Şimdi Ara

PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: BVBLİFE Daha Az
1 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 14 Misafir (5 Mobil) - 9 Masaüstü6 Mobil
5 sn
18.429
Cevap
93
Favori
746.771
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 31 dk. önce
  • Cevaplayan Üyeler 744
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 2
  • Ortalama Mesaj Aralığı 25 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 3
  • Favoriye Eklediklerim 93
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • MortalRide (1023 mesaj) brnbry (949 mesaj) Periah (842 mesaj) Insomniac_Games (823 mesaj) OldReview (497 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (9375 mesaj) Mobil (5398 mesaj) Mini (340 mesaj) (911 mesaj) (2405 mesaj)
  • @
98 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Oyun >> PlayStation >> Playstation Genel Bölümü >> PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    8988 Mesaj
    Mark Cerny nin utana sıkıla ps5 i tanıtımı geldi aklıma. Rakibi 12 tflops konsol, kendi konsolu ise aslında 9.2 (rdna 1.5) ama yapımcılar isterse 10.2 olarak kullanabilirler ve tüm sunumu hala işe yarar bir tarafını görmediğimiz SSD de SSD diyerek geçirmişti. Üstüne gaza gelip ssd den tflops yaratanlarda türemişti.

    Büyük rezillik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Outlaw-E -- 21 Temmuz 2021; 23:27:8 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yarbay
    6499 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: MortalRide

    Hocam Forza Horizon 5'te iki mod var. Birisi Quality diğeri Performance. Normal mod 4K 30 fps Xbox Series X'te, Series S'te ise 1080p 30 fps. Performance modunda ise 4K 60 fps ile 1080p 60 fps. Sadece Forzavista'ya geçilince Ray Tracing aktif ediliyor. Oyun içinde Ray Tracing yok. Digital Foundry videosunda da 60 fps modu için asset sayısının azaltılması, draw distance kısılması ve texture detayı kısılması gibi seçeneklere gidileceğini söylediler.



    Kaynak :

    https://support.forzamotorsport.net/hc/en-us/articles/4402249796243-Forza-Horizon-5-Announce-FAQ

    Yanlis bilgimi duzelttiginiz icin tesekkurler hocam..30fps nedir allah askina su konsollarin uzerine lanet gibi coktu..arkadas 100$ daha fazla yap adam gibi yap..vallahi bu nesilde konsollar cop kimse kusura bakmasin..forza bile hala 30fps 60fps diye ayriliyorsa pro konsollarin biran once cikmasi lazim..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Binbaşı
    1193 Mesaj

    Ya işin komiği ne hocam biliyor musun.
    Düne kadar kağıt üzerinde ki o söyledikleri çok güçlü ssd'leri faliyete geldiği zaman kayda değer bir fark atamıyor mevcut oyunlarda xbox'a, hatta bazı noktalarda Xbox yükleme süresinde öne geçtiği oluyor. Aralarında genelde 1-2 saniye fark varken ( genel ortalama olarak nerdeyse tüm oyunlarda benzer sonuçlar var 2 oyun örneği göstermeyin ) gözümüze sokuyorlardı. Ssd'miz çok iyi şöyle böyle ama icraatte kayda değer hiç birşey yok. Bu bence rachet içinde geçerli çok göz boyandı o oyunda ssd'i gücü diye ama dishonored 2 de mekan değiştirme olayı bile daha hızlı işliyor, yani ben hala kayda değer birşey göremedim 1 yıldır o ssd'den. İleride fark atar mı belki atar xbox'a yükleme ekranı olarak bilemem ama bizde gpu ve CPU gücü olarak ileride fark yaratıcak dediğimizde dalgaya alıyorlar, eee birader sizinde SSD halen bir fark yaratmadı ama düne kadar bir kaç yıla göstericek farkını diyorsunuz. PS fanları o kadar çok kendisiyle çelişen tipler ki ben artık konuya girme oranımı bile azalttım.
    Aralarında birde objektif gibi görünmeye çalışan ama arkasına şakşakcı bulunca hemen xbox'a giydiren bir kaç kişide var. Burada takıla takıla eskiden saygı duyduğum bir kaç üyeye bile saygımı yitirdim. Haaa birde hala gelip burada xbox'ı gömüp PS5 yüceltirken gidip sea of thieves'ten çıkmayan insanlarda görüyor bu gözler. Artık ps5 sevdası bu insanlarda çok farklı bir yerde kullanmasalar bile süs olarak överler.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    Outlaw-E kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Binbaşı
    1791 Mesaj

