Şimdi Ara

Astra Easytronic yokuş kalkış destek sistemi sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
16.813
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    En sonunda Astra HB 1.6 Classic 3 Konfor paketli ve Easytronic şanzımanlı 2011 model aracımı satın aldım. Bu model araç kullanan arkadaşlardan, eğer aynı deneyimi yaşamışlarsa veya bilgileri varsa bana aşağıdaki sorunum için yardımcı olmalarını rica ediyorum.

    Yokuş yukarı frene basılı iken, ayağımı frenden çektikten sonra 2-3 sn. araç geriye kayıyor ve bu süre geçtikten sonra ancak durup bekliyor. Yani aslında araçta Hill Holder (Yokuş Kalkış Destek) sistemi varmış gibi gözüküyor. Ama bu fonksiyon ancak 2-3 sn. sonra devreye giriyor. Benim duyduklarım ayağı frenden çeker çekmez 2-3 sn süreyle aracın kaymayacağı yönündeydi.

    Aracımda yaşadığım bu durum normal mi? Yokuş desteğine sahip Astra sahipleri yardımcı olursa sevinirim.

    Bir de, aracın vites geçişlerinde ortaya çıkan hafif silkelemelerini en aza nasıl indirebilirim? Vites değişiminden hemen önce gazdan ayağı çekip tekrar gaza basmak çözümmüdür?







  • sizin aracınızsa sanırım bir sorun var benimkinde böyle bir sorun yok; hatta aynı testi frenin sonuna kadar sertçe basıp bırakarak yapmanızı tavsiye ediyorum gene kaydırır ise bir servise götürünüz.
  • Merhaba,
    Yanıt için teşekkürler. Araç biraz eğimli yokuşta iken kaydırmıyor. Bunu başka kullanıcılardan öğrendim. Hafif eğimli yokuşta ise 2 sn kaydırıyor ve daha sonra duruyor.

    Sizde vites 1'den 2' ye geçerken hafif silkeleme oluyor mu?
  • üstadım bende opel astra almayı düşünüyordum şu an honda cıvıc 2007 otomatik bir aracım var test sürüşüne gittim almak istediğim arac opel astra 1.6 enjoy otomatik vitesti araca bindim vites geçişleri hiç iyi değil ayrıca kullananlar bu easytronic denen şanzımandan uzak dur falan dediler iyi ki almadım ayrıca bu yüksek eğimli yerde kaymada oluyormuş honda otomatikten sonra sudan çıkmış balığa dönerdim galiba zaten bahsettiğimiz şanzıman yarı otomatik ama ben şahsen almak istemedim...
  • Az bir eğimde hafif kayıyor araç, çok dik bir eğimde kaymıyor 2-3sn tutuyor hill holder (denemesini yaptım) Zaten önemli olan dik bir yokuşta tutması, hafif yokuşta pek problem olmaz araç hızlıca kaymayacağı için.. Yani benim aracımda durum böyle..

    @ugurzeren dik yokuşta araç kayma yapmıyor, kimden duyduysanız doğru bilgi vermemiş yada onun aracı bozukmuş.. Evet easytronik tam otomatik bir vitese göre iyi değil ama çok berbatta değil.. Performans tutkunu olmayan bir kişi üzmez o kadar, ilk başlarda araba çok sarsıyor vites geçişlerinde ama arabaya alıştıktan sonra vites geçiş noktalarını kavradıktan sonra ona göre ayağınızı hafif çekiyorsunuz gazdan ve sarsma yapmıyor.. Birde easytronik modellerde SPORT tuşu var o moda geçtiğiniz zaman vites geçişleri baya bir serileşiyor güzel bir özellik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bdurmus -- 2 Nisan 2011; 23:04:21 >
  • bdurmuş yüksek eğimli yerlerde kaymada oluyormuş dedim yanlış bilgi yok kaymada olmuyormuş değil kısacası opel vites(easytronic) seri kullanım için uygun bir vites değil alışılacağı kesin nitekim anadolada bir süre sonra alışırsın burda önemli olan honda aracımdan indiğimde diğer bir araca daha çabuk uyum sağlamak opel servisindeki teknisyende tam otomatik vitesin yerini tutmaz agresif kullanmak için bu vitesler iyi bir seçenek olmaz dedi...ilgin için teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurzeren

    bdurmuş yüksek eğimli yerlerde kaymada oluyormuş dedim yanlış bilgi yok kaymada olmuyormuş değil kısacası opel vites(easytronic) seri kullanım için uygun bir vites değil alışılacağı kesin nitekim anadolada bir süre sonra alışırsın burda önemli olan honda aracımdan indiğimde diğer bir araca daha çabuk uyum sağlamak opel servisindeki teknisyende tam otomatik vitesin yerini tutmaz agresif kullanmak için bu vitesler iyi bir seçenek olmaz dedi...ilgin için teşekkür ederim


    Hocam ben de diyorumki kayma yapmıyor.. Araba yüksek eğimli yerde kaymıyor yani... Bizde iki araç daha var onlar tam otomatik, ben onlara alıştığım için easytronikten baya çekiniyodum kayma olur falan diye (hatta bi ara sırf bu yüzden almaktan vazgeçiyordum) ama öyle bi sorun yaşamadım hiç.. arabayı tutuyor sistem iyi bi şekilde..

    Vites için zaten bende aynı şeyleri söyledim farklı bir şey demedim.. Ama ben memnunum yinede, çok bi beklentim olmadığı için.. Yani ben bu vitesi dsg gibi düşünüp almadım sonuçta ne olduğunu bilerek aldım ve bi problemim yok (genel konuşuyorum, size söylemiyorum bunu.. yoksa tabiki sizin aracınki daha iyidir tam otomatik olduğu için) Mesela benimkinden sonra bizim diğer arabaları kullanınca vitesler baya bi serii ve hissettirmeden geçiyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bdurmus -- 4 Nisan 2011; 19:11:03 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • araç dik bir yokuşta kayma yapmıyor. ancak hafif yokuşta sistem devrede değil anladığım kadarıyla. ayrıca dik yokuşta park ederken geri geri gelmek durumunda kaldım ve aracın aynı şekilde kaymadan durduğunu gördüm.
    vites geçişlerindeki silkeleme halen olan bi durum. çift kavrama olmayınca çözüm yok bence. 7 ileri dsg şanzıman golfe bindim ve arada baya bi fark olduğunu gördüm. gerçekten geçişler hiç hissedilmiyor ve o kadar hızlı atıyor. fakat donanım olarak yol tutuş olarak fiyat olarak astra bnce daha önde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: corci84

    araç dik bir yokuşta kayma yapmıyor. ancak hafif yokuşta sistem devrede değil anladığım kadarıyla. ayrıca dik yokuşta park ederken geri geri gelmek durumunda kaldım ve aracın aynı şekilde kaymadan durduğunu gördüm.
    vites geçişlerindeki silkeleme halen olan bi durum. çift kavrama olmayınca çözüm yok bence. 7 ileri dsg şanzıman golfe bindim ve arada baya bi fark olduğunu gördüm. gerçekten geçişler hiç hissedilmiyor ve o kadar hızlı atıyor. fakat donanım olarak yol tutuş olarak fiyat olarak astra bnce daha önde.


    evet hafif meğillerde geri kaydırma yapabiliyor ama araba hjızlıca geri kaçmadığı için böyle yokuşlarda problem olmuyor.. dik yokuşlarda da dediğiniz gibi yine hiç bi problem yok.. dsg golfü bırakın bizde 2004 golf var 4 ileri vites onda bile geçişler kaymak gibi, bizim araç silkeliyor ama bunu bilerek alanlar zaten problem etmez.. bilmeden alanlar için hayal kırıklığı olabilir.. ama gerçekten dediğiniz gibi donanım ve fiyat olarak en iyi araç.. özellikle geçen yaz çok iyidi fiyatı.. ben ağustosta 1.3dizel konforpaket easytronik aracımı 38.000tl ye aldım şimdi aynı araç 43.000tl civarı




  • arkdaşlar hafif meyilli yerde bile frene sonuna kadar basıp bırakırsınız kaymadığını gözlemlersiniz. syg
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.