Şimdi Ara

Bakara, 221 hakkındaki düşünceleriniz (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
1.720
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • rainfall2535 R kullanıcısına yanıt
    bunun sapıklıkla ilgisi yok tanımla ile ilgisi var.

    kişi, anne baba evlat var derse bu durum oluşuyor.

    A şahsı B ile evlendi ve C oldu.

    C aynı zamanda A olduğu için ve C evlat A da baba birey olduğundan kişi evladım var derse buna aynı zamanda baba da der.

    dişi birey çocuk sahibi olduğunda kendisiyle ilişkiye girenin aynı zamanda evlat diye tanımladığı şey olma zorunluluğu vardır.


    bu yüzden evladımsı birey diyoruz.

    A ve B bir araya geldiklerinde kendilerini kopyalar ve oluşan birey evlat değil kendilerinin kopyası olarak kendileridir.

    bu açıdan kişi çocuk sahibi olunca aslında kendisini evlat edindiğini anlar.A ve B aslında kendilerini evlat edinmektedirler. diynde buna kişinin kendini haşri denmekte. yani evlat diye bi kavram yoktur.

    bu durumun önemini daha önce de anlatmıştım soru olursa bi kez daha anlatırız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 29 Eylül 2017; 19:41:27 >
    _____________________________
    Başkalarının kafasında yaradan arayan kimse, bulutun gölgesine benzer. Yağmur yağıp bittiğinde o da yok olur gider.
  • aklıma yatmadı.anlamadım.
    _____________________________
  • WILDBOYS kullanıcısına yanıt
    dinle veya dinsiz hakikat budur.

    aile hayatının diynle ilgisi yok zaten.

    benim maksadım bi kısım hukuki sonuçlar bu şekilde düşünürsek çok değişik oluyor o sonuçları merak ediyorum.
    _____________________________
    Başkalarının kafasında yaradan arayan kimse, bulutun gölgesine benzer. Yağmur yağıp bittiğinde o da yok olur gider.
  • rainfall2535 R kullanıcısına yanıt
    A ve B evlendi ve C yi yaptı.

    şimdi C kim? A ve B. bunun dışında bi sonuç var mı? yok.

    siz C yi tanımlamaya kalkarsanız C A ve B ye bağımlı değişken olur. yani C hem A hem B olmak zorundadır.

    C ye evlat derseniz hem A hem de B ye de evlat dersiniz.

    .........................

    kızla tanıştım kıza hayatım aşkım değil anne dedim, o da bana hayatım aşkım değil baba dedi.

    bunu cinsi münasebetten önce söyledik ki biz kimiz denen kısmı diğerine objektif olarak anlatalım.

    fiilden önce düşünürsen ve diğerine gerçeği anlatırsan karşı taraf senin aslında kim olduğunu bilir.

    bu bilgiyi kabul eden kız ya da erilin dini, hukuku, başkadır.

    hakikatten de bu şekilde konuşmamız lazımken siz aşkım meşkim derseniz hakikati çarptırırsınız.

    kız benden çocuk yapınca ben niye ona anne dedim veya kız niye bana baba dedi anlaşılıyor.

    ........................

    insan denen türün lisanı sorunludur. gerçeği çarpıta çarpıta bi dil geliştirmiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 29 Eylül 2017; 19:42:7 >
    _____________________________
    Başkalarının kafasında yaradan arayan kimse, bulutun gölgesine benzer. Yağmur yağıp bittiğinde o da yok olur gider.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    A ve B evlendi ve C yi yaptı.

    şimdi C kim? A ve B. bunun dışında bi sonuç var mı? yok.

    siz C yi tanımlamaya kalkarsanız C A ve B ye bağımlı değişken olur. yani C hem A hem B olmak zorundadır.

    C ye evlat derseniz hem A hem de B ye de evlat dersiniz.

