Şimdi Ara

Başlamak icin ne öneririsiniz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
5.303
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar kararimi verdim ve motorsiklet almaya karar verdim,fazla bir tecrübem yok motorsikletde.
    Gülmeyin ama acaba GSXR 600 falan alsam,mümkünmü üstünde motorsiklet sürmeyi ögrenmek?Biliyorum dehşet makinesi ama belki yavaş gidersem alişabilirim?



  • Yavaş hızlı meselesi değil hakimiyet meselesi, al bi 125-200cc makine adam gibi öğren, veya git eğitim al sonra kendine güvenirsen büyük hacimli alırsın. Ya küçük cc, ya da eğitim + büyük cc..
  • Ehliyetin yoksa bunda sonra istesende gsxr 600 alamazsın.Nisanda yeni yasa çıkarsa 2 sene 125cc üstü motor süremiceksin.Varsa yinede sen küçük hacimli dandik bi motorla başla.Düşersen fln üzülmezsin,yavaş yavaş öğrenirsin.

    SS ile başlayıp öğrenmek kolay değil.Kendine göre kuralları var virajlarda yatırman lazım,gazı iyi kontrol etmen lazım vs vs...
  • Kücükken kelime oyunu oynatırlardı bize. 2 kelime verirlerdi biz de sırayla aklımıza gelen diger kelimeleri söylerdik.

    Arkadas Baslamak ve GSXR 600

    3. kelimeyi söylemek isteyen var mı ?
  • İlk günden motora 3000YTL, hastahaneye de 1000YTL masraf olabilir mesela
  • Hyosung GT250R diyorum, ama yeni yasada ''belli bir süre (ki ne kadar olduğunu tam olarak bilmiyorum) 125 cc ve altı kullanılacak'' olayı varsa, Hyosung GT250R kullanamayacaksın malesef. Bu durumda geriye Honda CBR125R, Derbi GPR125R, Aprilia RS125... gibi seçenekler kalıyor. Ancak, söylediğim son iki motosiklet, Hyosung GT250R'ın performansını aratmazlar, ancak 2 zamanlı olduklarından, Hyosung GT250R kadar (belki de ondan daha fazla) yakarlar. Yani ilerde 600cc ve üstü SS (Super Sport) kullanacağım diyorsan, başlangıç için en uygun motosikletler, bunlar olur. Eğer 125cc olayı doğruysa ve yürürlüğe girerse, benim de almak istediğim Hyosung GT250R hayal olacak bir süreliğine.

    Tercihimi Derbi GPR125R'dan yana kullanmayı düşünüyorum, durum böyle olursa.

    Seçiminde en önemli etken, dış görünüm olacağından (her ne kadar bazı arkadaşlar motor daha önemli dese de, kimse motoru iyi diye, tipsiz bir ucubeye binmek istemez kolay kolay ), bahsettiğim motosikletlerin birer fotoğraflarını eklemek istiyorum.

    HYOSUNG GT250R

     Başlamak icin ne öneririsiniz?


    HONDA CBR125R

     Başlamak icin ne öneririsiniz?


    DERBI GPR125R

     Başlamak icin ne öneririsiniz?


    Aprilia RS125

     Başlamak icin ne öneririsiniz?




  • bu forumda bir arkadaş manıtası istiyor diye yarış motoru alacaktı onunda ehliyeti yoktu bu konuya girince aklıma o arkadaş geldi
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • motoru en iyi CBR125 te öğrenirsin şahsen ben onda öğrendim...
  • Sercan verdigin motorsikletlerin içinde motor kapasite saglamlık bakımından en iyisi Aprilia RS125 yalnız herkesin bildigi gibi bir servis derdi var ki..
    Ama derbynin de Tr de servisi oldugunu, olsada aprilladan farkı olacagını sanmıyorum. Bu arada verdigin motorların fiyatlarını da yazarsan sevinirim.
  • Bugün motorsikletciye gittim konuyu onada actim,bana GSXR600 ün kuvvetini 25kw a kisitlama mümküniyeti var alişmaniz icin dedi.
    önceden aldigim arabalardan biliyorum:ucuz aldim problemler cikti yada yavaşdi sonunda daha iyisinden aldim.
    Motorsiklet konusundada böyle olacagini düşündügüm icin,baştan iyisini almak istiyorum.

    Trafik tecrübem 200bg lik spor arabasindan var,motorsikletlen kiyaslanmaz ama ne de olsa hic yoktan iyi.
  • Toy arkadasım ne diyelim sen kararını vermişsin tamircini dinle o zaman o motorun hızını kısıtlasın (Düsük Devir SS lere zarar verir) senide allah kazadan beladan saklasın, ama parkederken bile düşürürsen motoru enaz 1000 ytl yi cıkar gözünden. Insallah da görüp görebilecegin en büyük kazan öyle olur.
  • Eğer güç sınırlaması varsa olabilir, ama hız sınırlaması hiçbir işe yaramaz çünkü asıl sorun güç. Spor araba tecrübesini yok sayabilirsin hiç yoktan iyi değil, çünkü hiç olmaması ile aynı şey..

