Şimdi Ara

B ve C Sınıfında En Az Yakan Dizel Araç? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
1
Favori
84.562
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seytancekici

    Merhaba arkadaşlar dizel araçları incelerken hep en az yakan dizel motor 1.3 multijet diye düşünürdüm ama internette gördüğüm kadarıyla için rengi pek öyle değilmiş. Örneğin 1.3 motor dizel punto şehir içinde ortalama 5.5 litre mazot tüketirken bir üst sınıf c sınıfı sedan meganela 5 litre yakıt ortalamasıyla şehir içinde gezenler var. Yakıt meselesi sürücüden sürücüye değişir biliyorum ancak ortalama değerlerin böyle olması beni şaşırttı.

    B ve C sınıfı özellikle Hb araç sahibi forum üyelerimiz bu konuda fikirlerini belirtir ve yakıt tüketimlerini paylaşırlarsa ufak bir yakıt tüketim katoloğu elde etmiş oluruz.

    Doğrudur..aracım 105 BG 1.5dci manuel..klima sürekli açık henüz rodajını yeni doldurdu .tüketim düşüyor dahada düşer inşallah İzmir de tamamen şehir içi şu anda 5,8 yakıyorum ..Forumda daha düşük yakanlar var .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Melihdk

    PEUGEOT 308 1.6 HDİ 110 HP ŞEHİR İÇİ 4.6> ŞEHİR DIŞI <4.0...2011 model olması motorumun daha açılmadı.

    Bu değerler gerçekten iyiymiş ancak şöyle birşeyde var çok km yapmadığımız sürece 1.6 ve 1.3 motor arasındaki vergi farkı gene aradaki avantajı eşitliycek.
  • Citroen C4 1.6 HDi (eski kasa) 110 Hp. Sehir ici ortalama 32 km/s hiz ve 1 surucu 1 yolcu ile 5,4 lt falan yakiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D-Assault

    Citroen C4 1.6 HDi (eski kasa) 110 Hp. Sehir ici ortalama 32 km/s hiz ve 1 surucu 1 yolcu ile 5,4 lt falan yakiyorum.

    Hocam dur kalk trafiğinde araçta 3 4 kişi varken ne yakıyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ffate

    quote:

    Orijinalden alıntı: Melihdk

    PEUGEOT 308 1.6 HDİ 110 HP ŞEHİR İÇİ 4.6> ŞEHİR DIŞI <4.0...2011 model olması motorumun daha açılmadı.

    şehir dışı 4,0 litre yakan aracın şehir içinde 4,6 yakması koca bir yalan olur.
    şehir içi rakamların hiç bir tutar yanı yok. neye göre ne yakıyor muamma.
    kaldıkı şehir dışı bile aracın dolu ve boş olması yolun eğimi, hız gibi faktörlerle
    aynı araç için 100 km de 4 litreye kadar fark edebilir.
    buna insanların yalanları da eklenince hangi aracın gerçekte ne yaktığı
    bilinemez. en doğrusu fabrika verileri olur.
    onlar da kesin güvenilir denemez. fransızların ve almanların fabrika verileri gerçeğe en yakın bence.
    koreliler ise bu konuda en çakal olanları


    Arkadaşım yanındaki işaretleri görmüyorsun sanırım, forumdakiler toplanalım ve kaç kişi sehir dışı farkı ile sehir içi farkı ucurum dediğini görelim kim ucurum var diyorsa yalan o kadar cok ucurum yok sadece sabit hızdan dolayı motorun zorlanmaması avantaj klima her türlü açık bende ben hiçte kapatmam sehir içinde kapatıyorum o ayrı, dur kalk yapmak sehir içini fırlatıyor ankarada kullandığım için biraz daha ara sokakları tercih ediyorum.




