Şimdi Ara

Araçlardaki İlginç Özellikler(HEPSİ BURADA) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
60
Cevap
3
Favori
52.818
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Emeğinize sağlık
  • quote:

    Şanzuman ve Direksiyon ayarlarını yapabilmem örneğin otobana çıkarken spor direksiyon ve şanzımanı spora getiriyorum

    Direksiyon tamam da şanzımanı nasıl ayarlıyosunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alptug.55

    quote:

    Şanzuman ve Direksiyon ayarlarını yapabilmem örneğin otobana çıkarken spor direksiyon ve şanzımanı spora getiriyorum

    Direksiyon tamam da şanzımanı nasıl ayarlıyosunuz?

    tahminimce cvt şanzımanlı focustur..
  • Volkswagen
    T4
    -Arka kapılar kışın donuyor,içindeyseniz kapı açılmıyor.Güvenlik yüksek düzeyde.
    -Ön farlar sadece görüntü olarak yanıyor,böylece karşıda ki şoförün de gözünü almıyor.
    -Frenler tutmadığı için ses yapmıyor,böylece birine çarpacakken fren yapınca karşıda ki insan fren sesinden irkilmiyor.
    -0-100 22 saniye falan olduğu için trafikte yavaş yavaş gidip bir tehlike arz etmiyor,arkadaki arabalarıda tehlikeye atmıyor.
    -22 Saniye sonunda 100 KM/H'ın üzerine çıkarsanız şoför ile konuşulmaması gerçeğini bir kez daha hatırlatıp motor sesi ile konuşmalarınızı bastırıyor.
    -Hoparlörler patlak böylece hareketli şarkılarla şoförü gaza getirip hayvani hareketler(makas vs)yapılmasını engelliyor.
    -Kaloriferlerde görüntü olarak var olduğu için arabadan çıkınca hiç üşümüyorsunuz.
    -Maç vb kutlamalarda meşale yakmanıza gerek kalmıyor,egsoz dumanı yetiyor.
    -El freni tutmadığı için bunu bilen insanlar çevrenize araba parketmiyor,böylece park yeriniz ve çevresi yeterince boş kalıyor.
    -Kadran çalışmıyor ve bu da kadran ışığının şoförün dikkatinin dağılmasını engelliyor.
    -Yokuşlarda çıkamadığınız için inip itiyorsunuz bu da Body Building'e eşdeğer bir vücut yapısının elde edilmesini sağlıyor
    -Arka stop lambaları yanmadığı için arkanızda ki araçlarda trafikte daha dikkatli davranışlar sergiliyor.




  • Murat 124. Benzin bitince motor otomatik olarak stop ediyor.

    Şak bir yana. Gerçekten bu sayılan özelliklerin tamamını kullanan var mı?
  • http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-12-sifir-olu-gibi/detay/


    Aracım 1977 model olup 1300 motor hacmine sahip bir yer uçağıdır (Benim gözümde). Model yılının 83 yazdığına bakmayın 83`ten aşağısını bilgisayar kabul etmedi. Onun için öyle yazmak zorunda kaldık.

    ABS, KlİMA, AIRBAG, AÇILIR TAVAN, ALAŞIM JANT, NAVİGASYYON, YOL BİLGİSAYARI gibi özellikleri yoktur. Fakat, direksiyonu, sigara küllüğü, yaylı koltukları ve çakmaklığı vardır. Açılıp kapanabilen camları ve kapı kolları çalışır durumdadır.

    Komple orıjınal olan aracımda aranırsa birkaç yerde lokal boya çıkabilir. Hatta iyicene didik didik edilirse komple boyalı olduğu ortaya çıkabilir. Yüzeysel boyaların yanısıra bir kaç küflü bölgeye de rastlanılmıştır.

