Şimdi Ara

AYIPLI MAL İADESİ HUKUKİ SÜRECİ BİLGİ VE TECRÜBE PAYLAŞIMI (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
541
Cevap
48
Favori
78.522
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: whitelighter

    Son derece ayrıntılı ve davalı firmaya herhangi bir makul savunma yapma imkanı tanımayan bir dava dilekçesi olmuş. Tebrik ediyorum.

    Özellikle tazminat konusunu da davanıza eklemeniz, kazanmanız durumunda bütün tüketicilerin elini güçlendirecek bir emsal teşkil edecek. Davanın gidişatını ve sonucunu merakla beklemekteyim.

    Ne yaptin hocam almadin degil mi tv.yi. sag ol bu arada. Uzun surer haliyle dava ama bir gun sonuclanir nasil olsa. Haberdar ederim herkesi umarim guzel haberler ile. Neredeyse eminim ya kazanacagimdan yine de pesin hukum vermemeli.
     AYIPLI MAL İADESİ HUKUKİ SÜRECİ BİLGİ VE TECRÜBE PAYLAŞIMI

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: albano

    Arkadaşlar bir çok insanımız benzer sorunları yaşıyor. Bir çoğumuzda maalesef uğraşmıyor. Sharp tv arızalandı, digicom İstanbul bölge servisine onarım için gönderdim. On gün sonra beni aradılar. Pover ve main board yanık dediler. 1206 + kdv istediler. 1000 liraya anlaştık yaklaşık iki ay yakın digicom serviste parça ve onarım için ürün bekledi. Neyse ürünü teslim aldım. Ancak Digicom dan servis raporu istedim. Bana servis raporu diye 59 lişralık bir belge yolladılar. Yüksek voltaj nedeniyle ürünü garanti dışı 1000 lira ücret alarak onarımını yaptılar. Önce servis raporu veririz dediler. Şimdi de servis raporu diye kıytırık belge veriyorlar.verdikleri belge de benden 1000 lira aldılar. 59 liralık parça ve işçilik yazmışlar. Ayrıca elimde 1000 lişralık da sadece işçilik faturası kesmişler. Bu belgelerle aydem e müracaat ettim. Aydem servisin antetli kağıdına mühürlü imzalı yüksek voltaj nedeniyle parça ve işçilik tutarını yazmalarını istiyor. Digicom ise biz size servis raporu yolladık deyip işin içinden çıkıyor. Bende bunun üzerine konuyu şikayet var. com aktardım. Bakalım olmazsa, aydem ide tüketici mahkemesine başvuracağım.

    Kusura bakmayin ben tam anlayamadim. Tamir 1.000 liraya oldu degil mi. Size ne belge verdiler. Fatira ve veya servis formu olarak. Konunun vergi boyutu da olabilir. bir sikayet dilekcesi ile vergi dairesine de basvurabilirsiniz. Yardimci olmaya calsiirim dilekcenizi yazmaniz konusunda.

    Detayli anlatir misiniz tekrar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bektas34

    Bimeksten aldigim samsung tv bozuk cikti uzun ugraslarim sonunda malin ayipli oldugunu merkezden gelen teknik servis personeli onayladi degisim icin merkeze bildirdim dedi simdi aradim onaylanmis degisim birimi sizi ariycak dendi cihazi iade edip para iadesi istiycem ne yapmam gerekiyo bide para iadesi nasil oluyo bole 1 ay bekleyip hesabima direkmi yatiriyo karta taksit taksit geri odememi yapiliyo samsungmu bimeksmi para iadesi yapiyo dolandirici firma bimeksin mh ulasamadigim icin samsungda inatla degisim birimi sizi bilgilendiricek dedigi icin napicagimi bilemedim daha once basina bole bisey gelmis arkadaslar yardimci olup proseduru bi anlatirsa cok sevinirim

    Samsung size bir servis formu verecek. Siz onunla bimekse gidip iade alacaksaniz. Ben daha once boyle iade aldim. Nasil ve ne zaman odediginize gore degisir ucret iadesi yolu diye dusunuyorum. Pesinse pesin olur ama kart ise farkli olur tabi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Servis eve geldi degisim onayli bi form verdi ama tv yi almadi bimeksten kartla almistim form elimde merkezden onayida geldi iade diyemi form vericek bide tv hala duvarda asili bu samsungun ne halt yedigi belli deil ben bisey anlamadim kutusuna koyup benmi goturucem bimekse

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bimekse gidin o formla. Formda yaziyor degil mi tamiri mumkum degildir benzeri bir ifade. Bimeks gelip alacak urunu. Sonra urun bimeksin depoya girince siz gidip karta iade alacaksiniz.