    Hocam bu düşürülmüş ayarlarda Xbox One X'te 1440p-2160p 30 fps çalışsın bana yeter. Baya heyecanlandım Forza Horizon 5 için. E3'te gördüğüme en çok sevindiğim oyun. Bir an önce çıksın da hazır Game Pass var. Hem PC'den hem de Xbox One X'ten denemek istiyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    |
    |
    alican88 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    6499 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: MortalRide

    Hocam bu düşürülmüş ayarlarda Xbox One X'te 1440p-2160p 30 fps çalışsın bana yeter. Baya heyecanlandım Forza Horizon 5 için. E3'te gördüğüme en çok sevindiğim oyun. Bir an önce çıksın da hazır Game Pass var. Hem PC'den hem de Xbox One X'ten denemek istiyorum.

    Xboxta uzun sureler harcayip nadir oynadigim oyunlardan biridir forza serisi hocam..hem horizon hem motorsport faniyimdir..deli gibi bekliyordum ama uzdu bu haber..artik 30fps olayi kalkmasi lazim en azindan series x konsolu icin artik bu tarz oyunlarda 4k@60fps en yuksek ayarlarda fix acmasi lazim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Binbaşı
    1791 Mesaj

    Hocam SSD'nin hangi durumlarda nasıl kullanıldığını bilmeden özellikle Ratchet and Clank Rift Apart'taki teknik altyapının farkında olmadan gereksiz yorumlar yapmamanızı tavsiye ederim. Kullanılabilir ram'in tamamını her yeni bölüme geçişte boşaltıp o bölüm için gereken kullanılabilir ram'in tamamını dolduran yeni verilerin kullanıcıya yansıtılmayan bir zamanda SSD'den çekilip ram'e yazılmasını yapan bir örnek daha yok şu anda. O yüzden bilmediğiniz teknik konularda yanlış bilgilendirme yapmayın. Oyun eğer gerektiği gibi I/O mimarisinden yararlanmıyorsa ve ona göre yapılmadıysa bu donanımın değil geliştiricinin es geçtiği bir noktadır. Ki geriye uyumlulukla çalışan, eski nesil bazlı geliştirilen oyunlarda SSD'den yeterli yararlanma yapılamaz. Xbox konsolları bu noktada çok daha önde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MortalRide -- 21 Temmuz 2021; 23:47:17 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    |
    |
    Turtle Punch kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1791 Mesaj
    https://www.youtube.com/watch?v=TW8Uv2LQ3BY&feature=youtu.be

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    2287 Mesaj

    Son iki nesildir de durum bu.


    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/f0/79/98/f07998a5c33b8e5c4570876e4ee86abf.png&t=0&width=480&text=1


    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/84/3b/03/843b03f9bc603c5ab1d0d4e551ecf07b.png&t=0&width=480&text=1



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brnbry -- 22 Temmuz 2021; 0:0:17 >
    |
    |
    Periah kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1791 Mesaj

    "Aralarında genelde 1-2 saniye fark varken ( genel ortalama olarak nerdeyse tüm oyunlarda benzer sonuçlar var 2 oyun örneği göstermeyin ) gözümüze sokuyorlardı. Ssd'miz çok iyi şöyle böyle ama icraatte kayda değer hiç birşey yok. Bu bence rachet içinde geçerli çok göz boyandı o oyunda ssd'i gücü diye ama dishonored 2 de mekan değiştirme olayı bile daha hızlı işliyor, yani ben hala kayda değer birşey göremedim 1 yıldır o ssd'den"

    Hocam bu sizin yazınızdan direkt alıntı. Ben daha önce ne fiyat konusunda, ne Game Pass konusunda ne de oyunların kalitesi konusunda yapılan tartışmalara hiç girmedim. Çünkü onlar herkesin kendi zevkidir kendini ilgilendirir. Ama siz gidip teknik bilgilerle alakalı yok şu oyun şuna göre daha iyi Ratchet and Clank'te göz boyamışlar gibi argüman kullanırsanız ben de gerekli cevabı veririm. Kimseye bir şey attığım yok.

    Ayrıca fanatik olsam gider bir önceki attığım teknik inceleme videosunda bu kısmı atar ve altına "12 tflops'luk çöp konsol 10.28 tflops (pardon asıl 9.2 ama overclock ile 10.28 tflops olan konsol) 12 tflops'luk konsoldan daha iyi performans veriyor. Ne güzel şeymiş "Best powerful console ever" diyip bu argümanı destekleyememek derdim.