  • Arkadaşlar 1 litre motorin az yakacağım diye düşük devir,yüksek vites giderken motor arızasında dolayı servis 3-5 bin liralık fatura ettiğinde kilometrede kaç para yaktığının hesabını o zaman yaparsınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cool82

    Arkadaşlar 1 litre motorin az yakacağım diye düşük devir,yüksek vites giderken motor arızasında dolayı servis 3-5 bin liralık fatura ettiğinde kilometrede kaç para yaktığının hesabını o zaman yaparsınız

    1000-1500 devir aralığında zorlamadıkça ve aracı boğup titretmedikçe sıkıntı yaşanmaz, aksine motor ömrü uzar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cool82

    Arkadaşlar 1 litre motorin az yakacağım diye düşük devir,yüksek vites giderken motor arızasında dolayı servis 3-5 bin liralık fatura ettiğinde kilometrede kaç para yaktığının hesabını o zaman yaparsınız

    Niye motor arızalanıyormuş ? Teknik bilginiz varsa paylaşında öğrenelim
  • ALINTIDIR... Arkadaş güzel açıklamış bende alıntı yaptım. Burada temelde sorun maksimum tork bandı altında gaza yüklenmelerde, yani hızlanma ihtiyacında turbonun yeterli basıncı sağlayamaması sonucu yakıtın verimsiz yanması ve kurum oluşturmasıdır. Şehiriçinde gününüzdeki turbo dizel araç düşük devirde gaza aniden yüklenince maksimum tork devrine kadar egsozdan atılan siyah duman dikkatinizi çekmiştir. İşte sorun bu duman yani kurum ve motorda bıraktığı izlerdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cool82

    ALINTIDIR... Arkadaş güzel açıklamış bende alıntı yaptım. Burada temelde sorun maksimum tork bandı altında gaza yüklenmelerde, yani hızlanma ihtiyacında turbonun yeterli basıncı sağlayamaması sonucu yakıtın verimsiz yanması ve kurum oluşturmasıdır. Şehiriçinde gününüzdeki turbo dizel araç düşük devirde gaza aniden yüklenince maksimum tork devrine kadar egsozdan atılan siyah duman dikkatinizi çekmiştir. İşte sorun bu duman yani kurum ve motorda bıraktığı izlerdir.



    Şimdiki araçların ecusu turbo basıncına göre yakıt yollar o Yüzden verimsiz düşük devirde verimsiz yanma diye birsey yok artık. Zaten otomatik dizeller normal kullanımda 1750-2000 devir arasında vites yükseltiyor




  • 1.2 TDİ BM den sonra en az yakan

    Ford Fiesta 1.6 TDCİ 95 PS E5 (Yeni motor)

    3.9 LT / 100 KM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FinalVerdict93 -- 24 Eylül 2011; 10:35:06 >
  • hafta içi saat 6-8 arasında boğaz köprüsü trafiğinde 7lt'nin altında yakan hiçbir araç görmedim. Belki stop-start özellikli araçlar bu değerin altına düşebilir ama onlarda da kısa sürede marş motoru bozulur büyük ihtimal.
    Şehir içi hiçbir tüketim değerine inanmıyorum. Şehir içi tüketimde araçtan ziyade hangi şehir hangi trafik sorusu daha önemli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: cool82

    Arkadaşlar 1 litre motorin az yakacağım diye düşük devir,yüksek vites giderken motor arızasında dolayı servis 3-5 bin liralık fatura ettiğinde kilometrede kaç para yaktığının hesabını o zaman yaparsınız

    1000-1500 devir aralığında zorlamadıkça ve aracı boğup titretmedikçe sıkıntı yaşanmaz, aksine motor ömrü uzar..

    Yüksek vites min2000d/d max 2500d/d olarak kullanıyorum servise filan gittiğimde adamlar sasırıyor, test etmeye cıkmıştık aracımı yüksek viteste kullanıyorum mümkün oldukça hiçte zararını görmedim servis elemanıda takdir etti herkez böyle kullansa araçlarda ne sorun ne yakıt masrafı cıkar demişti, herseyden tasaruf ettiyor bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Melihdk -- 24 Eylül 2011; 22:06:50 >




  • En ideal kullanım sizinkisi. Sonuçlar gayet doğal, aynen devam..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Melihdk

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: cool82

    Arkadaşlar 1 litre motorin az yakacağım diye düşük devir,yüksek vites giderken motor arızasında dolayı servis 3-5 bin liralık fatura ettiğinde kilometrede kaç para yaktığının hesabını o zaman yaparsınız

    1000-1500 devir aralığında zorlamadıkça ve aracı boğup titretmedikçe sıkıntı yaşanmaz, aksine motor ömrü uzar..

