Şimdi Ara

....::::AUDİ TEAM::::....(AUDİ SEVEN HERKESİ BEKLERİZ) (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
161
Cevap
0
Favori
21.198
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar bişey sorcam audinin vw ortaklığı varmı veya bi alakası
  • ?
  • nebiçim team burası ya bi soru sordum 4 günn geçti
  • audi, porsche, lambo, vw, seat, bide skodada vardı. Unuttuğum var mı? :D veya yanlış.

    Argeleri ortak, ama tabii ki kalite farkı olabiliyor. Yani tutupta audi s3 tek kullandığı Frenleri, Poloda kullanılmıyor. Veya Porche ile Passat ta aynı mallar kullanılmıyor.

    EE ne işe yaradı dersen, Mesela DSG şanzıman. Audide (stronic), VW de de var. Ortak kullanım. motor Teknolojileride aynı, TDI olayı mesela. Şimdi piezo enjektörlü Common raila geçtiler, VW de AUDI de aynı motor teknolojisini kullanıyorlar. Bunun firmalara fardası ne diye sorarsak, 1 firmanın Araştırma geliştirme yapması var Mesela BMW, birde 3-4 büyük firmanın ortak yapması var.
    Aceleyle yazdım, anlaşılmayan bir yazı olduysa kusura bakma :D

    Yanlış varsa düzeltin lütfen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ayki -- 19 Aralık 2007; 17:44:47 >
  • ya valla düşünüpte cevap bile yazman yeterli tesekkürler he ama bunlkarın asıl başı kim?
  • EDİT: Yazmayı unutmuşum. Rica ederim :D

    VW group. Bunun birde hikayesi vardı. Bulursam yollarım. Ama asıl başları Volkswagen'dir. Sadece bildigim, mesela herbie vardır ünlü onu Porche ile birlikte yapmıştır VW, daha sonradan İspanyol seatı almıştır.

    Lambo, Audi, Skoda ile ilgili anlaşma kısımları şartları ve zamanları aklımda yok. Hemen arıyorum.

    www.turbofsi.net var site burdaki bir kaç kişi orda gözüme ilişmişti sanırım oraya bakındıkları için burayla ilgilenmiyor olabilirler.

    EDIT: AUDI TARİHÇE VİKİPEDİA DAN ALINTIDIR.
    VW, 1966 yılında AUDI yi satın almış. Bentley de bu grubun içerisindeymiş şu anda. Firma 1932 yılında audi, dkw,horch, ve wenderer adlı 4 bağımsız üreticinin birleşmesiyle oluşmuş. Amblemde bu birleşmeyi simgelemekteymiş. 1969 yılında beşinci olarak nsu katılmış olsada 4 halka değişmeden kalmış. AUDI sinledim işittim anlamına geliyormuş Latincede :D

    ve tarihçe...

    Audi, Alman bir otomobil şirketidir; Volkswagen grubunun bir markasıdır. Şirketin merkezi Ingolstadt, Bavyera'da bulunmaktadır.

    Şirketin geçmişi 1899 yılına ve August Horch'a dayanmaktadır. İlk Horch otomobili kendisi tarafından 1901 yılında tasarlanmıştı. 1910 yılında Horsche şirket dışarısına atılmış ve kendi adını eski ortaklarıyla olan anlaşmazlıklar nedeniyle artık yaptığı tasarımlarda kullanamayacak hale gelmişti. Eski Almancada anlamı "Dinle!" olan "horch", Latincede aynı anlama gelen Audi'yi markası olarak kullanmaya başladı.

    1932 yılında Audi, Auto Union'u oluşturmak üzere Horch, DKW ve Wanderer şirketleri ile birleşti. Auto Union kullandığı birbirine bağlı dört halka da bugün Audi'nin logosu olarak kullanılmaktadır.

    İkinci Dünya Savaşı sonrasında, şirket DKW etrafında ürünlerini sunmaya çalıştı. Ancak iki çekişli motoru o kadar ünlü olamadı. Eylül 1965'de Audi tekrar bir çıkış yaparak 72 beygirlik 4 kapılı sedanını piyasaya sundu, dünyanın en modern motorlarından biriyle.