    Aracın rengi aslen eflatundur. Fabrika çıkışı ise koyu yeşil ile cırtlak mor arası bir şeydir. Bu boyalar zaten o dönemki renoların orijinal boyalarıydı. Bizim elimize geçtiğinde beyazdı. Biz de daha sonra kanunlara uygun olsun diye ruhsattaki yazan renk olan eflatuna boyattık. Fakat renk seçeneğinde aradım bulamadım. Ona yakın bir renk olan Mor seçeneğinin işaretlemek zorunda kaldık.

    Çorum kaloriferini 1 yıl önce başka bir araca taktırdığımızdan dolayı şu anda kaloriferi yoktur. Fakat kışın yedek bir aküye bağlı olarak bir elektrikli battaniye iş görebilir. Veya 2.5 litrelik bir kola şişesine sıcak su doldurarak belinize koyabilirsiniz. İmkanlar olmayınca parlak fikirler artıyor haliyle.

    Tüm bakımları yetkili serviste yapılmamış olup el yordamıyla eş-dost yardımıyla yapılmıştır. Aracın farları vardır. Fakat uzun ve kısa far diye bir şey olmadığı için geceleyin onunla uğraşmadan direk yola yoğunlaşabiliyorsunuz. Ayrıca farları kapalı konumdayken frene basarsanız fren lambalarının yanında farları da çalışmaktadır. Değişik bir özellik. Diğer arabalarda bulamazsınız.

    Arabayı hiç kilitlemiyorum. Kimse de içine girmedi şimdiye kadar.Çünkü kilitlesem bile bir çaykaşığıyla açılıyor zaten. Bilenler bilir. Anahtar derdi yok. Kaput ve bağaj anahtarsız açılabiliyor. Bu özellik modelli arabaların çoğunda bile yok.

    Ayrıca şöför mahalinin yanındaki kısımda ayak koyma yerinde yaklaşık 30 cm çapında bir delik vardır. Bu deliği örtmek için bir mukavva ve çuval kullandım. Yazın deliği açarak doğal klima olarak kullanmaktayım. Yakıtı da etkilemediği için gayet ekonomik.

    Egzozu delindi. (Şu sıralar koptu kopacak) Baktım güzel ses çıkarıyor. Hiç ellemedim. Çalışınca havalı bir araba gibi ses çıkarıyor. Başkaları egzozdan ses çıkarmak için bir çok paralar harcıyor. Düdük falan taktırıyorlar. Ben bedavadan yapıyorum bunu.

    Aracımdan gayet memnunum. Muhayyer bir araçtır. (O da ne demekse bir türlü çözemedim. Osmanlıca sözlüğe bile baktım ama işin içinden çıkamadım.) Model yükselteceğimden dolayı satıyorum. Yoksa daha binerdim. 1979 model bir Renault 12 alacağım. bu modeller arası renaultlarla takas yapabilirim.




  • Seat cuprada s modda hızlanırken muzıgın sesı hızlandıkca azalıyor cok hos bır detay
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rstknksl

    quote:

    Orijinalden alıntı: natrium

    PEUGEOT

    307 XT

    Kısa süreli park ettiğinde genelde aracı tam yanaştırmazsın.
    Eğer yolun sol tarafına park etiysen sağ parkları
    yolun sağ tarafına park ettiysende sol parkları yakabiliyorsun ki arkadan gelen araçlar senin farkına varabilsin.

    Aslında parkları açmakda işe yarar ama 4 yerine 2 lamba yanıyor.
    Akü tasarrufu sanırım.

    İki adet 12V priz var.
    Ön koltuklar altında çekmeceler var.
    Yine ön koltuklarım yükseklik ayarlı(genelde sürücü için olur)
    4 adet makyaj aynaSI VAR.
    Ani frenlerde flaşörlerim devreye giriyor.Hızlanıncaya kadar da yanmaya devam ediyor.
    Sis lambaları farların içinde.
    Torpido gözü devasa ve soğutma-ısıtma özelliğine sahip.
    Aracın bir çok yerinde eşya gözleri var.
    Elektrokrom ayna gerçekten işe yarıyor.
    Birde boyun koruma özelliği var arkadan çarpmalar için(volvolarda whips diye geçer)
    Açı ayarlı ön koltuk kafalıklarım var
    Müzik ve cruise control kumandalarım direksiyon altında ve çok ergonomik
    Orjinal park sensörlerim var.1 cm kalınlığındaki parçaları bile algılıyor.

