Şimdi Ara

PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU (678. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
11 Misafir (1 Mobil) - 10 Masaüstü1 Mobil
5 sn
107.811
Cevap
260
Favori
3.951.640
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
167 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 676677678679680
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bonobo643 kullanıcısına yanıt

    Güncelleme ile gelen mesajı oku hocam. Xbox tarafı full RDNA2 destekli tek taraf. Açıp buraya Microsoft kaynaklı resmi şeyler de koyarım ama sizler dedikodu seviyorsunuz o yüzden koymuyorum. Açıp bakın 😬




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 7ender -- 21 Temmuz 2021; 19:58:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 7ender kullanıcısına yanıt
    AMD tarafından verilen bilgi net bilgidir.Başka bir bilgiye ihtiyaç yok bu konuda.

    Herşey açık ve sarih

    Link de burada
    https://www.amd.com/en/technologies/rdna-2



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bonobo643 -- 21 Temmuz 2021; 20:3:16 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Konuyu gülerek okuyorum. Ps5 daha güçlüden, Xbox daha güçlü ama fark aza geldi. O küçümsediğimiz %18 fark için insanlar ekran kartı yeniliyor. Düz hesap 50 fps yerine 60 fps almak var. İki konsolun da fiyatı aynı olunca fark önemli. Pro-One X farkı yok ama olmasın bir zahmet.
    Eski nesil oyunlara çözünürlük basarak Ps5 belki güle oynaya 4K 60 fps oynatabiliyor ama gerçek yeni nesilde anası ağlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bonobo643 kullanıcısına yanıt

    Yav he hocam he işinize gelince AMD böyle diyor...


    Sony'nin kendi takımından biri çıkıp zaten Full Rdna2 desteği olmadığını ima edecek şekilde bu yorumu yaptı ama o dedikodu...


    Amd partner firma, tabii ki de RDNA2 koyduk diyeceğiz pazarlama yapmak adına lakin büyük harflerle yazacağım:


    MICROSOFT, KENDİ RESMİ AĞIZI İLE XBOX'LARIN FULL RDNA 2 DESTEKLİ TEK YENİ NESİL OLDUĞUNU SÖYLÜYOR; TEKRARLIYORUM: FULL RDNA2 DESTEKLİ TEK YENİ NESİL KONSOL. SONY DE ÇIKIP BUNA İTİRAZ EDEMİYOR.


    Çıkıp, Sony bile kendi ağızı ile RDNA2 destekli diyemedi bu konsola bir süre. Ortada bu kadar bilgi kirliliği varken, çıkıp cevap verebilerdi eğer bunlar doğru olmasaydı. Şuanki teknik incelemelerde bile Ps5'in full RDNA2 desteğine sahip olmadığı belli oluyor ayrıca.


    Xbox tarafı full RDNA2 destekli tek taraf. Xbox Series S de bile full Rdna2 var. Bu resmi bir şey. Full diyorum. Üzerini çize çize. Aksi olsa zaten Microsoft bunu böyle sunmaz, en kötü RDNA 2 der... Sony gibi :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bonobo643 kullanıcısına yanıt

    Anlamazlar boşuna uğraşma hocam. Xboy'lar için RESMİ AMD SİTESİ şu şekilde gözüküyor [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer] 


    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brnbry -- 21 Temmuz 2021; 20:8:50 >
  • 7ender kullanıcısına yanıt
    Bakın hocam ben tweet, söylenti paylaşmıyorum.AMD resmi sitesinin linkini paylaşıyorum.Ak ile karayı karıştırmayın.Ha "AMD yalan söylüyor" diyorsanız o apayrı bir mesele

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • @7ender hocam "Full RDNA2" demenin ne anlama geldiğini teknik olarak bana açıklayabilir misiniz?

    Bu arada PS5 Full RDNA2 değil. Sadece AMD masaüstü ekran kartları ve Xbox konsolları Full RDNA2.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MortalRide -- 21 Temmuz 2021; 20:12:37 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Konuda çok güzel algı yapılıyor cidden.Arada %20 fark olmasına rağmen sürekli rakamlarda bı oynamalar eski nesilden daha fazla fark olucak lafları saçma sapan şeyler dönüyor.
    Birde PS5 4k60 yeni nesil anası ağlar denmiş.Yahu kendisinden güçlü konsol bile buradaki arkadaslarin mantığına göre eski nesil ve DLC tadında bı oyun olan Forza Horizon 5'i 4k 30 FPS açabiliyor anca performans moduna alınca 60 olabiliyor.Cok güçlü dedigimiz konsol daha yeni nesil olmayan bi oyunda bile anası ağlamış performans modu istiyor.Bu konuda topluca yeni nesili eleştirmek daha objektif olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Atatürk_1881 -- 21 Temmuz 2021; 20:16:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaptığınız yorumlara iki yüzlülük diyemem, tam o değil ama başka deyimsel bir anlamı olmalı. Bu işine göre almayı filan her şeyin... Bir söylediğini başka şekilde, başka şekilde inkar etme filan. Bir kalıbı olmalı bunun 😄😄