    .........................

    kızla tanıştım kıza hayatım aşkım değil anne dedim, o da bana hayatım aşkım değil baba dedi.

    bunu cinsi münasebetten önce söyledik ki biz kimiz denen kısmı diğerine objektif olarak anlatalım.

    fiilden önce düşünürsen ve diğerine gerçeği anlatırsan karşı taraf senin aslında kim olduğunu bilir.

    bu bilgiyi kabul eden kız ya da erilin dini, hukuku, başkadır.

    hakikatten de bu şekilde konuşmamız lazımken siz aşkım meşkim derseniz hakikati çarptırırsınız.

    kız benden çocuk yapınca ben niye ona anne dedim veya kız niye bana baba dedi anlaşılıyor.

    ........................

    insan denen türün lisanı sorunludur. gerçeği çarpıta çarpıta bi dil geliştirmiş.



    kabul etmesek oluyormu?
    _____________________________




  • rainfall2535 R kullanıcısına yanıt
    bu durum önemli zira hukuk ve din başlığında kişilere uygulanması gereken ahlaki öğreti dersi de dahil tavır ve tarz bana göre bu şekilde belirlenir.

    dikkat edilirse kişiler karşısındakinin babası ve annesi de oldukları gerçeğini gizlemiş gibiler.

    boşanma davasında bu bir haklı neden olabilir!!!

    halbuki bu konuda bir yargıtay kararı yok.

    yani saklayan taraf aleyhine bu durum kullanılabilir.

    bu kişinin din argumanı da önemlidir. din evlilikte şayet taraf bu konuyu evliliğin bi ruknu haline getirmişse boşanma sebebi edilebilecek bir haldedir.

    kıza mesela ben namaz kılarım oruç tutarım hacca giderim vs deyip ikna etmiş ise ve sonradan bu konular sorun olmuşsa bu haklı neden olur.

    ................

    mesele din veya hukuk tartışması değil gerekçe mevzuu.


    .........................

    işin felsefesi adına da ciddi bi sorun. zira bu durum kabul edildiğinde evlat denen şeyin bir kere olmadığı ikincisi bunun haşir olduğu ortaya çıkar.

    ................

    kişinin kendini evlatlık alması denen kurum hukukta yok.

    bu hukuki boşluk denen kurumu akla getirir.

    ...............

    kişinin kendisini evlatlık aldığını düşünsek bile aynı mantığın kişinin evlatlığı ile de evlenebileceğini söylediği biliniyor.

    bu durum fizik alemde aslında eş denen kavramın dnasal siz olduğunun ötesinde sizin kendinizle konuştuğunuzu, eş arkadaş ana baba vs nin hikaye olduğunu teorik olarak ispatlar.

    ............................

    bu durum o kadar karışık ve karıştırılabilecek nitelikte ki; sizin ALLAHU teala deyip bi türlü bulunamayan varlığın aslında evlat deyip de sahibi olamadığınız şey olduğu anlaşılır.

    felsefe mantık bu duruma göre en baştan yazılmak zorunda dahi kalabilir.

    ....................

    bilinen kainatın tamamı taş toprak ve siz organik bi şey olarak apayrı ve kapalı bi sistem de çok özel bi varlıksınız ve hadi şunu yapalım deyin koca kainat sisteminin içinde anormal bi gerçekliğe neden oluyor,yani taşın toprağın yani camid(cansız) olanın yanında bi eylem yapıyorsunuz.

    bu eylemin oldukça ağır sonuçları var ve bu etraflıca düşünülmemiş.

    .........................

    felsefe mantık bi düşünün eseri değil miydi? belki de insanlık iddia ettiği düşünceyi daha bi kere bile kullanmamış olabilir.

    ........................

    kişi karşısındakini anne ya da baba yapmadan onun evladı olduğunu anlamıyorsa bu durum ayrıca idraksizliktir.

    yani insan denen türe akıl denen şey daha bahşedilmemiş bi şey dahi olabilir ki durum bunu gösteriyor.

    ............................

    sorunu tanımlama ile aşmak gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 29 Eylül 2017; 20:0:26 >
    _____________________________
    Başkalarının kafasında yaradan arayan kimse, bulutun gölgesine benzer. Yağmur yağıp bittiğinde o da yok olur gider.




