Şimdi Ara

Arka Koltuk Kafalığı Neden Yok

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
5.193
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2014 Model clio 4 Joy donanımlı araç sahibiyim. Aracımın arka koltuğunun ortadaki kafalığı yok. Yani bir kaza durumunda ortada oturan büyük ihtimalle ölür. Joy donanım seviyesi hariç diğer donanım seviyelerinde bu kafalık mevcut. 2012 model Fiat linea active plus aracımız vardı aynı şekilde onunda orta kafalığı yoktu. Sonradan takılamıyor. Esp-Asr-Hill holder-Lastik basınç sensörü gibi özellikler yasa gereği araçlarda olmak zorunda ama uyduruk bir orta kafalık neden yok ?



  • Orta kafalığın güvenlik ile ilgili bir getirisi yok, ölüme nasıl bağladınız ki. Ortada emniyet kemeri var mı diye sorgulamayıp kafalık yok adam ölür demek ne kadar mantıklı sizce?
  • AyBuBi A kullanıcısına yanıt
    koltuk kafalığının oluşu arkadan alınan şiddetli darbelerde boyun kırılmasını engelliyor.ncapta kafalıklarda test ediliyor.araba üreticileri ona göre güvenliği artırıcı geliştirmeler yapıyor mesela aktif koltuk kafalıkları gibi.


     Arka Koltuk Kafalığı Neden Yok

     Arka Koltuk Kafalığı Neden Yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi predator93 -- 7 Mayıs 2016; 5:25:11 >




  • Bazen aptalca yerlerde maliyet düşürmeye çalışıyorlar.
    Bizim 2001 focus ambiante güvenlik paketlidede yok. Ghialarda var.
    Güvenlik paketi diye 4 havayastığı abs ebd koymuşlar bi kafalığı çok görmüşler.

    Makyaj öncesi focus 1 lerin torpido aydınlatmasıda yok.

    Ama Focus collectionlardada ayak aydınlatmanın duyuna kadar koymuşlar ampulu bi üst pakete saklamışlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZETEC SE -- 7 Mayıs 2016; 6:51:48 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bi koltuk kafası maliyetinden kaçmak için insanların güvenliğini önemsemiyor firmalar, kimin dandik ucuz marka olduğunu gösteriyor bize
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AyBuBi

    Orta kafalığın güvenlik ile ilgili bir getirisi yok, ölüme nasıl bağladınız ki. Ortada emniyet kemeri var mı diye sorgulamayıp kafalık yok adam ölür demek ne kadar mantıklı sizce?

    Orta emniyet kemeri var.
  • Malzemeden çalmışlar, üreten firma için normal karşılacak bir durum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    ön-arka barlar yasak mı?
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • koltuk kafalıkları klasik araçlarda yoktu
    hatta koldan vitesli amerikan arabalarında sürücünün yanında 2 yolcu otururduda yine kafalık yoktu
    o zaman farkedilmeyip şimdi farkedilen ne olduda arka ortada oturan yolcuya bile kafalık veriyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Master_Evil

    Bi koltuk kafası maliyetinden kaçmak için insanların güvenliğini önemsemiyor firmalar, kimin dandik ucuz marka olduğunu gösteriyor bize

    mesela benim sanderoda tüm kafalıklar mevcut?
  • araç ruhsatta 4 kişilik yazıyorsa yasal zorunluluğu yok, koymuyorlar. 5 kişi ise oluyor.
  • Guest_1999 kullanıcısına yanıt
    Guvenlik gereklilikleri artti. Kaza aninda boyunda olusan G kuvvetini dengelemek amaciyla kafaliklar zorunlu hale getirildi,belli bir kalite alt limiti koyuldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest_1999

    koltuk kafalıkları klasik araçlarda yoktu
    hatta koldan vitesli amerikan arabalarında sürücünün yanında 2 yolcu otururduda yine kafalık yoktu
    o zaman farkedilmeyip şimdi farkedilen ne olduda arka ortada oturan yolcuya bile kafalık veriyorlar

    Arkadan gelen darbe anında boyunda oluşan kamçı etkisini dizginlemek adına koyulmaya başlandı. Hatta 1998 senesinde Volvo "Whips" sistemi sunulmaya başlandı. Koltuk başlığı ile birlikte koltuk sırtlığı da bir miktar geriye ve aşağıya gidiyor arkadan bir darbede. Hatta S80'de arka 3 koltukta da var bu sistem. Sonradan (2009 olması lazım) güvenlik testlerinin bir parçası haline de geldi. Ondan sonra tüm markalarda ön koltuğa konulmaya başlandı.
  • Cliolarda güvenlik zaafiyeti mi var?

