Şimdi Ara

AYNASIZ ile ProfesyoneL işler?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
935
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba.
    Mobilya sektöründe faaliyet gösteren bir firmam var. Her yıl katalog çekimleri için profesyonel fotoğrafçılarla birlikte çekim yaparım. Bu fotoğraf işine büyük bir merak ve sempatim var.
    Yani onlara para veriyorum, nasıl yaparlarsa yapsınlar değil, bir asistan edasıyla ışık ayarlarından tutunda, konumlarına, gölgelere, patlamalara , fotoğraf açılarına, kadraja , kısacası makinenin temel ayarları hariç stüdyo ortamını çok kez tecrübe etmiş biriyim.
    He demiyorum ki ben oldum artık. Hayır elbetteki. Ama ben bunu yapabileceğimi inanıyorum. Çünkü seviyorum, meraklıyım ve çalışkanım :)
    Bunları neden anlattım? Lütfen bana hiç bir şey bilmeden buna nasıl cesaret ediyorsun demeyin diye. Prof. Fotoğrafçılara saygım sonsuz. Onlardan asistanlık konusunda iş teklifi bile aldığım oldu:) Çünkü fotoğrafa bakarak sorgu sualsiz ışık ayarlarını yapabilir duruma geldim.Kısacası bende artık bunu denemek istiyorum.
    Evet çok uzattım konuya geleyim. Hep mark2 vardı kafamda. Ta ki fuji xe1 in o müthiş Retro tasarımını görene kadar. 35mm lens ile süper keskin fotolarına bayıldım. Bu nasıl bişi diye sordum satıcı arkadaşa? kompakt makine nasıl böyle sonuç verir dedim?
    Dedi ki bu aynasız sistem. İlk defa duymuştum.(5 ay önce oldu bu ay. o zamandan beri araştırıyorum) Araştırmasına girdim. x-pro1 i gördüm. Stüdyo için daha iyi olduğunu öğrendim. Sonra nex-7 ye kaydım. Çok fonksiyonel ama fuji kadar keskin değildi. Ama başlangıç için daha amatöre hitap eden bir makine idi.
    Sizlere sormak isterim. Kesinlikle Aynasız makine istiyorum. SLR makine istemiyorum. Bir mark2 belki çok daha iyidir ama ben makinemi elime aldığım zaman mutlu olmalıyım. O yüzden Retro bir aynasız kesin kararım. Yani fujifilm ve sony arasındayım.(mark2 siz olmaz diyen olursa, sebebiyle birlikte seve seve dinlerim,lütfen yorumlarınızı eksik tutmayın)
    Lens olarak yukarıda da bahsettiğim gibi stüdyo ortamında mobilya ve koltuk takımı çekicem. Açı ve keskinlik olarak uygun lens tavsiyenizi bekliyorum.
    Bunların dışında Flaş olarak en az 3 adet flaş almayı düşünüyorum.
    Kafamdaki bütçem şu. Makine ve lens için 2500-3000tl
    Flaşlar için 1500tl
    tripod,tetikleyici...vs gibi ekipmanları konuşmaya gerek olduğunu düşünmüyorum. Önemli olan makine,lens ve ışıklar.
    Sıfır takıntım yoktur. O yüzden 2.el tavsiyedede bulunabilirsiniz.
    Umarım aylardır kafamı kurcalayan bu konuya burda cevap bulurum.
    Herkese saygılar







  • quote:

    Orijinalden alıntı: command_4

    Bu mesaj silindi.
    Mark 2 ye 17-50'yi bir takın bakalım.. Sonra gelip burada konuşuruz sonuçları...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BLoWeR -- 6 Ocak 2014; 8:35:52 >
  • Fuji'yi stüdyoda kablosuz flaş tetikleyicilerle kullanmak nasıl olur ve toplam 4500 tl ile kurtulabilir misiniz, emin değilim. Fuji'nin yetkilisi buralarda geziyor, belki o görürse birşeyler söyler.
    Böyle çok flaşlı çekimlerde Canon, Nikon ve Sony'nin sistemleri daha rahat. Rahat derken, piyasada çok seçenek var bu sistemlerde kullanabileceğiniz. Olympus e-m5 kullanan da biliyorum stüdyoda.
    Command_4'ün söylediklerini unut, tamamen yanlış şeyler demiş. MarkII'ye neden Tamron 17-50 takılır, aynasız nedir, 35mm objektif nasıl 56mm olur vs.. gibi şeyleri nereden bulmuş merak ettim. Birine tavsiyede bulunmadan önce bilgi sahibi olmak lazımdı eskiden.
  • Ben de fullframe alırdım ürün çekimi için.

    Yalnız forumda baya mobilyacı varmış. Siz boşverin fotoğraf makinesini biz size CNC verelim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malumatfuruş

    Ben de fullframe alırdım ürün çekimi için.

