Şimdi Ara

Audi'den SUV'ları daha çevik ve konforlu hale getiren sistem: eAWS

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
1.375
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Audi'den SUV'ları daha çevik ve konforlu hale getiren sistem: eAWS



    Konforlu ve yüksek sürüş, geniş iç hacim gibi özellikleri nedeniyle tercih edilen SUV'lar, tasarımları gereği yüksek oldukları için düz yollarda her ne kadar konforlu bir sürüş sunsalar da virajlarda ağırlık merkezleri daha yüksekte oldukları için merkezkaç kuvvetine daha fazla maruz kalıyor. Bunun sonucu olarak virajlarda SUV’ların sportiflik ve çeviklikleri azalırken, sürüş konforlu da olumsuz etkilenebiliyor.



    Ayrıca Bkz.Otomotiv sektörü temsilcilerinden ÖTV zammıyla ilgili açıklamalar



    Audi’nin geliştirdiği yeni teknoloji ise bu sorunu ortadan kaldırıyor. Audi’nin Q SUV ailesinin en güçlü üyeleri olan Q7, SQ7, SQ8 ve RSQ8 modellerinde sunduğu eAWS, 48V elektrikle çalışan bir elektrik motoru ile çalışıyor. Önde ve arka aksta bulunan elektrik sistemi; güçlü aktüatörler ve dengeleyici sistem, aracın viraja girdiği durumlarda devreye giriyor. Süspansiyon dengesini otomatik olarak ayarlayarak; virajda aracın maruz kaldığı merkezkaç kuvvetini en aza indiriyor. Sonuç ise viraj içinde dahi konforlu bir sürüş oluyor.



    Audi'den SUV'ları daha çevik ve konforlu hale getiren sistem: eAWS



    eAWS için gerekli elektrik enerjisi, aracın sisteminden bağımsız çalışan 48 V’lik bir sistemden sağlanıyor. Sistem, sensörleri vasıtasıyla milisaniyeler içinde akslardaki dengeleyicilerin ihtiyacı olan değerleri hesaplıyor. eAWS, dengeleyicilere 1200 Nm’a kadar ulaşan bir tork sağlayabiliyor.



    Peki tüm bu teknoloji sürücüye ne sağlıyor? eAWS ile sürücüler, performanslı Q modellerini daha çevik ve daha konforlu kullanabiliyor. Virajda savrulma veya virajdan çıkma yaşanması engellendiği gibi, modellerin sürüşü daha da kolaylaşıyor.








  • Almancı kardeşlerimiz için güzel haber bizim için değişen bişey yok

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Q serileri de yalan oldu artık efektif olarak son zamdan ve kurun uçmasından sonra.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merkez kaç kuvveti taşıtın yüksekliğine değil kurbanın çapına bağlıdır. Söylenen sistem ağırlık merkezin yüksekte olan suv araçlarıla etki eden savrulma etkisini ağırlık merkezini değiştirerek azaltmaya dayanıyor.

  • Merkez kaç ile yüksekliğin ne alakası var yahu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Schrödinger Kedisi kullanıcısına yanıt

    yüksek araçların ağırlık merkezi daha yukarıda oluyor..bu yüzden savrulması daha düşük hızda oluyor

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmtıl

    yüksek araçların ağırlık merkezi daha yukarıda oluyor..bu yüzden savrulması daha düşük hızda oluyor

    tamam da bu ağırlık merkezi ile alakalı bir şey.Zaten merkezkaç diye de bir kuvvet yok varsa da onunla alakası yok


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Schrödinger Kedisi kullanıcısına yanıt

    yaş kaç??? sözelci misin????????

  • Elektrikli viraj denge kolu. Senelerdir olan sistem. Roll stabilization yazarsanız dökülür.

  • bizlik bir şey yok yine desene

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmtıl

    yaş kaç??? sözelci misin????????

    23 yaşındayım sayısalcıyım itü makina son sınıf öğrencisiyim ya siz ?

  • Vatanı için ölüp biten gurbetçi kardeşlerimize hayırlı olsun.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Schrödinger Kedisi kullanıcısına yanıt

    beni boşber ..merkez kaç kuvveti nasıl yoktur dersin..onu anlamadım!

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmtıl

    beni boşber ..merkez kaç kuvveti nasıl yoktur dersin..onu anlamadım!

    Merkez kaç kuvveti netwonun hareket yasalarına uymaz çünkü.Merkez kaç diye nitelendirdiğiniz şey aslında eylemsizlik kuvveti ya da merkezcil kuvvettir..Araştırabilirsiniz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Schrödinger Kedisi -- 1 Eylül 2020; 2:32:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blkb

    Almancı kardeşlerimiz için güzel haber bizim için değişen bişey yok

    üzdün hocam :(

  • Schrödinger Kedisi kullanıcısına yanıt
    İşte halk arasında bizde ona merkez kaç diyoruz...

  • Toyota bunu manuel olarak çok basit bir şekilde yıllar önce yaptı zaten,

    Bknz: KDSS = Kinetik Dinamik Süspansiyon Sistemi
    https://www.youtube.com/watch?v=-qNMGSzZRpE&feature=youtu.be

  • 30 sene sonra alırım o zaman inceleyebilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz_sea

    İşte halk arasında bizde ona merkez kaç diyoruz...

    Siz diyebilirsiniz ama haber editörü diyemez.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Schrödinger Kedisi -- 1 Eylül 2020; 9:35:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CVenturas

    Elektrikli viraj denge kolu. Senelerdir olan sistem. Roll stabilization yazarsanız dökülür.

    land cruiser serilerinde kdss olarak 2010dan bu yana var zaten

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.