    1970'lerde Audi 1950 yıllarında dünyanın en büyük motorsikletlerini üreten şirket olan NSU ile birleşti. Bu şirket Neckarsulm, Stuttgart yakında bulunmaktaydı. NSU daha küçük arabalar yapmayı öngörüyordu; daha sonrasında yeni bir rotasyon motorlarında Felix Wankel'in fikirleriyle kullanılmaya başladı. 1967'de çıkartılan yeni NSU Ro 80 bir uzay çağı arabasıydı ve o gün itibariyle sundukları aerodinamik, ağırlık, güvenlik açısından kusursuzdu, ancak motorlardaki rotasyon hatası NSu için pahalıya patlamıştı. Yine de günümüzde hala Audi'nin bazı modelleri Neckarsulm'da üretilmektedir.

    Geçen 30 yıl içerisinde Audi yüksek güce sahip birçok model sundu. 1980'de piyasaya sunulan ünlü "Quattro" modeli ; İngiliz üretici Jensen'in 1966 yılında ürettiği FF modeliden beri dünyada ilk kez üretilen 4 çekerli binek bir araçtır. Bu model 5 silindirli turbo motorlu, coupe karoserli bir spor otomobildi. Ayrıca bu modelle birlikte Audi rallilere katılarak yarışlarda 4 çeker sistemini kullanarak ralli tarihinde yeni bir çığır açtı. Audi bu atılımla teknolojide zirveye oturdu. (Bu teknoloji daha sonrasında dünya'nın hemen hemen tüm otomobil şirketleri tarafından kullanılmıştır.)

    Audi 80 modeli ile beraber, tüm modeller "Quattro" özelliğini kazaldı. Audi 80 her ne kadar 1986 yılında "dede arabası" imajına sahip olsa da 1991 yılında yapılan makyaj çalışmasıyla unutulmaz tasarım piyasaya sunuldu. Bu model piyasaya bomba gibi düştü ve oldukça iyi satış rakamlarına ulaştı.

    Gelişen teknoloji ile, Audi dünyanın en gelişmiş motorunu kullanmaya başladı. 1995'de S4 modelinde kullanılan dört çekerli motoru bu döneme damgasını vurdu.

    1994'de de dünyanın tamamen alüminyumdan yapılmış ilk seri üretim otomobili olan A8 modelini sunan Audi, bu modeli ile alüminyum uzak çizgilerine ulaşmış oldu. 90'ların ortasında yeni serilerini piyasaya süren Audi dünyanın en kaliteli otomobilleri arasında yerini aldı.

    2000 yılı itibariyle yarış dünyasının en zorlu ve prestijli yarışlarından olan 24 saatlik Le Mans yarışını 4 kez ard arda kazanan Audi, 2003'te de VW grubunun başka bir markası olan Bentley ile ancak tamamen Audi kadrosu altında bu başarıya imza attı.

    BUDA Volkswagen'nin tarihi gene vikipedi den alıntı.
    Almancada "halkın arabası" anlamına gelmektedir. Kurucusu German Auto Association
    (Alman Otomotiv Birliği)'dır.

    VW amblemi, Porsche mühendisi Franz Xaver tarafından bulundu.
    Ekim 1948'den bu yana markanın iki harfi Almanya'nın Wolfsburg şehrini simgeliyor.
    Firmanın sloganı"Aus Liebe zum Automobil" (Otomobil Aşkına).

    Tarihçe

    1940'tan sonra Alman savaş gücünü arttırmak için harekete geçirilen Volkswagenwerk (Wolfsburg), kara ve hava taşıtlarının, özellikle uzun menzilli V1 ve V2 güdümlü füzelerin yapımı için sanayi gücünü ordunun emrine verdi. İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra Volkswagen'in denetimini, Milli İktisat Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Federal Almanya Cumhuriyeti, Aşağı Saksonya Hükümeti, fabrika yönetici ve personeli temsilcilerinden kurulu onbeş kişilik bir kurul üzerine aldı. 1948'de Heinz Nordhoff (Berlin-Charlottenburg Politeknik okulu mühendisi, doğ. 1899) tarafından yeniden teşkilatlandırılan Volkswagenwerk, 1950'den sonra başlangıçtaki üretim kapasitesine ulaştı. 1953'te Batı Almanya'nın en çok otomobil üreten fabrikası haline geldi.