    Yalnız forumda baya mobilyacı varmış. Siz boşverin fotoğraf makinesini biz size CNC verelim
    17-50'de 17mm civarında kullanırken, köşelere doğru geometrik bozulmalara neden olmaz mı?

    50mm yada en az geometrik bozulmaya sahip başka bir prime lens kullanmak daha iyi sonuç vermez mi? tabi o zamanda hangar gibi stüdyo gerekir ama :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xpug

    17-50'de 17mm civarında kullanırken, köşelere doğru geometrik bozulmalara neden olmaz mı?

    50mm yada en az geometrik bozulmaya sahip başka bir prime lens kullanmak daha iyi sonuç vermez mi? tabi o zamanda hangar gibi stüdyo gerekir ama :)

    Alıntıları Göster
    Öncelikle hızlı yanıtlar için herkese teşekkürler.
    Stüdyo için kullanacağım alan Çok büyük, yüksek ve hiç direk yok. Aşağı yukarı 15x30 metre. Yükseklik ise 8metre.
    Dediğim gibi mark2 ye kilitlenmiştim yıllardır ama fiyatı yüksek diye alamıyordum. mark3 çıkınca nispeten ucuzladı ve 2.el de 2.750-3000 aralığında daha ulaşılabilir bir makine oldu.
    Tamam alıyorum derken aynasız olayı çıktı karşıma. Çok araştırdım fakat stüdyoda nasıl sorusuna bir yanıt bulamadım. Sırf daha güzel tasarımları var diye elbette ki aynasız makine almam.
    Çünkü önemli olan işime yarayan bir makine olması ve uzun süre kullanmam. Bir arkadaşım mark2 + 24-105 önermişti. Bir yandanda x-pro nun 35mm ile harika fotoları geliyor aklıma. Nex in fonksiyonelliği...vs
    Kafam cidden karışık. Yanıtlarınızı dikkatle takip ediyorum.
    tekrar teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: San_tiago81

    Öncelikle hızlı yanıtlar için herkese teşekkürler.
    Stüdyo için kullanacağım alan Çok büyük, yüksek ve hiç direk yok. Aşağı yukarı 15x30 metre. Yükseklik ise 8metre.
    Dediğim gibi mark2 ye kilitlenmiştim yıllardır ama fiyatı yüksek diye alamıyordum. mark3 çıkınca nispeten ucuzladı ve 2.el de 2.750-3000 aralığında daha ulaşılabilir bir makine oldu.
    Tamam alıyorum derken aynasız olayı çıktı karşıma. Çok araştırdım fakat stüdyoda nasıl sorusuna bir yanıt bulamadım. Sırf daha güzel tasarımları var diye elbette ki aynasız makine almam.
    Çünkü önemli olan işime yarayan bir makine olması ve uzun süre kullanmam. Bir arkadaşım mark2 + 24-105 önermişti. Bir yandanda x-pro nun 35mm ile harika fotoları geliyor aklıma. Nex in fonksiyonelliği...vs
    Kafam cidden karışık. Yanıtlarınızı dikkatle takip ediyorum.
    tekrar teşekkürler

    Alıntıları Göster
    aynasızlar artık ne teknoloji ne de fiyat yönünden pek de dlsr lerden aşağı değil. ancak ben hala sokak ve gezi fotoğrafçılığı için üretilmiş olduklarını düşünüyorum. küçük bir gövdenin yokluğunu en çok, makine yanımda değilken ya da dlsr çantamdayken hissediyorum.

    sonuçta çoğu işin altından rahatlıkla kalkarlar gene de .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tyuıtyuı -- 7 Ocak 2014; 4:45:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tyuıtyuı

    aynasızlar artık ne teknoloji ne de fiyat yönünden pek de dlsr lerden aşağı değil. ancak ben hala sokak ve gezi fotoğrafçılığı için üretilmiş olduklarını düşünüyorum. küçük bir gövdenin yokluğunu en çok, makine yanımda değilken ya da dlsr çantamdayken hissediyorum.

    sonuçta çoğu işin altından rahatlıkla kalkarlar gene de .