    Öyle bir şey yaptım mı? Hayır, videoyu paylaştım sadece! Neden? Çünkü herkesin kendi çıkarımını kendisi yapması için.

    Gidip herkesi kendiniz gibi fanboy zannediyorsunuz sonra saçma sapan argümanlar yazıp karşı taraftan daha bilgili olduğunuzu göstermeye çalışıyorsunuz. Ben daha önceki yazılarımda da söyledim tekrar söylüyorum. Teknik bilgilerle alakalı saçma ve doğrudan uzak yorum yaparsanız ben de gider düzeltirim. Somut veriler üzerine gerçekten uzak yorumlar yapmak gereksiz yorumdur. Subjektif veriler üzerinden istenildiği kadar yorum yapılabilir. Kimseyi de bir şeye zorladığım falan yok. Yazımda da belirttiğim gibi tavsiyemi yaparım. Bunu dikkate alıp almamak size kalmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MortalRide -- 22 Temmuz 2021; 0:1:54 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    |
    |
    Turtle Punch kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Binbaşı
    1193 Mesaj

    Yazdığımda hala donanımla ilgili birşey göremiyorum ! O mesajıma girerken kağıt üzerinde güçlü olan SSD demek ne demek ?! 2 yıl sonra SSD belki fark atar demek ne demek ??
    Şuan SSD icraat olarak bir iş yapmıyor nimetlerinden faydalanmıyor diyorum bunun neresi donanımla ilgili yalnış bilgi vermek ??? Ek olarak siz kimsiniz de bu konuda ki herkesten iyi donanım bildiğinizi iddaa ederek bu kadar yüksekten bakıyorsunuz ? Siz nerden biliyorsunuz benden iyi donanım bilip bilmediğinizi ? Ben bu konuda hiç donanım konuşmadım.
    Bu kadar iyi donanım bilginiz var ise gidin birazda donanım konusunda takılın ki orada elini öpücek kadar bilgisine saygı duyduğum bilgi dolu insanlar var eksiklerinizi düzeltir.
    Kendinizi bu kadar donanımlı görüp hala Xbox donanımda daha güçlüyken çok bi fark yaratmaz diyorsunuz... Gülüyorum hocam gerçekten ve lütfen benimle donanım konusu tartışmadan beni böyle eleştirmeyin bu size düşmez çünkü tek bir kez bile donanım konusu konuşmadım bu konu başlığı altında. 10 yıllık mesleğim PC donanımları toplamak, tamir etmek ve yazılımlarını düzeltmek ile geçti o yüzden karşınız da ki insanlara bu kadar yukarıdan bakmayın. Şu forumda tek olayınız ps5 savunmak aksini iddaa eden yoktur görende yoktur.
    Altını çize çize söylüyorum Xbox bariz bir şekilde PS5'ten güçlü bunu kimse inkaar edemez argüman sunamaz ama bu konuda bile hala ps5' i savunduğunuz mesajlar mevcut. Ve lütfen mesajlarımı çarptırmayın yazdıklarımı doğru okuyun.
    Ek olarak yalnış anlaşılmasın konsol donanımı konusunda birisinden daha iyi bilgili olduğumu iddaa etmiyorum hiç bir konuda da etmedim o yüzden bir kere bile donanımla ilgili iddaalı bir mesaj yazmadım. 10 yıldır bu işlerle iç içe olmama rağmen hala forumda çok fazla bilgi öğrendiğim abilerim var donanım konusunda ve hala birçok insana yardım ettiğimde de var. Hocam birazda bu kadar üstün bilginizi donanım konularında paylaşın burası size fazla anlaşılan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Turtle Punch -- 22 Temmuz 2021; 0:12:7 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    |
    |
    MortalRide kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Yarbay
    5809 Mesaj

    Yazmışımdır hocam, doğrudur. Mesajlarımı şikayet edip geçebilirsiniz zaten bir sakınca varsa. Öte yandan, ben de dediğim gibi nasıl gördüysem öyle cevap yazıyorum. Alaycı tavırla yazdığım ise doğru zaten ciddiye alıp yazacaksam troll içerikli mesajları, ne anlamı var :))


    Custom olayına gelecek olursak. Böyle bir şey, infinite cache bazında mümkün olduğu kadar değil de. Şöyle ki, Xbox tarafı 256 bit seçeneği ile gitseydi o zaman haklıydınız. Infinite cache dediğimiz şey 2.5 kata kadar artış sağlıyor lakin dediğim gibi Xbox zaten 256 bit ile değil. Buradan kısmamışlar...