    Volkswagen ve 80'li yıllar

    Volkswagen 1980'li yıllarda dünya çapında genişleme hedefine ulaşmak için çalışmalara hız verdi. Uluslararası alanda faaliyete girişmeden önce kendi ürün çeşitlerini tamamen modernleştiren şirket, yeniden Avrupa'nın bir numaralı markası olma yolunda kararlı adımlarla ilerledi. Markanın en çok satan modeli olan Golf'un yanı sıra Polo, bagajlı versiyonu Derby, sportif modeli Scirocco, orta sınıf aile otomobili Passat ve 1981'in Eylül ayında da Passat'ın daha zengin donanımlı bagaj tipi Santana modeli bulunuyordu. Klasik kaplumbağa Volkswagen'in üretimi ise Latin Amerika ülkelerinden Meksika'da ve yeni yapılan bir anlaşmayla da Mısır'da devam etmekteydi. Bu tipin toplam üretim sayısı 1981'in 15 Mayıs'ında 20 milyonu aşarak yeni bir rekor kaydetmişti. 1983'ün Ağustos'unda sıra, en çok talep gören modelin yenilenmesine gelmişti ve ikinci nesil Golf, birincisi gibi büyük ilgiyle karşılandı. Benzinli ve dizel motorlarının yanı sıra yeni Golf'un bir de çevre kirlenmesini önleyen katalitik egsoz sistemli tipiyle sipariş etme seçeneği vardı. Çevreye saygılı emisyon sistemi zamanla yaygınlaşıp tüm modelleri kapsayacaktı.

    Genç nesil arasında ise çok popüler olan "GTI" modeline yüksek performanslı 16 supaplı bir motor, Mayıs 1985'te ilave edildi. Bu modelin uluslararası otomobil sporundaki başarıları kısa zamanda gündeme gelmeye başlamıştı ve 1986'da Grup A Dünya Ralli Şampiyonu oldu, Golf GTI 16V.


    Böylece bütün modelleriyle Volkswagen'lerin üretimi ilerlerken, 1987'nin 23 Mart'ında beyaz bir Golf CL tipi, özel bir buluşmaya vesile oldu. O gün, Volkswagen kuruluşu 50 milyonuncu otomobilini üretmiş olmanın mutluluğunu yaşıyordu. Artık Golf modeli yalnız Almanya'nın değil, tüm Avrupa'nın en çok satan tek tip otomobili olmuştu. Bir yıl sonra Haziran ayında Golf modelinin toplam üretimi 10 milyona ulaştı. İki ay sonra da emektar Wolfsburg fabrikası kuruluşundan bu yana ürettiği 25 milyonuncu üniteyi uğurluyordu. Ancak bütün bu kutlamalar birbiri ardına devam ederken, otomobil pazarındaki yerini sağlamlaştıran Volkswagen, kendini 1990'lı yılların getireceği daha da çetin bir rekabete hazırlıyordu.

    Volkswagen tasarım modelleri

    1980'li yıllarla birlikte Volkswagen yeni bir hamle daha geliştirerek, gelecek yılların tekniğine ışık tutacak model tasarımları çıkarmaya başladı. Şirketin araştırma ve geliştirme faaliyetleri içinde yürütülen bu çalışmalar için 9.000 m2 ofis ve laboratuvar alanı ile 6.000 m2 atölye ve deney alanı tahsis edildi. Geliştirilmiş konfor, yüksek hızda güvenlik ve çevre kirliliği sorunları, bu bölümde derinlemesine inceleniyordu. AUTO 2000 projesi bu amaçla geliştirilen ilk model oldu. Hız denemelerinde kullanılan IRVW II modelinden sonra çarpıcı stili olan IRVW 4-Futura modeli geliştirildi. Bu modelin taşıdığı özellikler arasında martı kanadı gibi açılan geniş yan kapılar, ABS fren sisteminin yanı sıra otomatik park etme sistemi de vardır. Bu nedenle de hem ön, hem de arka lastikleri yön değiştirebiliyordu.