    Alıntıları Göster
    Merhaba,
    Ürün çekimi konusunda X-Pro1 veya yeni çıkan X-E2 gibi makineler XF primelensler le çok iyi sonuçlar veriyor. Özellikle mobilya çekimi kapalı mekanlarda gerçekleştirildiği için ve genelde kısıtlı ortamlarda çekim yapıldığı için bu konuda 23/f1,4 lens tavsiye edilir kesinlikle. Düşündüğünüz fiyat aralığını yakalamak Fujinin kendi outletshop unda mümkün olur sanırım. Bahsi geçen bu makinelerde Fujinin kendi geliştirdiği X-Trans sensörü ile FF den eksik yanının kaldığı söylenemez. "aynasız" diye adlandırılan bu yeni sistemlerde makinelerin kullanım kolaylığı ve hafifliği Leica dan esintiler taşıyor ve profesyonel ihtiyaçları kesinlikle aratmıyor diyebilirim. Bu konuda belki daha doğrusu sizi ürün çekimi yapan ve X-Pro1 ve X-E2 makineleri aktif kullanan profesyonellerle tanıştırmak olur. (Bu konuda bana PM atarsanız size ürün çekiminde uzman olan Fotoğrafçılarla tanıştırır ve pratik kullanım açısından doğru tavsiyeleri almanızı sağlarım)
    Fujinin Showroomuna uğramanızı ayrıca kesinlikle tavsiye ederim. Burada tüm lensleri ve aksesuarları deneme fırsatı bulursunuz.
    Unutulmaması gereken çok önemli bir unsur ise sizin ihtiyaçlarınızda - Bilindiği gibi Fuji matbaa tarafında renk ayrım makinelerinde ve matbaa kalıplarında uzman bir markadır. Bu yönden katalog basımları için Fuji ile çektiğiniz imajları RGB den CMYK formatına çevirdiğiniz zaman özellikle siyah tonlarda hiç kayıp yaşanmadığını göreceksiniz. Sonuç olarak amacınız yapılan çekimleri kataloğa dönüştürmek ve baskıya/matbaaya girecekseniz bu konuyu çalıştığınız matbaa ile de görüşerek fikir almanızı önemle vurgulamak isterim. Dijital çekimlerde, çekim esnasında nasıl siyahı (gece çekimleri örneğin) oturtmak zor ise, grafik/ matbaa tarafında da siyah tonları baskıda işlemek en zorudur.
    Bahsettiğiniz makineler sensör ve lens kalitesi açısından pek farklı olmasada, katalog üretiminde çekim ve baskı tarafında tek elden çıkan bir teknolojinin faydalarını çok açık görürsünüz.
    Bunu test etmek için msl bir tanıdığınızdan Mark2 alın çekin ve benzer imajları benzer ışık ortamlarında X-Pro veya X-E ile çekerek matbaanızda CMYK ya çevirerek deneme baskısı yapın. Neticeyi bariz göreceksiniz.

    Baskı konusunda daha detaylı sorularınız olursa sizi ilgili departmanda uzman arkadaşlarımıza yönlendirir ve bilgi almanızı sağlayabiliriz.
    Saygılarımla




  • XE2 ile hangi flaşları ve tetikleyicileri kullanmak lazım peki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozturert

    XE2 ile hangi flaşları ve tetikleyicileri kullanmak lazım peki?

    Stüdyo flaşlarından mı bahsediyoruz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fujifilm Genel Müdürlük


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozturert

    XE2 ile hangi flaşları ve tetikleyicileri kullanmak lazım peki?

    Stüdyo flaşlarından mı bahsediyoruz ?


    Soruyu soran arkadaş mobilyalarını çekmek istiyor. Stüdyo flaşları uygun olmayabilir, çekeceği yeri bilmiyorum. Daha portatif olması açısından Speedlite tarzı şeyler daha iyi galiba. Fuji X serisi ile 3 flaşı senktonize etmek mümkün mü? Fuji X serisine uygun Canon 580EX ya da Nikon SB910 benzeri flaşlar var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozturert


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fujifilm Genel Müdürlük


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozturert

    XE2 ile hangi flaşları ve tetikleyicileri kullanmak lazım peki?

    Stüdyo flaşlarından mı bahsediyoruz ?


    Soruyu soran arkadaş mobilyalarını çekmek istiyor. Stüdyo flaşları uygun olmayabilir, çekeceği yeri bilmiyorum. Daha portatif olması açısından Speedlite tarzı şeyler daha iyi galiba. Fuji X serisi ile 3 flaşı senktonize etmek mümkün mü? Fuji X serisine uygun Canon 580EX ya da Nikon SB910 benzeri flaşlar var mı?

    Benzer kapasitede EF-42 diye bir sistem flaş var, ama bu konuyu arkadaşın önerdiğim gibi aktif bir profesyonel kullanıcı ile görüşmesi daha uygun olabilir.
    Doğru teknik hakkında en doğru bilgiyi sanırım böyle alabiliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fujifilm Genel Müdürlük


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozturert


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fujifilm Genel Müdürlük


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozturert

    XE2 ile hangi flaşları ve tetikleyicileri kullanmak lazım peki?

    Stüdyo flaşlarından mı bahsediyoruz ?


    Soruyu soran arkadaş mobilyalarını çekmek istiyor. Stüdyo flaşları uygun olmayabilir, çekeceği yeri bilmiyorum. Daha portatif olması açısından Speedlite tarzı şeyler daha iyi galiba. Fuji X serisi ile 3 flaşı senktonize etmek mümkün mü? Fuji X serisine uygun Canon 580EX ya da Nikon SB910 benzeri flaşlar var mı?

