Şimdi Ara

BENİMKİ Mİ ÇOK YAKIYOOOOR? YOKSA SİZİN DE AYNI MI? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
1.400
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: boztorgay

    3500 - 4000 arası vites değiştiririm

    3500-4000 devirler dizel bir araç için yüksek değerler. Forumdan bir arkadaş kullandığı dizel aracın 3800 de devir kesiciye girdiğini söylemişti yüksekliğini en iyi bu anlatır.
    Genelde 3000 devir civarında vites değiştiriyorum. Yokuş aşağı gidiyorsam tüketimi düşürmek için daha erken 2000 de bile değiştirdiğim oluyor. Yokuş çıkıyorsam 2000 devirin altına hiç düşmüyorum dizel olduğu için çekişte sorun yaratmıyor. Max tork 1800-3000 devir aralığında ne kadar az devir o kadar düşük tüketim tabi bu aralıkta kalarak.
    Tüketiminizi düşürmek istiyorsanız aracınızı daha düşük devirlerde kullanın dudkunu dediklerinide uygulayın.

    Düzeltme:Yazım hatası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serrikoc -- 3 Mart 2007; 18:32:35 >




  • fazla yakmasın diye düşük devirlerde kullanmak yakıt sarfiyatını her zaman arttırır.düşük devirlerde güç elde edebilmek için daha fazla yakıt püskürterek patlatıyor.bağırtmadan kullanmak gerek.tabi toyotada motorun bağırdığını biraz zor duyarsın.benzinlide olsa 2500-3000 arası kullanmak gerekir.toyotanın dizelini kullanmadım ama 2000-2500 olmalı.3000-4000 devirde dizel su gibi içer yakıtı.
  • Zaten her vites değiştirirken şu devire çıktım değiştirmem lazım gibi düşüncede olmamak lazım. Önemli olan vites yükseltiğinde 1800 devir altında kalmaması düz yolda çok sorun olmaz ama yokuş çıkarken arabanın çekişi çok düşer. Bu düz yolda 2500 devir bile vites değişimi için yeterken rampada 3000 devirle sağlama alırım.
  • o ne yaw,

    ibre yarıya gelmeden 600km giderim ben,

    arabam hani o "herkesin çok şikayet" ettiği megan
  • Allah razı olsun, civcivlerin karnı doydu bugün
  • Orjinalden alıntı: serrikoc

    Orjinalden alıntı: boztorgay

    3500 - 4000 arası vites değiştiririm

    3500-4000 devirler dizel bir araç için yüksek değerler. Forumdan bir arkadaş kullandığı dizel aracın 3800 de devir kesiciye girdiğini söylemişti yüksekliğini en iyi bu anlatır.
    Genelde 3000 devir civarında vites değiştiriyorum. Yokuş aşağı gidiyorsam tüketimi düşürmek için daha erken 2000 de bile değiştirdiğim oluyor. Yokuş çıkıyorsam 2000 devirin altına hiç düşmüyorum dizel olduğu için çekişte sorun yaratmıyor. Max tork 1800-3000 devir aralığında ne kadar az devir o kadar düşük tüketim tabi bu aralıkta kalarak.
    Tüketiminizi düşürmek istiyorsanız aracınızı daha düşük devirlerde kullanın dudkunu dediklerinide uygulayın.

    tesekkür ederim, sizlerle konuştuktan sonra yol bilgisayarını anlığa getirdim,çok fazlaca yaptığım yarım debriajda çok fazla yakıt tüketildiğini gördüm,ayrıca en az yakıtı dutkunun da dediği gibi 2200-2400 arası yaktığını tespit ettim. alışmakta zorlanıyorum ama başka çare yok.




  • evet, 90km/saat sabit gidince yol blgsnda 2,3-2,6lt/100km(anlık) yazarken direksiyonumun üstünde oturup yol blgsana civcivler senin gibi cevap veren birileri olacağını bildiklerinden çok mutlu oluyorlar.

    normalde bu tarz mesaj yazmam. ama senin gibi alaycı bir tavır sergileyenle gerekiyor maalesef...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: newtonmeter

    o ne yaw,

    ibre yarıya gelmeden 600km giderim ben,

    arabam hani o "herkesin çok şikayet" ettiği megan



    Önce sen başlattın...


    Ek olarak anlık olarak o tüketimi benzinli arabalar da görüyor, tüketim o şekilde hesaplanmaz. İstanbul trafiğinde bir depo ile 1200 km yap, sonra konuşuruz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: newtonmeter

    o ne yaw,

    ibre yarıya gelmeden 600km giderim ben,

    arabam hani o "herkesin çok şikayet" ettiği megan



    başka markanın topiğine gelip kendi arabasını övenlere gıcık oluyorum.