    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]

    Bakın, Microsoft bunu rahatlıkla söylüyor. Phil Spencer söylüyor. Bakın RDNA2 demiyorlar, Google'da full rdna2 diye aratın zaten Xbox'ın buna "şüphesiz" sahip olduğunu göreceksiniz lakin; Sonyde bunu göremiyoruz :) hadi Sony dedikoduya cevap vermiyor ama adamın rakibi çıkıp diyor ki "bir tek bizde var ulan bu teknoloji" , ee Sony piyasadaki tek rekabet ettiği firmayı niye yalanlamıyor...

    Ah PS savunucu arkadaşlar, çok seviyorsunuz böyle şeylerden sonuçlara varıp komplo kurmayı filan. Alın size malzeme 😄

    Ama siz yine işinize geldiği gibi alıp seçip, caps atık duracaksınız. Yetmediği yerde başka şekilde işlere kalkışacaksınız.

    Hayır, Sony bile RDNA2 lafını ağzına alamadı ilk Ps5 zamanları ve ps5 tarafından biri çıkıp dedi ki Ps5 tam rdna2 değil... Tam demek full demek :) Xbox ise full rdna2 destekli ve destekli tek yeni nesil konsol...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 7ender -- 21 Temmuz 2021; 20:22:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 7ender kullanıcısına yanıt
    https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/149878097#149878097

    Hocam cevabınızı bekliyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • https://www.pcgamesn.com/amd/rdna-2-sony-ps5-gpu-pc?amp

    Bir de böyle bir hap bilgi var.Dikkate değer...

    Mark Cerny'nin RDNA'nın geliştirilmesinde bizzat müdahil olduğuna dair...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yok sony rdna 2 diyememiş de itiraz edemiyormuş da ya afedersin de sony kimsinizde sizi bişi kanıtlamak zorunda. Gerekenleri en 1. ağızdan olan amd demiş zaten.


    Ayrıca einstein kardeşim ps5 de dx12 api kullanmadığı içib full rdna2 olmuyor. Ps5 opengl ve yerine göre vulkan kullanır. O yüzden bu onu custom rdna 2 sınıfına sokar.


    @MortalRide bunu elli defa açıkladı.. Hala anlayamadıysanız yapacak birşey yok.

  • Bazı arkadaşlar hiç oyun oynamıyor hep burda takılıyor gibiler, tek dertleri benim ki seninkinden daha güçlü benim ki seninkinden daha büyük..

    Darılmayın ama rahatlayın artık salın gitsin, kimin makinasında en güzel oyunlar var yada hangisi daha güçlü diye iddia edecek zamanınızı harcayacak kadar uzun değil hayat..

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • MortalRide kullanıcısına yanıt

    Görmemişim hocam, özür dilerim.


    Tam rdna2 şu olmakta ki burada aslında yine resmi ve onaylanan bilgilerle ps5'in full rdna2 olmadığını göreceğiz.


    Full Rdna2 kabaca bu: hardware-accelerated Ray-tracing, Mesh Shaders, Variable Rate Shading and Sampler Feedback Streaming


    Sony'nin onayladığı ise şu: ps5 gpusu için variable rate shading yok. Bakın bu Xbox'da var Sonyde yok ve bu bir rdna2 özelliği. Bu onaylı bir bilgi.


    Bunun dışında ps5 tarafında hardware-accelerated rtx muamma. Bu ama dedikodu. Bununla ilgili resmi bir bilgi yok. En son Sony çıkıp aksi bir açıklama yaptıysa lütfen bilgilendirin.


    Yine bir başka resmi olmayan bilgiye göre Sony tarafında Sampler feedbzck streaming de yok.


    Buradaki maddeleri internetten malum siteler ve platformlardan toplayarak edindim. Sizler de edinebilirsiniz.


    Ve üzerine basarak yineliyorum, Xbox tarafı full rdna2 destekli tek taraf. Bunu Microsoft kendi söylüyor. Full Rdna2 dediklerine göre bir farklılık olmalı :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Himurajutsu kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle sebebi bu zaten hocam. Playstation 5'te "GCN" diye adlandırılmış bir API kullanılıyormuş. Detayları NDA ile korunuyor. Bu yüzden hiçbir yerde detaylı açıklama yok.

    https://twitter.com/Locuza_/status/1414171358444105731?s=19

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Himurajutsu kullanıcısına yanıt

    Bana desin demiyorum ya da bir Twitter hesabına... Ben ya da biz kimiz ki?


