Şimdi Ara

Arkadaslar iddaa meselesi. Mercedes bilen yardım etsin. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
42
Cevap
0
Favori
6.219
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben de gerektiğinde 4 çeker diye biliyordum ama sürekli sanırım.. Sitede de öyle yazıyor..
    Ben su mantıktan yararlanarak gitmiştim; bildigim kadarı ile 4 çeker olunca araba daha cok yakıyor o yüzden problem olmadıgı zamanlarda 4x2 gidiyordur diye düşündüm ama almanlar yakıtı problem etmiyor sanırım o yüzden sürekli 4x4 ya da fabrikanın numarasını bilen varsa açıp soralım
  • 9 araç grubunda
    51 model

    4MATIC ile satın alınabiliyor.

    Sadece G-Modelinde 4MATIC yok, araç 4 X 2 ve 4 X 4 arasında kendini seçmek zorunda.
    4 Çeker özelliği var, sadece kontrol otomatik değil, manüel.

    http://ww2.autoscout24.de/bericht/mercedes-4matic/auf-allen-vieren/44276/97774/

    2008'den kalma biraz eski de olsa halen güncel bilgi.

    C-Klasse (L=Limousine, T=Kombi):
    C 280 CDI (L), C 350 (L), C 320 CDI (L, T)

    E-Klasse (L=Limousine, T=Kombi):
    E 280 (L,T), E 350 (L,T), E500 (L,T), E 280 CDI (L,T), E 320 CDI (L,T)

    S-Klasse (kurzer und langer Radstand):
    S 350, S 450, S 500, S 320 CDI

    CL-Klasse:
    CL 500

    R-Klasse (kurzer und langer Radstand):
    R 350, R 500, R 280 CDI, R 320 CDI

    GLK-Klasse:
    GLK 280, GLK 350, GLK 220 CDI, GLK 320 CDI

    ML-Klasse:
    ML 350, ML 500, ML 280 CDI, ML 320 CDI, ML 420 CDI, ML 63 AMG

    GL-Klasse:
    GL 450, GL 500, GL 420 CDI, GL 320 CDI

    G-Klasse (jeweils kurzer und langer Radstand und Cabrio):
    G 500, G 320 CDI; G 55 AMG




  • Kuzenimde e 350 4 matic var onunla iddaya girdik zaten e serisi için sormuştum ben de.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Sürekli = 4 X 4 olurdu, burada "MATIC" sözcüğü ilgili aksların GEREKTİĞİNDE (!) otoMATİK olarak devreye alınmasına işaret ediyor.

    Mercedes-Benz'in G-Modellerinde 2 X 4 ve 4 X 4 arasında sürücü manüel olarak karar veriyor, bu nedenle 4MATIC değil, ama manüel olarak 2 veya 4 çeker.

    Aplle = Apple


    Şu gördüğüğnüz Uzay Mekiği Ana Motoru (Space Shuttle Main Engine) aslında 4MATIC şanzıman, hemen önde bir şaft var, motor tarafına doğru geri gidiyor, orada da ufak bir diferansiyele bağlanıyor. Bu ufak diferansiyel de ön tekerlere gerektiğinde güç aktarıyor.

    Mercedes-Benz = Saygı, Respect

     Arkadaslar iddaa meselesi. Mercedes bilen yardım etsin.


    O motoru çerçeveletip duvara asacağım!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkce06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Sürekli = 4 X 4 olurdu, burada "MATIC" sözcüğü ilgili aksların GEREKTİĞİNDE (!) otoMATİK olarak devreye alınmasına işaret ediyor.

    Mercedes-Benz'in G-Modellerinde 2 X 4 ve 4 X 4 arasında sürücü manüel olarak karar veriyor, bu nedenle 4MATIC değil, ama manüel olarak 2 veya 4 çeker.

    Aplle = Apple


    Şu gördüğüğnüz Uzay Mekiği Ana Motoru (Space Shuttle Main Engine) aslında 4MATIC şanzıman, hemen önde bir şaft var, motor tarafına doğru geri gidiyor, orada da ufak bir diferansiyele bağlanıyor. Bu ufak diferansiyel de ön tekerlere gerektiğinde güç aktarıyor.