  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    meselenin en önemli felsefi boyutu şu.

    kişi annesiyle birlikte olduğu zehabına kapılsa ne olur?. bunun amerikada bir örneği vardı.

    çocuğu doğruran bi kadın çocuğu bırakıp başka bi eyalete gidiyor. çocuk büyüyor ve yıllar sonra bi kadınla tanışıyor ve ona aşık oluyor. onunla birlikte oluyorlar. hayat hikayelerini birbirlerine anlattıklarında adamın bu kadının çocuğu olduğunu öğreniyorlar.

    adam intihar ediyor.

    .................

    yukarıdaki esemede kişinin bu hali anlaması çok ciddi sorudur ancak sıradanlaştırdığı veya algılayamadığı görülür ise bu durum onun insan olmadığını da gösterebilir.

    şimdi müslüm şöyle ateist böyle mevzuu değil mesele.

    mevzuuyu kişiselleştirmeden anlamak istersek insanımsı denen tür bilinen manada insan değilse diyn ve hukuk denen şeye bakış değişir.

    kitaptaki insan denen şeyin yukarıdaki varlıkımsı ile bi alakası olmadığı gibi hukukun hukuku bozan ancak kastı olmayanla hukuku bozup bundan menfaat elde edene bakışı külden değişir.

    mesela hırsız hırsızdır ancak mesele üst sınırdan ceza vermek değildir. bu şey çok farklı bi amaçla hareket eden bi varlıktır.

    örnekler çoğaltılabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 29 Eylül 2017; 20:9:0 >
    _____________________________
    Başkalarının kafasında yaradan arayan kimse, bulutun gölgesine benzer. Yağmur yağıp bittiğinde o da yok olur gider.




  • dulcet kullanıcısına yanıt
    En iyi yorum ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WILDBOYS

    Köleliği teşvik ediyor

    Günümüzü yani köleliğin kalkacağını görememiş

    Her şeyi yanlış anladığın gibi bunuda yanlış anlamışın burada Allah köleliği övmüyor inanan ve inanmayanlar arasında kıyas yapıyor artı köleliğin kalktığını kim söyledi ? Kölelerin sadece giysileri bakımlı ve yeni hale geldi günümüzde sadece iş adamları, zenginler ve makam sahibi olanlar BURJUVA ve EFENDİ kesimidir bu kesim belki dünyada sadece belki %30'luk azınlık kesimdir ülkeleri ve parayı bunlar yönetir geriye kalan %70'lik kısım ise işciler, memurlar ve hizmetlilerdir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Güzel Gören Güzel Düşünür Güzel Düşünen Hayatından Lezzet Alır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ukba Yolcusu


    quote:

    Orijinalden alıntı: WILDBOYS

    Köleliği teşvik ediyor

    Günümüzü yani köleliğin kalkacağını görememiş

    Her şeyi yanlış anladığın gibi bunuda yanlış anlamışın burada Allah köleliği övmüyor inanan ve inanmayanlar arasında kıyas yapıyor artı köleliğin kalktığını kim söyledi ? Kölelerin sadece giysileri bakımlı ve yeni hale geldi günümüzde sadece iş adamları, zenginler ve makam sahibi olanlar BURJUVA ve EFENDİ kesimidir bu kesim belki dünyada sadece belki %30'luk azınlık kesimdir ülkeleri ve parayı bunlar yönetir geriye kalan %70'lik kısım ise işciler, memurlar ve hizmetlilerdir

    Ailen ile birlikte kölem olurmusun

    Dinin emrettiği şekilde davranacam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Masallara inanmam,tek gerçek
    Mustafa Kemal Atatürk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WILDBOYS


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ukba Yolcusu


    quote:

