tersine döndü.  Servisteyken 1 günlüğüne 1.3Tce Clio verdiler 70 lira benzin koymuştum Avcılar'dan Kozyatağına gidip geldim benzin göstergesi eski yerine gelmişti. Benzinli-dizel makası tam tersine döndü.  Şimdi dizel Clio'ların süresi bitiyor yeni 1.0 olanlardan alacaklarmış. Bizim araçlar da ayda 5bin km falan yapıyor nasıl olacak bilmiyorum. Egea'da da dizel otomatik yok Benzinli-dizel makası tam tersine döndü. 

  • doğu karadenizdeyim sahil hariç her yol ağaca tırmanır gibi, bana tork lazım beygir beri dursun.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: krstarica

    Ben bir sosyolog degilim gorusunuze katilmakla beraber, hayat tecrubelerim uzerinden bir seyler demek isterim, yeni neslin daha içi boş oldugu gerçegi dogru ancak isyankar , korkusuz ve hak arayan bir nesle donustu bunda globallesmenin internetin ( evlat yetistirmekte aciz anne babalarin) rolunu caldigini da soylebilirim. Gercekten Z kusagi, kalitesiz de olsa en azindan bir seylerin farkinda olarak geliyor. Cok geriye gitmiş gibi olacagim ama tarihsel sürec ve Osmanlinin yonetimsel anlayisindan mutevellit bu millet hicbir donem isci haklarina emegi arayan bir millet olmamistir. DP 1950 secimlerini kazaninca doneminde cikan protestolarda, 1954 secimlerine kadar isci haklarini gelistirme ve issizlik sorununu o periyodda cözme vaadi vermistir. Ancak bu vaadini yerine getirmedigi gibi tekrardan seçim kazanmistir. Toplu greve gidilen donemde sendikacilik gelismedigi icin mi dersiniz bilemem ama proletaryan bir sinif olmadigi icin halkta hicbir zaman hak aramak umursanmiyordu gecmis donemin baktigi dinsel gorustu bugun de oyle. ama o ise yaramaz kitle toprak altina giriyor artik, türevlerini kalintilarini kuyruklarini salsa da biraksa da, daha duzgun nesilerin arasinda yaban otu nezdinde kalacak. Gezi parki her ne kadar provakasyona da dönse bunun gelecek nesilde geçmisteki gibi olmadiginin en buyuk ispati. Bu hak arayan kitle bu ulkede su an var ancak korkudevleti ile sindiriliyor. Zaten bunu bildikleri icin de soysuz bir suru multeci kimliginde insan sokturuldu ulkeye. Isin sonu bence de pek hayirli bir yere gitmiyor. Hesaplanamaz bir cok dinamik var. Hayir olsun diyelim

    Sayın Krstarika ,

    Sorun Z veya Y nesli değil ,değişim kaçınılmaz ,ancak dikkat edersek osmanlı döneminin Z jenerasyonun bilinç düzeyiyle ortaya çıkardığı nesil ve yeni cumhuriyetimizin şahlanışı bu bilinç düzeyiyle olmuştur .

    Tüm dünyada aynı nesli kıyaslauarak bu yorumumu yapmıştum ,eğer bizim gençlerimiz diğer uluslarının gençlerinden daha ileriye gidiyorsa sorun yok ,tepkinin olmaması önemli değil ,bilgi ve bilincin olması yeterlidir .

    Önümüzdeki gelecekte işçi sınıfı diye bir kavram kalmayacak, bunu sibernetik alanındaki gelişmeler ile çözecekler ama yönetici sınıf ve planlamacılar kalacak ,onuda şimdiki z nesil olarak gördüğümüz kuşak yapacak. BUGUN için ülkemizi yönetmeye devam edenler ve muhaletin bu değişikliğe hazır olması lazım ,blokzincir oylamalar konusunda klasik oylamaların yerine alacaktır

    Dünya böyle konulara geçiş yaparken biz de mecburen geri kalmamak için bu oylama sistemine geçeceğiz bu kaçınılmaz görünüyor

    İşte bu aşamada bu forumdaki kişilerin bilinç düzeyi önemli hale gelecek ,bilgileri olan pasif kişiler birden aktif ve politikalara yön veren hale geçecekler .Bu nedenle forumlardaki tartışma ve bilinç düzeyi çok önemli ,okuyarak da bilgi sahibi olabilirsiniz ama bilincimizi yükseltmek zaman alan ve çocukluktan başlayan yönelimler ile oluyor maalesef .

