son sabahları işe giderken aracımı 3. viteste 50 km de sabitliyordum, ortalama 4 lt civarı anlık tüketim gösteriyordu, son bir haftadır gene 3. viteste 50 km ye sabitliyorum fakat anlık yakıt tüketimi 5.2-5.3 seviyelerinde oluyor. birden bire yakıt tüketimi neden artmış olabilir?
arkadaşlar, saçma bir soru olabilir ancak; cruise control nasıl devreye alınıyor..
aynı sorun bende de oldu. Hemde arabayı aldıktan 1 gün sonra. Bagaj kapağını sağındaki ve solundaki plastik kauçuk takozları ayarladılar. serviste 2dk da yapıldı.
arkadaslar bende 5 ay önce 2008 model 1.3cdti astra aldım , aracın performansı kötü değil ama sabır gerektiriyor. ben aracı 45.00o km de aldım ve 48.000 de baskı-balatası değişti şu an 54.000 de herhangi bir sorun yaşamadım bugune kadar. aracımın 10.000 km periyodik bakıma sokacagım ancak opelin kendi servisinde mi yaptırmalıyım yoksa özel opel servislerinde mi bakımı yaptırmalıyım bilmiyorum ... bir de bakım fiyatları ne kdar yardımcı olursanız çok sevinirim ....
quote:
Orijinalden alıntı: teksaz16
quote:
Orijinalden alıntı: ugur_tasar
quote:
Orijinalden alıntı: teksaz16
sevgili astra h cdti kullanıcıları araçlarınıza ecoflex yazılımı diye birşey yükleten var mı hiç? forumlardan duyduğum kadarıyla 30 tl ücret karşılığı h model astralara ecoflex yazılım atılabiliyormuş.
bu yazılımın artı yönleri var mıdır? kullanıcılardan yorum bekliyorum iyi forumlar
Ben yükleteli 45 gün kadar oldu alt devirlerde azbiraz canlanma ve yakıt tüketiminde düşüş oldu 6.0 dan 5,8 e geriledi şehir içi kullanımda yazılımdan sonra şehir içi dışı karışık 900 km yaptı bir depo ile.
arakadaşım ben de az önce bursa yetkili servisi aradım adamlar zaten 2008 den sonraki h modellerde ecoflex yüklü dediler boşu boşuna gelmeyin dediler. sizin araç kaç model? classic III astralar dahada yeni yazılımla gelmesi gerekir diye düşünüyorum ben ama adamların derdi para kazanmaksa iş başka tabi. farklı olan şeyler ilgimizi çekebiliyor sonuçta
Benim araç 2010 model, doğru yada yalan ecoflex yazılımının güncelleştirme yaptık diye para istediler onuda özellikle ben istemiştim 15.000 km bakıma girerken güncelleştime varsa yükleyin dedim onlarda yükledik dediler ama günahları boyunlarına yükledik diye boşuna para alıyorlarsa Allaha havale ediyorum,ama servis sonrası dediğim gibi ufak tefek iyileşmeler oldu hem yakıt tüketimine hemde alt devirlerde.Aslında güncelleştirme dedikleri daha evvel yüklenmiş olan yazılımını tork eğrileri tekrar gözden geçirerek minimum tüketim max.performans ve uygun emisyon değerleri imiş edinebildiğim bilgiler bu kadar.
2011 model aracimi Nisan ayinda aldim ve aldiktan sonra hediye olarak verilen koltuk koruma haricinde boya korumada yaptirdim.iki ay once agac altina park ettigim bir gun aracin ustunde beyaz beyaz bir igne basi seklinde noktalar oldugunu farkettim, fazla onemsemedim yikamayi bekledim.Yikamada bunlar temizlenmedi.Boya koruma yaptirdigim yer ile gorustum onlar boya korumanin ustunde dediler boya korumayi yeniledegimizde temizlenir dediler.Malesef ikinci defa boya korumaya soktum araci.Arac ciktiginda noktalar halen duruyordu.Bunu belirttigimde yetkili aracin o beyaz noktalar olustuktan cok sonra geldigini 1 kac saat icinde gelmis olsa temizlenebilecegini belirtti.(recinelerin yani ) Baska bir yetkilide bi ust model koruma yapilmis olsa koruyabilecegini belirtti.