    Mesela şöyle kıyaslama yapalım; Ps5 256 bit ve infinite cache onda da yok. Infinite cache kullanımını konsola sunmak zaten ekstra maliyet fakat Sony burada alternatif bir çözüme yönelmiş ama yine 256 bit'de tutmuşlar.


    Microsoft da kendi alternatif çözümüne gitmiş olabilir (bilgim yok ve bu custom olmakta; doğru) veya gitmediyse de 320 bit ile çıkış yapmışlar. Bu önemli bir nokta.


    Infinite cache iki konsolda da maliyetten ötürü yok. Bunun ise handikapı şu: bilgisayar için yapılan oyunlar Xbox için de yapılacak fakat Sony tarafındaki alternatif çözümler ne kadar yapımcı iş kolaylaştıran olabilir... Bu da multiplatform oyunlarda fark demektir... yapımcı firma bununla ne kadar uğraşabilir?


    Bakın benim onlarca mesajım var geçmişte... Ps5'in ssd'si muhteşem olabilir fakat bunu Sony kullanacak. Ubisoft yamda Rockstar Games bununla uğraşmayacak ki burada bunu defalarca dememe rağmen PS kullanıcıları oralı olmadı ve en sonunda Sony tarafından da benzer açıklamalar geldi daha sonra... Bu tarz custom işler tercih meselesidir fakat inanın artık tecrübeliyiz biz de hocam, o custom olaylarla hiçbir yapımcı uğraşmaz kolay kolay. Sony de 320bit gitseydi sorun olmayacaktı ya da 256 bit gidip infinite cache gitseydi çok daha iyi olacaktı fakat bunlar hep maliyet işte... Bu yüzden Microsoft'u burada yine avantajlı görüyorum ben... Çıkış noktalarım ise bunlar..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 7ender -- 22 Temmuz 2021; 0:18:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    OldReview kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Binbaşı
    1791 Mesaj

    Hocam genel donanım bilgisi olarak konuşmuyorum. Spesifik olarak 1.5 yıldır iki konsol üzerine araştırma yapıyorum. Çıkan her detayı önceden araştırıp detayına bakıp inceliyorum. Kimseye de yüksekten bakmıyorum. Şu ana kadar teknik bilgi paylaşan arkadaşların pek çok noktada yanlışlarının olduğunu kaynaklarıyla ispatladım. Bilemediğim veya ikilemde kaldığımda da her zaman "Lütfen daha bilgili birisi burayı açıklasın" dedim. Açıklayan bir kişi çıkmadı.

    Benim bu konuda bulunmamın tek sebebini önceden de söyledim. İki konsolla alakalı objektif bilgi edinmeye çalışan arkadaşlar var. Bu objektif olan konular da hep teknik bilgiler oluyor. Çünkü bunun dışında bütün konular subjektif. Kişiden kişiye değişiyor.

    Hiçbir zaman da PS5'i savunmadım. Gerçeği belirttim. Siz gibi pek çok kişi de yazdıklarımı yanlış algılamak istediği için mi yoksa başka bir sebepten mi bilmiyorum yanlış algıladı ve beni PS5'i savunmakla itham etti. Gidin tüm yazılarımı okuyun. Profilim açık. PS5'i doğruyu noktayı belirtmek yerine sırf savunmak için savunduğum bir yazıyı gösterin forumda bir saniye bile durmam. Bu forumda ben sırf bana özelden yazan ve burada da benim yazdığım yazıları beğeniyle okuduğunu, kaynaklarla belirttiğim için yazdıklarımı beğendiğini ifade eden kişiler için buradayım. Bu bilgileri zaten ben biliyorum. Sadece dinlemek isteyenler için yanlış bilgilendirmeyi önlemek için yazdıklarımı yazıyorum.

    Yakın zamanda yazdığım yazılarda da belirttim. Xbox Series X, PS5'ten daha güçlü bir cihaz. Ancak PS4 Pro ile Xbox One X arasındaki güç farkı kadar güç farkı yok yeni nesil konsollarda. Sırf bunu dedim diye beni gidiyorsunuz PS5 savunucusu ilan ediyorsunuz. Buna sadece gülüyorum. Ortada olan gerçeği belirtmek ne zamandan beri savunuculuk olmuş?