    Mercedes-Benz = Saygı, Respect

     Arkadaslar iddaa meselesi. Mercedes bilen yardım etsin.


    O motoru çerçeveletip duvara asacağım!

    Adamlar sokağa koyuyor o motorun gercegini

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben surekli 4 ceker biliyodum demek gerektiginde imis.ögrenmis olduk.tesekkvr5er
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlancpaiN


    quote:

    Orijinalden alıntı: turkce06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Sürekli = 4 X 4 olurdu, burada "MATIC" sözcüğü ilgili aksların GEREKTİĞİNDE (!) otoMATİK olarak devreye alınmasına işaret ediyor.

    Mercedes-Benz'in G-Modellerinde 2 X 4 ve 4 X 4 arasında sürücü manüel olarak karar veriyor, bu nedenle 4MATIC değil, ama manüel olarak 2 veya 4 çeker.

    Aplle = Apple


    Şu gördüğüğnüz Uzay Mekiği Ana Motoru (Space Shuttle Main Engine) aslında 4MATIC şanzıman, hemen önde bir şaft var, motor tarafına doğru geri gidiyor, orada da ufak bir diferansiyele bağlanıyor. Bu ufak diferansiyel de ön tekerlere gerektiğinde güç aktarıyor.

    Mercedes-Benz = Saygı, Respect

     Arkadaslar iddaa meselesi. Mercedes bilen yardım etsin.


    O motoru çerçeveletip duvara asacağım!

    Adamlar sokağa koyuyor o motorun gercegini

    bu nasıl bir teknoloji




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkce06

    quote:

    Orijinalden alıntı: BlancpaiN


    quote:

    Orijinalden alıntı: turkce06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Sürekli = 4 X 4 olurdu, burada "MATIC" sözcüğü ilgili aksların GEREKTİĞİNDE (!) otoMATİK olarak devreye alınmasına işaret ediyor.

    Mercedes-Benz'in G-Modellerinde 2 X 4 ve 4 X 4 arasında sürücü manüel olarak karar veriyor, bu nedenle 4MATIC değil, ama manüel olarak 2 veya 4 çeker.

    Aplle = Apple


    Şu gördüğüğnüz Uzay Mekiği Ana Motoru (Space Shuttle Main Engine) aslında 4MATIC şanzıman, hemen önde bir şaft var, motor tarafına doğru geri gidiyor, orada da ufak bir diferansiyele bağlanıyor. Bu ufak diferansiyel de ön tekerlere gerektiğinde güç aktarıyor.

    Mercedes-Benz = Saygı, Respect

     Arkadaslar iddaa meselesi. Mercedes bilen yardım etsin.


    O motoru çerçeveletip duvara asacağım!

    Adamlar sokağa koyuyor o motorun gercegini

    bu nasıl bir teknoloji

    Babama o sınıfta bir araba alalım dediğimde 200.000 tl'yi sokağa mı koyacağız dedi.. Sokak için bu kadar teknoloji :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Sürekli 4 çeker DEĞİL (!)

    Aşağıdaki paragrafın en önemli ve ilk cümlesini tercüme ediyorum:

    "MATIC'in burada anlamı diğer geleneksel dört çeker şanzımanlara kıyaslandığında ek olarak tahrik edilen aksın ihtiyaca göre devreye alındığı hususudur."

    Mesela manüel 4 çeker sistemi devreye alınabilen G-Modellerde 4MATIC ifadesi yer almamaktadır. Mercedes-Benz'in dört çeker araçlarının çoğundaki vites kutusu için Avusturyalı Magna Steyr şirketi sorumludur. 4MATIC sözcüğü Mercedes-Benz'in müseccel markasıdır.