    Media markt bana biz urunu alamayiz siz getireceksiniz diye bi zarf atmisti. 6502 sayili kanunun 11.maddesi hukmu acik. Ayipli mal iade masraflari saticiya aittir. Taviz vermeyin tutup da tv.yi siz getireceksiniz falan filan derlerse. Tv kac inc. Kucuk ise araba varsa ugrasmamak adina siz goturun derim ama agir buyuk bir tv ise bimeks alsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bana önce 1000 liralık sadece işçilik ücreti faturası ve irsaliye gönderdiler. Ben ısrarla servis raporu istedim. Digicom çalışanları birde bana serviste kullandıkları servise gelen cihazları kayıt ettikleri pc de yüklü olan paket program dan elde ettikleri kayıt formu gibi bir belge bu belgede ise mainboard ve pover board değişimi + işçilik =59 TL. Oysa bunlar benden 1000 lira aldılar. Aydem bu belgeler olmaz diyor. 1000 li,ralık işçilik faturası diğeri de anakart ve besleme kartı komple parça değişimi + işçilik 59 tl. Eğer bu tv yüksek voltajdan yandıysa digicom servis raporunu niye doğru düzgün yazıp vermez. O zaman benden garantisi olan bu ürün için 1000 lira onarım ücretini niye alırlar. Anlamak mümkün değil.
  • sabahattin ali S kullanıcısına yanıt
    Urun 48 inc kutu cok buyuk yalniz servis icindeki kopugu kurulumu yaparken kirmis formda dediginize benzer urun degisimi yapilacaktir tarzi bisey yaziyo bide bu tv yi sokup duvardan indirirken basina is gelirse yandik aslinda servisin kuruluma geldigi gibi gelip cihazida toplayip almasi gerekiyo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Siz o formla bimekse gidin hocam. Sorun cikmaz diye tahmin ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: albano

    Bana önce 1000 liralık sadece işçilik ücreti faturası ve irsaliye gönderdiler. Ben ısrarla servis raporu istedim. Digicom çalışanları birde bana serviste kullandıkları servise gelen cihazları kayıt ettikleri pc de yüklü olan paket program dan elde ettikleri kayıt formu gibi bir belge bu belgede ise mainboard ve pover board değişimi + işçilik =59 TL. Oysa bunlar benden 1000 lira aldılar. Aydem bu belgeler olmaz diyor. 1000 li,ralık işçilik faturası diğeri de anakart ve besleme kartı komple parça değişimi + işçilik 59 tl. Eğer bu tv yüksek voltajdan yandıysa digicom servis raporunu niye doğru düzgün yazıp vermez. O zaman benden garantisi olan bu ürün için 1000 lira onarım ücretini niye alırlar. Anlamak mümkün değil.

    Fatura kimin faturasi. Servisin adi sani yazar mi faturada. Dediginiz gibi yetkili servis formunda yapilan islem degisen parca her seyin yazilmasi lazim. Teknik bir konu aslinda. Bu sorunlar garanti kapsami disinda mi kalir ona bakmak lazim oncelikle. Teknik bilgisi olan biri cevaplasa da ogrensek birlikte.

    Oyle tuhaf bir sekilde form fatura duzenlemeleri dikkat cekici. Sanki bir seyi gizler gibi. Acaba garanti kapsaminda mi olmasi lazim bu arizalarin. Garanti belgesi yonetmeligine baktiniz mi. Ne tip sorunlar garanti kapsaminda tamir edilmeli bunu ogrenmeliyiz oncelikle sizin problem icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Umarım iyi haberleri alırız. Dava dilekçesi eksiksiz olmuş, güzel yazmışsın.
  • Arkadaşlar finlux marka 106 ekran bir tvyi internet üzerinden aldım. dün kargo firmasından teslim alıp bugün servisle görüştüğümde garantisi fatura kesim tarihinde başlar dilerseniz kendinizde kurabilirsiniz dedi. neyse gelelim tvyi açtım gözüme ilk çarpan şeyin panelin üst iki köşesi çerçeveden ayrılmış yane çerçeveyi tutmuyor. tvyi çalıştırdım ölü piksel testi için 3 tane net siyahlıkta ölüpiksel8-10 aralığında hafif siyah ölü piksel gördüm. ayrıca ekranın alt taraflarının bir yerinde nohut büyüklüğünde bi siyahlık gördüm buna ekstra ekranda beyaz görüntü varken @hmtdrsn @hmtdrsn ekranın dört kköşe kenarıda grimsi renkte. bu testlerden çıkan sonuçları ekran beyazken edindim.