    İlk otomobilleri, Hitler'in her Alman ailesini bir otomobil sahibi yapma düşüncesi doğrultusunda, Porsche firması tarafından tasarlanıp üretilmeye başlanan, oldukça ekonomik ve kullanışlı olan, Türkiye'de tosbağa olarak bilinen (İngilizcede Beetle, yani böcek) modeliyle Volkswagen'in ünü tüm dünyaya yayıldı. Tüm dünyada 20 milyondan fazla üretilmiş olan bu modelin üretimi 2003 yılına kadar devam etti. Aynı modelin günümüze uyarlanmış yeni versiyonu olan New Beetle ise 1999 yılında piyasaya sürüldü. Volkswagen, bugün birçok modeliyle dünya pazarında söz sahibi olan önemli bir otomobil firmasıdır.

    Şu sıralar, TSI kodlu yeni motorunu Polo ve Golf Jetta modellerine monte edip satışa sürmektedir. Bu motor, 1.4 litre hacme sahip olup 170 beygir güç üretebilmektedir.

    Uluslararası başarılar

    Volkswagen'i 1980'li yıllara hazırlayan Toni Schmücker, 1981'in sonuna doğru şirketin idaresini Dr. Carl Hahn'a bıraktı. Otomotiv dünyasının globalleşme sürecine girdiği bu dönemde Dr. Hahn'ın liderliğinde birçok gelişmelere imza atıldı. Bunlardan en önemlisi Çin Halk Cumhuriyeti'nde Volkswagen Santana modelinin üretimine başlamak olmuştu. Bakir sayılan bu pazarda Volkswagen, bugün halen güçlü pozisyonda öncülüğünü devam ettirmektedir. Hahn döneminin ikinci büyük anlaşması ise İspanyol Seat markası ile yapıldı. Önceleri teknik işbirliği ile başlayan ilişkiler, sonraları FIAT'ın çekilmesiyle tam bir devir teslimle sonuçlandı. Volkswagen yönetimi altında SEAT'ta gelişmeler hızla ilerledi. Diğer taraftan Güney Amerika ülkelerine araç temin etmek için % 51 Volkswagen hissesiyle güçlü bir kuruluş olan AUTOLATINA kuruldu. Ünlü Berlin Duvarı henüz yıkılmamıştı ama Volkswagen yetkilileri Almanya'nın doğu kesimindeki otomotiv kuruluşlarıyla görüşmeleri başlatmışlardı. Dünya, yeni bir dönemin eşiğindeydi ve Volkswagen yönetimi de bunun bilinciyle gelişmeleri izliyordu.

    Volkswagen Türkiye

    Volkswagen araçları Türkiye ye Doğuş Grubu tarafından ithal ediliyor. Bu grubun elinde bulunan medya şirketleri sayesinde büyük kitlelere ulaşmayı başarmış ve satış rakamları dikkate şayen rakamlara ulaşmıştır. Önceleri beğeni için kısıtlı sayıda araç ithal ediliyordu, bu sayede bekleme süreleri çoğalıyor ve beklemek istemeyen alıcılar araçların ikinci eline rağbet ediyordu. Bu durum ise araçların ikinci el piyasada rağbet görmesine ve dolası ile de aracın değerine değer katmakta idi. Bu sayede piyasada kısa sürede markanın imajı ikinci elde değerli olan marka sınıfına erişmiştir. Bu satış tekniğinin aynısı Scuderia Ferrari tarafından dünya çapında son 25 yıldır uygulanmakta ve bir çok piyasa eleştirmeninden nasibini almaktadır. Ancak tüm bu eleştirilere rağmen bugün Ferrari sahip olduğu ünü ikinci ele düşen araçları kendisinin, piyasa değerinin üstünde fiyatlara, geri almasına borçludur. Bu işlemlerde Ferrari hep aracı kullanarak kendinin kesinlikle taraf olmadığını yansıtmayı başarmıştır.

    Dipnot: Bu alıntı değil :D Audi resimlerinde görülen plakalardaki IN bu Bavyere şehrinin Ingolstadt yerleşkesini temsil etmektedir. (kasabamı artık bilmiyorum o kadar). Bavyere diyince zaten herkesin aklına BMW :D gelir. Bildiğiniz gibi BMW nin Türkçe olarak açılımı Bavyereli motorlu taşıtlar demek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ayki -- 20 Aralık 2007; 21:14:02 >




  • abi çok saol bukadar ilgilendiğin için, suan okumayacağım acelem var ama madem başı vw nden aralarında en iyisi vw değil sorusu aklıma geldi hemen
  • Rica ederim ne demek. Forumlar bunun içindir.

