Şimdi Ara

ASUS MG248Q 144hz 1ms AdaptiveSync(Freesync) - Sanırım Kronik Sorunları var

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
820
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 6 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 2
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 5
  • Ortalama Mesaj Aralığı 21 saat 5 dakika
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 3
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • senolak (5 mesaj) REDSTONE (4 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (7 mesaj) Mobil (2 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Asus MG248Q model monitörü almak için heyecanla Bostancı Vatan Bilgisayara gittim geçen hafta. Alırken ölü piksel testi vs. yaptık 3. sünde sağlam çıktı şükür bir tane aldık :) Sağaolsun vatan bilgisayar çalışanları alırken test edip almamızı sağladılar. Ama o anda içime bi kurt düşmedi değil bu model hakkında. Arka arkaya 2 monitörde de ölü piksel vardı. Neyse asıl sürpriz eve gelince oldu. RX480 ekran kartıma Display port ile bağladım ve Radeon crimson driverlarını temiz baştan kurup monitörün driver (.inf uzantılı) dosyasını da sisteme tanıttım. Adaptive sync(yani freesync) açıldığında ekranda 3 piksel yukarı kayma oluyor ve ekranda yatay çizgiler sürekli olarak kayıyor. Monitörü kapa aç yapınca gidiyor yatay çizgiler ama ekrandaki 3 piksellik kayma gitmiyor. Her seferinde aç kapa mı yapacağız yani yok artık. İngilizcem vardır. Türkçe sitelerde bu sorundan bahsedeni görmedim ama yabancı sitelerde bu konu tartışılmış bazıları geri yollamış monitörlerini. Asus da problemin farkındaymış ama düzeltemeyeceklerini açıklamışlar söylenene göre. Bu kadar aciz olduğunu bilmezdim ASUS 'un. Sadece plastik aksamını çok iyi üretmiş Asus ama ferrari görünümlü şahini kim ne yapsın. Geri vereceğim şimdi monitörü Vatan bilgisayara ayıplı mal kapsamında ve AOC alıcam. Alalı daha 5 gün oldu işten güçten gidemedim bir türlü geri vermeye. İşin garibi bu monitördeki bu sorunların tartışıldığı bir site veya forum görmedim hiç ülkemizde. Acaba sadece benim monitörümde mi var bu sorun. Arkadaşlar freesync destekli 144hz bir monitörünüz varsa sizler de bi kontrol edip burada paylaşır mısınız sonucu acaba? (freesync kullanımdayken kayma vs. var mı diye.) Freessync kapalıyken herhangi bir sorun yok. Ama bu monitörü zaten freesync için alıyoruz.
    Bu arada ekran kartım Sapphire RX480 GDDR5 8GB NITRO+ OC 256Bit ve Asus MG248Q monitörüme kutudan çıkan Display port kablosuyla bağlı. İşletim sistemim win10 64 bit lisanslı. Tüm sürücülerim güncel.

    Ben elimden gelen paylaşımı yaptım ve sizi bilgilendirdim. Başkaları bari bu modeli alırken bunları dikkate alsın.

    Adaptive-sync açıkken ekranın üstüne doğru 3 piksellik kaymayı fotoğrafladım :
    ASUS MG248Q 144hz 1ms AdaptiveSync(Freesync) - Sanırım Kronik Sorunları var
    ASUS MG248Q 144hz 1ms AdaptiveSync(Freesync) - Sanırım Kronik Sorunları var
    Ekranın altında da 3 piksel boşluk var (siyah renk boşluk):
    ASUS MG248Q 144hz 1ms AdaptiveSync(Freesync) - Sanırım Kronik Sorunları var
    ASUS MG248Q 144hz 1ms AdaptiveSync(Freesync) - Sanırım Kronik Sorunları var

    Aynı monitörü kullananların reddit.com ve comminity.amd.com da yazdıkları için linklere tıklayın(ingilizcesi olanlar) :
    https://www.reddit.com/r/Monitors/comments/5ftaji/horizontal_ripples_on_asus_mg248q/
    https://community.amd.com/thread/213158



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senolak -- 9 Temmuz 2017; 16:28:16 >







  • Merhaba, geçmiş olsun.