    Benzer kapasitede EF-42 diye bir sistem flaş var, ama bu konuyu arkadaşın önerdiğim gibi aktif bir profesyonel kullanıcı ile görüşmesi daha uygun olabilir.
    Doğru teknik hakkında en doğru bilgiyi sanırım böyle alabiliriz.

    Yani Fuji X sisteminde bu çekimlere uygun destek yok mu? Ucuz Yongnuo ya da Phottix'in tetikleyicilerini kullanamıyor muyuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozturert


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fujifilm Genel Müdürlük


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozturert


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fujifilm Genel Müdürlük


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozturert

    XE2 ile hangi flaşları ve tetikleyicileri kullanmak lazım peki?

    Stüdyo flaşlarından mı bahsediyoruz ?


    Soruyu soran arkadaş mobilyalarını çekmek istiyor. Stüdyo flaşları uygun olmayabilir, çekeceği yeri bilmiyorum. Daha portatif olması açısından Speedlite tarzı şeyler daha iyi galiba. Fuji X serisi ile 3 flaşı senktonize etmek mümkün mü? Fuji X serisine uygun Canon 580EX ya da Nikon SB910 benzeri flaşlar var mı?

    Benzer kapasitede EF-42 diye bir sistem flaş var, ama bu konuyu arkadaşın önerdiğim gibi aktif bir profesyonel kullanıcı ile görüşmesi daha uygun olabilir.
    Doğru teknik hakkında en doğru bilgiyi sanırım böyle alabiliriz.

    Yani Fuji X sisteminde bu çekimlere uygun destek yok mu? Ucuz Yongnuo ya da Phottix'in tetikleyicilerini kullanamıyor muyuz?

    Var olduğunu düşünüyorum, çünkü kullanıldığını yurtdışında workshopda görmüştüm. Ancak şu anda detaylara hakim değilim. Müsade ederseniz yarın bilgi edinip doğru cevap vereyim bu konu hakkında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozturert


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fujifilm Genel Müdürlük


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozturert


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fujifilm Genel Müdürlük


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozturert

    XE2 ile hangi flaşları ve tetikleyicileri kullanmak lazım peki?

    Stüdyo flaşlarından mı bahsediyoruz ?


    Soruyu soran arkadaş mobilyalarını çekmek istiyor. Stüdyo flaşları uygun olmayabilir, çekeceği yeri bilmiyorum. Daha portatif olması açısından Speedlite tarzı şeyler daha iyi galiba. Fuji X serisi ile 3 flaşı senktonize etmek mümkün mü? Fuji X serisine uygun Canon 580EX ya da Nikon SB910 benzeri flaşlar var mı?

    Benzer kapasitede EF-42 diye bir sistem flaş var, ama bu konuyu arkadaşın önerdiğim gibi aktif bir profesyonel kullanıcı ile görüşmesi daha uygun olabilir.
    Doğru teknik hakkında en doğru bilgiyi sanırım böyle alabiliriz.

    Yani Fuji X sisteminde bu çekimlere uygun destek yok mu? Ucuz Yongnuo ya da Phottix'in tetikleyicilerini kullanamıyor muyuz?



    Kullanılabiliyor hocam

    Geçen aylarda denemiştim şıkır şıkır kullanılıyor.

    Aynı zaman da NEX sistemde de kullanılıyor.

    Bir OMD ile deneyemedim :/




  • Jimi, 3 flaşı neyle tetikledin? Detayı versene. 1/180 miydi maksimum senkronizasyon hızı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozturert

    Jimi, 3 flaşı neyle tetikledin? Detayı versene. 1/180 miydi maksimum senkronizasyon hızı?

    Bende 3 flaş yok hocam :(

    2 tetik , 1 flaş var :( Dandik Yongnuo'lardan :)

    Daha önce Nex 6 ile 2 flaş'la denemiştim. 1/180'lerde perde yetişemiyordu :) Yani fotoğrafın yarısında perde çıkıyordu :)

    1/100 - 120 civarı problem yoktu...

    X-E2 ile F16'da deneme yaptığım için enstantene 1/60 civarıydı... Diyeceksin ki f16 değerinde ne işin vardı :D :D
    @Zommby emmi ile bir konuda iddialaştık ondan

    Akşam yüksek enstantene de deneme yaparım :) Bakalım Nex sistemdeki gibi perde de fotoğraf'a çıkacak mı :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimi1984

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozturert

    Jimi, 3 flaşı neyle tetikledin? Detayı versene. 1/180 miydi maksimum senkronizasyon hızı?