    Yüksek vites min2000d/d max 2500d/d olarak kullanıyorum servise filan gittiğimde adamlar sasırıyor, test etmeye cıkmıştık aracımı yüksek viteste kullanıyorum mümkün oldukça hiçte zararını görmedim servis elemanıda takdir etti herkez böyle kullansa araçlarda ne sorun ne yakıt masrafı cıkar demişti, herseyden tasaruf ettiyor bence.

    dostum dizel araclarin bazilarinda devirsiz kullanmaktan kaynaklanan sorunlar olabilmektedir..ornegin audinin partikul filtreli dizellerinde kurumdan dolayi partikul fltresi tikanabiliyor..yuksek devirde uzun sure giderek bu kurumlarin yanmasi saglaniyor..1.3mj doblolarda da devirsiz kullanim erken debriyaj balatasi asinmasina sebep oluyor..pompa omrunu de uzatmak icin devirsiz kullanimdan kacinmalidir..ancak sizin kullandiginiz sekilde 2000dv/dk ve uzerinde 2500-3000dv/dk asilmadan vitesleri yukseltmek idealdir..gereksiz yere 4000dv civarina cikmak sadece yakit tuketimini artirir..maksimum tork genelde 1750-2500dv/dk araliginda uretildigi icin yol ve yuk durumuna gore ideal olan da bu devir araliklaridir..ana baslik icin de adayim sirasiyla;1.2tdi polo,ibiza-1.3mj grande punto




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ffate

    quote:

    Orijinalden alıntı: Melihdk

    PEUGEOT 308 1.6 HDİ 110 HP ŞEHİR İÇİ 4.6> ŞEHİR DIŞI <4.0...2011 model olması motorumun daha açılmadı.

    şehir dışı 4,0 litre yakan aracın şehir içinde 4,6 yakması koca bir yalan olur.
    şehir içi rakamların hiç bir tutar yanı yok. neye göre ne yakıyor muamma.
    kaldıkı şehir dışı bile aracın dolu ve boş olması yolun eğimi, hız gibi faktörlerle
    aynı araç için 100 km de 4 litreye kadar fark edebilir.
    buna insanların yalanları da eklenince hangi aracın gerçekte ne yaktığı
    bilinemez. en doğrusu fabrika verileri olur.
    onlar da kesin güvenilir denemez. fransızların ve almanların fabrika verileri gerçeğe en yakın bence.
    koreliler ise bu konuda en çakal olanları


    aynen katılıyorum yol bilgisayarı falan hikaye bence depoyu doldur ağzına kadar 50 veya 100 km ş.içi dolaş gel aynı pompadan yine depoyu doldur aynı şekilde gerçek yakıt çıkar ortaya hele hiç anlamadığım fabrika verileri ş.içi 100 km 6 lt yakar diyor (örnek albea 1,3 multijet daha buna bir çok model ekleyebilirim ) bazı arkadaşlarda artık uçarakmı gidiyor yoksa arabayı çalıştırmadan ittirerekmi geziyor anlamadım '' benim araba ş.içi 165 kuruş yakıyor '' diyor ozaman motoru yapan mühendisler matematik olarak yanlış hesaplamışlar demekki :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TeyesCC3 -- 27 Eylül 2011; 17:52:10 >




  • getz ?
  • İşte Sınıf Sınıf En Az Yakan 5 Otomobil !
    Türkiye’de otomobil sahibi olmak, yüksek bir yıllık yakıt harcaması yapmak demek. Bu yüzden lüks sınıf otomobillerde bile, daha az yakıt tüketen dizel motorlu seçenekler tercih ediliyor. Fakat tüketiciler 1557 versiyonun satışa çıktığı ülkemizde hangi modelin en tutumlu otomobil olduğu konusunda yeterli bilgiye sahip değil. Daha önce tüm segmentlerin en az yakan ilk 5 otomobilini sıralamıştık. Burada da kendi sınıflarının en az yakan ilk 5 otomobilleri sıralandı.