    Gelelim tüketici olarak beni sıkıntıya düşüren şeylere. ben bunları satıcıyada servisede anlattım. bütün olumsuzlukların kutuyu ben açtığım için bana kalacağını belirttiler. İnternetten alınan ürünü 7 gün içinde koşulsuz iade etme imkanım bile mi yok. çok mağdur durumda görünüyorum kendimi resmen kandırmaca. servis kendin kur faturu önemli desin. kuruyorum bu kez de kusurlu ürün olunca kimseyi göremiyorsun çevrende. buhar olup kayboluyorlar. sen müşterine çerçevesi tutmayan paneli. 10-15 tane ölü pikseli $ daha da sorunları olan televizyonu kullandırmaya layık görüyorsan biraz zor vestelleşirsin. sabah ilk işim tüketici hakem heyetine gitmek olacak sonuçta bu televizyonu sadece kutudan çıkardım kemirmedim ya.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sabahattin ali S kullanıcısına yanıt
    Digicom Sharp ve pioner ürünlerinin Türkiye distribitör firması Ben Onarım için özellikle istanbuldaki digicom kendi servisine gönderdim. Bir defa iki aya yakın onarım süresi var. Onarım süresi 45 iş gününü geçmemesi gerekiyor. Diğer taraftan Faturada sakatlık var. sıfırı 2000 tl olan tv ye 1000 tl işçilik ücreti diye fatura kesiliyor. Faturada değişen parçalar gösterilmemiş. Servis raporu istiyorum. Bu raporda Firmanın antetli kağıdına yazılması gerekenler Şu tarihte servisimize gelen ürün voltaj dalgalanması sonucu pover board ve main board yanmıştır. Parça ücreti+ işçilik = Tutar (1000 tl.) imza ve mühür olması gerekiyor. Eğer digicom böyle bir rapor veremiyorsa benim garantili olan daha 45 gün kullandığım yeni tv den ücret almadan onarması gerekir. Firmanın yetkililerine telefon ediyorum. Açmıyorlar. Servis elemanları ise biz böyle bir yazı verme yetkimiz yok diyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hmtdrsn

    Arkadaşlar finlux marka 106 ekran bir tvyi internet üzerinden aldım. dün kargo firmasından teslim alıp bugün servisle görüştüğümde garantisi fatura kesim tarihinde başlar dilerseniz kendinizde kurabilirsiniz dedi. neyse gelelim tvyi açtım gözüme ilk çarpan şeyin panelin üst iki köşesi çerçeveden ayrılmış yane çerçeveyi tutmuyor. tvyi çalıştırdım ölü piksel testi için 3 tane net siyahlıkta ölüpiksel8-10 aralığında hafif siyah ölü piksel gördüm. ayrıca ekranın alt taraflarının bir yerinde nohut büyüklüğünde bi siyahlık gördüm buna ekstra ekranda beyaz görüntü varken @hmtdrsn @hmtdrsn ekranın dört kköşe kenarıda grimsi renkte. bu testlerden çıkan sonuçları ekran beyazken edindim.

    Gelelim tüketici olarak beni sıkıntıya düşüren şeylere. ben bunları satıcıyada servisede anlattım. bütün olumsuzlukların kutuyu ben açtığım için bana kalacağını belirttiler. İnternetten alınan ürünü 7 gün içinde koşulsuz iade etme imkanım bile mi yok. çok mağdur durumda görünüyorum kendimi resmen kandırmaca. servis kendin kur faturu önemli desin. kuruyorum bu kez de kusurlu ürün olunca kimseyi göremiyorsun çevrende. buhar olup kayboluyorlar. sen müşterine çerçevesi tutmayan paneli. 10-15 tane ölü pikseli $ daha da sorunları olan televizyonu kullandırmaya layık görüyorsan biraz zor vestelleşirsin. sabah ilk işim tüketici hakem heyetine gitmek olacak sonuçta bu televizyonu sadece kutudan çıkardım kemirmedim ya.

