Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
DH Mobil Uygulamasının yeni özelliklerini ilk siz deneyin. Gizle Şimdi Dene

Asus Modem / Router Alacaklar Dikkat....

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
6
Cevap
1
Favori
453
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Harici Bileşenler >> Modem >> Asus Modem / Router Alacaklar Dikkat....
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      836 Mesaj
      11 Temmuz 2018 14:55:45 Konu Sahibi
      Geçtiğimiz Mart ayında Gearbest üzerinden AC86U router satın aldım ki alırken yaptığım araştırmada 1 yıl uluslararası garantisi olduğu tarafıma bildirildi. Router' ı geçen süre içerisinde problemsiz kullandıktan sonra dün resmi yazılım güncellemesi yayınlandı. Yükledikten sonra 5ghz yayında bağlantı problemi olduğunu gördüm. SSID gözükmesine rağmen bazen bağlanamama hatası alıyordum bazen de bağlanmasına rağmen veri tansferi alamıyordum. Yazılım değiştirme, resetleme, kurtarma yazılımı yükleme gibi bir çok çözümü denedikten sonra yüklediğim yazılımın donanıma hasar verdiğini az çok anladım. Bunun üzerine Asus TÜrkiye ile bağlantıya geçtim ve elimde bulunan routerın seri numarasından ilgilenemeyeceklerini bildirdiler.

      İnternet üzerinde araştırma yaptığımda özellikle Smallnet Builder, THG başta olmak üzere birçok forumda ve Amazon gibi sitelerde ürün yorumlarında markanın AC87U, AC88U, AC86U, AC3100, AC5300 modellerinde 2,4ghz ya da 5ghz bandında ani gelişen problemlerin olduğunu farkettim.

      Yine bu forumda DSL-AC68U konusunda geçtiğimiz hafta yayınlanan Firmware version 3.0.0.4.384_21126 yazılımı sonucu bazı arkadaşların modemlerinin komple kullanılmayacak duruma geldiğini gördüm. İsteyen arkadaşlar kendileri de bakabilir.

      Elimdeki router Türkiye garantilidir ya da değildir o konuyu bir kenara bırakırsak $200 ve üzeri satılan modellerin yazılım ile kullanılmayacak duruma gelmesi ya da bazı fonksiyonlarının hasar görmesi markanın ciddiyetini çok güzel ortaya koyuyor.

      Asus modellerini tarcih edecek arkadaşların iyice araştırmasını öneririm.

      Asus , Router , Modem , AC68U , AC86U , AC87U , AC88U , AC66U , AC3100 , AC5300 , Arıza , Servis, Firmware , Yazılım , Garanti , Global , RT , DSL



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EuphoriA -- 1 Ağustos 2018; 10:55:1 >



      |
      |
      _____________________________

      Sigma 8mm f/3.5 EX DG Fisheye // Sigma 10-20MM F/4-5.6 EX DC HSM // Sigma 18-35MM F/1.8 DC HSM ART // Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6G AF-S DX ED VR // Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 SP Di VC USD XLD
    • Xtreme
      4027 Mesaj
      12 Temmuz 2018 22:25:58
      Oncelikle lütfen yanlış yönlendirme yapmayiniz, Asus Türkiye 200$ degil 10$ lik network ürününün dahi tam desteğini saglamaktadir, donanimsal ariza halinde değişim yapilmakta zaten. Siz Turkiyeden yetkili distribütörunden ithal edilmiş bir ürün aldiginizda servisle alakali aklinizda birsey kalmaz.



      Garanti konusunda aldığınız yer yanlış bilgilendirmis sizi tüm dünyada garanti geçerli diye. Buna dair bir belge cikti mi kutu içeriğinden, Asustan böyle bir bilgi aldınız mi?.Sanmıyorum. Yurt disindan gelen bir cihaza desteğin verilmeyeceği söylenmesi de cok normal, bu kısmı anlatmaya gerek yok, az çok nedenlerini bilirsiniz ve zaten bu riski alarak yurt dışından almissinizdir.