    Tüketim her ne kadar sürücüye, trafik yoğunluğuna, yol ve hava şartlarına göre değişkenlik gösterse de burada yer alan sıralamada, araçların ortalama yakıt tüketimleri esas alındı.
    Ortalama tüketim değerleri aynı olan araçlarda ise şehir içi tüketime göre sıralama yapıldı. Fabrika değerleri, Avrupa Birliği’nin 80/1268/EEC Yakıt Tüketim Ana Direktifine bağlı direktiflere uygun olarak yapılan testler sonucunda ortaya çıkmış tüketim değerleridir. Bu da şunu gösterir ki aynı sürücü, aynı hava ve yol şartlarında tüm araçları kullanmış olsa, tüketim değerleri değişebilir, fakat sıralama değişmez.

    Auto Info’nun yaptığı araştırmaya göre kendi sınıfında en az yakıt tüketen otomobiller şöyle:

    En tutumlu otomobiller: Mini ilk 5

    1 Smart Fortwo 0.8
    Şehir içi 3.41t, Şehir dışı 3.21t, Karma: 3.31t - Yakıt Cinsi: Dizel Tüm modellerin birincisi fortwo, mini sınıfının da birincisi.

    2C1-1071.4HDi
    Tüketim: Ş.içi 5.31t, Ş.dışı 3.41t,
    Karma: 4.1 lt - Yakıt Cinsi: Dizel Minik olmanın avantajıyla ikizler bu sınıfta da ikinci sıradalar.

    3 Citroen C2 1.4 HDI
    Tüketim: Ş.içi 5.31t, Ş.dışı 3.71t, Karma: 4.31t - Yakıt Cinsi: Dizel Bir diğer PSA modeli C2 de sıralamadaki yerini koruyor.

    4 Kia Picanto 1.1 CRDI
    Tüketim: Ş.içi 5.41t, Ş.dışı 3.8lt, Karma: 4.4(t- Yakıt Cinsi: Dizel Mini sınıftaki sıralamaya Kia’nın başarılı miniği Picanto da giriyor.

    5CitroenCl 1.0
    Tüketim: Ş.içi 5.51t, Ş.dışı 4.llt, Karma: 4.61t - Yakıt Cinsi: Benzin PSA modelleri ilk 5 sıralamasına neredeyse kimseyi almayacaklar.

    En tutumlu otomobiller: Küçük ilk 5

    1 Ford Fiesta 1.4 TDCİ
    Tüketim: Şehir içi 5.5lt, Şehir dışı 3.61t, Karma: 4.3lt- Yakıt Cinsi: Dizel
    Tüm otomobiller arasındaki en tutumlu ilk beş Listesinin dördüncüsü olan Fiesta, küçük sınıfın Liderliğini yürütüyor. Türkiye’de en çok tercih edilen filo araçlarının başında gelen
    Fiesta, sorunsuzluğu sayesinde ikinci elde küçük sınıfın en değerli modeli olmayı başarıyor.

    2 Peugeot 206 1.4 HDI
    Tüketim: Şehir içi 5.3lt, Şehir dışı 3.7 lt, Karma: 4.3 lt - Yakıt Cinsi: Dizel Sınıfının en çok satan otomobili olarak tarihe geçen 206, aynı motor paylaştığı Ford Fiesta’dan sonra bu sınıfta ikinciliği yakalıyor. Ortalama tüketim değeri Fiesta ile aynı olmasına karşılık şehir içi tüketimindeki küçük farkla ikinci sırayı alıyor.

    3 Mitsubishi CoIt 1.5 DI-D
    Tüketim: Şehir içi 5.9lt, Şehir dışı 3.7lt, Karma: 4.3 lt - Yakıt Cinsi: Dizel Küçük sınıfta tüketim sıralamasına üçüncü sıradan giren otomobil bir Japon, ancak aracın yakıtla ilintili olan motoru yine Avrupa’dan; Mercedes’ten alınan 3 silindirli motor, yakıt tüketimi sıralamasında Mitsubishi’ye küçük sınıfta bir üçüncülük kazandırıyor.