    İnternetten aldığın için iade hakkın var ancak kutuyu kendin açman kötü olmuş. TV'de ne ararsan var. 10-15 ölü pixel nedir

    Vestele güvenip iş yapman hata. Direk hakem heyetine git.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hmtdrsn

    Arkadaşlar finlux marka 106 ekran bir tvyi internet üzerinden aldım. dün kargo firmasından teslim alıp bugün servisle görüştüğümde garantisi fatura kesim tarihinde başlar dilerseniz kendinizde kurabilirsiniz dedi. neyse gelelim tvyi açtım gözüme ilk çarpan şeyin panelin üst iki köşesi çerçeveden ayrılmış yane çerçeveyi tutmuyor. tvyi çalıştırdım ölü piksel testi için 3 tane net siyahlıkta ölüpiksel8-10 aralığında hafif siyah ölü piksel gördüm. ayrıca ekranın alt taraflarının bir yerinde nohut büyüklüğünde bi siyahlık gördüm buna ekstra ekranda beyaz görüntü varken @hmtdrsn @hmtdrsn ekranın dört kköşe kenarıda grimsi renkte. bu testlerden çıkan sonuçları ekran beyazken edindim.

    Gelelim tüketici olarak beni sıkıntıya düşüren şeylere. ben bunları satıcıyada servisede anlattım. bütün olumsuzlukların kutuyu ben açtığım için bana kalacağını belirttiler. İnternetten alınan ürünü 7 gün içinde koşulsuz iade etme imkanım bile mi yok. çok mağdur durumda görünüyorum kendimi resmen kandırmaca. servis kendin kur faturu önemli desin. kuruyorum bu kez de kusurlu ürün olunca kimseyi göremiyorsun çevrende. buhar olup kayboluyorlar. sen müşterine çerçevesi tutmayan paneli. 10-15 tane ölü pikseli $ daha da sorunları olan televizyonu kullandırmaya layık görüyorsan biraz zor vestelleşirsin. sabah ilk işim tüketici hakem heyetine gitmek olacak sonuçta bu televizyonu sadece kutudan çıkardım kemirmedim ya.

    Oncelukle gecmis olsun. Bir kere aldatilmissiniz. Bu lehinize bir durum. Mesafeli sozlesmeler yonetmelihinin ilgili maddesine gore saticinin sizi iade sartlari hakkinda bilgilendirmesi zorunlu. Sitede iade sartlari ile ilgili bilgilendirme var mi once ona bakin. Site hangi site biz de bakalim. Genelde urun tanitiminin en altinda vb. saginda silunda oluyor. Eger yoksa hemen fotograf alin kaydedin bir sekilde.

    Ikinci husus siz o telefon gorusmesini hangi numaradan yaptiniz. Siz kendiniz kurun demis ya servis yetkilisi. Genelde servis musteri numaralari gorusmeleri kaydedilir. O gorusmeyi saat kacta hangi telefondan kimle yaptiniz hatirlayin not edin bir yere.

    Yok oyle yagma. yuzde 99 biliyodu bu adamlar size giden sorunlu tv.yi sizi dusurduler bile bile. Hicbir servis yetkilisi siz kurabilirsiniz tv.yi demez diyemez. bana gore bildigin tuzak olmus bu

    Bunlari belirt ve iade etmeye calis. Eger almazlarsa dedigim hususlari toparla bir ihtarname hazirlariz. Cok direnemezler bence alirlar. elin guclu bence hala. Gelismeleri paylasirsan hep birlikte bilgi paylasmaya devam ederiz.

    Hakikaten faydali bir baslik olacak/oluyor burasi. Her gun yeni bir satici veya servis uyanikligi ile karsilasiyoruz. Butun yollari ogreniyoruz hep birlikte.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sabahattin ali

    Ne yaptin hocam almadin degil mi tv.yi. sag ol bu arada. Uzun surer haliyle dava ama bir gun sonuclanir nasil olsa. Haberdar ederim herkesi umarim guzel haberler ile. Neredeyse eminim ya kazanacagimdan yine de pesin hukum vermemeli.



    Almadım. Kargo firması beni aradı, onlara da almayacağımı belirttim. Hem bana hem de satıcı firmaya ihtarname çekecekler

    Sizin dava yüksek ihtimal bilirkişi atanacağı için 1 yıl civarı, yargıtay safhası da olursa 1,5 yıl civarı sürecek gibi görünüyor. Ben de önceki TV'mden dolayı Philips'e dava açma aşamasındayken avukatım en az 1,5 sene beklersin demişti. Sonuç lehimize olduktan sonra süreç uzun da olsa beklemeye değer. Kararlar çıktıktan sonra buradan paylaşırız ve bundan sonra sorun yaşayacak kişilerin elinde örnek mahkeme kararları olmuş olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hmtdrsn