    MG278Q kullanıcısıyım. Monitörü 1 yıla yaklaşan bir süredir R9 390X STRIX ile birlikte kullanmaktayım. FreeSync ile alakalı belli başlı sıkıntılar mevcut ama daha çok oyunlarla alakalı problemler diyebiliriz. Sizin yaşadığınız soruna hiç denk gelmedim ve konusunu da ilk defa şu an görmekteyim. Benim bahsettiğim FreeSync ile alakalı sıkıntılar da; maalesef ki ASUS kaynaklı değil AMD RADEON kaynaklı durumlar. Zaten 17.6.2 Beta sürücüsü de dahil halen sürüm notlarında sıkıntılardan bahsedilmekte. Tabii sizdeki gibi bir sıkıntı değil tam anlamıyla. Çeşitli oyunlarda ''oyunu oynarken'' oyun ekranını aşağı alıp tekrar tıkladığımızda pencere modunda kalma, bazı eski oyunlardan çıkış yaparken Hz değerinin düşmesi vb. sıkıntılar. Lakin sizdeki durumda da FreeSync'i kapattığınız zaman sıkıntı olmadığını dile getirmişsiniz. Bu monitörler tabii ki dediğiniz ve yakındığınız gibi FreeSync uyumlu yapılıyorlar. Sorun elbet ki monitörde de olabileceği gibi basit bir sürücü hatası da olabilir. En azından ben sorun yaşamadığımı dile getiriyorum şu an. Başka bu seriden monitör kullanıcılarının da yorum yapmaları elzem tabii ki. Şu da var ki; sizde bu tarz bir hatanın olması, yabancı forumlarda azınlık olarak tabir edebileceğimiz kişilerin bahsetmesi gibi etkenleri göz önüne aldığımızda belli monitörlerde donanımsal sıkıntı olma olasılığı daha yüksek gibi görünüyor. Genel bir sorun olsaydı; bende de veya tüm kullanıcılarda da bu gibi sıkıntıların yaşanması gerekirdi. Haliyle ürünlerin geri çağrılması gibi olaylar gündeme gelirdi.

    Akabinde monitörünüzü başka bir FreeSync uyumlu ekran kartı ile deneme fırsatınız oldu mu ?




  • REDSTONE kullanıcısına yanıt
    Merhaba, sağolun. Bugün Bostancı Vatan Bilgisayar'a gittim. Derdimi anlattım ve servis kısmında denemeye gittik sorunu görmek için. Ancak freesync destekli bir kasa bulamadık. Servisteki elemanlara sorunun vidyo ve resimlerini gösterince inandılar ve Asus servise yollayabileceklerini ve gelecek rapora göre iade alınabileceğini söylediler. Zaman olarak biraz bekleyebilirsiniz ama kendiniz giderseniz aynı gün kontrol ettirebilirsiniz deyince ben de kendim gitmeye karar verdim. Yarın Asus servise gidip üründeki hatayı gösterip iade raporu alırım diye düşünüyorum. Alamasam da tüketici hakem heyetine gidip dilekçe vermeyi düşünüyorum. Monitöre parayı bu hataları çekmek için vermedim. Elimden geleni yapacağım yani. Donanımsal bir sorun ihtimali çok yüksek. Freesync açıldığında ekranda gri çizgilerin kayması gibi bir sorun da var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senolak

    Merhaba, sağolun. Bugün Bostancı Vatan Bilgisayar'a gittim. Derdimi anlattım ve servis kısmında denemeye gittik sorunu görmek için. Ancak freesync destekli bir kasa bulamadık. Servisteki elemanlara sorunun vidyo ve resimlerini gösterince inandılar ve Asus servise yollayabileceklerini ve gelecek rapora göre iade alınabileceğini söylediler. Zaman olarak biraz bekleyebilirsiniz ama kendiniz giderseniz aynı gün kontrol ettirebilirsiniz deyince ben de kendim gitmeye karar verdim. Yarın Asus servise gidip üründeki hatayı gösterip iade raporu alırım diye düşünüyorum. Alamasam da tüketici hakem heyetine gidip dilekçe vermeyi düşünüyorum. Monitöre parayı bu hataları çekmek için vermedim. Elimden geleni yapacağım yani. Donanımsal bir sorun ihtimali çok yüksek. Freesync açıldığında ekranda gri çizgilerin kayması gibi bir sorun da var.

    Anladım, tekrar geçmiş olsun.