    Ns'in dediği gibi düşürürsen fena masraf çıkacağını bil.

    Büyük cc olayı ile kalite farklı şeyler, sen hiç 1.6 motoru var diye yavşayan (örneğin) Audi gördün mü?

    Bu arada düşük devir motora zarar vermez ya, asıl uzun süreli yüksek devir motora zarar verir, yani vitesi değişmeden 100km/h'te 1. viteste gitmeye çalışırsan motor hararet yapar. Yoksa hiçbir motora düşük devir zarar vermez neden versin ki..
  • O motoru 25kw a düşürürse daha tehlikeli olur.Sen motoru öğrenene kadar 5000km geçse o motor 10000 de ayvayı yer.Adı üsütnde yarış makinesi devirli kullanmak için yapılmış,tecrübe ister.125cc den bile geçilmesi sakıncalı aslında.

    Kendi canını ve sevdiklerini düşüniyosan git adam akıllı 125cc civarı bişeyler al.Ehliyetin varsa hyosung gt125r yoksada motor almak için acele etme işk önce ehliyeti al sonra motoru.Yeni yasa çıkarsa gt250r yide süremezsin.125cc alırsan cbr125r,ybr125,hyosung rx125sm modellerine bakabilirsin.

    sahinoz sslerde düşük devirde motor hareret yapıyo biliyosun ayrıca makinalar resmen ölü eşşek gibi.Denge konusunda zorlar ss ile düşük devir.Aslında race aldın mı 10000-14000 deviri rahat görmen gerekir diye düşünüyorum ben.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HyperXCrossfire -- 22 Ocak 2008; 20:50:32 >
  • Yahu hararet yaptıran düşük devir değil, düşük hız ve yüksek devirin bir araya gelmesi. Yani radyatörden geçen su adam gibi soğuyacak kadar hava akımını bulamazken sn motora hayvan gibi devir yaptırırsan tabi ısınır ısınır hararet yapar.. Bu dediğim acemilerde neden oluyor? 1.viteste 120 yaptığı için aletler, adam ilk viteste 100km sabit hızda yüksek devirde gidiyor, bu yüzden de hararet yapması normal makinenin..
  • Ama ss lerde bildiğim kadarıyla düşük devirde kullanmak zorluyomuş motoru o yüzden zarar veriyomuş. Yani öyle duydum. Ayrıca yavaş gitmekte sorun yaratabiliyomuş hararet yapıyormuş.

    kw bildiğim kadarıyla motorun gücü oluyor. Yani 600 cc lik motoru 200-300 cc lik motor gücünde kullanıcaksın. Ama hızlanmasında bi değişiklik olurmu bilmiyorum, hızlanırken gazı fazla kaçırırsan motorda kaçar. :)

    Bende ilk 125 cc kullan sonra biraz daha yüksek sonra 600+ olarak düşünüyorum. 1 kere yaşıyoruz. :) Düşük cc den başlayıp ilerde yüksek hacimlileri zorluk çekmeden kullanmak varken direk yüksek hacimliyle başlayıp Allah korusun kaza yapıp hayatımızı kaybetme tehlikesi için riske girilmez bence.

    Bence ilk 125 cc lik bi motosikletle tur at uzunca, bak bakalım yeteneğin varmı eğer alıcam dersen alırsın yüksek hacimli. Yalnız 125 cc liğin verdiği performansın çok çok daha fazlasını!! veriyor 600 cc lik ss motor böyle düşün. :) İnternette çok var gaza dokunuyor gidiyor ağaca geçiriyor kafayı. Canını bırak grenajları çok pahalı ss lerin. Cross motor olsa al vur yık kullan derdimde ss olunca... :)




