Şimdi Ara

atv ile trafiğe cıkmak (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
51
Cevap
1
Favori
66.026
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GullyFoyle

    quote:

    Orjinalden alıntı: ZeynepYar

    Bir kere ATV off-road araç kategorisine girdiği için trafikte kesinlikle dolaşması yasaktır.. Arazi aracıdır yani.. Otoyola çıkamaz.. Bu konuda kanunda açık da yok.. Yakalanırsanız aracınız direk bağlanır.. Bu maddeye Cross motorlar da dahildir..

    Bu tarz araçlar kamyonet-römork arkasında kullanılıcak araziye götürülüp getirilir..


    Otobanda (Çeşme-Aydın vs giderseniz görürsünüz) bolca gördüm şimdiye kadar hiç biri de çevirmeye takılmadı. Yalnız bazı safkan ATV ve Crosslarda evet ne plaka takabilirsiniz ne sinyal ne de far(Bazı dirtbikelarda takabilmeniz için yeri bile yoktur zira ateşleme bile sadece kickstarttandır). Bazı sport atv lerde motor hacmi ve hp çok yüksek olduğundan trafik tescile izin vermeyebiliyor. Ancak şu an için zaten fabrika çıkışlı trafiğe uygun cross motorlarda yahut fabrika çıkışlı uygun olmasa da sonrada ekstra acalağınız ekipmanlarla trafiğe uygun hale getirebiliyorsunuz ve gayet yasal. ATV lerde ise dediğim gibi plaka vs alabiliyorsunuz ancak motor hacmi ve gücü açısından subjektif olarak trafiğe çıkışa izin alamayabiliyorsunuz.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: HighVoltage
    Otobanda (Çeşme-Aydın vs giderseniz görürsünüz) bolca gördüm şimdiye kadar hiç biri de çevirmeye takılmadı.


    Trafikte Atv görebiliriz, bu gayet mümkün.. Ama bu yasak olmadığı anlamına gelmiyor.. Ona bakarsanız kask takmak da mecburi ama kaç motorcu bu kurala uyuyor.. Trafik engeline takılmadığımız her durum bu konuyu serbest hale getirmiyor.. Ama ne var ki, Düşük beygirli ve düşük cc li ATV lerin trafikte dolaştığını biliyoruz göze batmadığı sürece pek dokunmuyorlar.. Ama bu asla Offroad Atv ler için geçerli olmamalı.. Trafik için çok büyük tehlike arz ediyorlar..

    quote:

    Yalnız bazı safkan ATV ve Crosslarda evet ne plaka takabilirsiniz ne sinyal ne de far(Bazı dirtbikelarda takabilmeniz için yeri bile yoktur zira ateşleme bile sadece kickstarttandır)

    Bu tarz araçlara plaka, sinyal, far, ayaklık vs. takamazsınız doğru, çünkü tehlikelidir..Tam Cross makineler arazide kullanıldığından düşme riski çok yüksektir ve (deneyimli olduğunuzu var sayıyorum) bu ekipmanlarla yaralanma riskiniz oldukça fazladır.. Ama hepsinin plakaları evrakları olmak zorundadır.. Yanınızda taşırsınız vs. Bu nedenle spesial makinalar asla trafikte dolaşamazlar..

    Enduro ya da Yarı Cross dediğimiz makineleri hem arazide hem caddede kullanmak mümkündür.. Plakalı ve ruhsatlıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bloody Mary

    quote:

    Orjinalden alıntı: HighVoltage

    Kanuni marka olarak sorunlu olsa da ATV300 ü zorladıkları parkuru hatırlıyorum da herhangin bir ATV de ancak o kadar zorlanırdı. Ama elbette kanuni adı geçince şerh düşmek gerekir. TGB ile scooterları ile rampalarda 360 derece taklalar atıyordu bu işin çılgınları. :) ATV leri de gayet kaliteli. O konuda çekinceye gerek yok bence. Ama elbette bmw mercedes e para verebilecekken renoyu tercih etmenin manası yok (Yani parasal anlamda bir sıkıntı yoksa demek istedim:) spyder hakikaten inanılmaz bir makine. Ona ayırabilecek param asla olmaz sanrım fakat bir kere test etmek isterdim. Bu arada yanlış anlamayın da ATV kullandınız değil mi önceden? Kullanmadıysanız böylece yüklü bir miktar vermeden evvel bir-kaç saatliğine kiralasanız güzel olur. (Genelde toprak-çamur zemindir parkurlar fakat safari tadında olanlar var onlar tercih edilirse güzel olur) Bir de neden ATV?


    ekleme: Bu arada birazdan dayanamayıp kendime bir bloody mary yapacağım bu gidişle canım çekti fena.
    ekleme 2 : TGB nin yanına Kymco da koyabilirsin. Sunduğu özellikler gayet tatminkar. Parça kalitesi tartışılmaz derecede iyi.


    hocam öncelikle afiyet olsun :) daha önce bir kez kullanmstm atv fakat o ufak bişeydi aeon markaydı yanılmıyosam. kymcoların fiyatlarınında yüksek oldugunu hatırlıyorum 500cclik modellerinin. ATV istiyorum çünkü yaşım 17 a2 ehliyet alabilirim anca 2teker motor ben kullanamam kendime güvenmiyorum atvde tamamen güvenli dğeil biliyorum ama sonuçta 4 teker üzeridneyiz :)

    B sınıfı ehliyet almanın bir yolu varsa eğer yardımlarınızı beklerim yurtdışından falan çok araştırdım ama bi türlü bulamadım :)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Bloody Mary
    ATV istiyorum çünkü yaşım 17 a2 ehliyet alabilirim anca 2teker motor ben kullanamam kendime güvenmiyorum atvde tamamen güvenli dğeil biliyorum ama sonuçta 4 teker üzeridneyiz :)



    ATV'yi tehlikeli bulmadığınız için mi seçtiniz? Anlıyorum ki tam anlamıyla kullanmamışsınız bu aracı..4 teker üzerinde olmak her anlamda dengeli olabileceğiniz anlamına gelmez..
    Motosikletin ATV ye göre ne kadar tehlikesiz ve masum olduğunu anlatmak isterdim ama boşuna yorulacağım sanırım.. HighVoltage ilk mesajında bu sistemi de gayet açıklayıcı anlatmış.. Deneyimlerine kulak vermenizi öneririm..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZeynepYar -- 19 Haziran 2009; 13:55:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZeynepYar

    quote:

    Orjinalden alıntı: HighVoltage
    Otobanda (Çeşme-Aydın vs giderseniz görürsünüz) bolca gördüm şimdiye kadar hiç biri de çevirmeye takılmadı.