    Akşama anahaberde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Guest_1999

    koltuk kafalıkları klasik araçlarda yoktu
    hatta koldan vitesli amerikan arabalarında sürücünün yanında 2 yolcu otururduda yine kafalık yoktu
    o zaman farkedilmeyip şimdi farkedilen ne olduda arka ortada oturan yolcuya bile kafalık veriyorlar

    Arkadan gelen darbe anında boyunda oluşan kamçı etkisini dizginlemek adına koyulmaya başlandı. Hatta 1998 senesinde Volvo "Whips" sistemi sunulmaya başlandı. Koltuk başlığı ile birlikte koltuk sırtlığı da bir miktar geriye ve aşağıya gidiyor arkadan bir darbede. Hatta S80'de arka 3 koltukta da var bu sistem. Sonradan (2009 olması lazım) güvenlik testlerinin bir parçası haline de geldi. Ondan sonra tüm markalarda ön koltuğa konulmaya başlandı.

    ben bunu karoser yapısının değişimine bağlıyorum

    yeni arabalarda karoser ile şasinin yekpare gövde halinde beraber imalidir bu metodda ağırlık azalmaktadır ayrıca bir bütün olarak mukavemet arttığından kazalara karşı daha emniyetlidir buna karşılık rezonansa meyli daha fazla ve titreşimler fark edilecek seviyededir

    bu yüzden yeni tip karaserli araçlarda kafalıkla zorunluluk oldu




  • bende 2012 logan var,arkada 3 kafalık standart.bide güvensiz derler

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    bende 2012 logan var,arkada 3 kafalık standart.bide güvensiz derler

    Dacia sitesine girmiştim bir bakınayım diye, ciddi ciddi alıcı gözle incelemek istedim. Yolcu tarafı hava yastığı opsiyon olduğunu görünce sessizce siteyi terk ettim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    bende 2012 logan var,arkada 3 kafalık standart.bide güvensiz derler

    Dacia sitesine girmiştim bir bakınayım diye, ciddi ciddi alıcı gözle incelemek istedim. Yolcu tarafı hava yastığı opsiyon olduğunu görünce sessizce siteyi terk ettim.

    yolcu tarafında hava yastığı iyi birşey olsa kapatma düğmesi koymazlardı,istendiğinde ilave ediliyor çok pahalı birşey değil.ayrıca yeni araçlarda standart daha bu sene işyerine sıfır logan aldık onda var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    bende 2012 logan var,arkada 3 kafalık standart.bide güvensiz derler

    Dacia sitesine girmiştim bir bakınayım diye, ciddi ciddi alıcı gözle incelemek istedim. Yolcu tarafı hava yastığı opsiyon olduğunu görünce sessizce siteyi terk ettim.

    yolcu tarafında hava yastığı iyi birşey olsa kapatma düğmesi koymazlardı,istendiğinde ilave ediliyor çok pahalı birşey değil.ayrıca yeni araçlarda standart daha bu sene işyerine sıfır logan aldık onda var.

     Arka Koltuk Kafalığı Neden Yok

    Şaka bir yana alınırken 600 lira verilip alınabilir. Ayrıca -muhtemelen- tek kişi tarafından kullanılacak şirket araçları düşünülerek opsiyon haline getirilmiş olabilir. Tek bir personel araçla oradan oraya koşuşturacaksa ve 2. bir kişi araca hiç binmeyecekse alınmayabilir. Zira araç sayısı artınca iyi bir kalem oluşturabilir. Bir nevi ticari bir hamle diyelim.

