|
Bildirim
|
Kısaca açıklamaya çalışayım,
Araçların yakıt tüketimi ve emisyon ölçümlerinin yapıldığı laboratuvar testi NEDC (New Europe Driving Cycle) olarak adlandırılır. Bu test şehir içi ve şehir dışı olarak adlandırılan 2 ayrı fazda genellikle sabit 23 derece sıcaklıkta toplam 20 dakikada gerçekleştirilir. Araç roller ın üstüne çıkartılır ve bu test prosedürü başlatılır şehir içi hızında ve şehirler arası hızında araç roller üzerinde test edildikten sonra yakıt tüketimi ve emisyon değerleri ölçülerek aracın mevcut emisyon değerlerini karşılayıp karşılayamadığı tespit edilir. 2015 yılında vw emisyon skandalı patladıktan sonra görüldü ki firmalar bu test prosedürünü algılayan yazılımlar ile test çevrimini yanıltıyorlar. Araç roller üstüne çıktığını ve önceden belirli test hızlarını yazılım ile aldılıyor ve defeat device tabir edilen bir yazılımla emisyon değerlerini düşürüyor. Bu skandal sonrasında işi çözebilmek için önce 2016 yılında RDE(Real Driving Emission) mevzuatı yayınlandı ve araçlar 2017 yılından itibaren kademeli olarak gerçek sürüş koşulları altında test edilmeye de başlandı. Yani araç önce laboratuvar testine giriyor daha sonra ise 4 farklı sürüş moduna ayrılan normal yol testine alınıyor. Burada mobil bir ölçüm cihazı aracın arkasına monte ediliyor ve firmalar böylece laboratuvar testini atlatamaz hale geliyor. İkinci kademe olarak firmaların emisyon testinden kaçışı engellendikten sonra EU/2017/1151 mevzuatı ile 50 yıllık artık miadını doldurmuş NEDC test prosedürü bırakılarak WLTC (Worldwide Light Duty Test Cycle) test çevrimine geçildi. Bu test ile aynı gerçek sürüş koşullarında olduğu gibi dinamik 4 aşamalı bir laboratuvar test çevrimi getirildi. Ayrıca sabit sıcaklık terk edilerek, sıcaklığa bağlı değişken batarya süresi ve emisyon değerlerinin tespit edilmesi sağlandı. Böylece düşük sıcaklığa bağlı soğuk emisyonlar ve batarya kaybının tespit edilebilmesi sağlanmış oldu. 1 eylül 2019 itibariyle tüm araçlar öncelikle WLTC test çevrimine göre laboratuvarda test ediliyor ve belli emisyon değerleri sınırı içinde olduğu belirleniyor ve bununla birlikte gerçek dünya koşullarına çok yakın olan yakıt tüketim verisi elde ediliyor, daha sonra araç RDE test çevrimine alınıyor, egzoz çıkışına mobil emisyon test cihazı takılarak gerçek sürüş koşullarına çıkartılarak emisyon değerleri toplanıyor ve 31 aralık 2020 ye kadar laboratuvar değerinin maksimum 2.1 katı olması isteniyor. 1 ocak 2021 itibariyle bu değer 1,43 olarak uygulanacak. Peki bunlar neden yapıldı derseniz öncelikle vw firmasının test çevrimini yanıltan yazılım ile gerçekte 40 kat emisyon değerleri olmasının ve bunu başka firmaların yapmasının önüne geçmek için. Daha sonrasında ise evet herhangi bir hile yapmamasına rağmen kurnazlık ederek NEDC sabit test çevrimine aracını optimize eden bazı firmaların gerçekte 6-8 kat emisyon değeri vermesinin önüne geçmek için. Son olarak ise tüketicilere WLTC test çevrimi sayesinde gerçekçi tüketim verileri sunmak için. “gerçek dünya menzili” olarak Türkçeye çevirdiğiniz tabir WLTC test sonucudur. ABD de neden daha doğru derseniz onlar gerçek sürüş koşullarına yakın yakıt tüketim testine Avrupadan daha önce geçmişlerdi zaten. Kısaca açıklamaya çalıştım ama daha detaylı sorusu olanlar için detaylandırabilirim. İki test çevrimi ve farklarına bakmak isteyen arkadaşlar aşağıdaki linkten özet haline bakabilirler. https://wltpfacts.eu/ |
Japonları örnek alsınlar.
Civic şehir içi 9.2 yazmış adam. Helal olsun. 1.5 Turbo Civicde 8.2 yazıyor yakıt tüketimi. 1.4 TSI 150HP şehir içi 6.0 Nasıl 6 oluyorsa |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 3 Eylül 2019; 16:48:0 > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 3 Eylül 2019; 17:12:53 > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 3 Eylül 2019; 17:17:50 > |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 3 Eylül 2019; 18:21:31 > |
|
|
|
|
|
|
|
|