Son resimlere bakıldığında önemli olacağını düşündüğüm 1-2 konu hakkında bilgi vermek istedim. 1- İnşaatlarda temel betonu altına dökülen ve adına grobeton denilen imalatta hızlanma olduğu görülüyor. Grobeton her ne kadar çok kısa sürede çok büyük miktarlarda dökülen basit bir beton (yaklaşık 10 cm yüksekliğinde olur) olsada biz inşaatçıların en sevdiği betondur. Çünkü artık toprak ile ilişik kesilmiş ve pis zeminden çıkılmıştır. Temel ve onun üzerindeki imalatlar başlayabilir. Ayrıca bence böyle bir projede hafriyat kalemi işin zor kısımlarından biri olduğu düşünülürse şu andaki ilerleme hızı gayet iyi. Sanırım bu hızda gidilirse 10-12 gün içerisinde grobeton dökümü biter. (Tabii şantiye iş programı buna göre ise. Bazen arkadan gelen temel hızına göre grobeton dökümü yavaşlatabilir çünkü.) 2- İnşaat demirleri şantiyeye gelmiş. Şu anda gelen demir samanlıktaki çöp olsa bile bu iş kaleminin başlamasıda sevindirici bir gelişme. Çünkü sanırım uygulama projelerinin bir kısmı ya da tamamı hazır olmuş durumda. Bu projeye göre demir boyları kesilerek ve bükülerek şekil verilecek. Sonrasında da bizim temel dediğimiz bölümü oluşturmak için kurulacak olan kalıpların içine konularak projesine göre monte edilecek. Demir tezgahları zaten kurulmaya başlanmış. Bir kısım temel demiri kesilmiş ve bükülmüş zaten. Devamı gelecektir. Grobeton dökülen yerler hazır oldukça yeni demir sevkiyatları da ona göre yapılacaktır. 3- Şantiyede şu anda kalıpçı ekipleride çalışıyor görülüyor. Grobetonlar arasında kot farklılıkları vardı. O bölgelere düzgün bir kalıp kurarak kot farkınında düz bir hatta olmasını sağlayacak şekilde ilave beton döküyorlar. Bazı arkadaşlar sanırım kot farklılığının nedenini sormuşlar. Tam emin olmasamda iç elips ile dış elipsteki (İç elips sahaya yakın olanı) grobeton üstü kot farklılığı temel kesitlerinin farklı olmasından kaynaklanabilir. Dış elips bölgesindeki temeller üzerine belkide daha fazla sabit ve hareketli yük geldiği için temel yüksekliği statik hesaplama sonucu fazla çıkmıştır. İlk aklıma gelen bu. Tam cevabı inşaat ilerledikçe göreceğiz. 4- Yalnız gene söylemek istiyorum böyle bir projenin tam rayına oturması ve işlerin yoğun bir biçimde ilerlemesini göreceğimiz zaman en azından 1-2 aydan önce olmayacaktır. İlk önce yavaş yavaş adam sayıları artacak. Temeller dökülecek. Kule vinçler kurulacak. Kalıp,iskele ve demir sevkiyatları hızlanacak. Bu gibi kalemleri hemen 1 hafta içinde görmeyi beklemeyin. Her şey sırasına göre ve zamanında devam edecektir. Sonuçta bunca yıllık mühendisim. Tecrübeye güvenin. Bir projenin zamanında bitmemesinin tek nedeni vardır. O da para. Eğer para akışında bir sıkıntı olursa işler yavaşlamaya başlar. Onun dışındaki tüm gecikmeler halledilir. Zaten şantiye yönetimi bir gecikme olduğunu önündeki iş programından görürse hemen önlemini alır. Ya vardiya yapılır ya ilave adam,ekipman getirtilir vb... çözümler ile sorun giderilir.
bu arada grobeton çalışmaları en geç iki hafta içinde bitecek.ve tera inşaat işi devraldıkdan 8 ay sonra beton işleri sonlanacak ve çatı ve çevre düzenlemesine geçilecek.
hafriyatda bu kadar gecikme olmasının sebebi ise , zeminin elverişsiz olması yüzünden plan dahilindeki otoparkda değişiklik yapılması ve tokiden bunun onayının beklenmesidir.eren taluda gelen son bilgilere göre onay alınmış ve son planlar %99 tamam mış.
arkadaşlar gördüğünüz gibi demirler döşenmeye başladı bir tane vinçde geldi...
bir yandan taş kırma devam ediyor.bir yandan grobaj betonlar dökülüyor.kısacası inşaat hızla devam ediyor.
İnşaat kontrolden çıkmış.
arkadaşlar yarın 2. vinçte kuruluyor sırf demir bükme ve kesme işleminde çalısan 30 işçi varmış
oo fevkalade.aslantepe tezahuratları yavaş yavaş şekillensin arkadaşlar.