    Trafikte Atv görebiliriz, bu gayet mümkün.. Ama bu yasak olmadığı anlamına gelmiyor.. Ona bakarsanız kask takmak da mecburi ama kaç motorcu bu kurala uyuyor.. Trafik engeline takılmadığımız her durum bu konuyu serbest hale getirmiyor.. Ama ne var ki, Düşük beygirli ve düşük cc li ATV lerin trafikte dolaştığını biliyoruz göze batmadığı sürece pek dokunmuyorlar.. Ama bu asla Offroad Atv ler için geçerli olmamalı.. Trafik için çok büyük tehlike arz ediyorlar..

    quote:

    Yalnız bazı safkan ATV ve Crosslarda evet ne plaka takabilirsiniz ne sinyal ne de far(Bazı dirtbikelarda takabilmeniz için yeri bile yoktur zira ateşleme bile sadece kickstarttandır)

    Bu tarz araçlara plaka, sinyal, far, ayaklık vs. takamazsınız doğru, çünkü tehlikelidir..Tam Cross makineler arazide kullanıldığından düşme riski çok yüksektir ve (deneyimli olduğunuzu var sayıyorum) bu ekipmanlarla yaralanma riskiniz oldukça fazladır.. Ama hepsinin plakaları evrakları olmak zorundadır.. Yanınızda taşırsınız vs. Bu nedenle spesial makinalar asla trafikte dolaşamazlar..

    Enduro ya da Yarı Cross dediğimiz makineleri hem arazide hem caddede kullanmak mümkündür.. Plakalı ve ruhsatlıdır.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ZeynepYar


    quote:

    Orjinalden alıntı: HighVoltage
    Otobanda (Çeşme-Aydın vs giderseniz görürsünüz) bolca gördüm şimdiye kadar hiç biri de çevirmeye takılmadı.


    Trafikte Atv görebiliriz, bu gayet mümkün.. Ama bu yasak olmadığı anlamına gelmiyor.. Ona bakarsanız kask takmak da mecburi ama kaç motorcu bu kurala uyuyor.. Trafik engeline takılmadığımız her durum bu konuyu serbest hale getirmiyor.. Ama ne var ki, Düşük beygirli ve düşük cc li ATV lerin trafikte dolaştığını biliyoruz göze batmadığı sürece pek dokunmuyorlar.. Ama bu asla Offroad Atv ler için geçerli olmamalı.. Trafik için çok büyük tehlike arz ediyorlar..

    quote:

    Yalnız bazı safkan ATV ve Crosslarda evet ne plaka takabilirsiniz ne sinyal ne de far(Bazı dirtbikelarda takabilmeniz için yeri bile yoktur zira ateşleme bile sadece kickstarttandır)

    Bu tarz araçlara plaka, sinyal, far, ayaklık vs. takamazsınız doğru, çünkü tehlikelidir..Tam Cross makineler arazide kullanıldığından düşme riski çok yüksektir ve (deneyimli olduğunuzu var sayıyorum) bu ekipmanlarla yaralanma riskiniz oldukça fazladır.. Ama hepsinin plakaları evrakları olmak zorundadır.. Yanınızda taşırsınız vs. Bu nedenle spesial makinalar asla trafikte dolaşamazlar..

    Enduro ya da Yarı Cross dediğimiz makineleri hem arazide hem caddede kullanmak mümkündür.. Plakalı ve ruhsatlıdır.






    Evet ben de yazınızdan bunu tahminlemiştim. Tek birleşemediğimiz nokta ATV de :) kask takmak trafik polislerince zaman zaman gözardı ediliyor (Ki bu tölerans oldukça azaldı genelde yazıyorlar cezaları. Hatta eskiden orasında burasında taşıyanlara yazılmazdı şimdi farketmiyor). Fakat dediğim gibi trafiğe uygun olmayan ve trafikçe tescillenmemiş araçlar anında kitlenir. ATV lerde trafik md.lüğünce subjektif bir tescil muhabbeti var gözlemlediğim kadarıyla. Bu araçların tamamen asfalt için tasarlanıp satılanları da var çünkü. Mesela Cectek Quadrift. Direk asfalt lastikleri ile satışa sunulan bir makine. Ve diğer ATV lere nazaran görece de olsa alçak. (Sanırım virajdaki yuvarlanma riskini azaltmak sanırım amaç) TR ye de getirdi bir iki firma da satılabildi mi bilmiyorum zira oldukça yüksek fiyatlara sahipti yanlış hatırlamıyorsam. Tabi bir de şu nokta var bu araçlar için (ATVler) kişisel kanaatim 250-300cc altı oldukça kullanışsız oldukları yönünde. 50-100-150 cc hacimlerinde ağrılık ve sürtünmenin daha fazla olduğu da düşünülürse hele trafikte kullanan için de ardına düşen için de tam işkence. Hele bir de sport atv olmamasına rağmen 2 çeker olan ve offroad olarak satılanlara aklım ermiyor. (Genelde çin işi capon işi olanlarda fazlası ile mevcut. Koskoca dirt lastikleri var 2 çeker ve 150cc :S)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozdek

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Bunca zaman ATV'yi boşuna kamyonetin arkasına koyup araziye götürmüşüm.. Vahh vah..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayı Baba

    ATV'lerin arazi aracı kategorisine girdiğini ve Jeep'Lerle hemen hemen aynı vergilendirmeye tabii olduğunu biliyorsunuzdur herhalde değil mi?..