    Ancak yolcu hava yastığına kapatma düğmesi konulması onun kötü bir şey olmasından dolayı değil. Arabayı tek başınıza kullanıyorsanız yolcu hava yastığının patlaması gereksizdir. Dolayısı ile bunu kapalı tutmakta bir sakınca yoktur. Olası bir kaza anında hava yastığı gereksiz yere patlayıp masrafı yükseltmemiş olur. Ancak ön koltuğa yolcu aldığınız zaman hava yastığını da açarsınız. Onun amacı budur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    bende 2012 logan var,arkada 3 kafalık standart.bide güvensiz derler

    Dacia sitesine girmiştim bir bakınayım diye, ciddi ciddi alıcı gözle incelemek istedim. Yolcu tarafı hava yastığı opsiyon olduğunu görünce sessizce siteyi terk ettim.

    yolcu tarafında hava yastığı iyi birşey olsa kapatma düğmesi koymazlardı,istendiğinde ilave ediliyor çok pahalı birşey değil.ayrıca yeni araçlarda standart daha bu sene işyerine sıfır logan aldık onda var.

     Arka Koltuk Kafalığı Neden Yok

    Şaka bir yana alınırken 600 lira verilip alınabilir. Ayrıca -muhtemelen- tek kişi tarafından kullanılacak şirket araçları düşünülerek opsiyon haline getirilmiş olabilir. Tek bir personel araçla oradan oraya koşuşturacaksa ve 2. bir kişi araca hiç binmeyecekse alınmayabilir. Zira araç sayısı artınca iyi bir kalem oluşturabilir. Bir nevi ticari bir hamle diyelim.

    Ancak yolcu hava yastığına kapatma düğmesi konulması onun kötü bir şey olmasından dolayı değil. Arabayı tek başınıza kullanıyorsanız yolcu hava yastığının patlaması gereksizdir. Dolayısı ile bunu kapalı tutmakta bir sakınca yoktur. Olası bir kaza anında hava yastığı gereksiz yere patlayıp masrafı yükseltmemiş olur. Ancak ön koltuğa yolcu aldığınız zaman hava yastığını da açarsınız. Onun amacı budur.



    Sadece ondan dolayı değil. Çocuk koltuğunu öne ters şekilde bağladığınızda hava yastığını kapatmanız gerekir. Bunun için vardır o anahtar.


    Uyduruk dacianın uyduruk arabası işte. Bunu savunmaya çalışmakta komik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    bende 2012 logan var,arkada 3 kafalık standart.bide güvensiz derler

    Dacia sitesine girmiştim bir bakınayım diye, ciddi ciddi alıcı gözle incelemek istedim. Yolcu tarafı hava yastığı opsiyon olduğunu görünce sessizce siteyi terk ettim.

    yolcu tarafında hava yastığı iyi birşey olsa kapatma düğmesi koymazlardı,istendiğinde ilave ediliyor çok pahalı birşey değil.ayrıca yeni araçlarda standart daha bu sene işyerine sıfır logan aldık onda var.

     Arka Koltuk Kafalığı Neden Yok

    Şaka bir yana alınırken 600 lira verilip alınabilir. Ayrıca -muhtemelen- tek kişi tarafından kullanılacak şirket araçları düşünülerek opsiyon haline getirilmiş olabilir. Tek bir personel araçla oradan oraya koşuşturacaksa ve 2. bir kişi araca hiç binmeyecekse alınmayabilir. Zira araç sayısı artınca iyi bir kalem oluşturabilir. Bir nevi ticari bir hamle diyelim.

    Ancak yolcu hava yastığına kapatma düğmesi konulması onun kötü bir şey olmasından dolayı değil. Arabayı tek başınıza kullanıyorsanız yolcu hava yastığının patlaması gereksizdir. Dolayısı ile bunu kapalı tutmakta bir sakınca yoktur. Olası bir kaza anında hava yastığı gereksiz yere patlayıp masrafı yükseltmemiş olur. Ancak ön koltuğa yolcu aldığınız zaman hava yastığını da açarsınız. Onun amacı budur.



    Sadece ondan dolayı değil. Çocuk koltuğunu öne ters şekilde bağladığınızda hava yastığını kapatmanız gerekir. Bunun için vardır o anahtar.


    Uyduruk dacianın uyduruk arabası işte. Bunu savunmaya çalışmakta komik.

    Benim araçta (Biraz eskidir kendisi) çocuk koltuğunu kesinlikle ön torpidoya bağlamayın diye yazıyor kitapçığında. Ayrıca buna dair yapıştırmalar da mevcut araç içerisinde.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.