    Buna ancak kişisel bir düşünceyle cevap verebilirim. 2 ayrı cevabım olacak.
    1. cevabım kısa bir cevap, Toyota madem Lexus gibi bir araba yapıpta amerikada satış olarak lüks araç sınıfında iyi bir rakam yakalıyor neden Lexus diye ayrı bir markası var. Marka imajı sanırım bunun cevabı. Gerçi audi ile VW ayrı kurulmuş firmalar ama biraz benzer bir örnek oldu. Lexus tamamen toyotanın kurduğu bir firma diye biliyorum.

    2. cevap ise VW tarihçesinde gizli. VW halkın araçlarıdır. Her ne kadar şu anda bu seviyeden birazcık yukarıda olsada sunduğu imkanları ucuza sunma politikası var tahminimce. Mesela Benim param A4 e yetmiyor, ama Passat'a yetiyor. Gidip passat alırım gibisinden. Audi de fiyat farkını kalitesinin yanında birde markası oluşturuyor. BMW ve Mercedes gibi, Range Rover gibi.
  • Bende bir Audi aşığı olarak üye adayıyım

    Her ne kadar arabam Audi olmasa da aşırı bir ilgim var Audi'ye ... İlkokulda Audi 80 Quattro muz vardı. Büyük ihtimalle o arabanın etkisinde çok kaldım. audi Butik ürünlerini yakından takip ederim. Zırt pırt Audi ye mail atarım. Adamlar bıktı benden




  • audi aşıkalrının arasına benide ekleyebilrsinz.
    audi sağlam,sport,kaliteli ve havalı bir arabadır.ben ençok turbonun ıslığına hastaydım audide...
    şimdilik bu kadar.
  • YENİ YILINIZIN SAĞLIK HUZURLU VE KAZASIZ BELASIZ OLMASINI DİLERİM...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: karizzmma

    YENİ YILINIZIN SAĞLIK HUZURLU VE KAZASIZ BELASIZ OLMASINI DİLERİM...

    SağoL Seninde. ßu Arada ßu arabada Sevdigim ArabaLar Arasında.
  • AUDİ - A4 + AUDi - 2

     ....::::AUDİ TEAM::::....(AUDİ SEVEN HERKESİ BEKLERİZ)


     ....::::AUDİ TEAM::::....(AUDİ SEVEN HERKESİ BEKLERİZ)
  • arkadaşlar ben audi hastasıyım ama audi degil bi araba sahibi bile degilim ama olursa audi olsun diyorum ve yakında bi araba alırım diyorum kendimce sizce a3 - a6 düşünüyorum sizce hangisi daha iyi olur sizce
  • HERKESE MERHABA,
    arkadaşlar bi sorum olacak, 97 model bi A4 sahibiyim, geçenlerde akü boşaldığı için bi taksiden kablo çektirdik şarj yaptık, fakat bu esnada teyp kendini kilitledi, açınca "SAFE" yazıyor sadece. kodu elimizde var ama nasıl giriliyor bi kombinasyonu var mı?
    şimdiden teşekkürler.
  • arkadasım benı de yaz
    2001 audi a4 b5 1.6i
  • yaf bensiz olurmu AUDI TEAM arkadaşlar benide ekleyin geç kalmışız.
  • bnide yazın
  • quote:



    HERKESE MERHABA,
    arkadaşlar bi sorum olacak, 97 model bi A4 sahibiyim, geçenlerde akü boşaldığı için bi taksiden kablo çektirdik şarj yaptık, fakat bu esnada teyp kendini kilitledi, açınca "SAFE" yazıyor sadece. kodu elimizde var ama nasıl giriliyor bi kombinasyonu var mı?
    şimdiden teşekkürler.




    sorum hala güncelliğini korumaktadır. audi sahiplerinden yardım istiyorum ama 8 gündür cevap alamadım. boşuna kurmuşsunuz bu grubu.




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.