    ATV'lerin ONROAD olarak satılanları (sinyal - ayna vs. barındıranlar) ile trafiğe çıkabilirsiniz. Motosiklete göre hareket kabiliyeti daha düşük fakat güvenliği daha yüksektir. A2 ehliyet gerektirir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: NovariX

    ATV'lerin arazi aracı kategorisine girdiğini ve Jeep'Lerle hemen hemen aynı vergilendirmeye tabii olduğunu biliyorsunuzdur herhalde değil mi?..

    ATV'lerin ONROAD olarak satılanları (sinyal - ayna vs. barındıranlar) ile trafiğe çıkabilirsiniz. Motosiklete göre hareket kabiliyeti daha düşük fakat güvenliği daha yüksektir. A2 ehliyet gerektirir.

    Vallahi bende bilmiyordum.Sağol.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hüso58

    quote:

    Orjinalden alıntı: NovariX

    ATV'lerin arazi aracı kategorisine girdiğini ve Jeep'Lerle hemen hemen aynı vergilendirmeye tabii olduğunu biliyorsunuzdur herhalde değil mi?..

    ATV'lerin ONROAD olarak satılanları (sinyal - ayna vs. barındıranlar) ile trafiğe çıkabilirsiniz. Motosiklete göre hareket kabiliyeti daha düşük fakat güvenliği daha yüksektir. A2 ehliyet gerektirir.

    Vallahi bende bilmiyordum.Sağol.

    Alıntıları Göster
    @ novarix atv'ler kesinlikle güvenlik konusunda motosikletlerden daha kötü her ne kadar asfalt lastiği takılı olursa olsun! Sonuç olarak 4tekeri var ama aks mesafesi kısa olduğu için çok kolay bir şekilde üzerinden atabilir. Ayrıca motosiklette kaza yapıldığında bir ihtimal yerde sürüklenme aşamasında kendinizi motordan atma ihtimaliniz var ama atv'de bu kesinlikle mümkün değil yuvarlanıp altına alması an meselesi bence. Her ne kadar ismi All Terrain Vehicle olsa da bir atv'yi arazi dışında kullanmak pek akıl karı gelmiyor bana.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: azrael_13

    @ novarix atv'ler kesinlikle güvenlik konusunda motosikletlerden daha kötü her ne kadar asfalt lastiği takılı olursa olsun! Sonuç olarak 4tekeri var ama aks mesafesi kısa olduğu için çok kolay bir şekilde üzerinden atabilir. Ayrıca motosiklette kaza yapıldığında bir ihtimal yerde sürüklenme aşamasında kendinizi motordan atma ihtimaliniz var ama atv'de bu kesinlikle mümkün değil yuvarlanıp altına alması an meselesi bence. Her ne kadar ismi All Terrain Vehicle olsa da bir atv'yi arazi dışında kullanmak pek akıl karı gelmiyor bana.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar ATV konusunda Türk milleti olarak yeni sayılırız. Buradan okudğum kadarıyla daha henüz bu konu ile ilgili çoğu arkadaşımızın bilgileri oturmamış. Üzülerek söyleyeceğimki birkaç arkadaşta burada konuyla ilgili hiçbir biligi sahibi olmadan yorum yapmış.
    Yaklaşık 8-9 aydır KYMCO MXU 150 Atv motorum var. Bundan öncesinde ise kötünün iyisi bir çin malı kanuni sahibiydim. iyi kötü tecrüblerim olduktan sonra, kymcoları uzunca bir süre istanbul şilede kanopy park atv safari merkezinde denedim. haliyle bu KYMCO yu almadan önce kanuni ve gayri kanuni ne varsa konuyla ilgili araştırdım ve hiçbir problemim olmadan biniyorum. (aman nazar değmesin, dim?:) )
    ATV - ehliyet - cezalar - off/on road modeller - vergilendirme ile merak ettiklerinizle birlikte dogrularınızı pekiştirmek, hatalarınızıda nac zane düzeltmek istiyorum:

    1- ATV ler on road ve off road olarak 2 ye ayrılıyor. On Road modeller faturaları ile birlikte trafiğe uyumluluk ve yeterlilik belgesi ile teslim edilirler. Uyumluluk belgesi, bu araçların emisyonlarının, teçhizatlarının ( Arka dikiz aynaları, sinyaller, fren lambası ve diğer tüm aydınlatma ekipmanlarının) mevcut ve yeter miktarda oldugunu bunların mühendisler tarafından onaylandıgını gösteren belgedir. Bu belge olanlara on road olmayanlara off road denir.

    2- Off road modeller trafiğe kesinlikle çıkamazlar. (çıkmaları için ilgili makine mühendislerinden bir proje çizilirse, ve bu eksik donanımlar tamamlanırsa ve oda tarafından onaylanırsa trafiğe çıkabilme ihtimali vardır. ihtimal diyorum çünkü bu evrakları her trafik şubesi uygun görmüyor, denenmiştir, örnekleri vardır)

    3-On road olan her atv trafiğe çıkabilir. ancak kesinlikle ve kesinlikle trafik tescili yapılmalı ve üzerinde plakası olmalıdır. trafik tescili yapılabilmesi için uyumluluk belgesi, faturası ve ilgili vergilerin öndemiş olması gerekir.

    4-Kanuni gibi bazı markaların aynı atvleri hem on road hemde off road olarak sattığını görebilirsiniz. bunun amacı sadece arazide kullanmak isteyenleri ÖTV ödemekten kurtarmaktır. plaka çıkarmaları gerekmediği için ötv ödenmez haliyle on road 3500tl iken off road olanı 2800TL den satılır. ama trafiğe çıkamaz.

    5-On road atv ile trafiğe çıkabilmek için, A2 sınıfı ehliyetinizin olması şarttır, bununla birlikte mecburi takılması gereken birde kask vardır.Plakanız atv nizde, Ruhsatınız cebinizde, kaskınız kafanızda ve muayeneniz tam ise ise sizi cumhurbaskanı gelse yine yolunuzdan alıkoyamaz. Antalya manavgattayım, jandarma trafikte, trafik polisidebeni çok durdurdu, hala da durdururlar. ellerine koz vermem, kaskımı takarım evraklarımıda veririm, bak arkada plakam takılı derim ve geçer giderim.

