Şimdi Ara

Beklenen 2015 ekonomik krizi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.616
Cevap
40
Favori
96.734
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • TL'de olduğu gibi Euro da dolar karşısında eridi.

    Yazar burada Türkiye 2014 ikinci çeyrek , Hollanda'nın ise 2013 sonu itibari ile dolar cinsinden GDP(nominal) değerlerini karşılaştırıp 18. sıraya attı bizi..

    Üstelik büyüme hızları bizden oldukça düşük.

    Bana enteresan geldi.

    Hollanda'nın 2.çeyrek itibari milli geliri ne ola ki ?
  • Türkiye;

    Tarımda, Finans sektöründe, ulaşım sektöründe, İleri bilgisayar teknolojilerinde, denizcilikte ve turizm sektöründe isterse uçabilir ama turizm sektörü hariç diğerlerinde bir haltı beceremiyoruz. Tek sorumlusu yönetmeyi bilmeyen sıcak paracı yöneticiler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 440cdx


    Aslan jöleli şimdi kabineye girer bir de ekonomiden sorumlu devlet bakanı olur bakın görün siz TR'yi nasıl bulutların üzerine çıkarıyor.

    geçtiğimiz aylarda bu yılın başlarında dolar 2.40 lara kadar gelmişti kısa sürede o kadar sağlamda ki ekonomi 2 haftada dolar rekor kırıyordu(!)

    Sürekli ithalat ile iphone bilmem kaçı 36 taksitle alabildiği için, Avrupa'da 6 aylık maaşıyla çalışanlar WV Polo filan alırken burada 60 ay vadeyle aynı arabayı ayda 400-500 tl ödeyerek alabildiği için,
    duble yollar yapıldığı için, her yere beton yığınları, avm ler dikildiği için kalkındığını zanneden , elleri patlayıncaya kadar alkış tutan saf halkımız gerçekler yüzüne vurduğunda biraz geç olacaktır ama
    hep böyle olmuştur.

    Tr halkının çoğu yumurta kapıya geldiğinde anlamıştır olup biteni.



    Altına imzamı atarım. Cevap bile yazamamışlar o derece.




  • Benim kendi düşüncem, dis guclerin Turkiye uzerinde ki planları tam da bu yönde olduğudur. 1996 yilinda başlayan CIA'nin Erbakanin yerine Tayyip'i getirmek icin yaptigi planlar ve basa gelmesi bunların tanitidir..

    Basa geldikten sonra ülkeyi ozellestirerek, yabancılara peskes çekerek sicak paranin gelmesi gecici olarak ekonomideki rahatlama, üstüne din ve Atatürk'u karistirma durumu bu noktaya getirdi.
    (Son 12 senede Atatürk dusmani ne kadar insan varmis bunu da gormus oldum boylelikle)

    Once disa bagimli bir hale geldik.Samani dışardan nasil ithal ederiz saka gibi yani koskaca tarima %100 elverişli bir ulke saman pamuk ithal eder mi? Amac ulkeyi bu dogrultuda goturmek ise eder..

    Ama halk icin en azindan bir kismi icin bunlar onemli değildi. O zamanlar ulkece turbani tartisiyorduk.Merve Kavakci'nin intikami alinacakti, çocuğunun basi kapali diye Amerika'da okuyan bir basbakanin kızına ağlıyorduk ulkece..

    Bastakiler ve yandaslari zenginlesirken biz alt tarafta sen laiksin sen ickicisin sen seriat istiyorsun diye birbirimizi yedik.Kisacasi ikiye bolunduk bunlar da Amerikan guclerinin oyunlarinin bir parcasiydi..

    Ureten guclu bir ulke olmak yerine seçim zamanlari komur, makarna bekleyen bir ulke olduk.Bunlar gercekten cok aci..Ozel sektör desen perisan isten kovulmamak icin taklalar atiliyor ama herkes biliyor ki kapida ayni isi yapacak olan binlerce insan var bu yuzden yukaridaki saygideger arkadasin dedigi gibi Hindistan, Cin gibi bir ulke olma yolunda hizli adimlarla yürüyoruz.

    Cogu okumamis, bilgisiz bir nufus ve tepedekilerin bir o kadar okumamis ve bilgisiz insanlar yetiştirmek istemesi bunu da ne acidir ki basarmasi ulkeyi felakate suruklemeye devam ediyor..