    Orijinalden alıntı: WILDBOYS

    Köleliği teşvik ediyor

    Günümüzü yani köleliğin kalkacağını görememiş

    Her şeyi yanlış anladığın gibi bunuda yanlış anlamışın burada Allah köleliği övmüyor inanan ve inanmayanlar arasında kıyas yapıyor artı köleliğin kalktığını kim söyledi ? Kölelerin sadece giysileri bakımlı ve yeni hale geldi günümüzde sadece iş adamları, zenginler ve makam sahibi olanlar BURJUVA ve EFENDİ kesimidir bu kesim belki dünyada sadece belki %30'luk azınlık kesimdir ülkeleri ve parayı bunlar yönetir geriye kalan %70'lik kısım ise işciler, memurlar ve hizmetlilerdir

    Ailen ile birlikte kölem olurmusun

    Dinin emrettiği şekilde davranacam

    İslam dini ne emrediyor ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Güzel Gören Güzel Düşünür Güzel Düşünen Hayatından Lezzet Alır




  • Bir kimsenin kendisine misal bi şeyi dünyaya getirmesi onun sahibi ve kulu kavramını akla getiriyor.



    Bu nedenle kişinin kendisini evlat edinmiş hali olan evladımsı sureta kişinin sahibi oldum yek diğer kendisidir. Ancak bu kişi üstünde diğer kişinin de hakları vardır.



    Bu açıdan evladımsı sureta paylı mulkiyet konusudur.



    Bunun hakları sahiplerinin birbirine karşı konumları ile belirlenir. Dişi birey barınma yeme içme denen insan hakları konusunda eril birey tureme ozgur tavır gibi sosyal haklar üzerinde diğerine baskıcı olur.



    Kişinin tam mulkiyetle sahip olduğu bu varlığa bi kısım haklar sağlanarak ozgurleşmesi sağlanır.



    Ebeveynlerin bu ozgurleştirmeyi kendilerine tanıdıkları gorulmekle sahibi olunan mulkiyetin insan gibi gozuktuğu alemde insana tanınması gereken hakların çerçevesi belli edilmiş olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Başkalarının kafasında yaradan arayan kimse, bulutun gölgesine benzer. Yağmur yağıp bittiğinde o da yok olur gider.
  • ruh kitabi olarak can demek değildir. ruh ilimdir. ilahi kudret ilminden üfledi. insana can bahşedişi ile ilgili bi durum yok. yani ilahın parçası falan değiliz. ilminin bi parçasıyız.

    taş toprak ışınım bunlar cansız olduğu halde konuşabiliyor. demek ki ruh kainata şamil bi şeydir ve ilahi kudret bu ilmi herşeye vermiştir. bitki hayvan taş toprak fark etmez.

    bu açıdan ruha tabi olmak ya da olmamak noktasında insanın inanacının varlığı müphem şey karmasındaki inançsızlığı makbul değildir. yani ateizmin ate anlayışında ruh argumanı aslında islami ya da karşı tezlerce analatılamamış ya da yanlış anlatılmış bi kavram.

    insanın yaradılışı bakımından bi bitki ya da hayvanın orjinalliği bakımından bi fark yoktur.

    hatta insanın üstten alta doğru maddesel bütünü hayvan ve bitki leşlerinin enerjisel dönüşümüdür. bu dönüşüm bitkide hayvanda da vardır.

    hatta insan son kullanıcı olarak hayvan ve bitkiden daha aşağı bi bedensel tutuma sahiptir.

    yani bi kısım tanımlamaları bu aşağıların aşağısı bedene yapıştırmak tanım problemini doğurur.

    anne baba evlat derseniz bu aşağıların aşağısı olduğunu düşündüğünüz şeyi teçhiz etmiş olursunuz.,
    ortak kültten türeyen derseniz ilahi kudret hakkaten yine ilahtir ancak insan demini bulur.

    o hepiniz ilahıdır der kitap.
    _____________________________
    Başkalarının kafasında yaradan arayan kimse, bulutun gölgesine benzer. Yağmur yağıp bittiğinde o da yok olur gider.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WILDBOYS

    Köleliği teşvik ediyor

    Günümüzü yani köleliğin kalkacağını görememiş

    Bence orada köleliği teşvik etmemiş. Yani Allah'a ortak koşan kadınla evleneceğinize , bir mümin cariye ile evlenin demiş.
    _____________________________
  • Felsefe bölümünde hala 7.yy'ın ilkel el yazması , döneminin gerisinde bir kitabın tartışması mı yapılıyor ?