    Microsoft, kendi diyor. Biz full rdna2 destekli tek yeni nesil konsoluz. Bakın burada yalan ya da müşteri yanıltıcı ya da haksız rekabetçi bir reklam ya da bir nevi karalama var eğer bunda gerçeklik yoksa. Bu bir suç ve batılaşan Sony bunun haddinden gelir normalde...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapma dalton kardeş. etme dalton kardeş. İnternet elimizin altında. İşkembeden sallamak yerine google dayıyı neden 2 saniyeliğine kullanmıyoruz??

    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha yazdığım mesajı okumadan Google kullanın diyorsunuz komik oluyor Ben zaten mesajımda konsolun performans modunda 60 açabildiğini yazdım bir daha bakın isterseniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Atatürk_1881 -- 21 Temmuz 2021; 20:48:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 7ender

    Bana desin demiyorum ya da bir Twitter hesabına... Ben ya da biz kimiz ki?


    Microsoft, kendi diyor. Biz full rdna2 destekli tek yeni nesil konsoluz. Bakın burada yalan ya da müşteri yanıltıcı ya da haksız rekabetçi bir reklam ya da bir nevi karalama var eğer bunda gerçeklik yoksa. Bu bir suç ve batılaşan Sony bunun haddinden gelir normalde...

    Hocam hala aynı şeyi yazıyorsun.. ps5 in grafik apisi farklı sebep bu... Yani bunu tek konsoluz tekiz mantığıyla reklam etmenin anlamı yok... evet teksin çünkü başka dx api kullanan konsol yok. :)

  • 7ender kullanıcısına yanıt
    Hocam şimdi bu dediklerinize sıra sıra cevap vereyim. Şu an bana benim paylaşmadığım veya bilmediğim bir bilgi söylemediniz.

    Öncelikle şunu bir aradan çıkaralım. PS5 Full RDNA2 değil Custom RDNA2 olarak geçiyor.

    PS5'te hardware based ray tracing ve mesh shaders mevcut. Sadece, PS5'in sistemi "Primitive Shaders" daha çok göz önünde baz alınarak yapılmış. Primitive Shaders ile Mesh Shaders arasındaki fark.

    Primite Shaders , İşlemesi daha çok güç istiyor ama detayı daha yüksek.

    Mesh Shaders, İşlemesi nispeten daha az güç istiyor bu yüzden performans kazanımı mevcut ancak detayı daha düşük


    Variable Rate Shading, PS5'te de Xbox Series X'te de var. Ancak resmi olarak Xbox Series X'te 2.0 olduğu belirtilirken PS5'te 2.0 olup olmadığıyla alakalı resmi bir açıklama yok. Resmi bir açıklama varsa bunu bilen birisi belirtsen. Digital Foundry şu an açıklama yapılmadığı için yok diye adlandırılıyor.


    Sampler Feedback Streaming, tamamen ram yönetimi ve veri aktarımını rahatlatmak için veriyi küçük parçalara bölüp öncelik atama işleminin yazılımsal olarak API kullanılarak uygulanmasıdır. Ayrıca bu özellik sadece DirectX12'de mevcuttur çünkü bu Microsoft tarafından çıkartılan bir yazılımsal çözümdür. PS5'te ise buna ihtiyaç yoktur. Çünkü ram yönetimi ve veri akışı darboğazdan tamamen arındırılmıştır. PS5'in SSD ve I/O mimarisine yapılan övgü tamamen bu yüzdendir.

    Hardware based ray tracing şu an pek çok oyunla sunuldu. Eğer böyle bir şey olmasa Metro Exodus'ta, Resident Evil 8'de, Miles Morales'de, Ratchet and Clank Rift Apart'ta Ray Tracing görmezdik.

    Şu an elimizdekilere göre PS5'te olmadığı kesin olarak bilinen tek özellik Sampler Feedback Streaming. Bu da dediğim gibi PS5'te ihtiyaç olan bir özellik değil. VRS 2.0 ise tamamen ayrı bir konu. Bununla alakalı da ne olduğuna ne olmadığına dair hiçbir resmi açıklama yok. Tahmin edilenlerin hepsi şu an Sony tarafından açıklama gelmediği için.

    Yani baktığımızda PS5'in sahip olmadığı 2 tane RDNA2 özelliği var. Bunlar da Sampler Feedback Streaming ve VRS 2.0.