    ön çamurluklar plastik(ncap da çarpışma videosunu seyrettim.sanki yeniden kullanılabilir gibiydi.hiç birşey olmadı)
    Olağan üstü baş mesafesi var
    Ayrıca ön cam da devasa.1.46 metrekare alana sahip

    Ön ve arka sislerim açıksa araç stop edilip tekrar çalıştırıldığında sisleri de tekrar açmak gerekiyor.
    Yani push buttun gibi. Yani kapalı ya da açık konumu yok
    bir kez bas açılsın.Bir kez bas kapansın.

    Elektrokrom dikiz aynası gerçekten faydalı bir özellikmiş bu arada.
    Bugün devreden çıkardım.15-20 saniye sonra ayna kendine geldiğinde gerçekten gözler rahatsız oluyor.
    Tekrar devreye soktum.yine 15-20 saniye içinde karardı.

    Ön cam ısı yalıtımlı ve uv ışını da geçirmiyormuş.
    yanlış yere yapıştırılan ogs cihazını okumadı mesela.

    10 km hızı geçtiğimde devreye giren merkezi kilit var.

    4 camda sekansiyel(tek dokunuşla da açıp kapatılabiliniyor) ve de el kol sıkıştırmıyor.
    engel gördüğünde durup 5 cm geri gidip bekliyor.

    Kumandanın kilit düğmesine sürekli basınca açık olan tüm camlar kapanıyor.

    Yine kapılar kapalı iken kumandanın kilit tuşuna bir kez basınca ben burdayım der gibi uzun bir süre 4 lüleri yakıyor.
    Otoparklarda bir kaç kez yararını gördüm.

    Far,yağmur sensörüde var.

    3-4 hafta önce kar yağdığında ASR nin işe yaradığını gördüm.
    çoğu lişinin kayarak çıktığı yeri tek hamlede çıkıverdim.

    Aracın içine 6 adet kutu kola koyulabilinir.sürüş esnasında dökülmeden tutuyor.
    (kendim piyasadan bişey almadım.orjinal ekipman)

    Kaza anında geri giden pedallar ve de direksiyon simidi var.


    307'ye ekleme;
    2006 model (makyajlı kasanın çıktığı yıl) Premium + Tekno paket donanımı

    Yukarıdakilere ek olarak :

    -ESP / ASR / ABS / EBD / AFU standart

    -6 havayastığı standart (sürücü-yolcu ön, sürücü-yolcu yan, sağ-sol arka-ön perde havayastıkları, sürücü diz havayastığı opsiyon)

    -Önlerde de arkalarda da disk fren mevcut

    -Süper kilitleme var, çok faydalı bir özellik. Kumandadan arabayı kilitledikten sonra kilitleme tuşuna bir kez daha basarsanız devreye giriyor. İç kapı kolları, kilit açma düğmesi de dahil kilitleme ile ilgili her şey devredışı kalıyor. Yani birisi camınızı kırsa, ya da siz camı aralık bıraksanız bile elini içerideki kapı kollarına, kilit açma düğmesine uzatarak kapılar açılamıyor, çünkü çalışmıyorlar. İki kez kelebek camımı kırarak hırsızlığa teşebbüs ettiler, ikisinde de bu özellik sayesinde arabaya giremediler.

