Şimdi Ara

Arkadaşlar performans bakımından dizel mi benzin mi aylardır bi cevap bulamadım (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
1.713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Ben benzinli veya dizel kıyasına katılmıyorum. Ekonomi+yeterli performans isteyen dizel , dizelden daha fazla performans isteyen ancak yakıtına dayanabilirim diyen ise turbo benzin alabilir :) ( Dikkat turbo benzin )

    Ancak şunu söylemekte yarar var , benzinli aracın gaz pedalına yüklendikçe , cebinizdeki paraların titreştiğini hissedebilirsiniz

    Lpg takınca da performans baltalanır. Ne bileyim ben dizel tercih ederdim sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RX 480

    Mesela baska bir hata dizel araba benzinden az yakmaz. Mazot daha yoğun oldugu icin litre bazında az tuketiyor gibi gozukse de aslinda oyle degil.
    dizel motor tasarımı ve çevrimiyle alakalı bir durum mazotun yoğunluğuyla değil kimyasal özelliği ile alakalı benzin vuruntu yapmasaydı sıkıştırma oranları 18.1.1 e kadar çıksaydı benzınde 4 litre yakardı ama bak olmuyor bilmediğiniz konu hakkında ahkam kesmeyin arkadaşlar

    Önce otto çevrimi sonra dizel çevrim sonra turbo şarj hakkında bilgi edinin hava fazlalık katsayısını sitokiyometrik oranı sıkıştırma oranını öğrenin sonra dizelle benzinli yi kıyaslarsınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Sıkıştırma oranı verim icin önemli ancak agir yakıtta daha fazla enerji vardır. Yanı arkadaşın dedigide sizin dediginizde dogru.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinli motor daha yüksek devir ister. Bizim millet akaryakıt fiyatları nedeniyle gaza basmaya korkuyor. Araba 2500 devirde anlık koltuğa yaslayınca eleman uçtuğunu sanıyor. Öncelik performans ise turbo benzin alacaksın. Ekonomi öncelikse düşük hacim tüplü atmosferik alacaksın. Dizel motorun mantığı performans değil yük çekmedir. Dizel yarış araçları ne kadar azsa benzinli kamyon ve gemilerde o kadar azdır. Bizimkiler alıyor 1.6 hdi berlingoyu kendilerini f1 pilotu sanıyorlar. Haddini bileceksin benzine verecek paran yoksa dizeline binip tar tar tar 1500 devirde gideceksin. Yok efendim performansı iyiymiş bilmemneymiş gerek yok. Bırakın hali vakti yerinde olan arkadaşlar 1.8 turbo benzinleriyle performans gösterileri yapsınlar. 1.3 multijet doblosu olan adamın 1.4 tüplü accent blue dan pek farkı yok.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    bana mı ogretiyorsun kardes makine muhendisiyim

    1. Dizel motor yanma icin gerekli sıcaklıği saglamak icin daha çok sıkıştırılır. Orn. (16.0:1) dizel motor ve (11:0:1) benzinli motor. Hava daha cok sıkıstırıldıgı icin verimlilik artar. Bu da otto ve dizel cevrimlerinin yapisi geregidir. rp dedigimiz oran yanma odasındaki (max. Hacim / min. Hacimdir.)Wnet yani net işin harcanan toplam enerjiye olan oranı artar. Ki buna da verimlilik diyoruz. Dizel motor denk bir benzinli motora göre %15-25 arası verimli gozukur.

    Şunu da unutmayalim ki benzin 0.740kg/l yogunlugundayken mazot 0.830kg/l yogunlugundadır. Yani dizel motorda aynı hacimde daha fazla yakıt yakarsıniz.Ornegim 5 litre yakan dizel 4.150 kg petrol yakarken 5.5 litre yakan benzinli motor 4.016 kg yakıt yakar.

    Fakat motorin benzine gore daha yavaş yanar. Bu , yanmanın kontrolunu saglamak açısından daha avantajlıdır. Ancak bu yavaşlıktan dolayı dizel motorlar fazla devir çeviremez.Yanmalar silindirlerin hızına yetisememeye başlar. Dolayısıyla çogu dizel motor 4500rpm ye kadar devir cevirir. BMW kare cap×strok yapisiyla 5000 devirleri goren N47 motoru gelistirse de durum genellikle boyledir. Bu arada isteyen BMW'nin 2.0 dizel motorlarıni araştırsin enfes makinalardir. Dunyanin ilk yarış kazanan dizel arabasini BMW yapmıştır ve efsane bir Nurburgring zaferi almışlardır. En son B jenerasyonuyla silindir boyutlarinı ve parcaların yuzde 60ini ortak kullanmaktalar. 2.0 dizel motor ve 1.6 dizel motorlar yuzde 60 ortak parcalar ile uretilmistir. Şimdi konu sahibinin sorusuna gelirsek . Iyi bir dizel motor , sıradan bir kullanıcı için performans ve yakıt maliyeti olarak benzinliyi aratmaz.