    Sizin yazınızda SSD gücü ile alakalı Ratchet and Clank Rift Apart'a göz boyamak demek gidip Dishonored 2'deki geçiş mekaniği ile Ratchet and Clank'teki geçiş mekaniğini karşılaştırmak teknik altyapı üzerinden karşılaştırma yapmak değil mi? Gameplay, Game Design ve Core Mechanics ne zamandan beri teknik konular değil?

    O yüzden yazdığım yazıyı yazdım. Değerlendirirsiniz değerlendirmezsiniz bu beni ilgilendirmez. Defalarca da söyledim. Hiçbiri babamın oğlunun değil. Bunlar oyun oynamak için eğlenmek için geliştirilmiş cihazlar. Hepsinin arkasında emek var. Zaten ben de o yüzden emek verip o kadar detaylı açıklama yapıyorum, uzun uzun yazsam da herkesin okuyunca anlayabileceği şekilde yazmaya çalışıyorum. Subjektif konular beni zerre ilgilendirmez. Sabaha kadar tartışın. Konudaki troller birbirini yesin, seviyeli tartışsın, gitsin isteyen Xbox Series X, isteyen PS5, isteyen Xbox Series S, isteyen hepsini alsın. İstemeyen hiçbirini almasın beni ilgilendirmez. Umrumda olmaz. Ben bu konuda doğru ve düzgün bilgiyi kaynaklarıyla görmek isteyen, karar aşamasında teknik konulara bakmak isteyip yanlış bilgilere göre karar vermesini istemediğim kişiler için duruyorum. Şimdi isterseniz gidin subjektif konularda istediğiniz kadar trolleme yapın, başka şeyler yapın bunlara hiçbir şey demem. Bu tarz tartışmalara ben de girmek istemem ve girmiyorum zaten. Ancak teknik bilgilerle alakalı, subjektif değil de objektif konularda yorum yaparsanız ben de düzeltme ihtiyacı hissederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MortalRide -- 22 Temmuz 2021; 0:53:3 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    |
    |
    Turtle Punch kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Yarbay
    5809 Mesaj

    Hocam Sincap Raşit oyununda da pek bir numara yok ki... Hepsi süslü laflar gibi geliyor ama bildiğimiz pazarlama hilesi... Şimdi bu oyun pc'ye çıksa bugün oynanamayacak mı? Ps3 cell teknolojisi zamanında neler duyduk mesela ee ama bu oyunlar da nihayetinde pc'de günün sonunda oynanabilir oyunlardı. Şimdi ssd pazarlaması için bir şeyler sıkıp durdular resmen...


    Bir kere oyuna koydukları mekanik, oyuncu kontrolünde değil. Trigger dediğimiz sistemle çalışıyor. Trigger dediğimiz sistemlerde zaten oyunun o geçiş yaptığı diğer dünya hazırda bekliyor.


    Mesela Red Dead Redemption 2 haritasından ben Valhalla gibi bir haritaya geçersem saniyesinde ve bu iki haritanın npc yoğunluğu da oyunların orjinalindeki hali gibi kalırsa, etkileyici olur. O mesela güzel bir teknoloji demosu olur.


    Zaten bahsettiğimiz oyun open-world bir oyun değil, evren geçişleri kullanıcı kontrolünde değil ve zaten muhteşem ötesi yapay zeka ve npc yoğunluğu yok ee geriye zaten bir şey kalmıyor ki...


    Mesela oynamadım ama Titanfall 2'de zaman yolcuklu bir bölüm varmış. Bu da mesela gördüğüm kadarıyla teknik olarak "temelde" Ratchet and Clank'te benziyor gibi.


    Witcher 3'de bir bölümde evrenler arası geçişler yapıyoruz. 2015 oyunu bu ve geçiş yapılan haritalar en az rachet and clank kadar büyük ama npc ve aksiyon yoğunluğu düşük fakat bu oyundaki devasa haritaya rağmen her şey anlık oluyordu geçişlerde... Bu da yine trigger bazlı bir uygulama.


    The Medium oyunu. Orijinal ama gereksiz bir fikir denedi. Aynı anda iki dünyayı render yaptılar. Gereksiz diyorum çünkü bundan ötürü oyunun pc performansı kötüydü. İki dünyayı render yapmamın bir manası yok çünkü o şekilde. Duplicate scene yapıp, sahneyi değiştirsek zaten aynı şey.