      Ariza kismina gelirsek probleminiz tam olarak nedir pm den atarsaniz yardimci olunabilir mi baktiralim.muhtemel probleminiz yazilimsal olabilir



      dsl-ac68u problemi ise çoktan çözüldü ve problemli firmware kaldirildi, kimse elinde problemli cihaz ile kalmadı. Sorunu yasayanlar belirli bir firmwarei üst üste iki kere atiyorlar o kadar. Asus güncel tüm cihazlarina surekli firmware guncellemesi sunan problemleri gideren yeni ozellikler ekleyen bir hedefle ilerliyor, tabi ki her zaman mükemmel değil, tabi ki ucuz değil ama sürekli gelişime icerisinde.



      İyi forumlar dilerim



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      836 Mesaj
      13 Temmuz 2018 10:02:51 Konu Sahibi
      TX-97XE ile birlikte 21 yıldır Asus kullanıyorum. Şu anda Asus' un kendi sisteminde kayıtlı 10 ya da 11 cihazım var. Cihazın garantisini bir kenara bırakalım

      Bahsedilen model AC86U. Yazılım güncellemesi sonucu 5ghz frekans vericisinde donanımsal ya da yazılımsal problem oluştu. SSID gözüküyor fakat bağlanamıyordu bağlansa bile veri transferi olmuyordu. Bu problemle ilgili olarak birden fazla cihazla bağlantı denemesi yaptım ve hepsinde aynı sonuç çıktı. Smallnetbuilder, THG gibi sitelerde çözüme yöneik araştırma yaptığımda benzer şekilde yazılım güncellemesi ile 2.4ghz yada 5ghz frekansı kullanılmayacak duruma gelen ya da ani olarak radyo problemi çıkarmış birden fazla durum okudum. Örnek mi? Buyrun :

      https://www.snbforums.com/threads/any-known-issues-regarding-ac2900-rt-ac86u-2-4-ghz-radio-malfunction.46272/
      https://www.snbforums.com/threads/384-4_2-causing-rt-ac3200-2-4-ghz-flakey.46356/
      https://www.snbforums.com/threads/384-4_2-rt-ac88u-2-4ghz-radio-stopped-broadcasting.46114/


      örnekler daha da arttırılabilir.

      $200 verip satın aldığım cihaz saçma sapan bir yazılım problemi sebebiyle kullanım dışı kaldı ve Asus' un garanti prosedürleri sebebiyle Türkiye' de tamir edilemiyor. Yeterince araştırmamışım, yanlış anlamışım, satıcı yanlış bilgi vermiş v.s v.s doğrudur. Demek ki Asus Kablosuz Network Ürünlerinde global garanti vermiyormuş öğrenmiş oldum(-k). Ne Asus' a ne Globaline ne Türkiye' sine "Nooolur yazılım hatası ile kullanılamayacak duruma getirdiğiniz cihazı tamir edin" diye yalvaracak değilim. Router' ı açıp içindeki heatsink, pigtail kablo, SMA konnektör v.s gibi en değerli!! parçaları söküp geri dönüşüme aldım. Eh 3 tane de anten (+1 de internal var), 19v adaptör derken $25-30 civarında geri dönüşümden kârım olmuştur. Kalanıda teknik liseye filan veririm olmadı kaliteli yakacak olarak kullanılabilir. Bu aşamadan sonra benim yapacağım bu tecrübeyi olabildiğince satın alma kararlarına yön veren kişiler, IT satın alma personelleriyle paylaşmak. Zira daha ağır senaryolarda kullanılan routerların yazılım ile çöküp servis görmesi kabul edersiniz ki büyük problem olacaktır. Yardım teklifiniz için teşekkürler ama yine kaşındım sanırım yurtdışından garantisiz Netgear R8000 siparişi verdim ve router problemi konusu benim için kapanmış oldu. İlgileriniz için tekrar teşekkürler.
      _____________________________

      Sigma 8mm f/3.5 EX DG Fisheye // Sigma 10-20MM F/4-5.6 EX DC HSM // Sigma 18-35MM F/1.8 DC HSM ART // Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6G AF-S DX ED VR // Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 SP Di VC USD XLD
    • Xtreme
      4027 Mesaj
      13 Temmuz 2018 11:04:27
      quote:

      Orijinalden alıntı: EuphoriA

      TX-97XE ile birlikte 21 yıldır Asus kullanıyorum. Şu anda Asus' un kendi sisteminde kayıtlı 10 ya da 11 cihazım var. Cihazın garantisini bir kenara bırakalım

      Bahsedilen model AC86U. Yazılım güncellemesi sonucu 5ghz frekans vericisinde donanımsal ya da yazılımsal problem oluştu. SSID gözüküyor fakat bağlanamıyordu bağlansa bile veri transferi olmuyordu. Bu problemle ilgili olarak birden fazla cihazla bağlantı denemesi yaptım ve hepsinde aynı sonuç çıktı. Smallnetbuilder, THG gibi sitelerde çözüme yöneik araştırma yaptığımda benzer şekilde yazılım güncellemesi ile 2.4ghz yada 5ghz frekansı kullanılmayacak duruma gelen ya da ani olarak radyo problemi çıkarmış birden fazla durum okudum. Örnek mi? Buyrun :

      https://www.snbforums.com/threads/any-known-issues-regarding-ac2900-rt-ac86u-2-4-ghz-radio-malfunction.46272/
      https://www.snbforums.com/threads/384-4_2-causing-rt-ac3200-2-4-ghz-flakey.46356/
      https://www.snbforums.com/threads/384-4_2-rt-ac88u-2-4ghz-radio-stopped-broadcasting.46114/


      örnekler daha da arttırılabilir.

      $200 verip satın aldığım cihaz saçma sapan bir yazılım problemi sebebiyle kullanım dışı kaldı ve Asus' un garanti prosedürleri sebebiyle Türkiye' de tamir edilemiyor. Yeterince araştırmamışım, yanlış anlamışım, satıcı yanlış bilgi vermiş v.s v.s doğrudur. Demek ki Asus Kablosuz Network Ürünlerinde global garanti vermiyormuş öğrenmiş oldum(-k). Ne Asus' a ne Globaline ne Türkiye' sine "Nooolur yazılım hatası ile kullanılamayacak duruma getirdiğiniz cihazı tamir edin" diye yalvaracak değilim. Router' ı açıp içindeki heatsink, pigtail kablo, SMA konnektör v.s gibi en değerli!! parçaları söküp geri dönüşüme aldım. Eh 3 tane de anten (+1 de internal var), 19v adaptör derken $25-30 civarında geri dönüşümden kârım olmuştur. Kalanıda teknik liseye filan veririm olmadı kaliteli yakacak olarak kullanılabilir. Bu aşamadan sonra benim yapacağım bu tecrübeyi olabildiğince satın alma kararlarına yön veren kişiler, IT satın alma personelleriyle paylaşmak. Zira daha ağır senaryolarda kullanılan routerların yazılım ile çöküp servis görmesi kabul edersiniz ki büyük problem olacaktır. Yardım teklifiniz için teşekkürler ama yine kaşındım sanırım yurtdışından garantisiz Netgear R8000 siparişi verdim ve router problemi konusu benim için kapanmış oldu. İlgileriniz için tekrar teşekkürler.
      Ben bahsettiğiniz problemle ilgili araştırmayı yapıyor olacağım. Sadece şunu söyleyebilirim, Türkiye'den alınmış ve firmware güncelleme sonunda donanımsal arıza söz konusu ise değişimi yapılır cihazların kullanıcılar mağdur bırakılmaz.

      11'inde konu açmışsınız, 12sinde gördüm cevapladım hangi ara parçaladınız cihazı En azından geri dönüşüme almışsınız tebrikler! Yaşadığınız problem için üzgünüm ama çözüm için de hiç beklememişsiniz ve yine yurt dışından sipariş geçmişsiniz umarım problem yaşayarak başka markaların da global garanti vermediklerini öğrenmiş olmazsınız.