    http://de.wikipedia.org/wiki/4MATIC

    Bezeichnung 4MATIC

    Das MATIC bedeutet im Vergleich zu herkömmlichen Allradantrieben, dass die zusätzlich angetriebene Achse je nach Bedarf automatisch zugeschaltet wird. Dies übernimmt eine Elektronik, die verschiedene Fahrsituationen und Zustände auswertet. Das G-Modell mit serienmäßigem (manuell zuschaltbarem) Allradantrieb trägt demnach die Bezeichnung 4MATIC nicht. Für die Entwicklung der meisten Allrad-Pkw-Modelle von Mercedes-Benz war die österreichische Firma Magna Steyr zuständig. Die Bezeichnung 4MATIC ist als Wortmarke der Daimler AG geschützt.

    ben hala net olarak anlamış değilim, sürekli 4 mü, değil mi?

    burada sorulan sistem "4matic" sistemi, bunda mutabıkız...


    siz de mesajın başında "Sürekli Değil" demişsiniz, sonra da metin tercümesinden giderek ; G modellerde 4 ve 2 çeker manuel olarak kontrol edilebildiğinden onlarda 4matic yazmıyor. demişsiniz.


    bu durumda "4 matic yazmayanlar manuel olarak 2 ve 4 çeker seçilebiliyor, 4matic yazanlar ise seçilemiyor" ifadesi çıkıyor. peki bu durumda burdan "4matic yazanların 2 ve 4 çeker diye seçilemediği yani sürekli 4 çeker olduğu" ifadesi mi çıkıyor, yoksa "4matic yazanlar manuel olarak 2 ve 4 diye seçilemez ama bu seçimi sistem kendisi otomatik yapar, bu nedenle manuel olarak olmasa da sistem otomatik olarak duruma göre 2 ve 4 çekeri kendisi seçer" anlamı mı çıkıyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Sürekli 4 çeker DEĞİL (!)

    Aşağıdaki paragrafın en önemli ve ilk cümlesini tercüme ediyorum:

    "MATIC'in burada anlamı diğer geleneksel dört çeker şanzımanlara kıyaslandığında ek olarak tahrik edilen aksın ihtiyaca göre devreye alındığı hususudur."

    Mesela manüel 4 çeker sistemi devreye alınabilen G-Modellerde 4MATIC ifadesi yer almamaktadır. Mercedes-Benz'in dört çeker araçlarının çoğundaki vites kutusu için Avusturyalı Magna Steyr şirketi sorumludur. 4MATIC sözcüğü Mercedes-Benz'in müseccel markasıdır.

    http://de.wikipedia.org/wiki/4MATIC

    Bezeichnung 4MATIC

    Das MATIC bedeutet im Vergleich zu herkömmlichen Allradantrieben, dass die zusätzlich angetriebene Achse je nach Bedarf automatisch zugeschaltet wird. Dies übernimmt eine Elektronik, die verschiedene Fahrsituationen und Zustände auswertet. Das G-Modell mit serienmäßigem (manuell zuschaltbarem) Allradantrieb trägt demnach die Bezeichnung 4MATIC nicht. Für die Entwicklung der meisten Allrad-Pkw-Modelle von Mercedes-Benz war die österreichische Firma Magna Steyr zuständig. Die Bezeichnung 4MATIC ist als Wortmarke der Daimler AG geschützt.

    ben hala net olarak anlamış değilim, sürekli 4 mü, değil mi?

    burada sorulan sistem "4matic" sistemi, bunda mutabıkız...


    siz de mesajın başında "Sürekli Değil" demişsiniz, sonra da metin tercümesinden giderek ; G modellerde 4 ve 2 çeker manuel olarak kontrol edilebildiğinden onlarda 4matic yazmıyor. demişsiniz.


    bu durumda "4 matic yazmayanlar manuel olarak 2 ve 4 çeker seçilebiliyor, 4matic yazanlar ise seçilemiyor" ifadesi çıkıyor. peki bu durumda burdan "4matic yazanların 2 ve 4 çeker diye seçilemediği yani sürekli 4 çeker olduğu" ifadesi mi çıkıyor, yoksa "4matic yazanlar manuel olarak 2 ve 4 diye seçilemez ama bu seçimi sistem kendisi otomatik yapar, bu nedenle manuel olarak olmasa da sistem otomatik olarak duruma göre 2 ve 4 çekeri kendisi seçer" anlamı mı çıkıyor?