    Özetle Ratchet and Clank bir teknoloji demosu gibi duruyor da hiçbir özelliği yok çünkü böyle bir demo sunuyorsan dahasını vermek zorundasın. Bir kere o trigger mantığı olmayacak. Bu zaten fosil bir şey. Nasıl oyunlarda bir tuşa basıyorsak fener yanıyorsa; bir tuşa basıp diğer sunulan dünyaya göz atamıyorsam ve o an benim irademle geçiş mümkün değilse, The Medium da Ratchet and Clank de sıradan bir oyun olarak kalır (oyunlar iyi olabilir fakat vaadettikleri şey özel değil bu yüzden sıradanlar)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    MortalRide kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Binbaşı
    1791 Mesaj

    Hocam bu oyun şu an PC'de çıkamaz. Bu oyunun PC'de olduğu gibi çalışabilmesi için en kötü Sampler Feedback Streaming ile optimizasyon yapılması gerekli. Ki bu tamamen yazılımsal bir çözüm. PS5'teki gibi harici bir donanım mevcut değil. Bu donanım olmadan başka sistemlerde nasıl performans verebilir bunu öngörebilmek mümkün değil. Ayrıca belirttiğiniz şeyde bir yanlışlık var. Ratchet and Clank Rift Apart'ta her ne kadar trigger olarak evren geçişleri belirtilse de burada ilgili veriler ram'de hazır bekletilmiyor. Direkt SSD'den çekiliyor. Bununla alakalı daha önce de paylaşmıştım Insomniac Games'ten bir yetkilinin Digital Foundry'den John Linneman ile yaptığı teknik detaylı röportaj mevcut. Orada söylenen her evrene geçişte ram'deki veri tamamen boşaltılıp yeni evrenin verileri direkt SSD'den ram'e çekiliyor. Ve bu çekilen her veri ram'in kullanılabilir alanını tamamen dolduruyor. Yani tahmini olarak PS5'teki kullanılabilir alanı 12.5 - 13 gb desek. Her yükleniş zamanında ortalama 1-2 saniyede o kadarlık veri SSD'den çekilip Ram'e yazılıyor. Teknik açıdan bakıldığında bu muazzam bir nokta. Ve bunu daha buzdağının görünen kısmı olduğunu söylüyorlar. Oyunla alakalı subjektif olarak yorum yapamam çünkü daha oyunu oynama fırsatım olmadı. Bu nokta zaten kişiden kişiye değişir. Bir insana şunu beğen ya da beğenme diyemeyiz. Birçok insana güzel gelen oyun başkasına kötü gelebilir veya tam tersi de olabilir.

    Ratchet and Clank Rift Apart'ın teknik demo amacıyla yapılmış bir oyun olduğuna ben de katılıyorum. Benzeri PS4 zamanında Knack ve Ratchet and Clank ile de yapılmıştı. Partikül efektleri tanıtımı için oyunlara full partikül efekti basmışlardı. Bu tarz oyunlar her konsolda olacak. Teknik özelliklerle gameplay'i birleştirip farklı tarz oyunlar sunmak güzel bir nokta. Konsolun gücünü az da olsa bize tanıtıyor nesil başında. Tabi ki nesil ilerledikçe PS4'teki gibi Ratchet and Clank'ten The Last of Us Part 2'ye olan sıçrama benzerini yaşayacağız. Hatta belki bu sefer çok daha fazla etkileneceğiz görsel ve teknik açıdan. Dediğim gibi bir oyunun sıradanlığı farklılığı kişiden kişiye değişir. The Medium'u da pek çok kişi sevmemişti ama konsepti, hikayesi beni etkilemişti. Her ne kadar optimizasyonu ve performansı kötü olsa da bitirdiğim ve beğendiğim bir oyun olmuştu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MortalRide -- 22 Temmuz 2021; 1:56:27 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    |
    |
    7ender kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Yarbay
    8988 Mesaj

    quote:

    Orijinalden alıntı: 7ender

    Hocam Sincap Raşit oyununda da pek bir numara yok ki... Hepsi süslü laflar gibi geliyor ama bildiğimiz pazarlama hilesi... Şimdi bu oyun pc'ye çıksa bugün oynanamayacak mı? Ps3 cell teknolojisi zamanında neler duyduk mesela ee ama bu oyunlar da nihayetinde pc'de günün sonunda oynanabilir oyunlardı. Şimdi ssd pazarlaması için bir şeyler sıkıp durdular resmen...


    Bir kere oyuna koydukları mekanik, oyuncu kontrolünde değil. Trigger dediğimiz sistemle çalışıyor. Trigger dediğimiz sistemlerde zaten oyunun o geçiş yaptığı diğer dünya hazırda bekliyor.