    6-Gelelim vergilendirme mevzusuna: arkadaşın birisi demişki bu araçlar ruhsatta arazi aracı diye geçiyor. Ne haklı ne haksız. ülkemize ilk girdiğinde bu araçların trafie çıkıp çıkamayacagı bi türlü çözülememişti. uyumluluk belgesi ilk baslarda çıkmış olan ve hala satılmakta olan atv ler o evraklarda arazi aracı olarak düzenlendi. haliyle 1300cc altı jip muamelesi görüyor ve şu anda ortalama 6 ayda bir 190 tl bandrolleri var. ANCAK HEPSİ DEĞİL. benim 2atv m 2008 model ve ruhsatta motorsiklet olarak geçiyor. bandrolü 36tll civarı, senede 72tl yapıyor. ancak geçen burdan bir arkadas kanuni aldı, 2006 model olmasına rağmen 380 tl vergi ödüyor.

    7-Kullanım özelliklerine gelince, binen kullanan ne oldugunu bilen arkadaslarında dediği üzere dingil ve aks mesafeleri arabalara oranla kısa olan bu 4 tekerli canavarlar, asfatta ve kaymayan diğer düz zemnlerde arazidekinden çok daha tehlikeli. aks mesafesinin kısalıgı direksiyona yaptıgınız ufacık müdehalenin 50-60kmh üzeri hızlarda sizi üzerinden atma gbi bir tepkisi var. ben hem arazide, hem otoyolda hemde şehiriçi trafiğinde kullanıyorum. arazide atv nizin kalitesine ve dayanıklılığına göre uçun hoplayın zıplayın, gaza basın çok dengelidir. ancak asfaltta bu yok. efendi efendi binilmeli, dikkatli olmak şart. şhirçinde çok rahat, heryere girip çıkarsınız. ancak atv alacaksanız geri vitesli olması çok önemli. aksi halde şhiriçi ızdırap olur etrafın komik bakışları eşliğinde atv nizden iip onu geri geri itmeniz söz konusu olabilir.

    8-Zayıf motorlu çin malı atvlerin araziye biraz daha yatkın olabilmesi için çekiş gücünü artırmak gerekeceğinden şanzımanlarıyla oynanır, bu ya ilave vites, ya takviye vitesi ya da lastik ebatları değiştirilmek sureti ile olur. ama bunların yapılması asfaltta hız kaybıdır. bu nedenle eski kanuni 150cc atv mle 50-60 km/h max hıza cıkarken, kymco mxu 150cc ile 90-100km/h hıza çıkabiliyorum. üstelik tahrik kayışı sistemi ile ve kaliteli bir şanzımanla arazininde canına okuyabiliyorum.. gibi gibi
    9- Tanıdığım samimi olduğum atv sahiplerinden çoğu sırf hevesi için aldılar. ancak büyük kısmı 3-5 ay sonra atvlerini bi kenara attılar. ben ve benim gibi 2-3 arkadaşım ise ilk günkü heyecanımızla hergün kontağı çevrip yolumuza bakıyoruz.. Arabadan soğudum, 2 tekerli hiç bişey zevk vermiyor artık. inşallah herkesin bir imkanı olur ve keyfi tadabilir.

    Adabıyla soru soran herkese kapım açık, ama "yok, atv hava atmak içindir, yok lüx jip gibi vergisi vardır gibi" bilmeden yapılan yorumlarla gelirseniz anlaşamayız..
    uzun oldu ama umarım DH ailesine ve google da bu konuyla ilgili arama yapıp kıvranan tüm ATV meraklılarına faydalı olur.

    iyi sohbetler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Byte101

    arkadaşlar ATV konusunda Türk milleti olarak yeni sayılırız. Buradan okudğum kadarıyla daha henüz bu konu ile ilgili çoğu arkadaşımızın bilgileri oturmamış. Üzülerek söyleyeceğimki birkaç arkadaşta burada konuyla ilgili hiçbir biligi sahibi olmadan yorum yapmış.
    Yaklaşık 8-9 aydır KYMCO MXU 150 Atv motorum var. Bundan öncesinde ise kötünün iyisi bir çin malı kanuni sahibiydim. iyi kötü tecrüblerim olduktan sonra, kymcoları uzunca bir süre istanbul şilede kanopy park atv safari merkezinde denedim. haliyle bu KYMCO yu almadan önce kanuni ve gayri kanuni ne varsa konuyla ilgili araştırdım ve hiçbir problemim olmadan biniyorum. (aman nazar değmesin, dim?:) )
    ATV - ehliyet - cezalar - off/on road modeller - vergilendirme ile merak ettiklerinizle birlikte dogrularınızı pekiştirmek, hatalarınızıda nac zane düzeltmek istiyorum:

    1- ATV ler on road ve off road olarak 2 ye ayrılıyor. On Road modeller faturaları ile birlikte trafiğe uyumluluk ve yeterlilik belgesi ile teslim edilirler. Uyumluluk belgesi, bu araçların emisyonlarının, teçhizatlarının ( Arka dikiz aynaları, sinyaller, fren lambası ve diğer tüm aydınlatma ekipmanlarının) mevcut ve yeter miktarda oldugunu bunların mühendisler tarafından onaylandıgını gösteren belgedir. Bu belge olanlara on road olmayanlara off road denir.

    2- Off road modeller trafiğe kesinlikle çıkamazlar. (çıkmaları için ilgili makine mühendislerinden bir proje çizilirse, ve bu eksik donanımlar tamamlanırsa ve oda tarafından onaylanırsa trafiğe çıkabilme ihtimali vardır. ihtimal diyorum çünkü bu evrakları her trafik şubesi uygun görmüyor, denenmiştir, örnekleri vardır)

    3-On road olan her atv trafiğe çıkabilir. ancak kesinlikle ve kesinlikle trafik tescili yapılmalı ve üzerinde plakası olmalıdır. trafik tescili yapılabilmesi için uyumluluk belgesi, faturası ve ilgili vergilerin öndemiş olması gerekir.