  • Boztorgay kardeş bende hala alışmaya çalışıyorum. Mesela bugün yaşadığım bir şeyi anlatayım. Kırmızı ışık yandığı için yavaşladım çok az bir hızla gidiyordum yeşil ışık yandı eski arabamda 2 ye atıp devam ediyordum yine ikiye attım ama araba gitmiyor zorlanıyor herhalde 2 yerine 4 . vitese attım diye tekrar boşa alıp 2. vitese taktım ama aynı şey vardı. Nedeni sizlerinde bildiği için düşük hızdan dolayı devir çok düşük kaldığından turbo devreye girmediği için kendini toparlaması zor oluyor. Ama eski aracım olan civic'le hiç sorun olmadan devam ediyordum. Turbo dizel araçla çok yavaşalarsanız 1 vitesle devam edip 2 e takmak en iyisi.

    Megane ile o dediğiniz değerleridüz veya hafif eğimli yolda sabit hızla elde edersiniz en ufak bir yokuş ya da hız artışı için hafif gaza dokunsanız değer birden artar. Anlık değerden çok ortalama tüketim daha anlamlı.
    1200 km menzilden bahsederken corolladan 5 lt daha fazla depaya sahip olduğunuzu unutmayın bu da nereden baksanız 100 km yapar.. Foruma bakarsanız sizin verdiğiniz değerden daha az tüketen (4.4 lt) corolla da var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serrikoc -- 5 Mart 2007; 0:03:07 >




  • konuyu açan arkadaşımın yazısından istanbul trafiğini kasıt ettiğini sanmıyorum, ben de "şehir içi trafiğinde" demedim zaten.

    araçlar arası 5 lt depo farkı olduğunu biliyorum. ama bu fark senin de dediğin gibi 100km yapar. ki burda 100km farktan bahsetmiyoruz.

    neyse, ben kimsenin bana gıcık olmasını veya tavır almasını istemiyorum.
    kalp kırdıysak özrü borç bilirim.
  • Yok arkadaşım gıcık kapma yada tavır söz konusu olmaz. Bu yüzden burada yazacaklarımın genele yönelik olduğunu yanlış anlamamanızı istiyorum. Depolar arasındaki fark az değil , 5 lt diyip geçmeyelim. Konuyu açan esehan eğer bu tüketime şehirler arasında eriştiyse (7.6lt) otobanda son sürat gitmiştir herhalde yoksa sakin kullanımla bir depoyla dikkatli kullanımla 1000 li kilometrelere ulaşmanız mümkün.
    Kendi arabam olan corolla D4D yi örnek vereyim daha rodaj döneminde genelde kısa mesafelerde kullanıyorum. Şehir dışı diyebileceğim yollarda arada yerleşim birimleri olduğu için devamlı yavaşladığım ışıklarda durduğum yerler. Kullanım oranları şehiriçi/dışı % 70/30 civarında oluyor. Önceki depoda ort. tüketim 7.2 lt idi. Son depoda ort. hız=24 km 350km yaptım ibre yarının biraz üstünde ort tüketim 6.6lt kısaca yol bilg doğruysa ışık yanınca yaklaşık 700km yaparım. Depoda yakıtta kalır. 55 lt kullanabilsem 800 km yi geçerim. Bu rakamı arabayı babamda kullandığı halde oluyor. Babam kullanırken benzinli araç kullanır gibi kullanıyor genelde motor devri ekonomik kulanım için yüksek oluyor. Bütün depomu şehir dışında harcamış olsam hız yapmadığım sürece 1000 km rahat bulurum. Bu menzile çok dikkat ederek değil ort tüketimimin 5.5 lt olduğunu farzederek ulaşıyorum.

    Buradan megane çok yakar corolla az yakar gibi bir idia anlaşılmasın. Aynı sınıfta benzer motor hacmine ve ağırlığa sahip araçlar aynı şartlarda kullanılsa aradaki fark %10 ancak olur. Bu sonuca hepsini deneyerek değil forumdan edindiğim izlenimlere göre ulaştım. Tüketim farklarının en önemli nedeni güzergah ve kullanım sitilidir. Bunların dışında ağırlık,iklim koşulları,arabanın bakımı etkenlerde vardır.




  • Ben benzinli aracımda bile 3000'de vites değiştiriyorum. Bazı arkadaşlar dizel aracı için 3500-4000'lerde vites değiştirdiğinden bahsetmiş. Böyle kullananlar 8 de yakar 9 da.. Dizelde 3500-4000'de vites değiştirmek, benzinli de 5000-6000'de vites değiştirmek ile eşdeğerdir. Biraz daha bilinçli olmak gerekiyor.Dizel kullananlar araçları az yaksın istiyorlarsa vitesleri 2000-2500 arasında değiştirmeliler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi proxy007 -- 6 Mart 2007; 11:08:55 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: boztorgay

    3500 - 4000 arası vites değiştiririm



    OOO sen ne yaptın arkadasım benzinli araba kullanırken de 7000 deviedemi değişiyosun vitesi yine az yakıyormuş benzinli arçta 100 km zor giderdin bu kullanımla dizel araçta vitesi 3000 deviri geçmeden değiştirmen lazım max bu dediğim yoksa 2000-2500 en ideali tasarruf istiyosan tabiki
  • Şehir içi kullanımda (İST) ve temposuz kullanımda bahsettiğim verileri elde ediyorum.
    Adamı çıldırtan istanbul trafiğinde değil ama, gene de şehir içi ve en fazla 2500 devirde değiştiririm vitesi.
    Hiç öyle yokuşlu biyerde de oturmuyorm.
    Yazılanlardan anladığım kadarıyla 5000-8000 km.den sonra düşecek yakıt sarfiyatı.
    Bekleyecez bakalım...