    Ben yazmaya usenmistim biraz teşekkürler :)




  • Soru 4 Matic !!!!!!!!!!!!!!

    Yazdığım gibi ilk çıkan W124 devamlı ön arka çekmiyordu manuel olarak ön aktif oluyor (33:67) http://de.wikipedia.org/wiki/4MATIC

    Yeni jeneration devamlı ön arka tabii yüzdelikleri var isterse her teker ayrı karda, kayma durumunda fln az dönme imkanı var buda ESP, ASR ilgili

    Ön ve arka ayırma yok permanent

    Lütfen G versiyonlan karışdırmayalım

    Sorunun cevabı: Şu anki 4 Matic 7G otom. viteslen devamlı 4 çeker yüzdelikleri ön arka ihtiyaca göre değişebilir


    http://www.motor-talk.de/news/neu-entwickelter-4matic-allradantrieb-fuer-die-s-klasse-t1203438.html




  • bilgilerde lütfen wikipedia referansı kullanmayın. oradaki bilgiler de sizin bizim gibi kullanıcılar tarafından girildiği için, kesinliği yok. dolayısıyla ben güvenli bulmuyorum...
  • Hocam binek arablarındaki 4 matic sistemi.Sürekli 4 çeker sistemidir.Duruma göre güç dağlımları yapabilen bir sistem fakat hiçbir zaman tamamen ön veya tamamen arka itiş veya çekiş olamıyor.Yani dediğiniz model sürekli 4 çeker sistemdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ex-Diesel

    Soru 4 Matic !!!!!!!!!!!!!!

    Yazdığım gibi ilk çıkan W124 devamlı ön arka çekmiyordu manuel olarak ön aktif oluyor (33:67) http://de.wikipedia.org/wiki/4MATIC

    Yeni jeneration devamlı ön arka tabii yüzdelikleri var isterse her teker ayrı karda, kayma durumunda fln az dönme imkanı var buda ESP, ASR ilgili

    Ön ve arka ayırma yok permanent

    Lütfen G versiyonlan karışdırmayalım

    Sorunun cevabı: Şu anki 4 Matic 7G otom. viteslen devamlı 4 çeker yüzdelikleri ön arka ihtiyaca göre değişebilir


    http://www.motor-talk.de/news/neu-entwickelter-4matic-allradantrieb-fuer-die-s-klasse-t1203438.html






    Evet, ilginç bir durum.

    4MATIC hakkında Alman Wiki'deki bilgi ile şu anda üretiken 7 ileri otomatik vites kutusu ile 1.800 Euro fazla ödenerek alınabilen 4MATIC devamlı, en azından 340'de öyle.

    Normalde 4 çeker sistemler ihtiyaca göre ilgili aksı devreye alırken bu defa 45:55 oranla devamlı bir tahrik sözkonusu.

    http://www.stern.de/auto/fahrberichte/mercedes-e-klasse-4matic-allrad-packt-es-besser-1531162.html

    "Allrad" ist allerdings nicht "Allrad". Für normale Pkw spielt der althergebrachte Allradantrieb, der die Kraft des Motor brachial durch eine Klauenkupplung auf vier Räder verteilt, bei keinem Hersteller eine Rolle – heutzutage ist das Allradsystem in die Steuerung des ESP und anderer Regelsysteme integriert. Das "4Matic"-System von Mercedes weist allerdings einige Besonderheiten auf. Mercedes macht keine halben Sachen –"4Matic" treibt permanent alle vier Räder an. Das ist ungewöhnlich, viele Hersteller ziehen ein anderes Konzept vor. Um Sprit einzusparen, wirkt lediglich eine Achse und nur bei Bedarf wird Kraft auf die zweite Achse übertragen.