Sizlere nacizane tavsiyem yeni 0 aldiginiz araclarda boya koruma yaptirma konusunda bir defa daha dusunun.Bu arada benim yaptirdigim firmada cok bilinen bir firma .Opel 0 araclara o firmadan koltuk koruma hediye ediyorlar..
quote:
Orijinalden alıntı: teksaz16
forumdaki astrasever arkadaşlarım dün gece bursa izmir yolunda peugeot 407 marka izmşr plaka bir araç ile yaşadığım bir macerayı anlatmak istiyorum. ben yolumda 100km hızla ilerlerken arkama çok yüksek bir hızla yapışan 407 ci arakadaş benden yol istedi bir süre yol vermek istemedim ama daha sonra yolu açtım ve beni büyük bir hevesle geçti ancak ileride karacabey sütaş tesislerinin önünndeki trafik lambalarında kırmızıya yakalandık ve o en sol şeritte beklerken benim önümdede peugeot 107 marka bir araç vardı Allahtan 107 çok seri kalktıda aradan sıyrılıp 1.3 cdti astraya tam gaz verebildim ve 407 önde ben arkada yaklaşık 20 kmlik yarışımız başladı ışıklardan ilk kalkışta 407 direk önde başladı bense önümdeki 107den kurtulunca 407nin 15metre arkasına kadar yaklaştım ama gerçekten inanılmaz bir heyecan vardı bende çünkü üst segment bir araçtı önümdeki ve benim canavarın onu bırakmaya hiç niyeti yoktu ışılarda kalkışta öne geçen pejocu arkadaş 175kmye geldiğinden virajı görüp hafif gaz kesti ve bende onun peşi sıra gitmeye devam ediyordum bir ara geçmek istedim ama yolumu perdeleme yaptı ve hafif bir risk atlattım ama buna rağmen onu geçecektim ve bunu başarmak için uzun bir düzlük gerekiyordu lakin jokey kulübünü orada uzun inişli çıkışlı yollara giridnce ben astraya 180e gelinceye kadar 5. vites 4000 devir ve 180den sonrada 6. vites ve 190 kmlere yakın hızlara ulaştım ve 407 ye ufak ufak sokulmaya başladım ama yolun virajlı kısmıda yaklaşmıştı ama kararlıydım ve sonunda viraja ondan daha yüksek hızla girerek onu oracıkta geçiverdim. bu yaşadığım şeyi sırf astra ekonomi aracıdır diyenler için yazdım ben bu araçla gaza yüklendiğim zaman herzaman için 180ler kolay ulaşılır bir hız oldu benim için. önümdeki peugeot 407 araç dizelmiydi yoksa benzin+lpg miydi bilmem ama o bile şaşırmıştır 1298 cc lik bir aracın ona nasıl bu denli kafa tuttuğuna anlattığım araçta herhangi bir modifiye asla yoktur sadece lastik hava basıncım 32 değilde 34 havaydı (sürtünme azalması için)
Dostum bende Easytronic var. Aracda sport moduna aldıgımda kalkıslarda filan cok hızlı. aracın gazına sert yuklendigin takdirde vites devirlerini yuksek tuttuyor. 120-130 da 4. vites 170-180 da 5 de, 6 da ise 210 ibre gordum. eğer yol biraz aşağı eğimli olsaydı bence 240 ı bulurdu gibime geliyor. şimdi aracımı yeni astra ile değiştirmeyi düşünüyorum ve kesinlikle easytronik olucak cunku sport modu sanki iki farklı araca sahipmişim hissi veriyor.
quote:
Orijinalden alıntı: ossiman
arkadaşlar, saçma bir soru olabilir ancak; cruise control nasıl devreye alınıyor..
yok mu yardımmm
Düşük devirlerde Cruise control çalışmaz.Direksiyonun solundaki sinyal kolunun ucundaki düğmeyi yukarı doğru parmağınla bastırırsan devreye girer.Sürekli basılı tutarsan el gazı olarak kullanabilirsin.