    Bugunun köşe dönme dünyasını körükleyenler de aynı bilinç düzeyinin yetiştiricileri aslında .

    Genelleme yapamayız ancak uzun süre fakirlik içinde geçiren çocuklar eğer çevrelerinde yaşam kalitesi açısından dengesiz bir ortam içindelerse, ileride gençlik ve orta yaş sürecine geçtiklerinde bunu sınıf atlamak için bir hedef haline koymaktalar ,bir işletmeleri varsa işçi sınıfına bakışları veya gereğinden fazla şatafat veya sükse dediğiniz şekilde maddiyata önem veren bireyler haline dönüşüyorlar.

    Konumuzla ilgisi araç sınıfları veya bunun satınalna gücünün kişilerdeki algısıdır .Hep bir taraf olma ve kendinin en doğrusunu seçtiğinin varsayımı , tüm algısını farkında olmadan ele geçirmektedir .

    Yine benzer 2000 sonrası gençlerimiz de sosyal ortam birlikteliği ile eskilerin KLAN topluluklarının birlikteliği ve hep bir izlenme dürtüsünü gütmekteler .

    Bunu teknoloji bilinçli olarak yapmıştır bunlar büyük PLAN ların sonucudır ,komplo teorileri içeriğine giriyor ancak salak bir çocuğun facebok kurmasını yücelten ve kişisel tüm bilgilerini bu içerikte paylaşanlar şimdilerde bunun zararlı sonuçlarını yeni yeni farketmeye başlıyorlar aslında yine gelişmiş ülkedeki bilinçli kesim bunu farketmiştir ,ancak iş içten geçmiştir.,yüz tanıma.parmak.izi gibi konular hep.bir büyük planın uygulama başarılarıdır .Aşı olayına hiç girmiyorum bile.

    Önünüze sürülen teknolojiler aslında bir şekilde bilgiyi işleyen bir araçtır .
    BUNLARI reddetmek değildir yazımın özeti,neden bir sümüklü facebok un başarduğını bizim gençlerimiz başaramıyor ,neden hep ürünü tüketen değil de, üreten nesil olamıyoruz ,neden hep başkalarının başarılarını örnek almak yerine onların ürünlerinin kullnıcısı olarak taraftarı oluyoruz .Bunları tartışmak kafa yormak ve hedef koymak olması gerekiyor misyonumuzun .İşte bu teknolojik yazılımların hakimiyeti ülkemize geçtiğinde sonsuz döngüden kurtulacağız.varsın geri versiyon olsun ,çalışır ileri versiyonunu yaparız içimizde arzu eksiltilmediği sürece tabii .


    Dizel taraftarı ,benzin taraftarı ,elektrikli araç taraftarı ,araç markası taraftarı olmak işte bilincin oluşturulamamasının bir sonucudur .

    Tartışma her zaman olmalı ancak bir kazanan değil ,bu tartışmadaki bilgilerin özümsenerek ortak bir sonuç çıkarılması sayesinde BİLİNCİMİZİ yükseltebiliriz

    Taraf olmak askında içimize ,yanlışları barındıranların da karışması şansını vererek bizim doğrumuzun yadsınmasını sağlamaktadır.Bir KLAN olmak doğruyu bulacağımızı garanti etmeyecektir .

    Umarım açıklamalarımın içeriğinin bu konu ile bağlantısını çıkaranlar olacaktır. En azından bunu umut ediyorum .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 17 Ekim 2021; 12:11:19 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • İklim anlaşmasını imzaladık ve bunun karşılığı 3.2 milyar € krediyi almaya hak kazandık. Dizele dünya da yapılan muamele ülkemizde de yapılacak artık. Bundan sonra dizel fiyatının benzinden ucuz olmasını beklemiyorum. Son zamla benzinden 23-24 kuruş daha pahalı bir motorin fiyatı ile karşı karşıyayız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilhan_28 kullanıcısına yanıt
    Konuyu tartışmaya sokmak istemem ancak forumda bunun tartışmaları yapıldı .

    Tork beygirin bir türevidir .Asıl olan beygir gücüdür

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.