    4 Ford Fiesta 1,6 TDCi 5 Citroen C3 1.6 HDI
    Tüketim: Ş.içi 5.2 lt, Ş.dışı 3.9 lt, Karma: 4.4Lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Ford-PSA ortaklığının ortak motoru ve yine Fiesta şehir içi tüketimiyle ortağının önüne geçip dördüncülüğü almış durumda.

    5 Citroen C3 1.6 HDI
    Tüketim: Ş.içi 5.71t, Ş.dışı 3.7 lt, Karma: 4.4 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    PSA modelleri HDI motorlar sayesinde her segmentin ilk beşine ağırlığını koyuyor. 1.4 HDI’dan sonra 1.6 motor da zirveye oynuyor.

    En tutumlu otomobiller: Alt orta ilk 5

    1 Honda Civic 1.4 1-DSi Hibrit
    Tüketim: Şehir içi 5.2 lt, Şehir dışı 4.3 lt, Karma: 4.6 lt - Yakıt Cinsi: Hibrit Türkiye’de satılan tek hibrit motorlu model olan Civic, haklı olarak kendi sınıfının en başarılı tüketim performansını yakalıyor. Çok sayıda dizel motorlu otomobilin yer aldığı kompakt sınıfta benzinli motora sahip bir otomobilin en iyi tüketim değerine sahip olması, yalnızca hibrit sistemiyle mümkün olabilirdi; bunu da Civic başarıyor.

    2 Renault Megane 1.5 dCi
    Tüketim: Şehir içi 5.7 lt, Şehir dışı 4.1 lt, Karma: 4.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel Türkiye’nin en çok satan kompakt otomobili Megane, tüketim sıralamasında da dizel motoruyla ikinci sırayı kapmış durumda. Çok satmasındaki etkenlerden biri de zaten bu 80hp’lik başarılı
    dizel motoru.

    3 Hyundai i30 1.6 CRDi
    Tüketim: Şehir içi 5.7 lt, Şehir dışı 4.1 lt, Karma: 4.7 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Bu sıralamada güç sonuca etki eden bir faktör olsaydı, Hyundai’nin yeni kompakt hatchbacki i30 kesinlikle ilk sıraya otururdu. Çünkü 115 hp güç, rakiplerine fark atmaya yetecek bir değer.

    4 Citroen C4 1.6 HDI
    Tüketim: Ş.içi 5.9 lt, Ş.dışı 4.1 lt, Karma: 4.7 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    PSA modelleri ilk sırayı kapamasa da yine kompakt sınıfta da sıralamaya giriyorlar.

    5 Peugeot 307 1.6 HDI
    Tüketim: Ş.içi 4.2Lt, Ş.dışı 6 lt, Karma: 4.8lt . Yakıt Cinsi: Dizel
    Kuzeni C4 ile aynı motoru paylaşmasına rağmen 307, küçük bir farkla beşinci sırada.

    En tutumlu otomobiller: Üst Orta ilk 5

    1 Volvo S40 1.6 D
    Tüketim: Şehir içi 6.2 lt, Şehir dışı 4.2 lt, Karma: 4.9lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    PSA-Ford ortak yapımı motor, bu kez de orta sınıfın en az tüketenler listesini ele geçirmiş görünüyor. Ford bünyesindeki Volvo, son iki yıldır gösterdiği satış başarısındaki en önemli faktör olan 1.6 dizel motorunu bu ortaklıktan alıyor. Diğer markalardaki motorla aynı olmasına karşın S40’ın birinciliği alması, Volvo’nun mühendislik başarısı.

    2 Peugeot 407 1.6 HDI
    Tüketim: Şehir içi 6.8 lt, Şehir dışı 4.4 lt, Karma: 5.3 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    PSA-Ford ortak yapımı motoru bu kez de Peugeot’da, 407 modelin de görüyoruz. Kuzeni C5’e göre küçük bir farkla öne çıkan 407 1.6 HDI, Türkiye’de yapılan “Bir depoyla İstanbul-Antalya-İstanbul denemesi”nde tüketim rekoru kırdı.