    Arkadaşlar finlux marka 106 ekran bir tvyi internet üzerinden aldım. dün kargo firmasından teslim alıp bugün servisle görüştüğümde garantisi fatura kesim tarihinde başlar dilerseniz kendinizde kurabilirsiniz dedi. neyse gelelim tvyi açtım gözüme ilk çarpan şeyin panelin üst iki köşesi çerçeveden ayrılmış yane çerçeveyi tutmuyor. tvyi çalıştırdım ölü piksel testi için 3 tane net siyahlıkta ölüpiksel8-10 aralığında hafif siyah ölü piksel gördüm. ayrıca ekranın alt taraflarının bir yerinde nohut büyüklüğünde bi siyahlık gördüm buna ekstra ekranda beyaz görüntü varken @hmtdrsn @hmtdrsn ekranın dört kköşe kenarıda grimsi renkte. bu testlerden çıkan sonuçları ekran beyazken edindim.

    Gelelim tüketici olarak beni sıkıntıya düşüren şeylere. ben bunları satıcıyada servisede anlattım. bütün olumsuzlukların kutuyu ben açtığım için bana kalacağını belirttiler. İnternetten alınan ürünü 7 gün içinde koşulsuz iade etme imkanım bile mi yok. çok mağdur durumda görünüyorum kendimi resmen kandırmaca. servis kendin kur faturu önemli desin. kuruyorum bu kez de kusurlu ürün olunca kimseyi göremiyorsun çevrende. buhar olup kayboluyorlar. sen müşterine çerçevesi tutmayan paneli. 10-15 tane ölü pikseli $ daha da sorunları olan televizyonu kullandırmaya layık görüyorsan biraz zor vestelleşirsin. sabah ilk işim tüketici hakem heyetine gitmek olacak sonuçta bu televizyonu sadece kutudan çıkardım kemirmedim ya.

    Ya bu servis gelmeden kutuyu acma meselesini arastirdim biraz mevzuatta bir duzenlemeye rastlayamadim. Satici ve yetkili servise sorsaniza "ben acinca kutuyu iade hakkimi hangi mevzuata gore kaybediyorum" diye. Bana kanun yinetmelik maddesini soyler misiniz diye soruver bi bakalim

    Ben mi bulamadim yoksa bu bir yanlis bilgi mi? Bilen var mi ?

    Diger bir husus olu piksel siz kutuyu acsanizda var acmasanizda var. bu noktada da eliniz guclu. Once konu bir netlessin olgunlassin daha iyi degerlendiririz konuyu.

    Bence rahat olun iade edersiniz her turlu. Su an aldatilma ve yersen asamasindasiniz sadece.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mesafeli satışlar yönetmeliğinde cayma hakkı konusunda;

    Tüketicinin yükümlülükleri

    MADDE 13 (1) Satıcı veya sağlayıcı malı kendisinin geri alacağına dair bir teklifte bulunmadıkça, tüketici cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi yönelttiği tarihten itibaren on gün içinde malı satıcı veya sağlayıcıya ya da yetkilendirmiş olduğu kişiye geri göndermek zorundadır.

    (2) Tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.

    hükümleri geçiyor. Bu hükümler dışında tüketicinin hiçbir yükümlülüğü yok. Ürünün kusurlu olduğu için değil cayma hakkı kapsamında iade etmek istendiği belirtilirse yönetmelik gereği satıcı kabul etmek zorunda. Tabi yokuşa sürüp, yok siz ürünü açmışsınız, servise rapor tutturun gibi şartlar öne süreceklerdir. Bu şartları kabul etmeyip vakit geçirmeden yasal yollara başvurmak lazım.




  • Çok yararlı bir konu hocam. Sizi tebrik ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elinize sağlık çok ama çok faydalı bir konu olmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hmtdrsn

    Arkadaşlar finlux marka 106 ekran bir tvyi internet üzerinden aldım. dün kargo firmasından teslim alıp bugün servisle görüştüğümde garantisi fatura kesim tarihinde başlar dilerseniz kendinizde kurabilirsiniz dedi. neyse gelelim tvyi açtım gözüme ilk çarpan şeyin panelin üst iki köşesi çerçeveden ayrılmış yane çerçeveyi tutmuyor. tvyi çalıştırdım ölü piksel testi için 3 tane net siyahlıkta ölüpiksel8-10 aralığında hafif siyah ölü piksel gördüm. ayrıca ekranın alt taraflarının bir yerinde nohut büyüklüğünde bi siyahlık gördüm buna ekstra ekranda beyaz görüntü varken @hmtdrsn @hmtdrsn ekranın dört kköşe kenarıda grimsi renkte. bu testlerden çıkan sonuçları ekran beyazken edindim.