    Bende 3 flaş yok hocam :(

    2 tetik , 1 flaş var :( Dandik Yongnuo'lardan :)

    Daha önce Nex 6 ile 2 flaş'la denemiştim. 1/180'lerde perde yetişemiyordu :) Yani fotoğrafın yarısında perde çıkıyordu :)

    1/100 - 120 civarı problem yoktu...

    X-E2 ile F16'da deneme yaptığım için enstantene 1/60 civarıydı... Diyeceksin ki f16 değerinde ne işin vardı :D :D
    @Zommby emmi ile bir konuda iddialaştık ondan

    Akşam yüksek enstantene de deneme yaparım :) Bakalım Nex sistemdeki gibi perde de fotoğraf'a çıkacak mı :)

    Alıntıları Göster
    FUjifilm ile özelden geçen yazışmamızı kendisinin isteği üzerine burada paylaşıyorum.

    --------------------
    Merhaba. Özel ilginiz için teşekkürler öncelikle.
    Dediğiniz gibi bu fotoğraflar baskıya girecek.Kataloğun fotoğraf aşamasından matbaadaki son adımına kadar takip eden biriyim. Siyahlar konusunda haklısınız. Fotoğrafların rgb den cmyk çevirirken oluşan renk kayıpları, bunu tolere etmek için yapılan photoshop müdahaleleri ...vs vs Sonuç; ekran görüntüsü ile baskının farklı olması. Aynasız makinelerin stüdyo çekimlerinde kullanılması ile ilgili çok araştırma yaptım ama sadece yabancı sitelerde bir kaç ufak bilgi bulabildim, onlara da itimat edemedim. Ama sizin irtibatta olduğunuz bu işi prof. olarak yapan birileri varsa ve bana ufakta olsa yol gösterirlerse çok sevinirim.
    x pro1 ile xe2 arasında kıyaslama yapacak olursak.
    1-Fotoğraf kalitesi olarak stüdyoda ikisininde birbirinden aşağı kalacağını sanmıyorum.
    2-Bildiğim kadarıyla ikiside Raw formatında fotoğraf çekebiliyor.
    3-Flash lar ile birlikte kullanılacağı için tetik sistemi gerekecektir.(bildiğim kadarıyla pro da var,ama xe2 de varmı?)
    Kısacası hangisi daha stüdyoya uygun?
    **son olarak 23mm tavsiye etmenizin sebebi mekan darlığımı acaba? Fotoğraf çekeceğim alan çok büyük. bu konuda sıkıntı yok. Bunu şu yüzden sordum. yakından çekilen fotoğraflarda balık gözü efekti oluşuyor ve ürünlerin orantısı bozuluyor.
    İlginiz için tekrar teşekkürler.

    -----------------------------
    Sayın oktooktay,
    genelde konuları tartışmayı açık forumda tercih ederim, çünkü yazışmalar diğer insanlara gerçekten örnek oluşturuyor. Bu sebeple yazdıklarınızı açık yazmanızı/kopyalamanızı tekrar rica ederim. Ben de size cevabı açık yazmayı tercih ederim...

    Konuya gelince -
    Tespitleriniz çok doğru özellikle çekim/baskı zincirlemesinde RGB den CMYK ya yapılan çevrimde renk kayıpları başlı başına matbaaların grafik bölümünde büyük sıkıntı oluşturmakta. Akibinde yapılan photoshop müdahaleleri vs çekimleri iyice gerçeğinden uzaklaştırıyor ve işlem süreleri ciddi uzuyor her detay da. Sonuç sönük ve cansız duran çekimler ve görsel açıdan başarısız bir katalog/broşür/afiş.
    Bahsedildiği gibi özellikle siyah tonların oturtulması ve baskı anında başta siyah tonların kayması insanı çileden çıkartıyor ve bazen de baskının tekrarlanmasına dahi sebep oluyor.
    Bu konuda bizim Türkiye çapında irtibat da olduğumuz matbaalar ve profesyoneller fotoğrafçılar var ve yardımsever olan kişilerden biz her zaman destek vermelerini rica ediyor ve merkezimizde kayıt ediyoruz. Size dediğim gibi ürün çekimleri konusunda uzman birisi gerekiyor ve bana oturduğunuz yeri söylerseniz, sizi elbette yönlendirebilir ve doğru tavsiyede bulunurum. Öbür taraftan çalıştığınız matbaada Fuji renk ayrım cihazlarının kullanılması ayrıca bir fayda sağlar ve bu konuda da farklı matbaalara yönlendirebiliriz veya uzman kişilerden fikir alabilirsiniz.
    Pro1 de E-2 de çekim kalitesi açısından aynı. E-2 pro dan ayrıca AF de daha hızlıdır. Stüdyo kullanımında sistem değişiklikleri sadece iyi bir teknolojiye değil, ciddi anlamda maddiyata da bağlı bir şey olduğu için profesyonellerde değişim daha uzun sürmekte. Yeni sistem alanlar Pro ve E gibi cihazları kolay tercih ediyorlar, ancak prime lenslere sahip olan dslr sistem kullanıcıların değişiklik yapması ciddi maddi külfet ve sadece makineyi almakla iş bitmiyor. Muhabirlerin geçişi çok hızlı oldu ama stüdyolarda bahsettiğim nedenlerle sanırım 2-3 yıl içinde bu tarz makinelere dönüşüm gerçekleşecektir. Leica M veya Fuji X-Pro1 haricinde diğer aynasız makinelerde tam profesyonel makine dış görüntüsü olmadığı için de bu sistemleri kullanmayanlar oluyor bazen.