sinyal kolunun ucunda yukarı veya aşagıya hareket edebilen bir düğme vardır. yolda giderken o düğmeye basarsanız cruise control devreye girer, sistemden cıkmak için frene yada debraja basmanız yeterli
C.control 30km'den düşük hızlarda çalışmaz.
ya olmuyor olmuyor olmuyor. bozuk olabilir mi?
quote:
Orijinalden alıntı: HakanGurol
sinyal kolunun ucunda yukarı veya aşagıya hareket edebilen bir düğme vardır. yolda giderken o düğmeye basarsanız cruise control devreye girer, sistemden cıkmak için frene yada debraja basmanız yeterli
olmuyor olmuyor. lamba yanıp geri sönüyor. bozuk olabilir mi
quote:
Orijinalden alıntı: ossiman
quote:
Orijinalden alıntı: HakanGurol
sinyal kolunun ucunda yukarı veya aşagıya hareket edebilen bir düğme vardır. yolda giderken o düğmeye basarsanız cruise control devreye girer, sistemden cıkmak için frene yada debraja basmanız yeterli
olmuyor olmuyor. lamba yanıp geri sönüyor. bozuk olabilir mi
Tam olarak tusu itip tık sesini aliyormusun
quote:
Orijinalden alıntı: ossiman
quote:
Orijinalden alıntı: HakanGurol
sinyal kolunun ucunda yukarı veya aşagıya hareket edebilen bir düğme vardır. yolda giderken o düğmeye basarsanız cruise control devreye girer, sistemden cıkmak için frene yada debraja basmanız yeterli
olmuyor olmuyor. lamba yanıp geri sönüyor. bozuk olabilir mi
birde araba çalıştıktan sonra frene basmazsan da çalışmıyor bilgin olsun. çalıştır 50 km hızı geç bi fren yap sonra aynı hıza gelip çalıştır cc yi. haaa eğere çalışmazsa servis yolu göründü demektir
quote:
Orijinalden alıntı: cacan
arkadaslar bende 5 ay önce 2008 model 1.3cdti astra aldım , aracın performansı kötü değil ama sabır gerektiriyor. ben aracı 45.00o km de aldım ve 48.000 de baskı-balatası değişti şu an 54.000 de herhangi bir sorun yaşamadım bugune kadar. aracımın 15.000 km periyodik bakıma sokacagım ancak opelin kendi servisinde mi yaptırmalıyım yoksa özel opel servislerinde mi bakımı yaptırmalıyım bilmiyorum ... bir de bakım fiyatları ne kdar yardımcı olursanız çok sevinirim ....
arkadaslar tekrar merhaba ,yardımcı olur musunuz bende aranıza yeni katıldım .... şimdiden tesekkür ederim
Yıl sonu kampanyası ile ilgli içerden bilgi alabilen varmı
bayilerin hepsini gezdim ama valla bilemeyiz pahalanabilir bile ayağı çekiyorlar
quote:
Orijinalden alıntı: cacan
quote:
Orijinalden alıntı: cacan
arkadaslar bende 5 ay önce 2008 model 1.3cdti astra aldım , aracın performansı kötü değil ama sabır gerektiriyor. ben aracı 45.00o km de aldım ve 48.000 de baskı-balatası değişti şu an 54.000 de herhangi bir sorun yaşamadım bugune kadar. aracımın 15.000 km periyodik bakıma sokacagım ancak opelin kendi servisinde mi yaptırmalıyım yoksa özel opel servislerinde mi bakımı yaptırmalıyım bilmiyorum ... bir de bakım fiyatları ne kdar yardımcı olursanız çok sevinirim ....
arkadaslar tekrar merhaba ,yardımcı olur musunuz bende aranıza yeni katıldım .... şimdiden tesekkür ederim
Yetkili servislerin fiyatları özel servislere göre neredeyse 2 katı daha pahalıdır. Karar sizin. Önemli olan düzgün Yetkili veya Özel servis bulabilmenizde.
48,000km baskı balata değiştirmek için erken değilmi ? 60,000 km'de v kayışı değişir, devirdaime bakılır gerekirse değişebilir.