  • SS motorlarla diger motorların yapısı itibariyle belli farklılıklar gösterir. Sen aslında teorikte haklısın, ancak ss motorlar yüksek devirde hız yapmaya yönelik üretikdikleri için, sürekli düşük devir motorda ki sistemi bozuyor. Mesela ilk etapta yüksek devire cıkmaya calısıldıgında motor zorlanıyor ve abuk sabuk sesler geliyor. Diger problemler de buna baglı olarak gelişme gösteriyor.
    Bunun dısında zaten ss motorlarda ki elektronik sistem sürekli olarak düşük devirde kullanıldıgın da arıza lambalarını yakmaya baslıyor. Motorun hararetle ilgili bir problemi zaten cıkmıyor daha cok motor aksamlarına yönelik problemler olusuyor.
    Ancak şu da var ki eger motor sürekli olarak düşük devir de kullanılacak olsa bir problem cıkmaz. Ama arkadas ögrenene kadar dedigini için, eger hız sınırlamasını kaldırdıgı zaman problemler cıkmaya baslayacak.
    Bunun da dısında o motorun devrini kısmaya calısacakları zaman , motorun chipleriyle oynanacak. Bunun ilk dez avantajı motorun garanti dısı kalmasıdır,(elektornik aksamı degistirmek degistirmeye calısmak) 2. dez avantajı hiç bir zaman , hangi uzman servis olursa olsun ORJINAL fabrikası gibi ayarlama yapamayacagı için bir huzursuzluk söz konusu ortaya cıkacak.
    Eger bir motorsikletin chiplerinden birini yakarlarsa inan bana kaza yapmıstan beter para ödemeye mahkum olacak.(Orjinal chipleri calıp yerine çakma takan servislerde biliyorum)

    Nerden biliyorsun derseniz, servisin basındayken bu tür bir müşteri geldi babasıyla beraber, babasının da istegiyle motorun hız limitleriyle oynadık.(ustaya güvenmiştim) Sonra o motor tekrar aksam degisene kadar adam olmadı.




  • Düşük devir kullanmak motoru basınç olarak zorlar, yüksek devir kullanmak da soğutma olarak zorlar, yani yüksek kadansta bisiklet kullanmakla düşük kadansta kullanmanın farkı gibidir, düşük devirde yokuş çıkarken dizlerinizi zorlarsınız ama yüksek devirde de işte sıcak basar

    Çok düşük devir tabi ki iyi değil, rölantide gidecek halimiz yok, ben redline'ı 13.500rpm olan makineyi 5000-7000rpm'de sürmenin zararı yoktur diyorum, illa 10.ooorpm yapmak zorunda değilsiniz. Ama o makineyi aldıysan yapacaksın kardeşim Hatta 13.000rpm de yapacaksın ama onun da bir adabı var, vites değişeceksin makineyi uzun süre yüksek devirde tutmayacaksın..

    Ha bu arada batuhan, gücü sınırlandırma gibi bir olay varsa adı üstünde gücü düşer, yani ivmesi de düşer, gazı açsan da güç gelmediği için altından kaçmaz. Hız sınırı zaten hiçbir işe yaramaz ama güç sınırı eğer cidden sınırlıyorsa yarar.

    Rodaj olayını diyorsanız ona ben de katılıyorum, yani motorun bi 100km yaptıktan sonra redline'a dayatılması gerektiğine inanıyorum. Baştan rodajı iyi yaparsan sonradan düşük devir kullanımda hiçbir sorun yaşamazsın. Ama dediğin gibi baştan uzuun süreler düşük devir kullanırsan sonra yüksek devir yaptığında kıllıklar oluşabilir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sahinoz31 -- 22 Ocak 2008; 21:31:57 >




  • Haklısın Ahmet, ivme olayını düşünemedim, zaten ivmesi gücüyle artıyor, gücü düşünce ivmelenmeside azalır. :)
  • Bir soru: gördügüm gibi yaziyorsunuzki sonradan kisitli halde problemler oluşabilir.
    Bir yandan mantikli gelkiyor dediginiz,motorun 1-2 defa 13000 dönüş yapmasi gerek diye.

    Diger yöndende cogu ülkelerde Suzuki fabrikasinin kendisi kisitlama parcasini satiyor,bu motora bir şey olmaz gibi...
    Dogrusunu isterseniz biraz fikirsiz kaldim,bu konuyu en iyisi bir kac degişik mekanisyene soriyim.

    acik hali: 92.6kW, 126bg @ 13'700U/min
    kisitli: 25kW, 34bg @ 9'000U/min

    acik hali:67Nm @ 11'600U/min
    kisitli: 36.5Nm @ 5'000U/min
  • CBR125 te ısrarlıyım İnanın bana bindikten sonra ne demek istediğimi anlıycaksınız. Deviri düşürülse bile (ki motora zarar veriyor üstteki arkadaşımın dediği gibi) frenlerine boyutuna ağırlığına alışmanız zor olucaktır. Daha önce motor kullanmadığınız için sık sık kaza yapıcaksınız bu kaçınılmaz birşey onun için ucuz bir motorla başlayın CBR125 gibi daha sonra satarsınız kolay olur zaten... Honda üzerinde durmamın nedeni de servis ve işçiliği yüzünden...şöyle iyice öğrenin süper sport motoru belki hevesiniz kaçıcak scooter alıcaksınız oh be diyceksiniz bunlar olmuycak işler değil yani... ha CBR125'i de ikinci el alabilirsiniz ama garantiye dikkat ederek...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.