    Ne isin olursa olsun yaptirmak icin bir tanidiginin olmasi, insani insan olduğu icin degil Akpli mi degil mi diye bakilmasi heryerde torpil adam kayirmanin olmasi bizi muz cumhuriyetine cevirdi.

    Simdi deniliyor ki kriz gelecek.Gelsin kardesim boyle bir ekonomide gelmeyip ne yapacak? Tayyip sifirlayamadiklari paralari halka dagitir rahat bir nefes aliriz evel Allah..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Artık ben yabancıların yazdığına güvenmiyorum neden mi?The Economist Kanal istanbul Türkiye ekonomisini etkileyebilir yazmış.Ne alakası var?Kanal istanbul yapılınca boğaz antlaşması bozulucak artık gemiler kanaldan gecicek TR Yılda 3-7 milyar kazanıcak.
  • Umarım kriz çıkmaz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sezar312

    Artık ben yabancıların yazdığına güvenmiyorum neden mi?The Economist Kanal istanbul Türkiye ekonomisini etkileyebilir yazmış.Ne alakası var?Kanal istanbul yapılınca boğaz antlaşması bozulucak artık gemiler kanaldan gecicek TR Yılda 3-7 milyar kazanıcak.

    kanal istanbul yapılınca montrö boğazlar sözleşmesi olduğu gibi kalıcak ve gemiler boğazdan geçmeye devam edicek montrö boğazlar sözleşmesinde ''kanal yapılırsa antlaşma bozulur'' diye bir madde mi var ?

    hiç bir armatörlük şirketi gerizekalı değil bedava geçmek varken para vererek geçecek kadar.
  • Bundeskanzler kullanıcısına yanıt
    Şöyle bir şey var kanallada ama dolu gemiler örn:yük gemisi.Yada savaş gemileri kanaldan geçicek,diğerleri boğazdan.Böyle biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sezar312

    Şöyle bir şey var kanallada ama dolu gemiler örn:yük gemisi.Yada savaş gemileri kanaldan geçicek,diğerleri boğazdan.Böyle biliyorum.

    yanlış biliyorsun güzel kardeşim. boğazdan geçmeye devam edecekler. 3.havalimanı yapılıncada 150 milyon yolcu falan gelmeyecek bize. almanya'nın 3.havalimanından korktuğu falan da yok. almanyayı korkutmak istiyorsan mercedes bmw gibi otomobil markaları çıkar işte o zaman senden korkar.
  • AlleinMann A kullanıcısına yanıt
    3.Havalimanı bence Türkiye'nin ekonomisini kalkındırır bu tartışılır tabi herkez farklı düşünüyor.Neden derseniz,Türkiye dünyanın tam ortasında İstanbul ticaret merkezi olabilir.Yani şunu demek istiyorum bir kargo uçağı Almanyadan herhangi bir avrupa ülkesine 4 saate gidiceğine Türkiye'den 3 saatte gidebilir.
  • Siyasal islamın içi boşaltılmış.Bunlarda hala daha din-kitap edebiyatı yapsınlar.Ülke kara para aklama yerine döndü..Ziraat Bankasının New Yorktaki şubesinin işlemlerini FED durdurdu.Nedeni ise kara para aklamak.Siz Reza denen acem uşağının önüne yatmaya devam edin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sezar312

    Şöyle bir şey var kanallada ama dolu gemiler örn:yük gemisi.Yada savaş gemileri kanaldan geçicek,diğerleri boğazdan.Böyle biliyorum.

    Yük gemileri için bir kısıtlama yok, askeri gemiler için ise yanlış hatırlamıyorsam karadenize kıyısı olan gemiler için yıllık 10.000 - 45.000 ton tonaj sınırı var.
    zaten karadenizde pek hatrı sayılır bir donanma yok. bu proje öyle bahsedildiği gibi milyar dolarları TR'ye akıtacak bir proje değil
  • TR'de bir kriz ve devalüasyon çıkarsa asgari ücretli çalışanlar başta olmak üzere çok fena bir sosyal kriz çıkacak bilginiz olsun.

    Düşünün birazcık..

    850 tl asgari ücret ve çalışma saatleri de oldukça esnektir TR'de..devlet zaten işyerlerini filan denetlemez doğru düzgün..45 saat haftalık çalışma sınırını pek çok işveren takmaz ve çalışanlarını
    kapının önünde senin yerine çalışmaya razı bir sürü insan ver diye aba altından da sopayı göstermeyi ihmal etmez.