    3 Citroen C5 1.6 HDI
    Tüketim: Şehir ici 6,8 lt, Şehir dışı 4.5 lt, Karma: 5.4 lt Yakıt Cinsi: Dizel
    Aynı motor bu kez P54 Grubunun bir başka markası olan Citroen’ orta sınıf temsilcisi C5’e üçüncülük kazandırıyor. Bu motor, tıpkı Volvo’da olduğu gibi geçmişte pek ilgi göremeyen Citroen’e önemli satış başarısı getirdi.

    4 T. Avensis 2.0 D-4D
    Tüketim: Ş.içi 7.1 lt, Ş.dışı 4.6lt, Karma: 5.5lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Toyota Avensis, 2 litrelik motoruyla orta sınıf tüketim sıralamasında dördüncü oldu.

    5 Ren. Laguna 1.9 dCi
    Tüketim: Ş.içi 7.2Lt, Ş.dışı 4.6Lt, Karma: 5.5Lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Bir diğer Fransız modeli Renault Laguna’da ilk beş sıralamasında

    En tutumlu otomobiller: Üst ilk 5

    1 BMW 520D
    Tüketim: Şehir içi 7.7 lt, Şehir dışı 4.6 lt, Karma: 5.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel Alman üretici BMW, yalnızca prestijli bir otomobil markası olarak kalmaktan yana görünmüyor. Bavyera aslanı, üst sınıfın en başarılı yakıt performansına sahip 5-Serisi ile sadece duygulara değil, mantığa da hitap ediyor.

    2 Skoda SuperB 1.9 TDI
    Tüketim: Şehir içi 7.7lt, Şehir dışı 4.61t, Karma: 5.71t - Yakıt Cinsi: Dizel Donanım ve konforuyla üst sınıfa girmeye hak kazanan Skoda Suberb, fazla bir satış performansı gösteremese de dizel motoru sayesinde markayı bu sınıfta temsil etmeyi başarıyor.

    3 Mercedes – Benz E220 CDI
    Tüketim: Şehir içi 8.6lt, Şehir dışı 5.0 lt Karma: 6.3 1t - Yakıt Cinsi: Dizel
    Sınıfının satış lideri Mercedes E-Serisi, bu başarısını Türkiye’de ağırlıklı bu motoruna borçlu. Patronlar, E-Serisi için ödedikleri yüksek tutarı yakıtla telafi etmeye çalışıyor olabilirler.


    4 Saab 9-5 1.9 TID
    Tüketim: Ş.içi 8.6lt, Ş.dışı 6.41t, Karma: 6.41t - Yakıt Cinsi: Dizel GM-Fiat ortak üretimi olan dizel motor, Saab için ilk beşe girme başarısı getiriyor.

    5 Audi A6 2.0 TDI
    Tüketim: Ş.içi 8.81t, Ş.dışı 5.0 lt, Karma: 6.4 1t - Yakıt Cinsi: Dizel İki alman rakibini bu sınıfta A6 ile zorlayan Audi’nin bu başarısının ardında TDI motor var.

    --------------- Ekleme ---------------

    En tutumlu otomobiller: Lüks ilk 5

    1 BMW 730D
    Tüketim: Şehir içi 11 .3lt, Şehir dışı 6.4lt, Karma: 8.2lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    BMW, üst sınıfta olduğu gibi lüks sınıfta da liderliği ele almış durumda. 7-Serisi gibi devasa sedanı, 100km’lik mesafede 8.2 litrelik bir yakıt tüketerek götüren bu motora şapka çıkarmak bile az gelir.

    2 Mercedes-Benz S320 CDI
    Tüketim: Şehir içi 11 .61t, Şehir dışı 6.4 lt, Karma: 8.31t - Yakıt Cinsi: Dizel
    Sıkı rakibi BMW karşısında küçük farkla ikinciliğe düşen Alman Kralı Mercedes, dizel motorun yaratıcısı Almanların bu konuda ne denli başarılı olduğunun da kanıtlarından biri.

    3 Audi A8 3.0 TDI
    Tüketim: Şehir içi 12.1 lt, Şehir dışı 6.6 lt, Karma: 8.5 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Lüks sınıfın tüketim sıralamasında ilk üçü kimseye bırakmayan Almanların üçüncü temsilcisi de Audi’nin amiral gemisi A8. 3 litrelik motoruyla iki memleketlisinin peşinden geliyor.