    Mesela Red Dead Redemption 2 haritasından ben Valhalla gibi bir haritaya geçersem saniyesinde ve bu iki haritanın npc yoğunluğu da oyunların orjinalindeki hali gibi kalırsa, etkileyici olur. O mesela güzel bir teknoloji demosu olur.


    Zaten bahsettiğimiz oyun open-world bir oyun değil, evren geçişleri kullanıcı kontrolünde değil ve zaten muhteşem ötesi yapay zeka ve npc yoğunluğu yok ee geriye zaten bir şey kalmıyor ki...


    Mesela oynamadım ama Titanfall 2'de zaman yolcuklu bir bölüm varmış. Bu da mesela gördüğüm kadarıyla teknik olarak "temelde" Ratchet and Clank'te benziyor gibi.


    Witcher 3'de bir bölümde evrenler arası geçişler yapıyoruz. 2015 oyunu bu ve geçiş yapılan haritalar en az rachet and clank kadar büyük ama npc ve aksiyon yoğunluğu düşük fakat bu oyundaki devasa haritaya rağmen her şey anlık oluyordu geçişlerde... Bu da yine trigger bazlı bir uygulama.


    The Medium oyunu. Orijinal ama gereksiz bir fikir denedi. Aynı anda iki dünyayı render yaptılar. Gereksiz diyorum çünkü bundan ötürü oyunun pc performansı kötüydü. İki dünyayı render yapmamın bir manası yok çünkü o şekilde. Duplicate scene yapıp, sahneyi değiştirsek zaten aynı şey.


    Özetle Ratchet and Clank bir teknoloji demosu gibi duruyor da hiçbir özelliği yok çünkü böyle bir demo sunuyorsan dahasını vermek zorundasın. Bir kere o trigger mantığı olmayacak. Bu zaten fosil bir şey. Nasıl oyunlarda bir tuşa basıyorsak fener yanıyorsa; bir tuşa basıp diğer sunulan dünyaya göz atamıyorsam ve o an benim irademle geçiş mümkün değilse, The Medium da Ratchet and Clank de sıradan bir oyun olarak kalır (oyunlar iyi olabilir fakat vaadettikleri şey özel değil bu yüzden sıradanlar)

    Pazarlama hilesinin kralı aşağıda. Sadece ps5 ssd de mümkün denilen meşhur sahne ps4 fat konsolun hdd sinde çalışıyor.



    Xbox one da da bir ara 300.000 server ve esram geyiği vardı. Geride kalan konsolun sarılacağı bazı yalanlar olmalı. Çünkü Ps5 in tutunması için ne GPU su rakibinden iyi ne işlemcisi.. adamlar çözümü ssd de buldu. Oda yarısı xbox önde yarısında ps.

    Fazla sürmez pro modeli gelir zaten ps5 in. daha büyük ssdli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Outlaw-E -- 22 Temmuz 2021; 2:6:55 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Yarbay
    2869 Mesaj

    Dx12'yide unutma hocam. Bizde şimdiki PS'ciler gibi ne articlelar okuduk. Hepsi fasa fiso çıktı. Gpu ve Cpu neyse konsol odur. PS'cıların aslında dert etmesi gereken birşey yokta niye bu konu çok konuşuluyor burada anlamadım. Series X ne açıyorsa bir tık altı çözünürlükte açacak. Çok dert edilecek birşey değil, bir nesil yaşadım bunu One ile  Ayrıca Fidelty Fx destekli oyunlar geldikçe ki şu andan sonra çıkacak oyunlarda beklerim. İki konsolda şuan ki performansların bir tık ötesine geçecektir. En çokta Series S'e yarar diye umuyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    Outlaw-E kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    6486 Mesaj

    Hocam bu gözler SSD'den teraflop ureten Ps fanları gördü  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    Vahlok kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    8050 Mesaj

    Yeni bir PS çıkışında hangi teknoloji varsa Sony mutlaka bunun şeyini çıkardığı oyun yapar. Ps3 döneminde motion sensor destekli oyunlar çıkarmıştır. Başta çok ilgi çekici gelir ama sonraki oyunlarda o desteğin yarısını bile kullanmaz. Ps4 döneminde Infamous oyununda sıfır kullanışlı touchpad’i kullanmaya zorlar ve yine motion sensor’ın şeyini çıkarır. Yine ve yine sonraki oyunlarında kullanımı minimale indirir. Örneğin touchpad sadece tuş olarak kalmıştır.