    1-Fotoğraf kalitesi olarak stüdyoda ikisininde birbirinden aşağı kalacağını sanmıyorum.
    (Bahsettiğim gibi - sizin tercihiniz olur)
    2-Bildiğim kadarıyla ikiside Raw formatında fotoğraf çekebiliyor.
    (Evet, RAW çekim formatı iki makinede de mevcut.)
    3-Flash lar ile birlikte kullanılacağı için tetik sistemi gerekecektir.(bildiğim kadarıyla pro da var,ama xe2 de varmı?)
    (Pro da x-bağlantı var, ancak E2 de hotshoe üzerinden adaptör mümkün.)
    Kısacası hangisi daha stüdyoya uygun?
    (Ben şahsen Pro1 modelini tercih ederdim. Ürün çekimleri söz konusuysa - E2 nin AF hızının pek önemi yok sanki ve X-Pro1 ele avuca daha bi "iş makinesi" gibi geliyor)

    Fotoğraf çekilecek alanda yerinizin olması çok iyi - genelde iç mimari, mobilya çekimlerinde mekan kısıtlı olduğu için iyi kalitede geniş açıya ihtiyaç duyulduğu için 23/f1,4 tavsiye etmiştim, çünkü sınıfında gerçekten mükemmel sonuçlar veriyor.
    Ancak yeriniz bol ise 35/f:1,4 standart lensi tavsiye ederim, her hangi bir şekilde geniş açıya veya tele ye kaymadığı için çok temiz ve gözün gördüğü perspektife yakın görüntü alırsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: San_tiago81

    FUjifilm ile özelden geçen yazışmamızı kendisinin isteği üzerine burada paylaşıyorum.

    --------------------
    Merhaba. Özel ilginiz için teşekkürler öncelikle.
    Dediğiniz gibi bu fotoğraflar baskıya girecek.Kataloğun fotoğraf aşamasından matbaadaki son adımına kadar takip eden biriyim. Siyahlar konusunda haklısınız. Fotoğrafların rgb den cmyk çevirirken oluşan renk kayıpları, bunu tolere etmek için yapılan photoshop müdahaleleri ...vs vs Sonuç; ekran görüntüsü ile baskının farklı olması. Aynasız makinelerin stüdyo çekimlerinde kullanılması ile ilgili çok araştırma yaptım ama sadece yabancı sitelerde bir kaç ufak bilgi bulabildim, onlara da itimat edemedim. Ama sizin irtibatta olduğunuz bu işi prof. olarak yapan birileri varsa ve bana ufakta olsa yol gösterirlerse çok sevinirim.
    x pro1 ile xe2 arasında kıyaslama yapacak olursak.
    1-Fotoğraf kalitesi olarak stüdyoda ikisininde birbirinden aşağı kalacağını sanmıyorum.
    2-Bildiğim kadarıyla ikiside Raw formatında fotoğraf çekebiliyor.
    3-Flash lar ile birlikte kullanılacağı için tetik sistemi gerekecektir.(bildiğim kadarıyla pro da var,ama xe2 de varmı?)
    Kısacası hangisi daha stüdyoya uygun?
    **son olarak 23mm tavsiye etmenizin sebebi mekan darlığımı acaba? Fotoğraf çekeceğim alan çok büyük. bu konuda sıkıntı yok. Bunu şu yüzden sordum. yakından çekilen fotoğraflarda balık gözü efekti oluşuyor ve ürünlerin orantısı bozuluyor.
    İlginiz için tekrar teşekkürler.

    -----------------------------
    Sayın oktooktay,
    genelde konuları tartışmayı açık forumda tercih ederim, çünkü yazışmalar diğer insanlara gerçekten örnek oluşturuyor. Bu sebeple yazdıklarınızı açık yazmanızı/kopyalamanızı tekrar rica ederim. Ben de size cevabı açık yazmayı tercih ederim...