    4 Mercedes-Benz S350
    Tüketim: Ş.içi 14.5lt, Ş.dışı 7.71t, Karma: 10.1 lt - Yakıt Cinsi: Benzin
    Mercedes S-Serisi bu kez de S350 benzinli motoruyla sıralamaya giriyor.

    5 BMV 730i
    Tüketim: Ş.içi 14.6 lt, Ş.dışı 7.5 lt Karma: 10.1 lt - Yakıt Cinsi: Benzin
    Bir diğer benzinli Alman modeli 730i de yine tüketim sıralamasına girmeyi başaranlardan.

    En tutumlu otomobiller: Spor ilk 5

    1 VW EOS 2.0 TDI
    Tüketim: Ş.içi 81t, Ş.dışı 5 lt, Karma: 6.0 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Bir Alman dizeli de spor sınıfta birinciliği yakalamış durumda.

    2 Daihatsu Copen 1.3
    Tüketim: Ş.içi 3.4 lt, Ş.dışı 3.2 1t, Karma: 6.0 lt - Yakıt Cinsi: Benzin
    Tüketimde ilk beşe girebilmeyi başaran ender Japonlardan biri.

    3 Opel Tigra TwinTop
    Tüketim: Ş.içi 8.l lt, Ş.dışı 5.0 lt, Karma: 6.l lt - Yakıt Cinsi: Benzin
    Opel’in küçük roadsteri de benzinli bir motorla listeye girdi

    4 Alfa GT 1.9 JTD
    Tüketim: Ş.içi 8.5 lt, Ş.dışı 4.9 lt, Karma: 6.2 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Alfa, göz dolduran spor modellerine dizel koymayı ihmal etmiyor.

    5 Alfa Brera 2.4 JTD
    Tüketim: Ş.içi 9.2 lt, Ş.dışı 5.4 lt, Karma: 6.8 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Yüksek hacimli motoruyla en az tüketenler listesine girebildi.

    En tutumlu otomobiller: 4x4 ilk 5

    1 Jeep Compass/Patriot 2.0 CRD
    Tüketim: Şehir içi 8.31t, Şehir dışı 5.41t, Karma: 6.5Lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Devasa motorlarıyla gerek tüketimde gerekse vergilerde Türk insanını zorlayan Amerikan otomobilleri, çok beğenilmelerine rağmen satış şansı bulamıyor. Ancak Chrysler Grubunun markaları, optimum hacimli dizel motorlarıyla bu genel geçerin dışına çıkıyor. Üstelik burada görüldüğü gibi, SUV segmentinin en az tüketenleri sıralamasında ilk sırayı da alabiliyor.

    2 Honda CR-V 2.2 CTDİ
    Tüketim: Şehir içi 8.1 lt, Şehir dışı 5.7 lt, Karma: 6.5 lt- Yakıt Cinsi: Dizel
    Honda ürün serisinin tek dizel motoru, Japon üreticisine en az tüketenler listesinde ikinciliği getirdi. Alman ve Fransızların işgal ettiği listelerde yer bulan az sayıdaki Uzakdoğulu otomobilden biri de Honda’nın orta boyuttaki SUV modeli..

    3 Toyota Rav4 2.2 D-4D
    Tüketim: Ş.içi 8.1 lt, Ş.dışı 5.6 lt, Karma: 6.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Dizel motoru sayesinde en az tüketenler listesinde kendine yer bulan Japonlardan biri de Toyota’nın kompakt SUV’u RAV4. Türkiye’de ÖTV barajını aştığı için çok ilgi görmese de RAV4’ün bu versiyonu, modele Avrupa’nın en çok tercih edilen SUV modeli unvanını kazandırıyor.

    4 Nissan Qashqai 1.6 4x2
    Tüketim: Ş.içi 8.4 lt, Ş.dışı 5.7 lt, Karma: 6.7 lt . Yakıt Cinsi: Benzin
    SUV sınıfında benzinli motoruyla listeye girebilen tek model, bir diğer Japon markası olan Nissan’ın Qashqai modeli oldu.