    İlginç ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ukba Yolcusu


    quote:

    Orijinalden alıntı: WILDBOYS


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ukba Yolcusu


    quote:

    Orijinalden alıntı: WILDBOYS

    Köleliği teşvik ediyor

    Günümüzü yani köleliğin kalkacağını görememiş

    Her şeyi yanlış anladığın gibi bunuda yanlış anlamışın burada Allah köleliği övmüyor inanan ve inanmayanlar arasında kıyas yapıyor artı köleliğin kalktığını kim söyledi ? Kölelerin sadece giysileri bakımlı ve yeni hale geldi günümüzde sadece iş adamları, zenginler ve makam sahibi olanlar BURJUVA ve EFENDİ kesimidir bu kesim belki dünyada sadece belki %30'luk azınlık kesimdir ülkeleri ve parayı bunlar yönetir geriye kalan %70'lik kısım ise işciler, memurlar ve hizmetlilerdir

    Ailen ile birlikte kölem olurmusun

    Dinin emrettiği şekilde davranacam

    İslam dini ne emrediyor ?

    Bildiğin bir şey varsa söyle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ziya5534


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ukba Yolcusu


    quote:

    Orijinalden alıntı: WILDBOYS


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ukba Yolcusu


    quote:

    Orijinalden alıntı: WILDBOYS

    Köleliği teşvik ediyor

    Günümüzü yani köleliğin kalkacağını görememiş

    Her şeyi yanlış anladığın gibi bunuda yanlış anlamışın burada Allah köleliği övmüyor inanan ve inanmayanlar arasında kıyas yapıyor artı köleliğin kalktığını kim söyledi ? Kölelerin sadece giysileri bakımlı ve yeni hale geldi günümüzde sadece iş adamları, zenginler ve makam sahibi olanlar BURJUVA ve EFENDİ kesimidir bu kesim belki dünyada sadece belki %30'luk azınlık kesimdir ülkeleri ve parayı bunlar yönetir geriye kalan %70'lik kısım ise işciler, memurlar ve hizmetlilerdir

    Ailen ile birlikte kölem olurmusun

    Dinin emrettiği şekilde davranacam

    İslam dini ne emrediyor ?

    Bildiğin bir şey varsa söyle

    CHP'nin kalesi Şişli'de ikamet eden Tornacı Ziya kardeşim bu soruyu size sormadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Güzel Gören Güzel Düşünür Güzel Düşünen Hayatından Lezzet Alır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ukba Yolcusu


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ziya5534


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ukba Yolcusu


    quote:

    Orijinalden alıntı: WILDBOYS


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ukba Yolcusu


    quote:

    Orijinalden alıntı: WILDBOYS

    Köleliği teşvik ediyor

    Günümüzü yani köleliğin kalkacağını görememiş

    Her şeyi yanlış anladığın gibi bunuda yanlış anlamışın burada Allah köleliği övmüyor inanan ve inanmayanlar arasında kıyas yapıyor artı köleliğin kalktığını kim söyledi ? Kölelerin sadece giysileri bakımlı ve yeni hale geldi günümüzde sadece iş adamları, zenginler ve makam sahibi olanlar BURJUVA ve EFENDİ kesimidir bu kesim belki dünyada sadece belki %30'luk azınlık kesimdir ülkeleri ve parayı bunlar yönetir geriye kalan %70'lik kısım ise işciler, memurlar ve hizmetlilerdir

    Ailen ile birlikte kölem olurmusun

    Dinin emrettiği şekilde davranacam

    İslam dini ne emrediyor ?