    4-Kanuni gibi bazı markaların aynı atvleri hem on road hemde off road olarak sattığını görebilirsiniz. bunun amacı sadece arazide kullanmak isteyenleri ÖTV ödemekten kurtarmaktır. plaka çıkarmaları gerekmediği için ötv ödenmez haliyle on road 3500tl iken off road olanı 2800TL den satılır. ama trafiğe çıkamaz.

    5-On road atv ile trafiğe çıkabilmek için, A2 sınıfı ehliyetinizin olması şarttır, bununla birlikte mecburi takılması gereken birde kask vardır.Plakanız atv nizde, Ruhsatınız cebinizde, kaskınız kafanızda ve muayeneniz tam ise ise sizi cumhurbaskanı gelse yine yolunuzdan alıkoyamaz. Antalya manavgattayım, jandarma trafikte, trafik polisidebeni çok durdurdu, hala da durdururlar. ellerine koz vermem, kaskımı takarım evraklarımıda veririm, bak arkada plakam takılı derim ve geçer giderim.

    6-Gelelim vergilendirme mevzusuna: arkadaşın birisi demişki bu araçlar ruhsatta arazi aracı diye geçiyor. Ne haklı ne haksız. ülkemize ilk girdiğinde bu araçların trafie çıkıp çıkamayacagı bi türlü çözülememişti. uyumluluk belgesi ilk baslarda çıkmış olan ve hala satılmakta olan atv ler o evraklarda arazi aracı olarak düzenlendi. haliyle 1300cc altı jip muamelesi görüyor ve şu anda ortalama 6 ayda bir 190 tl bandrolleri var. ANCAK HEPSİ DEĞİL. benim 2atv m 2008 model ve ruhsatta motorsiklet olarak geçiyor. bandrolü 36tll civarı, senede 72tl yapıyor. ancak geçen burdan bir arkadas kanuni aldı, 2006 model olmasına rağmen 380 tl vergi ödüyor.

    7-Kullanım özelliklerine gelince, binen kullanan ne oldugunu bilen arkadaslarında dediği üzere dingil ve aks mesafeleri arabalara oranla kısa olan bu 4 tekerli canavarlar, asfatta ve kaymayan diğer düz zemnlerde arazidekinden çok daha tehlikeli. aks mesafesinin kısalıgı direksiyona yaptıgınız ufacık müdehalenin 50-60kmh üzeri hızlarda sizi üzerinden atma gbi bir tepkisi var. ben hem arazide, hem otoyolda hemde şehiriçi trafiğinde kullanıyorum. arazide atv nizin kalitesine ve dayanıklılığına göre uçun hoplayın zıplayın, gaza basın çok dengelidir. ancak asfaltta bu yok. efendi efendi binilmeli, dikkatli olmak şart. şhirçinde çok rahat, heryere girip çıkarsınız. ancak atv alacaksanız geri vitesli olması çok önemli. aksi halde şhiriçi ızdırap olur etrafın komik bakışları eşliğinde atv nizden iip onu geri geri itmeniz söz konusu olabilir.

    8-Zayıf motorlu çin malı atvlerin araziye biraz daha yatkın olabilmesi için çekiş gücünü artırmak gerekeceğinden şanzımanlarıyla oynanır, bu ya ilave vites, ya takviye vitesi ya da lastik ebatları değiştirilmek sureti ile olur. ama bunların yapılması asfaltta hız kaybıdır. bu nedenle eski kanuni 150cc atv mle 50-60 km/h max hıza cıkarken, kymco mxu 150cc ile 90-100km/h hıza çıkabiliyorum. üstelik tahrik kayışı sistemi ile ve kaliteli bir şanzımanla arazininde canına okuyabiliyorum.. gibi gibi
    9- Tanıdığım samimi olduğum atv sahiplerinden çoğu sırf hevesi için aldılar. ancak büyük kısmı 3-5 ay sonra atvlerini bi kenara attılar. ben ve benim gibi 2-3 arkadaşım ise ilk günkü heyecanımızla hergün kontağı çevrip yolumuza bakıyoruz.. Arabadan soğudum, 2 tekerli hiç bişey zevk vermiyor artık. inşallah herkesin bir imkanı olur ve keyfi tadabilir.

    Adabıyla soru soran herkese kapım açık, ama "yok, atv hava atmak içindir, yok lüx jip gibi vergisi vardır gibi" bilmeden yapılan yorumlarla gelirseniz anlaşamayız..
    uzun oldu ama umarım DH ailesine ve google da bu konuyla ilgili arama yapıp kıvranan tüm ATV meraklılarına faydalı olur.

    iyi sohbetler


    Atv ile ilgili acıklayacı bilgiler için teşekkür ederiz.

    Bendede mux 500 var. 5 yıl motosikletten sonra motosiklet keyfini tam olarak almasamda rüzgarın suratıma carpışını hıssettırdiği için keyifli bir alet.
    Eskiden yazları motora binerdim. Şimdi yağmurda karda camurdada bu keyfi alabiliyorum. Ama tabiki bulundugunuz yerde buna etken. Bulundugunuz yerde dağ bayır olursa veya sahil yerleşim alanlarınızdaysanız kumsalda atv keyfini cıkarabilirsiniz.