    şimdi balon ve tamamen dışa bağlı ekonomi artık dayanamadı ve çatırdadı sonra TL çok çabuk devalüe oldu..

    ve 850 tl maaş alanlar bir baktı 1 hafta önce 1 tl ye aldıkları ekmek 1.5 tl olmuş..simit 2 tl olmuş..1 depo benzin 300-350 tl olmuş..

    elektrik faturaları en az harcayan eve 150 tl gelir olmuş...su paraları keza 40 tl yi bulmuş..velhasıl hayatın temel tüketim kalemleri %50 zamlanmış.

    İşte artık kısa sürede 850 tl eskisinin 450 tl sine doğru gelmiş aslında...

    Matematiksel olarak paranın üzerinde yazan rakamların çokluğu yada bolluğu hiçbir şey ifade etmez..Önemli olan paranın alım gücüdür.

    Elin Almanı ayda 1000 Euro asgari ücret kazanır TR'ye geldiğinde onun asgari ücreti 3000 TL ye eşittir , Almanya'nın asgari ücretlisi burada doktor maaşına denk kazanır.

    ve ufak bir krizde bile TR'de asgari ücretliler başta olmak üzere halkın geniş kesimleri tam anlamıyla mahvolacaktır.

    Bugün zaten insanların geniş bir kesimi yaşam mücadelesi verip, ay sonuna kadar ayakta kalmaya çalışıyor, bunun üzerine bir de devalüasyon olursa maalesef sosyal sorunların çıkması ve toplumsal
    huzursuzluk çıkması olasıdır.

    Ayrıca bankalar da bundan fena etkilenecek çünkü kredi kartları ödenemeyecek ciddi şekilde..

    Bu sefer kredi kartlarının asgarisi ile hayatını döndürmeye çalışan dar gelirlilerin ödeyemediği kart borçları yüzünden bankalar sıkışacak, bu sefer haciz ve icralar patlayacak, yine bunun devamı
    olarak durumdan endişelenen sermaye sahipleri yatırımları durduracak ve gittikçe daha fena bir durgunluk sarmalının içine düşecek Türkiye.

    ve bu kadar fazla ithalat yapan bir ülke olarak bir gün krize yakalanmamamız mümkün değil çünkü sürekli ithalat ile kalkınan bir ülke yoktur ve olamaz, sürekli verdiğimiz dış ticaret açıkları yüzünden
    üreticilerimiz zaten üretmeyi bırakıp onlarda ithalatçı olmayı tercih etmiş durumdalar.

    İç çamaşırı satan dükkana bakıyorsunuz , iç çamaşırları bile Çin malı, atlet Çin malı..Yurtdışından samal ithal ediliyor, hayvan ithal ediliyor, otomobiller ithal ediliyor, cep telefonları ithal, evdeki bilgisayarlar ithal,
    lcd, led tv ler ithal, evimizde kullandığımız mutfak cihazları ithal, internet zaten ithal kaynaklı bir teknoloji, giydiğimiz ayakkabılar ithal, elbiseler ithal, enerji elde etmek için yurdışından petrol ithal ediyoruz,
    ee ne kaldı ?

    Bir tek biz ithal değiliz..Gerisi ne varsa ithal..

    Böyle bir ülkenin krize girmemesi için hiçbir sebep yok..

    Biz aslında bu coğrafyada ucuza işçilik filan yapıp yolumuzu bulmaya çalışan ameleler topluluğuyuz başka bir şey değil.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Bundeskanzler kullanıcısına yanıt
    Proje daha çok emlak rantı için yapılır eğer yapılabilirse.

    Etrafa otel, rezidans, AVM ve restoranlar falan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Thomassee -- 14 Eylül 2014; 1:15:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sezar312

    3.Havalimanı bence Türkiye'nin ekonomisini kalkındırır bu tartışılır tabi herkez farklı düşünüyor.Neden derseniz,Türkiye dünyanın tam ortasında İstanbul ticaret merkezi olabilir.Yani şunu demek istiyorum bir kargo uçağı Almanyadan herhangi bir avrupa ülkesine 4 saate gidiceğine Türkiye'den 3 saatte gidebilir.