    Bunların yanında Bonobo hocamın attığı gibi ve bir önceki yazıda diğer hocamın belirttiği gibi Playstation her konsolundaki nesilde global çözümlerden çok kendi çözümlerini kullandı. Bu yüzden hiçbir yerde API'nin detaylarından bahsedilmiyor. NDA ile korunuyor. Bununla alakalı bilgi sızıntılarını Sony'nin CEO'su bile yapamaz. Yani şu an bu konuştuğumuz eksik çözümlerin alternatifi olup olmadığını bile bilmiyoruz. Bunlar tabi varsayımlar. Varsayımlar dışına dönersek Sony DirectX12 Ultimate API'sini kullanmıyor. Kendi açıklamalarında "RDNA2 mimarisinin geliştirilmesinde yardımcı olduk" ve "Biz sadece ihtiyacımız olan özellikleri aldık" diyen ve konsolun geliştirilmesinden sorumlu olan mühendis sizce bu eksik çözümleri es geçmiş veya unutmuş olabilir mi?

    Bu yüzden pek çok yerde PS5 Full RDNA2 değil diye geçiyor. Çünkü PS5, Full RDNA2 değil. Custom RDNA2. Donanımsal olarak Xbox Series X'te de olduğu gibi hem RDNA1 hem de RDNA2 özellikleri mevcut. Yazılımsal olarak ise DirectX12 Ultimate API'si kullanımı ile zorunlu olanlar dışında tüm çözümler mevcut. Ray Tracing olmadığına dair spekülasyon da buradan geliyor. Birçok kişi sadece DirectX tabanlı Ray Tracing gördüğü için PS5 onu kullanmayınca PS5'te Ray Tracing yok diyor. Ancak alternatif Ray Tracing çözümleri mevcut. İlla DirectX12 kullanmasına gerek yok. Çünkü kendi Low Level API'si var. Hatta geliştiricilerden yapılan açıklamaya göre Sony'nin kullandığı API şu an "Lowest API" olarak geçiyor. Çünkü DirectX12 Ultimate global bir low level API hem Xbox konsollarında hem de PC'lerde mevcut. Bu yüzden tam bir sisteme göre API geliştirilmesi yapabilmek zor. Ayrıca bu yüzden Remedy'den bir yetkili Control oyunuyla alakalı röportajında PS5, Xbox Series X'e göre yeni nesilde yazılımsal olarak daha önde başladı dedi. Sebebi bu.

    Bu yazımda da daha önce yazmayıp şimdi yazdığım hiçbir şey yok. Sadece çok önceden ve yakın zamanda da belirttiğim şeyleri tekrar açıkladım.

    Şimdi kısaca özetlersem. PS5'in Full RDNA2 olarak adlandırılmamasının tek sebebi kendi özel Low Level API'sini kullanması ve DirectX12 Ultimate kullanmaması. Yani PS5 Full RDNA2 değil çünkü ihtiyacı yok. Bunun da en büyük örneğini Mark Cerny'nin "Biz AMD ile RDNA2 geliştirilmesinde ortak çalışırken sadece kendi istediğimiz ve ihtiyacımı olduğunu düşündüğümüz noktaları aldık" demesi. AMD'nin bunu bir marketing yöntemi olarak kullanması zaten akılları karıştırıyor. Çünkü AMD bu Full RDNA2 adlandırmasına "Infinity Cache" i de ekleseydi o zaman sadece AMD masaüstü ekran kartları Full RDNA2 olurdu.


    Hocam bu arada şu eklemeyi de yapayım. Sony teknik açıdan iletişim özürlüsü bir firma. Hiçbir şekilde hiçbir veriyi sizinle paylaşmaz. Çünkü kendi çözümleri kendi konsollarına özel geliştirildiği için hepsi NDA ile korunuyor. Bunu PS4 ve PS3 neslinde de aynı şekilde görebilirsiniz. Yani çıkıp Sony'den bunlarla alakalı açıklama yapılmasını beklemeyin. Bunlarla alakalı detaylı açıklama yapanı direkt ezerler çünkü. Sony'nin yaptığı NDA'ler herkesin elini kolunu bağlıyor. Ben de bu noktada Sony'ye çok sinirleniyorum. En nefret ettiğim olayları bu.

    Xbox ise bu noktada daha rahat. Çünkü kullandıkları çözümler global. Direkt PC'lerdekileri kendilerine uyguluyorlar. PC'de de birçok detayı kendiniz araştırıp bulabildiğiniz için adamlar saklama ihtiyacı hissettirmiyor. Sony'nin Playstation'da oyun geliştirecekler için yapıtğı sözleşmeyi ve SDK ile GDK gönderecekleri zaman istedikleri kriterleri görürseniz ne demek istediğimi anlarsınız. Ben Playstation'a oyun geliştirmeyi düşünüyordum. Kriterleri görünce korkudan aklım çıktı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MortalRide -- 21 Temmuz 2021; 21:11:32 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 676677678679680
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.