    Bendede ruhsatta Atv yazdıgı gibi Cinsi Motosiklet yazıyor. Ama ilerde Arazı taşıtı yazması gerekiyorsa bu pul farkını ödemelimiyim yoksa normalımı böyle tereddütteyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sbuyukkilic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Byte101

    arkadaşlar ATV konusunda Türk milleti olarak yeni sayılırız. Buradan okudğum kadarıyla daha henüz bu konu ile ilgili çoğu arkadaşımızın bilgileri oturmamış. Üzülerek söyleyeceğimki birkaç arkadaşta burada konuyla ilgili hiçbir biligi sahibi olmadan yorum yapmış.
    Yaklaşık 8-9 aydır KYMCO MXU 150 Atv motorum var. Bundan öncesinde ise kötünün iyisi bir çin malı kanuni sahibiydim. iyi kötü tecrüblerim olduktan sonra, kymcoları uzunca bir süre istanbul şilede kanopy park atv safari merkezinde denedim. haliyle bu KYMCO yu almadan önce kanuni ve gayri kanuni ne varsa konuyla ilgili araştırdım ve hiçbir problemim olmadan biniyorum. (aman nazar değmesin, dim?:) )
    ATV - ehliyet - cezalar - off/on road modeller - vergilendirme ile merak ettiklerinizle birlikte dogrularınızı pekiştirmek, hatalarınızıda nac zane düzeltmek istiyorum:

    1- ATV ler on road ve off road olarak 2 ye ayrılıyor. On Road modeller faturaları ile birlikte trafiğe uyumluluk ve yeterlilik belgesi ile teslim edilirler. Uyumluluk belgesi, bu araçların emisyonlarının, teçhizatlarının ( Arka dikiz aynaları, sinyaller, fren lambası ve diğer tüm aydınlatma ekipmanlarının) mevcut ve yeter miktarda oldugunu bunların mühendisler tarafından onaylandıgını gösteren belgedir. Bu belge olanlara on road olmayanlara off road denir.

    2- Off road modeller trafiğe kesinlikle çıkamazlar. (çıkmaları için ilgili makine mühendislerinden bir proje çizilirse, ve bu eksik donanımlar tamamlanırsa ve oda tarafından onaylanırsa trafiğe çıkabilme ihtimali vardır. ihtimal diyorum çünkü bu evrakları her trafik şubesi uygun görmüyor, denenmiştir, örnekleri vardır)

    3-On road olan her atv trafiğe çıkabilir. ancak kesinlikle ve kesinlikle trafik tescili yapılmalı ve üzerinde plakası olmalıdır. trafik tescili yapılabilmesi için uyumluluk belgesi, faturası ve ilgili vergilerin öndemiş olması gerekir.

    4-Kanuni gibi bazı markaların aynı atvleri hem on road hemde off road olarak sattığını görebilirsiniz. bunun amacı sadece arazide kullanmak isteyenleri ÖTV ödemekten kurtarmaktır. plaka çıkarmaları gerekmediği için ötv ödenmez haliyle on road 3500tl iken off road olanı 2800TL den satılır. ama trafiğe çıkamaz.

    5-On road atv ile trafiğe çıkabilmek için, A2 sınıfı ehliyetinizin olması şarttır, bununla birlikte mecburi takılması gereken birde kask vardır.Plakanız atv nizde, Ruhsatınız cebinizde, kaskınız kafanızda ve muayeneniz tam ise ise sizi cumhurbaskanı gelse yine yolunuzdan alıkoyamaz. Antalya manavgattayım, jandarma trafikte, trafik polisidebeni çok durdurdu, hala da durdururlar. ellerine koz vermem, kaskımı takarım evraklarımıda veririm, bak arkada plakam takılı derim ve geçer giderim.

    6-Gelelim vergilendirme mevzusuna: arkadaşın birisi demişki bu araçlar ruhsatta arazi aracı diye geçiyor. Ne haklı ne haksız. ülkemize ilk girdiğinde bu araçların trafie çıkıp çıkamayacagı bi türlü çözülememişti. uyumluluk belgesi ilk baslarda çıkmış olan ve hala satılmakta olan atv ler o evraklarda arazi aracı olarak düzenlendi. haliyle 1300cc altı jip muamelesi görüyor ve şu anda ortalama 6 ayda bir 190 tl bandrolleri var. ANCAK HEPSİ DEĞİL. benim 2atv m 2008 model ve ruhsatta motorsiklet olarak geçiyor. bandrolü 36tll civarı, senede 72tl yapıyor. ancak geçen burdan bir arkadas kanuni aldı, 2006 model olmasına rağmen 380 tl vergi ödüyor.

    7-Kullanım özelliklerine gelince, binen kullanan ne oldugunu bilen arkadaslarında dediği üzere dingil ve aks mesafeleri arabalara oranla kısa olan bu 4 tekerli canavarlar, asfatta ve kaymayan diğer düz zemnlerde arazidekinden çok daha tehlikeli. aks mesafesinin kısalıgı direksiyona yaptıgınız ufacık müdehalenin 50-60kmh üzeri hızlarda sizi üzerinden atma gbi bir tepkisi var. ben hem arazide, hem otoyolda hemde şehiriçi trafiğinde kullanıyorum. arazide atv nizin kalitesine ve dayanıklılığına göre uçun hoplayın zıplayın, gaza basın çok dengelidir. ancak asfaltta bu yok. efendi efendi binilmeli, dikkatli olmak şart. şhirçinde çok rahat, heryere girip çıkarsınız. ancak atv alacaksanız geri vitesli olması çok önemli. aksi halde şhiriçi ızdırap olur etrafın komik bakışları eşliğinde atv nizden iip onu geri geri itmeniz söz konusu olabilir.

    8-Zayıf motorlu çin malı atvlerin araziye biraz daha yatkın olabilmesi için çekiş gücünü artırmak gerekeceğinden şanzımanlarıyla oynanır, bu ya ilave vites, ya takviye vitesi ya da lastik ebatları değiştirilmek sureti ile olur. ama bunların yapılması asfaltta hız kaybıdır. bu nedenle eski kanuni 150cc atv mle 50-60 km/h max hıza cıkarken, kymco mxu 150cc ile 90-100km/h hıza çıkabiliyorum. üstelik tahrik kayışı sistemi ile ve kaliteli bir şanzımanla arazininde canına okuyabiliyorum.. gibi gibi
    9- Tanıdığım samimi olduğum atv sahiplerinden çoğu sırf hevesi için aldılar. ancak büyük kısmı 3-5 ay sonra atvlerini bi kenara attılar. ben ve benim gibi 2-3 arkadaşım ise ilk günkü heyecanımızla hergün kontağı çevrip yolumuza bakıyoruz.. Arabadan soğudum, 2 tekerli hiç bişey zevk vermiyor artık. inşallah herkesin bir imkanı olur ve keyfi tadabilir.

