O değilde vinç ters taraftan takmış ya, nasıl geçecek öbür tarafa
ona bakarsan vinç staddan nasıl çıkacak diye de düşünebilirsin...neticede cevabı da çok basit...biraz düşünürsen o vinçin oraya hazır halde gelmediğini anlarsın
abi o stadın kenarlarındaki boşluklar ne öyle ya.1 tane yapsalar olmuyorlarmı her yerini fare deliği gibi yapmışlar stadın çok çirkin duruyor.bide en güzel boşluk olmayan yeri rakip taraftara vereceklermiş.çok kötü olacak.hiç hayallerimdeki gibi olmadı.
Aşağıdaki makete bakarsanız parabolik krişler ile çatı arasındaki bağlantılarda sadece dikmeler görünüyor, şu anda başlangıcı görünen kısımlarda ise çapraz bağlantılar var. Daha sonra o çapraz bağlantıların alınıp alınmayacağı konusunu ben de merak ediyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: chakra
Aşağıdaki makete bakarsanız parabolik krişler ile çatı arasındaki bağlantılarda sadece dikmeler görünüyor, şu anda başlangıcı görünen kısımlarda ise çapraz bağlantılar var. Daha sonra o çapraz bağlantıların alınıp alınmayacağı konusunu ben de merak ediyorum.
Alınmaz hocam onlar orada kalacaktır. Maketlerde bazen küçük ayrıntılar atlanabilir veya yapım sırasında statik hesapların getirdiği değişiklikler yapılabilir. Maket mimari projeye göre hazırlanmıştır
quote:
Orijinalden alıntı: cscageonly
quote:
Orijinalden alıntı: chakra
Aşağıdaki makete bakarsanız parabolik krişler ile çatı arasındaki bağlantılarda sadece dikmeler görünüyor, şu anda başlangıcı görünen kısımlarda ise çapraz bağlantılar var. Daha sonra o çapraz bağlantıların alınıp alınmayacağı konusunu ben de merak ediyorum.
Alınmaz hocam onlar orada kalacaktır. Maketlerde bazen küçük ayrıntılar atlanabilir veya yapım sırasında statik hesapların getirdiği değişiklikler yapılabilir. Maket mimari projeye göre hazırlanmıştır
Bizim melih bey ve içeriden aldığımız bilgiler bu konuda çakışmıyor. O nedenle ben halen kesin kalacak diyemiyorum.
Bu arada yanlış anlaşılma olmasın. O yukarı kısımda kalan çapraz bağlantılar zaten trapez altında kalacak ve sökülmez ama diğer altta kalan kare gibi görünen bölümdeki çaprazların alınacağını düşünüyorum.
sağdaki derken? fotoğraf üzerinde işaretleyerek sorarsan daha isabetli olur.. ben şöyle yardımcı olmaya çalışayım..
bu fotoğrafta 1 ile gösterdiğim yer C ve F bloklar.. bu bloklarda görüldüğü üzere ikinci türbün katında kaba inşaat çalışmaları devam etmekte.. ancak şuan max. yükseklik seviyesine gelinmiş durumda.. muhtemelen 1-2 hafta sonra beton atılır ve şuan gördüğümüz iskele ve kalıplarda sökülmeye başlanır.. bitmiş hali D ve A blokta mevcut. bunuda bir fotoğrafla gösterelim..
2 ile gösterdiğim yer ise B blok.. B blok karşısında ise E blok var. şuan E blokta ikinci türbün katı için iskele ve kalıplama işlemi devam ediyor.
Stadın tüm alanlarında öncelikli olarak Mühendislik İlkelerine aykırı olabilecek hiçbir olay yada yordam uygulanmamaktadır. Bazı hususlarda Mimari olarak göze hoş gelebilecek hususlardan Mühendislik İlkesine ters düştüğü için vazgeçilmesi yada değiştirilmesi sağlanmıştır. Fakat bu konularda yapılan değişiklikler hiçbir zaman Ana Mimari Yapıya zarar vermemekle birlikte getirdiği bazı yenilikler ise bizlere daha güzel bir ortam sunulması amacıyla gerçekleştirilmektedir.
Örneğin, V Kolonların montajı konusunda bazı arkadaşlarımızın düşüncelerini haklı bulmuyorum. Değişiklik yapılmasının tek sebebi 2. Tribün katlarında Prefabrik Prekast Kirişi yerine Yerinde hazırlanan ve Ana Gövdeye birebir bağlanan Prekast Kirişleri kullanılmasıdır. Görüntü giydirme cephe malzemeleri ile düzeltilecektir.
Bir diğer örnek ise Parabolik Kirişlerin açı kaymalarından kaynaklanan bazı noktalarındaki eğriliklerdir. Bu eğrilikler ise yine dış bölümdedir ve giydirme cephenin içinde kalacağından ötürü herhangi bir görüntü bozukluğu teşkil etmeyecektir.
Parabolik Kirişlerin üzerinde yer alan Çatı destek elemanları 2 katlı bir yapıdan oluşmaktadır. 1. Kat yüksekliği geniş fakat üst bölümdeki 2. kat yüksekliği ise biraz daha dar bir yapıdadır. Üst kattaki dar olan bölüm çatının saçak bölümünün alt kısmına yapılacak olan çatı kaplamasının içinde kalacaktır ve içindeki X şeklindeki germeler aynen orada göründüğü gibi kalacaktır. Ama biz çatı montajı tamamlandığında para versekte bu parçaları maalesef göremeyeceğiz. Alt bölümündeki Yüksek Alandaki X germeleri kalkacak ve yerlerine 4 köşesinden vida ile tutturulacak olan 9mm kalınlığında ve mağazaların vitrinlerinde kullanılan camlardan kullanılarak kapatılacak ve üzerine kırılmazlık apresi uygulanmış olan filmler çekilecektir. Fakat camlar ile direkler arasında belirli bir mesafe boşluk kalacak ve havalandırma amacıyla kullanılacaktır.
Çatı Makasının orta bölümünde açık kalan kısım için yerde duran parçalar monte edilecek, kaynak yapılacak ve germe elemanları bu parçanın üstüne tutturulacaktır.
Koltukların kalitesi açısından hem açılır kapanır mekanizmaları hemde plastik kaplamasının sağlamlığı yönünden 6 firmadan teklif alınmış ve Türkiye'de üretilmek suretiyle Alman bir firmanın üretmiş olduğu koltuklar tercih edilmiştir. Renk konusunda ise bu hafta içerisinde karar verilerek kendinden renkli koltuklar üretilecektir.
Aydınlatma konusunda ise Philips firmasının Led Lamba konusundaki Arge çalışmaları maalesef UEFA tarafından onaylanmadığı için yine Philips firması tarafından Projektör tipi aydınlatma sistemi tercih edilmiştir.
Skorboard'lar konusunda iki banka sponsor olmuştur ve Siemens firmasının hazırlayacağı 2 adet Skorboard kullanılacaktır.
Havalandırma, Elektrik ve Isıtma sistemleri konusunda Loca Katlarında çalışmalar devam etmektedir. Alt katların bu işlemleri %100 oranında tamamlanmıştır. Bu ay sonu itibari ile alt katlarda Betopan yapılar ile bazı bölümlerde giydirme uygulamaları başlanacaktır.