    MEGANE konusuna gelince.
    Renault topiğini de ziyaret ederim arada bir.
    Genel olarak yazılanlardan ve verilen rakamlardan anladığım kadarıyla meganın corolladan az yaktığı doğrudur.
    Hatta aracımı almadan önce megane, corolla, focus arasında bayağı bi kıyaslama yapmıştım.
    Ancak hiç bir zaman megane veya focus almayı düşünmedim.
    Çünkü seviyorum Toyota'yı.
    İsterse 200 km fazla gitsin gene de megane almazdım.

    Zevk meselesidir bu arkadaşım. Tarzdır. Sen de Renault'u sevmişsin anlaşılan.
    Güle güle kullan arabanı. Kazasız belasız...

    Ama ben Renault topiğine girip Toyota şöyle güzel Toyota böyle farklı yazmıyorum.
    Bilmem anlatabildim mi...




  • Ben son söylediklerinize katılmıyorum. Eğer megane 'ın corollaya bir üstünlüğü yada tam tersi geçerliyse toyota bölümü bile olsa yazmak lazım ama yazarken durduk yere değil yerinde yazmak,seviyeyi düşürmeden milletle dalga geçmeden gerçekleri yazmamız gerekiyor. Öteki türlü bütün markalar kendi bölümlerinde gruplaşacak sadece megane sahibi olanlar oraya yazacak hiç karşı çıkan olmadığı için herkes en iyi bizim arabamız görüşünü gerçekten doğru gibi sunacak.
    Ama dediğim gibi sizin arabanız kötü, işe yaramaz, kazıklanmışsınız vs gibi intiba yaratmadan açıklayıcı yazılar olması lazım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serrikoc

    Ben son söylediklerinize katılmıyorum. Eğer megane 'ın corollaya bir üstünlüğü yada tam tersi geçerliyse toyota bölümü bile olsa yazmak lazım ama yazarken durduk yere değil yerinde yazmak,seviyeyi düşürmeden milletle dalga geçmeden gerçekleri yazmamız gerekiyor. Öteki türlü bütün markalar kendi bölümlerinde gruplaşacak sadece megane sahibi olanlar oraya yazacak hiç karşı çıkan olmadığı için herkes en iyi bizim arabamız görüşünü gerçekten doğru gibi sunacak.
    Ama dediğim gibi sizin arabanız kötü, işe yaramaz, kazıklanmışsınız vs gibi intiba yaratmadan açıklayıcı yazılar olması lazım.


    arkadaşım araçların hangisi iyi hangisi kötü tartışmak için araç tercih kıyaslama diye kocaman başlık acmış adamlar.bu konuyu açan arkadaş kendi arabası fazlamı yakıyor diye toyota sahiplerine soruyor.arkadaş gelmiş hiç alakası yokken megane şu kadar yakıyor diyor.soran yokki bu topikte megane ne yakıyor diye.hangi arabanın ne kadar yaktığının hangisin iyi hangisin kötü olduğunun tartışılacağı başlık farklı.herşey yerinde olmalı.bilmem anlatabildimmi.




  • şu tartışma konusuna bakın tartıştığınız şeyin kesin cevabı burda !

    http://forum.donanimhaber.com/m_12806345/tm.htm
  • 70 YTL mazot ile 640km. (son yolculuğum) kullanmayı öğreniyorum sanırım...
  • el insaf,

    şu dediklerinizin yarısını konuyu açan yazsa sesim çıkmaz,

    yazımda en ufak dalga geçme, alay etme gibi (örneğin civcivler) sözler bulamazsınız. ben sadece aynı sınıfta, aynı motor hacminde ve neredeyse aynı yakıt deposuna sahip aracın konuyu açan arkadaşımın dediklerine göre çok fazla olduğunu düşündüğümden ve daha önce başka mesaj yazmadığımdan konuyu açan kişiye atfen yazdım. ve tekrar söylüyorum biraz manidar yazdığım doğru ama yalan söylemiyorum. lütfen şu yalan sözünü kullanmayın.

    alındıysa kızdıysa bağışlasın.

    ancak daha sonra bana civciv muhabbeti yapan ve kendisi ile hiç bir mesajlaşmamız olmamasına rağmen gıcık olanlardan da kırıldılarsa özür diledim.

    ama sanırım dilemesem de olumuş.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.