    Adabıyla soru soran herkese kapım açık, ama "yok, atv hava atmak içindir, yok lüx jip gibi vergisi vardır gibi" bilmeden yapılan yorumlarla gelirseniz anlaşamayız..
    uzun oldu ama umarım DH ailesine ve google da bu konuyla ilgili arama yapıp kıvranan tüm ATV meraklılarına faydalı olur.

    iyi sohbetler


    Atv ile ilgili acıklayacı bilgiler için teşekkür ederiz.

    Bendede mux 500 var. 5 yıl motosikletten sonra motosiklet keyfini tam olarak almasamda rüzgarın suratıma carpışını hıssettırdiği için keyifli bir alet.
    Eskiden yazları motora binerdim. Şimdi yağmurda karda camurdada bu keyfi alabiliyorum. Ama tabiki bulundugunuz yerde buna etken. Bulundugunuz yerde dağ bayır olursa veya sahil yerleşim alanlarınızdaysanız kumsalda atv keyfini cıkarabilirsiniz.

    Bendede ruhsatta Atv yazdıgı gibi Cinsi Motosiklet yazıyor. Ama ilerde Arazı taşıtı yazması gerekiyorsa bu pul farkını ödemelimiyim yoksa normalımı böyle tereddütteyim.

    Alıntıları Göster
    merak etmeyin. kazanılmış haklar yasasına göre bizde bir değişiklik yapılamaz. yapılır ama karşı dava hakkımız doğar.. siz paşa paşa motosiklet vergisini ödemeye devam edin, sağda solda kimseler uyanmasın daha yeni yatırdım.. 39lira olmuş bu sene bandrolüm :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Byte101

    merak etmeyin. kazanılmış haklar yasasına göre bizde bir değişiklik yapılamaz. yapılır ama karşı dava hakkımız doğar.. siz paşa paşa motosiklet vergisini ödemeye devam edin, sağda solda kimseler uyanmasın daha yeni yatırdım.. 39lira olmuş bu sene bandrolüm :D

    Alıntıları Göster
    ep özenmişimdir atvye. hep ilgimi çekmiştir. zaten bir off road aşığıyım. 2 teker yaşamımın parçası. elimde 6-7000 para var. eski motorumu verip bir enduro istiyorum. şöyle 2-3000 daha toparlasam aprilla pegaso var kafamda. yalnız kafamı atv de kurcalıyor. piyasasından biraz uzağım. şöyle 10000 civarına nasıl bir atv alınabilir?
    konforlumudur, garip olacak ama uzun yol yapılabilir mi bu fiyata alınan bir atv ile?

    bilmiyorum heves mi, hiç kullanma fırsatım olmadı, adam gibi. 3-4 sene önce kemerde polarisee binmiştim ama gaz verme olayına bayağı bir sinir olmuştum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _DIESEL_

    Atv ile trafiğe çıkmak serbestmi?

    Bildiğim kadarıyla atv olarak onroad ve offroad olarak iki kategori var ve sadece onroad olanlar trafikte serbestçe dolaşabiliyor..

    Böyle aklımda kalmış fakat emin değilim

    evt krdeşm onroad ve offroad var onroadlar serbestçe dolaşabilior offroadlar arazi motoru olarak geçiyor aklnda doğru kalmş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: By-most


    quote:

    Orijinalden alıntı: _DIESEL_

    Atv ile trafiğe çıkmak serbestmi?

    Bildiğim kadarıyla atv olarak onroad ve offroad olarak iki kategori var ve sadece onroad olanlar trafikte serbestçe dolaşabiliyor..

    Böyle aklımda kalmış fakat emin değilim

    evt krdeşm onroad ve offroad var onroadlar serbestçe dolaşabilior offroadlar arazi motoru olarak geçiyor aklnda doğru kalmş


    Aslında 10000 tl ye cıktıgınızda benim gibi 2007 12000 tl ye kymco mxu 500 bile alabilirsiniz.
    Asfalt lastiğide aldım ama 90-100 km ye cıkarsınız.
    Yanı motorun yeri ayrı Atv nin ayrı.

    7000 tl cıvarı kymco mxu ikinci el alabilirasiniz.

    10000 cıvarı polaris 2004 bombardier bile bulmak mumkun.

    İstanbul içi şile agva dolaşabilirsiniz ama uzun yolda yorar ve devamlı gelen arabalara yol verirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sbuyukkilic

    quote:

    Orijinalden alıntı: By-most


    quote:

    Orijinalden alıntı: _DIESEL_

    Atv ile trafiğe çıkmak serbestmi?

    Bildiğim kadarıyla atv olarak onroad ve offroad olarak iki kategori var ve sadece onroad olanlar trafikte serbestçe dolaşabiliyor..

    Böyle aklımda kalmış fakat emin değilim

    evt krdeşm onroad ve offroad var onroadlar serbestçe dolaşabilior offroadlar arazi motoru olarak geçiyor aklnda doğru kalmş


    Aslında 10000 tl ye cıktıgınızda benim gibi 2007 12000 tl ye kymco mxu 500 bile alabilirsiniz.
    Asfalt lastiğide aldım ama 90-100 km ye cıkarsınız.
    Yanı motorun yeri ayrı Atv nin ayrı.

    7000 tl cıvarı kymco mxu ikinci el alabilirasiniz.

    10000 cıvarı polaris 2004 bombardier bile bulmak mumkun.

    İstanbul içi şile agva dolaşabilirsiniz ama uzun yolda yorar ve devamlı gelen arabalara yol verirsiniz.

    Alıntıları Göster
    Şimdi ben yıllarca MZ VE JAVA Motorsiklet kullandım uzun yolda otobonda onlardan aldığım hazzı bu ATV lerdede alabilirmiyim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AMAZOM

    Şimdi ben yıllarca MZ VE JAVA Motorsiklet kullandım uzun yolda otobonda onlardan aldığım hazzı bu ATV lerdede alabilirmiyim...