    Konuya gelince -
    Tespitleriniz çok doğru özellikle çekim/baskı zincirlemesinde RGB den CMYK ya yapılan çevrimde renk kayıpları başlı başına matbaaların grafik bölümünde büyük sıkıntı oluşturmakta. Akibinde yapılan photoshop müdahaleleri vs çekimleri iyice gerçeğinden uzaklaştırıyor ve işlem süreleri ciddi uzuyor her detay da. Sonuç sönük ve cansız duran çekimler ve görsel açıdan başarısız bir katalog/broşür/afiş.
    Bahsedildiği gibi özellikle siyah tonların oturtulması ve baskı anında başta siyah tonların kayması insanı çileden çıkartıyor ve bazen de baskının tekrarlanmasına dahi sebep oluyor.
    Bu konuda bizim Türkiye çapında irtibat da olduğumuz matbaalar ve profesyoneller fotoğrafçılar var ve yardımsever olan kişilerden biz her zaman destek vermelerini rica ediyor ve merkezimizde kayıt ediyoruz. Size dediğim gibi ürün çekimleri konusunda uzman birisi gerekiyor ve bana oturduğunuz yeri söylerseniz, sizi elbette yönlendirebilir ve doğru tavsiyede bulunurum. Öbür taraftan çalıştığınız matbaada Fuji renk ayrım cihazlarının kullanılması ayrıca bir fayda sağlar ve bu konuda da farklı matbaalara yönlendirebiliriz veya uzman kişilerden fikir alabilirsiniz.
    Pro1 de E-2 de çekim kalitesi açısından aynı. E-2 pro dan ayrıca AF de daha hızlıdır. Stüdyo kullanımında sistem değişiklikleri sadece iyi bir teknolojiye değil, ciddi anlamda maddiyata da bağlı bir şey olduğu için profesyonellerde değişim daha uzun sürmekte. Yeni sistem alanlar Pro ve E gibi cihazları kolay tercih ediyorlar, ancak prime lenslere sahip olan dslr sistem kullanıcıların değişiklik yapması ciddi maddi külfet ve sadece makineyi almakla iş bitmiyor. Muhabirlerin geçişi çok hızlı oldu ama stüdyolarda bahsettiğim nedenlerle sanırım 2-3 yıl içinde bu tarz makinelere dönüşüm gerçekleşecektir. Leica M veya Fuji X-Pro1 haricinde diğer aynasız makinelerde tam profesyonel makine dış görüntüsü olmadığı için de bu sistemleri kullanmayanlar oluyor bazen.

    1-Fotoğraf kalitesi olarak stüdyoda ikisininde birbirinden aşağı kalacağını sanmıyorum.
    (Bahsettiğim gibi - sizin tercihiniz olur)
    2-Bildiğim kadarıyla ikiside Raw formatında fotoğraf çekebiliyor.
    (Evet, RAW çekim formatı iki makinede de mevcut.)
    3-Flash lar ile birlikte kullanılacağı için tetik sistemi gerekecektir.(bildiğim kadarıyla pro da var,ama xe2 de varmı?)
    (Pro da x-bağlantı var, ancak E2 de hotshoe üzerinden adaptör mümkün.)
    Kısacası hangisi daha stüdyoya uygun?
    (Ben şahsen Pro1 modelini tercih ederdim. Ürün çekimleri söz konusuysa - E2 nin AF hızının pek önemi yok sanki ve X-Pro1 ele avuca daha bi "iş makinesi" gibi geliyor)

    Fotoğraf çekilecek alanda yerinizin olması çok iyi - genelde iç mimari, mobilya çekimlerinde mekan kısıtlı olduğu için iyi kalitede geniş açıya ihtiyaç duyulduğu için 23/f1,4 tavsiye etmiştim, çünkü sınıfında gerçekten mükemmel sonuçlar veriyor.
    Ancak yeriniz bol ise 35/f:1,4 standart lensi tavsiye ederim, her hangi bir şekilde geniş açıya veya tele ye kaymadığı için çok temiz ve gözün gördüğü perspektife yakın görüntü alırsınız.

    Alıntıları Göster
    selam, eğer kafa flaşı kullanılacaksa ki ben tavsiye etmem mobilya için aşağıdaki adresteki kablosuz flaş tetikleyicileri ile kullanabilirsin.

    http://www.ebay.com/itm/Yongnuo-YN-622C-Wireless-TTL-Flash-Trigger-for-YN-565EX-C-YN-468-II-YN-467-II-C-/221277468181?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item33852a3615

    mobilya işi ışıklandırma ile iyi oynamak ister bilgin olsun. iyi kalite bir kafa flaşının fiyatına alabileceğiniz paraflaş sistemleri var. aşağıda basit bir setin fiyatı var ve çok iyi bir markadır eğer yıllarca kullanıyım dersen hensel flaşları öneririm. ama! bu seti alırım bütün mobilye türünü çekerim de diyemezsin. özellikle grup çekimlerinde aydınlatmayı homojen dağıtman gerekir bu sebeple en az 4 kafa flaşa ihtiyacın olur. o yüzden maliyet çok uçar özellikle amatör olarak kendini geliştirmek isteyen birisine para flaş sistemini önermek haksızlık olur.