    Bildiğin bir şey varsa söyle

    CHP'nin kalesi Şişli'de ikamet eden Tornacı Ziya kardeşim bu soruyu size sormadım


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Masallara inanmam,tek gerçek
    Mustafa Kemal Atatürk




  • Ukba Yolcusu kullanıcısına yanıt
    Öğretmenin yaşı yoktur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Vahiy sürecinde arap toplumunda kölelik ve cariyelik toplumsal bir gerçeklikti. Bu yüzden bazı ayetlerde bunlardan bahsedilmesi gayet doğaldır. Kuran ayetleri Kuran'ın bütünüyle birlikte değerlendirilir. Kaldı ki bu ayet tek başına dahi köleliği teşvik eden hiçbir anlama sahip değildir.



    Kuran'ın nazil olduğu dönemi bilmeden, veya nazil olduğu toplumdaki o günkü sosyal ve kültürel yapıyı göz önünde bulundurmadan, sadece bu ayeti gösterip esip gürleyenler, filin sadece hortumunu görüp fili hortum sanıp, bu zanlarının doğruluğunu savunan kişilere benziyorlar. Fil sadece hortumdan ibaret değildir :)



    İslam aşamalı bir şekilde bunların önüne geçmeyi hedeflemiştir. Mesela, yanlışlıkla bir müslümanı öldürme, yeminini bozma, zıhar gibi durumlarda kefaret olarak köle azat etmeyi teşvik etmiştir.



    Buyrun okuyun:





    "Yanlışlıkla olması dışında bir müminin bir mümini öldürmeye hakkı olamaz. Yanlışlıkla bir mümini öldüren kimsenin, mümin bir köle azat etmesi ve ölenin ailesine teslim edilecek bir diyet vermesi gereklidir. Meğer ki ölünün ailesi o diyeti bağışlamış ola. (Bu takdirde diyet vermez). Eğer öldürülen mümin olduğu halde, size düşman olan bir toplumdan ise mümin bir köle azat etmek lâzımdır. Eğer kendileriyle aranızda antlaşma bulunan bir toplumdan ise ailesine teslim edilecek bir diyet ve bir mümin köleyi azat etmek gerekir. Bunları bulamayan kimsenin, Allah tarafından tevbesinin kabulü için iki ay peşpeşe oruç tutması lâzımdır. Allah her şeyi bilendir, hikmet sahibidir." (Nisâ 4:92, Diyanet Vakfı)



    "Allah, kasıtsız olarak ağzınızdan çıkıveren yeminlerinizden dolayı sizi sorumlu tutmaz, fakat bilerek yaptığınız yeminlerden dolayı sizi sorumlu tutar. Bunun da keffâreti, ailenize yedirdiğiniz yemeğin orta hallisinden on fakire yedirmek, yahut onları giydirmek, yahut da bir köle azat etmektir. Bunları bulamıyan üç gün oruç tutmalıdır. Yemin ettiğiniz takdirde yeminlerinizin keffâreti işte budur. Yeminlerinizi koruyun (onlara riayet edin). Allah size âyetlerini açıklıyor; umulur ki şükredersiniz!" (Mâide 5:89, Diyanet Vakfı)





    "Kadınlardan zıhâr ile ayrılmak isteyip de sonra söylediklerinden dönenlerin karılarıyla temas etmeden önce bir köleyi hürriyete kavuşturmaları gerekir. Size öğütlenen budur. Allah, yaptıklarınızdan haberi olandır." (Mücâdele 58:3, Diyanet Vakfıı)



    "Fakat o, sarp yokuşu aşamadı. O sarp yokuş nedir bilir misin? Köle azat etmek veya açlık gününde yakını olan bir yetimi, yahut aç açık bir yoksulu doyurmaktır." (Beled 90:11-16 Diyanet Vakfı)







    Maksadı bağcıyı dövmek değil üzüm yemek olanlara Kuran'da geçen bir konuyla/kavramla ilgili bir fikir sahibi olmadan önce, o konuyla ilgili tüm ayetleri objektif bir bakışla derinlemesine incelemelerini tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.