    Ornegin bir BMW 320d EfficientDynamics modeli rejenerasyon ile klima ve elektronikler gibi enstrumanlarin enerji ihtiyacini motordan güc calmadan sağlar. Yakıt maliyeti olarak oldukca hesaplıdır. Performans olarak da 7 saniyelerde 0-100kmh degeri ile yine fazlasıyla basarilidir. Dolayisiyla iyi bir dizel otomobil benim tercihim olurdu. Fakat yuksek performans ve sportif surus için benzinli motor daha avantajlıdır. Daha fazla devir cevirirler. Daha yuksek max. Hıza sahip olabilirler vs.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • vicing V kullanıcısına yanıt
    Hahaha aynen babasının tarlası varsayıyor. Yaşına vuruyorum ben de napayim .d

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Çok performanslı kullanırım ve cüzdanıma güveniyorum diyorsan benzinli.
    Az yaksın, güçlü olsun ben anormal sürüş yapmam diyorsan dizel.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • RX 480 kullanıcısına yanıt
    Muhendis oldugunuz icin soruyorum.
    Dizel benzine gore daha verimliyse günümüz araclarinda turbosuz dizel motor neden yok?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RX 480

    bana mı ogretiyorsun kardes makine muhendisiyim

    1. Dizel motor yanma icin gerekli sıcaklıği saglamak icin daha çok sıkıştırılır. Orn. (16.0:1) dizel motor ve (11:0:1) benzinli motor. Hava daha cok sıkıstırıldıgı icin verimlilik artar. Bu da otto ve dizel cevrimlerinin yapisi geregidir. rp dedigimiz oran yanma odasındaki (max. Hacim / min. Hacimdir.)Wnet yani net işin harcanan toplam enerjiye olan oranı artar. Ki buna da verimlilik diyoruz. Dizel motor denk bir benzinli motora göre %15-25 arası verimli gozukur.

    Şunu da unutmayalim ki benzin 0.740kg/l yogunlugundayken mazot 0.830kg/l yogunlugundadır. Yani dizel motorda aynı hacimde daha fazla yakıt yakarsıniz.Ornegim 5 litre yakan dizel 4.150 kg petrol yakarken 5.5 litre yakan benzinli motor 4.016 kg yakıt yakar.

    Fakat motorin benzine gore daha yavaş yanar. Bu , yanmanın kontrolunu saglamak açısından daha avantajlıdır. Ancak bu yavaşlıktan dolayı dizel motorlar fazla devir çeviremez.Yanmalar silindirlerin hızına yetisememeye başlar. Dolayısıyla çogu dizel motor 4500rpm ye kadar devir cevirir. BMW kare cap×strok yapisiyla 5000 devirleri goren N47 motoru gelistirse de durum genellikle boyledir. Bu arada isteyen BMW'nin 2.0 dizel motorlarıni araştırsin enfes makinalardir. Dunyanin ilk yarış kazanan dizel arabasini BMW yapmıştır ve efsane bir Nurburgring zaferi almışlardır. En son B jenerasyonuyla silindir boyutlarinı ve parcaların yuzde 60ini ortak kullanmaktalar. 2.0 dizel motor ve 1.6 dizel motorlar yuzde 60 ortak parcalar ile uretilmistir. Şimdi konu sahibinin sorusuna gelirsek . Iyi bir dizel motor , sıradan bir kullanıcı için performans ve yakıt maliyeti olarak benzinliyi aratmaz.


    Ornegin bir BMW 320d EfficientDynamics modeli rejenerasyon ile klima ve elektronikler gibi enstrumanlarin enerji ihtiyacini motordan güc calmadan sağlar. Yakıt maliyeti olarak oldukca hesaplıdır. Performans olarak da 7 saniyelerde 0-100kmh degeri ile yine fazlasıyla basarilidir. Dolayisiyla iyi bir dizel otomobil benim tercihim olurdu. Fakat yuksek performans ve sportif surus için benzinli motor daha avantajlıdır. Daha fazla devir cevirirler. Daha yuksek max. Hıza sahip olabilirler vs.
    Işte ben kendi meslektaşlarımın sanayideki usta gibi konuşmasına üzülüyorum açıkçası Yazdığın yazıda hiçbir teknik bilgi yok benim Sana sorduğum volümetrik verim stokiyometrik oran sıkıştırma oranı ve benzeri hiçbir konu hakkında detaylı bilgi vermemişsin bir kere dizel motorun ve benzinli motorun çalışma karakteristikleri çok farklı yakıtı yoğunluğundan ziyade motor tasarımından kaynaklı farklar var yakıt tüketimini ve performansı asıl belirleyen etkenler mekanik tasarım eğer sen benzinli motorun sıkıştırma oranını 15-16 lara çıkartabilirsen oda 3-4litre yakıt tüketir fakat vuruntu olur. Bu sebeple senin yaptığın mekanik tasarım hangi yakıta uygun buna bakmak lazım

    Yakıtların kimyasal özellikleri farklı ve buna bağlı verdiği tepkiler farklı sen sadece yakıtların yoğunluğundan dolayı dizel az yakar dersen eksik kalmış olur ben sana 10 tane sebep sunarım dizelim neden az yaktığına dair

    Dizel motorun yarışlarda kullanılmaması ın temel sebebi ağırlıktır bilinenenin aksine devir değil buda burda not olarak kalsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bulanıklı499 B kullanıcısına yanıt
    Ayni hacim icin 320d ile 328i kiyaslamasi lazim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • az yakması dışında dizel çöptür.
    zengin adam dizel arabaya binmez.ABD de dizel araba kullanımına bakınız.

    s350cdi 730d örneği vs vermeyiniz lütfen saçmalık
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.