    Bende 5 yıl motor kullandım. Kısa mesafelerde tamam. Ama uzun yolda motosiklet ayrı bir zevk atv ayrı. Motora göre cok gürültülü . Sağ seritte gitmek zorundasın.
    Motorun yeri ve zevkını uzun yolda Atv de alamasısınız. Ama karda camurda orman yollarında da Atv den aldıgınız zevkı alamassınız.
    kısmet olur ise yine Atv nın yanına bir motor alacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sbuyukkilic


    quote:

    Orijinalden alıntı: AMAZOM

    Şimdi ben yıllarca MZ VE JAVA Motorsiklet kullandım uzun yolda otobonda onlardan aldığım hazzı bu ATV lerdede alabilirmiyim...





    Bende 5 yıl motor kullandım. Kısa mesafelerde tamam. Ama uzun yolda motosiklet ayrı bir zevk atv ayrı. Motora göre cok gürültülü . Sağ seritte gitmek zorundasın.
    Motorun yeri ve zevkını uzun yolda Atv de alamasısınız. Ama karda camurda orman yollarında da Atv den aldıgınız zevkı alamassınız.
    kısmet olur ise yine Atv nın yanına bir motor alacağım.


    Teşekkürler kardeşim çok güzel izah etmişsiniz..demekki her iki duyguda bambaşka vesselam..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 06ensar

    quote:

    Orijinalden alıntı: sbuyukkilic


    quote:

    Orijinalden alıntı: AMAZOM

    Şimdi ben yıllarca MZ VE JAVA Motorsiklet kullandım uzun yolda otobonda onlardan aldığım hazzı bu ATV lerdede alabilirmiyim...





    Bende 5 yıl motor kullandım. Kısa mesafelerde tamam. Ama uzun yolda motosiklet ayrı bir zevk atv ayrı. Motora göre cok gürültülü . Sağ seritte gitmek zorundasın.
    Motorun yeri ve zevkını uzun yolda Atv de alamasısınız. Ama karda camurda orman yollarında da Atv den aldıgınız zevkı alamassınız.
    kısmet olur ise yine Atv nın yanına bir motor alacağım.


    Teşekkürler kardeşim çok güzel izah etmişsiniz..demekki her iki duyguda bambaşka vesselam..

    Alıntıları Göster
    Kısacası... Motordan daha riskli ve refleks olayı motor kadar rahat değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NovariX

    ATV'lerin arazi aracı kategorisine girdiğini ve Jeep'Lerle hemen hemen aynı vergilendirmeye tabii olduğunu biliyorsunuzdur herhalde değil mi?..

    ATV'lerin ONROAD olarak satılanları (sinyal - ayna vs. barındıranlar) ile trafiğe çıkabilirsiniz. Motosiklete göre hareket kabiliyeti daha düşük fakat güvenliği daha yüksektir. A2 ehliyet gerektirir.






  • quote:

    Orijinalden alıntı: darth90

    quote:

    Orijinalden alıntı: NovariX

    ATV'lerin arazi aracı kategorisine girdiğini ve Jeep'Lerle hemen hemen aynı vergilendirmeye tabii olduğunu biliyorsunuzdur herhalde değil mi?..

    ATV'lerin ONROAD olarak satılanları (sinyal - ayna vs. barındıranlar) ile trafiğe çıkabilirsiniz. Motosiklete göre hareket kabiliyeti daha düşük fakat güvenliği daha yüksektir. A2 ehliyet gerektirir.




    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar sizlere birşey soracağım.
    Ben bu gün kanuni atv 150 u off road aldım. Aldığım yerde adam bin km yol yapmadan aracımla 25 km/hız ı geçme dedi.Bu bana çok saçma geldi bunun hakkında bilgisi olan arkadaşlar bana yardım edebilir mi ?
    Şimdiden Teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vagi.

    Arkadaşlar sizlere birşey soracağım.
    Ben bu gün kanuni atv 150 u off road aldım. Aldığım yerde adam bin km yol yapmadan aracımla 25 km/hız ı geçme dedi.Bu bana çok saçma geldi bunun hakkında bilgisi olan arkadaşlar bana yardım edebilir mi ?
    Şimdiden Teşekkür ederim.


    Evet kardeşim yeni alınan araçların motorlarının açılması lazım belli bir mesafe kilometre katedmesi lazım oda belirlenen hızlarda motorun yorulmaması lazım,yoksa araç rektefiye ihtiyaç duyabilir aman dikkat....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 06ensar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Vagi.

    Arkadaşlar sizlere birşey soracağım.
    Ben bu gün kanuni atv 150 u off road aldım. Aldığım yerde adam bin km yol yapmadan aracımla 25 km/hız ı geçme dedi.Bu bana çok saçma geldi bunun hakkında bilgisi olan arkadaşlar bana yardım edebilir mi ?
    Şimdiden Teşekkür ederim.


    Evet kardeşim yeni alınan araçların motorlarının açılması lazım belli bir mesafe kilometre katedmesi lazım oda belirlenen hızlarda motorun yorulmaması lazım,yoksa araç rektefiye ihtiyaç duyabilir aman dikkat....

    Alıntıları Göster
    bizde polaris sportsman 500 ho var 2006 model fiyatı biraz pahalı ama çok güçlü 55 beygir 4 çeker heryere girip çıkıyor ağır arazidede kullandık direksiyona kadar nehire girip ordada sürdük sıkıntı yok bitek sıkıntısı bütçe istiyen videolarına bakabilir markasını yazıp youtubeden gerçekten güzel motor biz 40 milyara almıştık ama dayım aldı profesyonel avcıydı böyle sağlam bi makineye ihtiyacı vardı plaka çıkartırsanız heryerde sürersiniz sıkıntı olmaz bizimki biraz aksesuarlı silivri selimpaşa ortaköy taraflarında ormana gidiyoruz ve giremediğimiz hiçbiyer olmadı domuz avlamak için (domuzları satıyoruz yemiyoruz tabiki) zaten o parayı veripte pişman olmassınız derim bence güzel alet bana sorularınız olursa sorabilirsiniz çok güçlü ben 14 yaşındayım 80 gördüm direksyonu sert dayım 110 falan görüyo domuz kovalarken ben tavşan kovalıyorum anca :)




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.