      Ben teşekkür ederim. İyi forumlar.
      _____________________________

    • Yarbay
      4259 Mesaj
      13 Temmuz 2018 14:48:53

      Asusta global garanti yoksa acayip büyük bir eksik, rakip firmalar satış sonrasına bakalım geneli (nadiren istisnalar olur mesela monitörlerde yoktur vs gibi ayrıca belirtilir) aldığım kullandıklarım için konuşayım ekipman olarak razer , msi , evga , corsair dünyanın neresinden alırsan al her yerde garanti verir 1 yıl için kutularda alışkın olduğumuz bir ibare zaten global warrantly...





      İlk mesajınızda sadece sadece ulusal ve yetkili disbritör garantili olmasını normal bulmuşsunuz ben ona istinaden yazdım. Bence bu açıkca çağ dışı gerici bir politika asus ekipman bileşen kullanmadım doğrusu nedir bilmiyorum ama bu tür uyduruk bir satış sonrası politikaları varsa dökülen parasına değmez. Arkadaş bilgilendirme konusunu açmakta haklı olur. Tabi gerçekten durum buysa belki yetkili disbritör uğraşmanak için salladı yok diye aksi takdirde benim için bu rezilliktir...



      < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      hey kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      İnsanın kazandığı paradan değil, paranın kazandığı insandan kork!

      Necip Fazıl Kısakürek
    • Yüzbaşı
      836 Mesaj
      30 Temmuz 2018 21:51:37 Konu Sahibi
      Olaydan 3 hafta sonra sağolsunlar Asus Türkiye' den ulaştılar. Problem neydi? Nasıl oldu? filan konuşulduktan mevcut yurtdışı seri numarasıyla servise girişinin yapılamayacağı ama yardımcı olabileceklerini?? söylediler. Yazılım hatası sebebiyle kullanılamayacak duruma gelip perte çıkan routerı o dönem Asus Global ile birlikte sergiledikleri tavır nedeniyle çöpe attığımı söyledim. Sağolsunlar "Naapalım Sağlık Olsun" dediler.

      Asus için global bir garanti söz konusu değilmiş bunu anladık. Buradaki sorun 3 aylık routerın resmi yazılım sebebiyle kullanılamayacak duruma gelmesi, ve benzer yazılım kaynaklı problemlerine aynı anda donanımhaber, smallnet builder, thg gibi sitelerde de rastlanması. Bu bir garanti problemi değildir bu üreticinin yazılım geliştirme departmanının sorumsuzluğudur. Aynı konu ile Asus Global' mail atıp / router üzerinden feedback vermeme rağmen ilgilenmediler bile. Smallnetbuilder forumundan yaşanan problemler ile ilgili bazı konuların uçurulduğuna bile şahit oldum.

      Üretici firma yazılımı kaynaklı olduğu bariz olan bir arıza için ürünü bi dünya kargo ücreti ödeyip yurtdışına gönderip yine bir dünnya dünya kargo ücreti ödeyip geri getirmem, gümrükle uğraşmam ciddi saçmalık olurdu. Kadı ki ürün ellerine ulaştığında ne diyecekleri de meçhul. $190 bana patlamış oldu "sağlık olsun". Bu konu gibi yazılıp çizilmiş olan onlarca konu ve yorum da daha sonraları google aramalarında çıkmak üzere Asus' a patlamış oldu. Öyleyse cümleten sağlık olsun.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EuphoriA -- 31 Temmuz 2018; 11:31:15 >
      |
      |
      _____________________________

      Sigma 8mm f/3.5 EX DG Fisheye // Sigma 10-20MM F/4-5.6 EX DC HSM // Sigma 18-35MM F/1.8 DC HSM ART // Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6G AF-S DX ED VR // Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 SP Di VC USD XLD
    • Yüzbaşı
      836 Mesaj
      20 Ekim 2018 23:11:26 Konu Sahibi
      |
      |
      _____________________________

      Sigma 8mm f/3.5 EX DG Fisheye // Sigma 10-20MM F/4-5.6 EX DC HSM // Sigma 18-35MM F/1.8 DC HSM ART // Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6G AF-S DX ED VR // Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 SP Di VC USD XLD
Reklamlar
SEO
paykasa
paykasa
Paykasa
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,188
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.