    http://www.kamerithalat.com/?ynt=urun&eyl=detay&id=2128

    son alternetif olarak Sürekli aydınlatma sistemleri var. Bunların kullanımı flaşa göre nispeten daha kolaydır ve beyaz ayarını doğru yaptığında sonuçlar çok başarılı oluyor bilgin olsun. burada da en az 4 kafa gerekir sana doğru aydınlatma için.

    http://www.fotografium.com/fancier-fan-639-65w-spiral-2-li-set-surekli-video-isik-40x40-softbox4885

    son olarak en ucuz sistem :) tekzen, bauhouse yada koçtaşa gidip ayakları ile birlikte 500lük halojenlerden 6 tane alırsın toplasan sana 400 liraya gelir ve beyaz ayarını da doğru yaparsan tadından yenmeyecek mobilya resimleri çekersin. bunların kanatlı olanları var onları tercih et ki önüne ışığı yumuşatabilmek için birşeylerde koyman gerekebilir.

    http://www.tekzen.com.tr/urun/halojen-projektor-ayakli-2x500w-5321-119-824964




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BuDunyadaTek

    selam, eğer kafa flaşı kullanılacaksa ki ben tavsiye etmem mobilya için aşağıdaki adresteki kablosuz flaş tetikleyicileri ile kullanabilirsin.

    http://www.ebay.com/itm/Yongnuo-YN-622C-Wireless-TTL-Flash-Trigger-for-YN-565EX-C-YN-468-II-YN-467-II-C-/221277468181?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item33852a3615

    mobilya işi ışıklandırma ile iyi oynamak ister bilgin olsun. iyi kalite bir kafa flaşının fiyatına alabileceğiniz paraflaş sistemleri var. aşağıda basit bir setin fiyatı var ve çok iyi bir markadır eğer yıllarca kullanıyım dersen hensel flaşları öneririm. ama! bu seti alırım bütün mobilye türünü çekerim de diyemezsin. özellikle grup çekimlerinde aydınlatmayı homojen dağıtman gerekir bu sebeple en az 4 kafa flaşa ihtiyacın olur. o yüzden maliyet çok uçar özellikle amatör olarak kendini geliştirmek isteyen birisine para flaş sistemini önermek haksızlık olur.

    http://www.kamerithalat.com/?ynt=urun&eyl=detay&id=2128

    son alternetif olarak Sürekli aydınlatma sistemleri var. Bunların kullanımı flaşa göre nispeten daha kolaydır ve beyaz ayarını doğru yaptığında sonuçlar çok başarılı oluyor bilgin olsun. burada da en az 4 kafa gerekir sana doğru aydınlatma için.

    http://www.fotografium.com/fancier-fan-639-65w-spiral-2-li-set-surekli-video-isik-40x40-softbox4885

    son olarak en ucuz sistem :) tekzen, bauhouse yada koçtaşa gidip ayakları ile birlikte 500lük halojenlerden 6 tane alırsın toplasan sana 400 liraya gelir ve beyaz ayarını da doğru yaparsan tadından yenmeyecek mobilya resimleri çekersin. bunların kanatlı olanları var onları tercih et ki önüne ışığı yumuşatabilmek için birşeylerde koyman gerekebilir.

    http://www.tekzen.com.tr/urun/halojen-projektor-ayakli-2x500w-5321-119-824964

    Alıntıları Göster
    Son seçenek çok enteresan geldi doğrusu. Paraflash lar ile sürekli aydınlatmalar arasındaki farklar üzerine araştırmalar yaptım. Çok detaylı farklılıklar var ama gözüken en büyük fark sürekli ışıkların paraflashlara göre yetersiz kalması.
    Burdan şu sonuca varabilirmiyim? Son seçenekte önerdiğiniz ekonomik seçeneğin en yüksek wattlısından alıp ona softbox takarsam.birde ışık gücünü ayarlamak için ayarlı bir anahtar monte edersem bu iş olacak gibi duruyor.
    Yani şunu demek istiyorum. Ya paraya kıyıp paraflash alıcam. Yada son seçenekteki ekonomik seçeneğin en güçlüsünü alıp modifiye edicem? ara seçenek almak mantıksız duruyor. çünkü aydınlatılması gereken alan büyük. 3-4 parçadan oluşan bir mobilya takımının her parçası arasında 2 ile 4 metre arasında mesafe oluyor.
    bunların hepsini homojen şekilde aydınlatmam gerek. O yüzden ya çok iyi bir paraflaş yada en ekonomiğinden en yüksek watta sahip ayarlı bir spot seti. Yanlışsam lütfen düzeltin.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.