    5 BMWX3 2.Od
    Tüketim: Ş.içi 8.6 lt, Ş.dışı 5.7 lt, Karma: 6.8 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    BMW, üst ve lüks sınıfta gösterdiği üstün başarıyı yakalayamasa da burada da listeye girmeyi X3 ile başardı.

    En tutumlu otomobiller: Küçük MPV ilk 5

    1 Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi
    Tüketim: Şehir içi 6.3Lt, Şehir dışı 4.l lt, Karma: 4.9lt . Yakıt Cinsi: Dizel
    Bir kez daha Ford-PSA ortak yapımı dizel motor sahnede. 1.6 litrelik 110 hp gücündeki bu motor, C-MAX’e en az tüketenler listesinde zirveyi kazandırıyor. Türkiye’de en çok tercih edilen küçük MPV modeli Ford Focus C-MAX, neredeyse tamamen bu motorla satılıyor

    2 Renault Scenic 1.5 dCi
    Tüketim: Şehir içi 6.4 lt, Şehir dışı 4.4 lt, Karma: 5 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Renault Megane’a kendi sınıfında ikinciliği getiren motor, bu kez de 100hp’lik versiyonuyla küçük MPV’de aynı yeri Scenic’e kazandırdı.

    3 C. Xsara Picasso 1.6 HDI
    Tüketim: Şehir içi 6.5 1t, Şehir dışı 4.3 lt, Karma: 5.l lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Picasso’da köklü bir değişim yaşandı, fakat henüz ilk nesil Xsara Picasso listeden kaldırılmadı. 1.6 litrelik 92hp’lik motor, yeni seride 110hp’ye çıkarılmış motora göre daha az güç üretiyor, ama daha düşük yakıt tüketerek ilk beş listesinde kendine yer bulabiliyor.

    4 Dacia Logan MCV 1.5 dCi
    Tüketim: Ş.içi 6.5Lt, Ş.dışı 4.6 lt, Karma: 5.3 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    7 kişilik olduğu için MPV sınıfında yer alan Logan MCV de Listeye dördüncü sıradan girmeyi başarıyor.

    5 Mercedes B180 CDI
    Tüketim: Ş.içi 7.2 lt, Ş.dışı 4.6 lt, Karma: 5.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Piyasaya çıktığından beri Türkiye’de en çok satan MPV modelleri listesinde yer bulan B-Serisi, en az tüketenler listesine de girdi.

    En tutumlu otomobiller: Büyük MPV ilk 5

    1 Ford S-MAX 2.0 TDC
    Tüketim: Ş.içi 8.1 lt, Ş.dışı 5.4 lt, Karma: 6.4 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Ford, bir kez daha liste başı olmayı S-MAX ile başarıyor.

    2 M. Grandis 2.0 D-ID
    Tüketim: Ş.içi 8.4 lt, Ş.dışı 5.6 lt, Karma: 6.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Mitsubishi bir başka Alman motoruyla listede ikinci sırada.

    3 C. Voyager 3.0 CRD
    Tüketim: Ş.içi 11.3 lt, Ş.dışı 6.6 lt, Karma: 8.4 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Mercedes’in desteğiyle Chrysler bir defa daha listeye giriyor.

    4 KIA Carnival 2.9 DSL
    Tüketim: Ş.içi 12.3 lt, Ş.dışı 7.0 lt, Karma: 9.0 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Kia, en küçük modeli Picanto’dan sonra en büyük modeliyle de listede.

    5 Mercedes R320 CDI
    Tüketim: Ş.içi 12.2 lt, Ş.dışı 7.6 lt, Karma: 9.3 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Mercedes’in dev MPV modeli R-Serisi de listede yer buldu.

    Sadece paylaşım




  • hyundai accent era 1.5 110 ps şehir dışı 4 lt, şehir içi 5.6 lt ben bu tüketimi kendi aracımla bizzat deneyip sonuç aldım....
  • AVEO 1.3 MT Dizel 1248 cc 75 PS/56kW@4000rpm 190Nm@1750-2500rpm 97 g/km Euro V 4.2 lt/100km 3.3 lt/100km 3.7 lt/100km
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.