    Sayın Ex-Diesel, "Das ist ungewöhnlich..." yani Mercedes'in burada yaptığı alışılagelmiş bir durum değil. E sınıfında 45:55 oranda permanent (devamlı) bir tahrik aktarımı var fakat güce ihtiyacı olmayan teker lamel veya Haldex kavrama ile yavaşlatılacağına ve güç diğer tekerlere aktarılacağına Mercedes'te bu şekilde yapılmıyor ve teker FRENLENİYOR.

    Almanca çevirisini tam yaptım ama siteler farklı ifade ediyor.

    Bir site daha:http://www.motor-talk.de/forum/4matic-t2828075.html

    Burada da yine zıt bir ifade var: "4matic ist auch permanent. Nicht wie Quermotor-"quattro" (aka "4motion"). Hier wird wirklich bei Bedarf zugeschaltet. Ansonsten Fronttriebler."

    Yani araştırdıkça neyin doğru, neyin gerçek olduğu biraz karışmaya başladı.

    Bakın, burada da 4MATIC'li bir Mercedes'in sadece 1 TEKERİ DÖNMEYE BAŞLAMIŞ ve diğer tekerler olduğu gibi yerinde durmuş.

    http://www.motor-talk.de/forum/mit-4matic-nicht-von-der-stelle-gekommen-es-drehte-nur-ein-rad-durch-waehrend-die-anderen-standen-t1600403.html

    Yarın biraz daha araştırayım.

    İyi geceler,

    Taner Göde




  • En iyisi fabrikaya telefon acmak..
  • DÖRT ÇEKER SİSTEMLERİNDE SADECE 4MATİCLE 4MOTİON SÜREKLİ DÖRT ÇEKERDİ HERALDE
  • Allzeit bereit.

    Der permanente Allradantrieb 4MATIC ermöglicht kraftvolles Anfahren und Beschleunigen auch auf schlechtem Fahrbahnbelag oder bei ungünstigen Wetterbedingungen. Die 4MATIC ist immer aktiv, sie benötigt keine Reaktionszeit, um spontan einzugreifen.

    Enorm leistungsfähig: Die 4MATIC macht herkömmliche Differenzialsperren überflüssig, denn die automatischen Bremsimpulse verbessern das Anfahren auf rutschigem Untergrund und erhöhen bei anspruchsvollen Fahrmanövern die Stabilität.
    Wenig Gewicht: Durch die kompakte Bauweise, die intelligente Materialwahl und den hohen Wirkungsgrad entsteht kaum Mehrgewicht gegenüber vergleichbaren Modellen mit Hinterradantrieb.
    Unterstützende Systeme: Der Allradantrieb 4MATIC wird durch das Elektronische Stabilitäts-Programm ESP® sowie das Elektronische Traktions-System 4ETS unterstützt. Durchdrehende Räder werden gezielt abgebremst, und das Antriebsmoment wird automatisch an die Räder mit guter Traktion geleitet.

    Mehr zu 4MATIC im TechCenter
    Mehr zum ESP® im TechCenter

    http://www.mercedes-benz.de/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/e-class/_w212/facts_/drivetrain/4matic.html


    http://www.mercedes-benz.de/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/passengercars/home/world/webspecials/techcenter.chapter4matic.html

    Tekerlerin tek tek frenlemesi ESP özel durum, 1997 sonraki 4matic her zaman aktif yüzdelik ön arka çekim Torkun ayrı ayrı dağılmasından kaynaklanıyor, aktif yapmamak ilk çıkanlar gibi herhangi bi imkan yok




  • 4matic akıllı 4 çeker
  • http://www.youtube.com/watch?v=ZoIc4SyZy2M&feature=fvwrel

    http://www.youtube.com/watch?v=QjMdUHDI6UY

    2 video da güzel açıklama var.
    Özetle 4matic devaml devrede ve ETS (elektronik Traksiyon Sistem) ESP ( Elektronik Stabilite Program ) ve ABS ( Anti Blokaj Sistem ) ile birlikte çalışıyor...




  • Tek çeker
    Iki çeker tüm awdler
    3 ceker ön yada arkada kilit olanlar.yada lsd olanlar.

    4 çeker ön ve arkada kilit olanlar.

    Iki cekerdir h matic akillimi aptalmi bilmem
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.