    Çok büyük bir fark yaratmaz Almanyadan Avrupa'ya 4 saatte gideceğine Türkiye'den 3 saatte gider demişisniz. Bunu ben pek anlayamadım. Almanya Avrupa'nın ortasında zaten. Avrupa lojistiği açısından Türkiye'den daha avantajlı. Uzakdoğu için deseydiniz 1-2 saat zaman kazancı olabilirdi. Ama bence bu da çok yeterli bir zaman değil. Bizim ekonomi olarak gelişmemiz için ağır sanayiye yatırım yapmamız şart. Akp öncesi imalatın gsyh'e katkısı %18 iken şimdi bu oran %15. oldu. İnşaat ve hizmet sektörüyle büyüyoruz. Bu büyüme sürdürülebilir olamaz. Ali Babacan gerçekleri söyleyince Akpliler adama cemaatçi dediler. Ama gerçek malesef bu.




  • AlleinMann A kullanıcısına yanıt
    Bende Ali Babacan dediğine katılıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlleinMann

    quote:

    Orijinalden alıntı: sezar312

    3.Havalimanı bence Türkiye'nin ekonomisini kalkındırır bu tartışılır tabi herkez farklı düşünüyor.Neden derseniz,Türkiye dünyanın tam ortasında İstanbul ticaret merkezi olabilir.Yani şunu demek istiyorum bir kargo uçağı Almanyadan herhangi bir avrupa ülkesine 4 saate gidiceğine Türkiye'den 3 saatte gidebilir.

    Çok büyük bir fark yaratmaz Almanyadan Avrupa'ya 4 saatte gideceğine Türkiye'den 3 saatte gider demişisniz. Bunu ben pek anlayamadım. Almanya Avrupa'nın ortasında zaten. Avrupa lojistiği açısından Türkiye'den daha avantajlı. Uzakdoğu için deseydiniz 1-2 saat zaman kazancı olabilirdi. Ama bence bu da çok yeterli bir zaman değil. Bizim ekonomi olarak gelişmemiz için ağır sanayiye yatırım yapmamız şart. Akp öncesi imalatın gsyh'e katkısı %18 iken şimdi bu oran %15. oldu. İnşaat ve hizmet sektörüyle büyüyoruz. Bu büyüme sürdürülebilir olamaz. Ali Babacan gerçekleri söyleyince Akpliler adama cemaatçi dediler. Ama gerçek malesef bu.

    doğruyu söyleyen herkese cemaatçi deniliyor zaten

    işin ilginci düne kadar kendileri cemaatçi idi ve cemaati öve öve bitiremiyorlardı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sezar312

    3.Havalimanı bence Türkiye'nin ekonomisini kalkındırır bu tartışılır tabi herkez farklı düşünüyor.Neden derseniz,Türkiye dünyanın tam ortasında İstanbul ticaret merkezi olabilir.Yani şunu demek istiyorum bir kargo uçağı Almanyadan herhangi bir avrupa ülkesine 4 saate gidiceğine Türkiye'den 3 saatte gidebilir.

    Havaalanıyla bu ticaret olayının ne ilgisi var? Zaten 2 tane havaalanı var.Olsaydı şimdiye kadar olurdu.Dubai nasıl oldu? Bir insan asyadan avrupaya giderken istanbulda indi ve oradan çıkmadan aktarma yaptıysa bunun şehir ticaretine ne etkisi olur ki? Oradan 1 sandviç alır 1-2 saatte uçağına biner gider.
    Kanal ise tam hikaye.Doğal boğaz olan bir yerde kanal açıldığı nerede görülmüş? Hangi salak armatör boğazdan bedava geçmek varken kanala girer ki?Montrö zaten 20 senelik bir sözleşmeydi istersen değiştirirsin. Hepsi bir yana dünya ticaretinin kalbi boğaz veya türkiyedeki herhangi bir kıyı değildir.Güney asya limanları ile amerika arasında bir de batı avrupada ticaret yoğun diğerleri hikaye.




  • Bence de burada rakamlar ve resmi kaynaklar harici safsata dizenler uzaklaştırılmalı...

    İşi gücü gazete küpürleri paylaşanlar da



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İl teber -- 15 Eylül 2014; 8:29:54 >
  • Arkadaşlar konuyla ilgili paylaşım yaparsak sevinirim.

    Parti ve siyaset içerikli paylaşımları seçim bölümünde yapabilirsiniz

    İşsizlik oranı çift hanelere dayandı.

     Beklenen 2015 ekonomik krizi


    http://www.wsj.com.tr/article/SB11828383211784233876504580155411323408930.html




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.