Arkadaşlar selam, 2014 model Audi Q5 2.0 TFSI Quattro aracım gaza yüklenince epc lambası yakıyor ve direkt start stop devreden çıkıyor bununla beraber hemen hararet te 0 a düşüyor ve sanki araba 130 dereceye gelmiş gibi fan açıyor. Kontağı kapatıp açınca düzeliyor. Birde led farlar ilk çalıştırmada sarı ve sönük görünüyorken 15-20 dakika sonra tam beyaza dönüyor ve yavaş yavaş aydınlatması artıyor Farkettiğim bir şey arabayı rölantide bırakıp 65-70 derecelere gelmesini bekleyip devam edersem yine çok ani yüklenme olmassa bir sıkıntı olmadan start stop farlar vs. düzgün çalışıyor. Araba yüklendiğim zaman teklemeye başlıyor ve devir saati sürekli oynuyor sanki aküden gelen güç enjektöre yetmediği için araba enjektör kapatıyor gibi düşünüyorum. Birde bazen ilk çalıştırmada araba çalışmıyor ve aynı anda elektronik park freni ve direksiyon hatası veriyor biraz bekleyip kontağı açıp kapatınca bu sorunda kendi kendine gidiyor. Bulnduğum ülkede hava şartları bi hayli zor ve soğuk havalar soğudukça problemler daha çok arttı ve tahminim olan aküye götürüyor. Ayrıca arabanın üstünde ki akü 92 lik ve kendi orjinal fabrika çıkış aküsü. Sizce sorun aküden mi yoksa başka bir problem varmıdır. Dipnot Kazakistanın taraz şehrinde yaşıyorum ve Türkiye de ki ustaların gözünün yağını yiyeyim. Burada birşeyi sökemedikleri zaman genelde kırıp çıkartıyorlar. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasciberke35 -- 12 Kasım 2023; 22:6:23 > |
Audi Q5 EPC ışığı
-
-
Merhaba,
Sizin de ilk tahmininiz üzere tüm oklar aküyü işaret ediyor.
Özellikle start/stop özelliği olan araçlarda malumunuz üzere aküyü çabuk bitirme gibi durumlar mevcut, bir de soğuk hava şartları eklenince akü yeterli voltaji sağlayamıyor olabilir.
Öncelikle aküyü değiştirmeyi deneyin, sorun düzelmez ise şarj dinamosuna da revizyon gerekebilir.
-
Teşekkürler yarın 100 lük yeni akü alıp deneyeceğim.
-
Arkadaşın dediği gibi öncelikli akü. Yeni nesil araçlarda akünün sağlıklı gidebileceği en fazla 5 senedir, sonra değiştirmek gerekli. Sonra araca arıza tespit cihazı bağlayıp arıza koduna bakmanız lazım. Arıza koduna göre hareket edersiniz. Elektrik bağlantılarının hasar almasından tutun, araçtaki topraklama sorununa kadar birçok neden olabilir.
Genel olarak ise Orta Asya gibi ülkelerde Japon araçları haricinin çok da verimli olacağını düşünmüyorum. Çoğu Avrupa aracı soğuk havayı görünce başlıyor elektronik arızalar vermeye.
-
Tavsiyeniz için teşekkür ederim, aküde bir problem çıkmadı anlık olarak arabanın bütün elektronik aksamları çalışıyorken 13.9v elektrik veriyor. Problemi ise hala bulamadık obd cihazı ile bağlanıp arza kodlarına baktığım zaman 4. silindir de ateşleme problemi ve ect arza veriyor, hala aynı şekilde rölantide ısınırken bir problem yok ama hareket etmeye başladığım anda hararet çubuğu ya 0 a ya da 90 a çıkıyor start stop sistemi arızaya geçiyor ve araba fan açıyor. Kontağı kapatmadığım sürece de fan açık kalıyor. -
Çalışırken değil marşa basarken ki değer lazım. 10 V altına düşüyor mu düşüyorsa ne kadar? Aracın şase noktalarına da baktıktan sonra 4. silindirdeki önce bobini diğer silindir ile değiştirip bakmak lazım, sorun yoksa enjektörü de değiştirmeniz ve denemeniz gerekiyor. Eğer arıza diyelim ki 1.silindire geçtiyse bobin veya enjektör. Geçmediyse 4. silindirin tesisatını ölçtürmeniz lazım.
-
4. Silindire bu gün baktırdım 4 ve 3 ü yer değiştirdiler ve araba çalışırken söküp kontrol ettiler sorun değişince 3 e geçti bu yüzden bujiyi değiştirdiler ancak Kazakistan da yaşıyorum ve burada parça temini zor oluyor 4. Bujiyi landcrouser bujisi ile değiştirdiler usta idare etmen için bunu takıyorum ancak kesinlikle değiştirmen gerek dedi -
Birde şu anda burada hava gündüz -8 dereceleri görmeye başladı hava 10 derecenin üzerindeyken araba rölantide rahat rahat 75-80 dereceleri görüyordu hareket halinde birden sıcaklık yine 0 veya 90 a çıktığında hemen sağa çekip kontağı açıp kapattıktan sonra sıcaklığı 90 a getirdiğim vakitte araba normal şekilde fan açıyor ve kapatıyor. Ancak sıcaklığı 90 a getiremessem araba o kadar ısınmassa saçma sapan şekilde fan açıyor. Sıkıntı müşür mü termostat mı onu anlayabilmiş değilim -
Ustanın dediği parçaları değiştirmeniz gerekli. Ayrıca bu araçların beyinleri arıza tespit cihazı bağlanınca birçok bilgiyi verir, müşürden mi termostan mı test sürüşü esnasında veriler izlenerek bulunur. Genel olarak müşür arızalı ise fan sürekli çalışır, termostat arızalı ise hafif rampaya vursanız bile hararet ani yükselir. Tabi bunlar genel kurallar. Uzaktan arızacılık kolay iş değil, aracın yanında cihaz ile bağlanılsa arızaları çoğu usta bulur.
Her ülkede, şehirde belli marka, model çok kullanılır, dediğim gibi bu markadan çok anlayan yok ise Toyota, Hyundai gibi az arıza veren ve o bölgelerde tahminim daha fazla bulunan araçlara geçmeniz lazım. Bu bizler içinde geçerli, kendi şehrimiz çok fazla olmayan araçlar genelde alınmaz.
-
Sanırım problemin kaynağı müşür, arbayı obd ye bağlayıp sıcaklığı takip etmeye başladım rölantide 2bin devire sabitleyip arabayı ısıttım beyin ısıyı 70 derece gösterirken hararet göstergesi 90 a dayandı, bir süre daha devam edip arabayı 93 dereceye çıkardıktan sonra fan normal şekilde devreye girdi ve sıcaklık 93 ün altında düşünce kapandı araba beyinden gelen veride 70 Ken hararet göstergesi 90 a oturdu direkt
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X