    Gelelim tüketici olarak beni sıkıntıya düşüren şeylere. ben bunları satıcıyada servisede anlattım. bütün olumsuzlukların kutuyu ben açtığım için bana kalacağını belirttiler. İnternetten alınan ürünü 7 gün içinde koşulsuz iade etme imkanım bile mi yok. çok mağdur durumda görünüyorum kendimi resmen kandırmaca. servis kendin kur faturu önemli desin. kuruyorum bu kez de kusurlu ürün olunca kimseyi göremiyorsun çevrende. buhar olup kayboluyorlar. sen müşterine çerçevesi tutmayan paneli. 10-15 tane ölü pikseli $ daha da sorunları olan televizyonu kullandırmaya layık görüyorsan biraz zor vestelleşirsin. sabah ilk işim tüketici hakem heyetine gitmek olacak sonuçta bu televizyonu sadece kutudan çıkardım kemirmedim ya.

    arkadaşlar bu konu önemli bir konu bence. Görüş, öneri, fikir, bilgi artık ne varsa esirgemeyin lütfen. Burayı okuduktan sonra bildiklerinizi paylaşın lütfen. Bu işi bir ağaç dikmek gibi düşünün. Bu hepimizin yararına. Herkes bir ağaç dikerse burası orman olur. Türkiye gibi ticaretin ve tüketici hukuğunun sorunlu olduğu bir ülkede herkesin başına her an kötü bir alışveriş gelebilir. Hepimiz yardıma ihtiyaç duyabiliriz. Yani bugün bir sinerji yaratırsak açılan bir konu hakkında herkesten bir destek gelirse konu olgunlaşır, bir yere varır, bizim için de bilgi ve tecrübe hanesine yazılır. O saatten sonra da kimse bu bu konuda aldatılamaz. Bir süre sonra burası daha sık başvurulan bir yer olabilir. Farkında mısınız çok güzel çok faydalı bir şey yapabiliriz.

    Bunun tek şartı ise birlikte hareket etmek. Ben tek başıma hiçbir şey yapamam. Herkesten destek bekliyorum.
    arkadaşın konusuna dönersek;

    1. Televizyonların kullanım talimatında veya başka bir mevzuatta servis kurulumu gereken ürünleri tüketicinin servis olmaksızın açması halinde garanti kapsamı dışında kalacağı yer alıyor mu? Ben bulamadım.
    2. Mesafeli satış yönetmeliğine göre 14 günlük iade hakkını engellemiyor, üründe problem olmasına veya olmamasına bağlı değil bu hak.
    3. Sanırım bu konu şu noktada önem arz ediyor; Arkadaş ürün kırık çıktı dediğinde satıcı veya servis siz açmışsınız kutuyu nerden bilelim sizin düşürüp kırmadığınızı diyebiliyor. Yani ispat yükü yer değiştiriyor. Bu durumda kutuyu servis olmaksızın açan arkadaş ispatlamak zorunda kalıyor ürünün kutudan kırık çıktığını. Bu konu mahkemeye giderse örneğin hakimin konuyu buradan ele alacağını düşünüyorum.
    4. Fakat arkadaş burada alenen aldatılmış. Siz açın garanti kurulunca başlar nasılsa demiş görevli. Bu konuşma kayıtlı mı ? Görüşmeler kayıt altına alınıyor genelde.
    5. İade şartları ile ilgili satıcı 12 punto büyüklüğünde bilgilendirme yapmak zorunda internet satışlarında. Hangi site var mı böyle bir bilgilendirme?
    6. Dİyelim ki arkadaş servisin kendisine siz kutuyu açın dediğini ispatlayamadı. Ürünün panelin ayrık olarak geldiğini ispatlayamadı. Yine de üründe ölü piksel var. Ölü piksel tüketici kutuyu açtı diye olmaz. Ürünün ayıplı ürün olduğu gerçeğini değiştirmez. Bu noktada ürünü ayıplı ürün olduğu için yine almak zorundalar ama örneğin sizden ürüne verdiğiniz zararla orantılı bir tazminat isteyebilirler. ( paneli sizin ayırdığınız varsayımı altında)

    bu noktaların açıklığa kavuşması lazım öncelikle




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.