    Garanti ve servis süreçleri maalesef çoğu zaman can sıkıcı durumlardır. Birçok kez uğraştığım için en iyi bilenlerdenim. Eğer donanımsal bir sıkıntı olduğu görülürse sorun çıkaracaklarını sanmıyorum. Ürünün değişimi gerçekleşir diye düşünüyorum. Siz de süreç hakkında bilgilendirmeleri yaparsınız.




  • REDSTONE kullanıcısına yanıt
    Sağolun. Buradan bilgilendirmeleri yaparım. Bakalım ne gibi sorunlarla uğraşacağız. İnşallah sıkıntı çıkarmazlar. Sorunsuz bir monitörle değişim yapsalar bari.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senolak

    Sağolun. Buradan bilgilendirmeleri yaparım. Bakalım ne gibi sorunlarla uğraşacağız. İnşallah sıkıntı çıkarmazlar. Sorunsuz bir monitörle değişim yapsalar bari.

    Donanımsal ve monitör kaynaklı bir sıkıntı varsa; dediğim gibi sorun çıkaracaklarını düşünmüyorum. Hayırlısı diyelim.
  • Degisim raporu gelmis. Raporda donanimsal bir ariza tespit edildigi ve bu nedenle degisim raporu hazirlandigi yaziyor. Bakalim yarin raporu alip vatan bilgisayara kasamla beraber gidecegim. Yeni monitoru bu sefer kendi kasamla test edip alacagim. Insallah sorunsuz olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • REDSTONE kullanıcısına yanıt
    Değisim/iade raporuyla birlikte vatana gittim. Evdeki kendi pc kasami da yanima aldim. Tekrar bi sansimi denemek istedim belki sorunsuz bi mg248q bulurum diye. 2 tane kutu actirdim ikisinde de olu piksel cikinca vazgectim ve bedel iadesi istedim. Nasip olmadi asus. Ne kadar cok olu pikselli paneli varmis tesaduf mu artik bilemedim. Freesync testi de yapmadik olu piksel cikinca yani her panelde adaptive sync acikken ekran kaymasi var mi yok mu bilemiyorum artik. Neyse en azindan buradan yasadiklarimi paylastim. Belki okuyanlara bir faydamiz olmustur. Bu arada yillik izinden sonra Aoc veya viewsonic bakacagim artik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senolak -- 16 Temmuz 2017; 16:44:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senolak

    Değisim/iade raporuyla birlikte vatana gittim. Evdeki kendi pc kasami da yanima aldim. Tekrar bi sansimi denemek istedim belki sorunsuz bi mg248q bulurum diye. 2 tane kutu actirdim ikisinde de olu piksel cikinca vazgectim ve bedel iadesi istedim. Nasip olmadi asus. Ne kadar cok olu pikselli paneli varmis tesaduf mu artik bilemedim. Freesync testi de yapmadik olu piksel cikinca yani her panelde adaptive sync acikken ekran kaymasi var mi yok mu bilemiyorum artik. Neyse en azindan buradan yasadiklarimi paylastim. Belki okuyanlara bir faydamiz olmustur. Bu arada yillik izinden sonra Aoc veya viewsonic bakacagim artik.

    Geçmiş olsun tekrar.

    Eninde sonunda istediğinizi elde etmeniz güzel. Hatta gördüğüm kadarıyla servis süreci itibari ile sizi hiç uğraştırmadıklarını söylesek yanlış olmaz ? Sadece sürekli monitörleri değiştirip değiştirip ölü piksel sıkıntısı ile karşılaşmanız can sıkıcı olmuş.

    Dediğim gibi bende sıkıntı olmaması ve genel manada piksel kayması gibi bir durum görülmemesinden yola çıkarak izlenimlerimi belirttim. Yüksek ihtimalle belli başlı parti mallarda piksel kayması sıkıntısı olmuştur. Ölü piksel durumu ise zaten çoğu monitörde karşılaştığımız bir durum. Tabii bir markanın belli modellerinde sıklıkla karşılaşıldığı zaman bunun önlemini almaları ve bu hatayı tekrarlamamaları prestijleri açısından elzem. Keza kullanıcıları da böylece kaybetmemiş olurlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi REDSTONE -- 16 Temmuz 2017; 17:6:46 >




- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.