    Ps5 dönemine de böyle başladı ama 1-2 seneye yine bu sözde yenilikleri unutulur gider.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    7ender kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    649 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: MortalRide

    Hocam bu oyun şu an PC'de çıkamaz. Bu oyunun PC'de olduğu gibi çalışabilmesi için en kötü Sampler Feedback Streaming ile optimizasyon yapılması gerekli. Ki bu tamamen yazılımsal bir çözüm. PS5'teki gibi harici bir donanım mevcut değil. Bu donanım olmadan başka sistemlerde nasıl performans verebilir bunu öngörebilmek mümkün değil. Ayrıca belirttiğiniz şeyde bir yanlışlık var. Ratchet and Clank Rift Apart'ta her ne kadar trigger olarak evren geçişleri belirtilse de burada ilgili veriler ram'de hazır bekletilmiyor. Direkt SSD'den çekiliyor. Bununla alakalı daha önce de paylaşmıştım Insomniac Games'ten bir yetkilinin Digital Foundry'den John Linneman ile yaptığı teknik detaylı röportaj mevcut. Orada söylenen her evrene geçişte ram'deki veri tamamen boşaltılıp yeni evrenin verileri direkt SSD'den ram'e çekiliyor. Ve bu çekilen her veri ram'in kullanılabilir alanını tamamen dolduruyor. Yani tahmini olarak PS5'teki kullanılabilir alanı 12.5 - 13 gb desek. Her yükleniş zamanında ortalama 1-2 saniyede o kadarlık veri SSD'den çekilip Ram'e yazılıyor. Teknik açıdan bakıldığında bu muazzam bir nokta. Ve bunu daha buzdağının görünen kısmı olduğunu söylüyorlar. Oyunla alakalı subjektif olarak yorum yapamam çünkü daha oyunu oynama fırsatım olmadı. Bu nokta zaten kişiden kişiye değişir. Bir insana şunu beğen ya da beğenme diyemeyiz. Birçok insana güzel gelen oyun başkasına kötü gelebilir veya tam tersi de olabilir.

    Ratchet and Clank Rift Apart'ın teknik demo amacıyla yapılmış bir oyun olduğuna ben de katılıyorum. Benzeri PS4 zamanında Knack ve Ratchet and Clank ile de yapılmıştı. Partikül efektleri tanıtımı için oyunlara full partikül efekti basmışlardı. Bu tarz oyunlar her konsolda olacak. Teknik özelliklerle gameplay'i birleştirip farklı tarz oyunlar sunmak güzel bir nokta. Konsolun gücünü az da olsa bize tanıtıyor nesil başında. Tabi ki nesil ilerledikçe PS4'teki gibi Ratchet and Clank'ten The Last of Us Part 2'ye olan sıçrama benzerini yaşayacağız. Hatta belki bu sefer çok daha fazla etkileneceğiz görsel ve teknik açıdan. Dediğim gibi bir oyunun sıradanlığı farklılığı kişiden kişiye değişir. The Medium'u da pek çok kişi sevmemişti ama konsepti, hikayesi beni etkilemişti. Her ne kadar optimizasyonu ve performansı kötü olsa da bitirdiğim ve beğendiğim bir oyun olmuştu.

    Hocam çok da kesin konuşmamak lazım. Playstation Developerları bile Ratchet and Clank Rift Apart'ın XBox Series X'te kolaylıkla çalışabileceğini belirtiyor. Sorun çıksa bile bu sorunun nasıl belli yöntemlerle kolayca atlatılabileceğini belirtiyor fakat bir sorun çıkacağını düşünmüyor.


    Benzer donanımda bir PC'de de rahatça çalışacaktır bu oyun. Tabi teknik olarak çalışması geleceği anlamına gelmiyor. Elinin en çok güçlendiren bir oyunu başka platformlara tabii ki çıkarmayacaktır, üstelik yakın zamanda sadece PS5'e çıkacak oyun yokken.


    1:19:20 de bu konu hakkında sorulan soruyu bulabilirsiniz, soruyu soran kişi de özellikle SSD farkını vurguluyor.

    MarlonGamingNationyoutube
    Support the stream: https://streamlabs.com/gamesandwario Join Membership: https://www.youtube.com/channel/UCVXxhhmqa51GtveM8X6lp9w/join KontrolFreek Partnership Discount Code: MGN https://www.kontrolfreek.com/ #PS5 #PlayStation
    https://www.youtube.com/watch?v=zqf2LwBntiU




Reklamlar
pubg mobile uc
pubg mobile uc
triple negative breast cancer
LOL RP Satın Al - LOL RP Yetkili Satış Sitesi
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR5
0,859
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.