    -Kilitler açıldıktan sonra eğer herhangi bir kapı açılmazsa bir süre bekleyip arabayı kendiliğinden tekrar kilitliyor

    -Kabindeki gürültü oranına göre radyo sesini kendi yükseltip alçaltabiliyor

    -Sürücü ve yolcu koltuğu yükseklik ayarı mevcut

    -Güneşliklerdeki makyaj aynalarında lamba mevcut

    -Sunroof'ta da sıkışma önleyici mekanizma mevcut

    -Yol bilgisayarından aracın bir çok özelliği açılıp kapatılabiliyor, fonksiyonların işleyişi ayarlanabiliyor (stop ettikten sonra farların yanma süresi, yol bilgisayarı birimleri, sensörler vs.)

    -Düşük lastik basıncı / Patlak lastik uyarısı sadece uyarı lambası yakmıyor, yol bilgisayarı ekranında araç figürü üzerinde hangi lastikte problem olduğunu uyarı vererek size gösteriyor.

    -Yakıt lambası yandığında bipleyip yol bilgisayarı ekranında da uyarı veriyor. Sakin kullanılırsa lamba yandıktan sonra 80-90 km yol yapabiliyor, en son Ankara'ya gittiğimde lamba yandıktan sonra 80 küsür km yol yaptım denemek (fantazi ) için, en sonunda gerilimli bekleyişe dayanamayıp mazot aldığımda depoda 1lt yakıt vardı, HDI'ı seviyoruz )

    -Yol bilgisayarında bir kaç veriyi aynı anda göstermesi de güzel (çoğu araçta sadece anlık tüketim, menzil vs. seçerek sadece birini görebiliyorsunuz, hiç hoşuma gitmiyor)

    -Gösterge panelindekine ek olarak yol bilgisayarında sıfırlayabileceğiniz 2 adet km sayacı daha var. 9999km'ye kadar ortalama hız, ortalama tüketim ve katedilen mesafe kaydı tutabiliyor.

    -Hava karardığında yol bilgisayarı ekranının parlaklığını göz almaması için otomatik olarak düşürüyor

    -İstendiğinde yol bilgisayarı ekranı kapatılabiliyor. Ekranın 3 farklı modu var :
    İsteseniz tek satırda tarih/saat/dış sıcaklık (silecek kolu ucundaki düğmeye basarak kısa süreli yol bilgisayarı verilerine göz atabiliyorsunuz)
    İsterseniz tam ekranda sadece radyo/CD bilgileri + üst satırda tarih/saat/dış sıcaklık (silecek kolu ucundaki düğmeye basarak kısa süreli yol bilgisayarı verilerine göz atabiliyorsunuz)
    İsterseniz tam ekranda yol bilgisayarı verileri + üstte tek satır radyo/CD bilgileri + en üst satırda tarih/saat/dış sıcaklık

    -Dış sıcaklık 3C altına indiğinde uyarı veriyor (buzlanma riski)

    -Far yüksekliğini otomatik ayarlıyor (fabrika çıkışı mercekli xenon)

    -Torpido gözünde de kilit var

    -Ön silecekler çok çok geniş bir alanı süpürüyor, ön camın neredeyse tamamını siliyorlar

    -Silecek suyunu yağmur gibi püskürtüyor, sadece belli noktalara değil, camın her noktasına dağılıyor. Farlar açıksa far yıkama da devreye giriyor

    -Geri vitese takıldığında arka silecek kendiliğinden çalışıyor

    -Arka koltukta kol dayama var, istendiğinde kapağı açılıp ufak çaplı bir masaya dönüşebiliyor (bardak tutucuları vs.)

    +bluetooth var
    bagaj dışardan açılmazsa kürdanla içerden açma
    kapı açık kalırsa kilitleyip tekrar açma(saniye içinde)
    iki kere kilitleyince dışardaki kapı kolu yerinden oynamaması




  • Birkaçtanede ben ekleyim
    Fiat Palio S

    ACS = Aç Camı Serinle
    ÜSL = Üçüncü Stop Lambası
    ÇİCS = Çevrilince İnen Cam Sistemi
    Çukura ilk girişte çalışan ikinci girişte çalışmayan ses sistemi (Bu özellik benim aracımda sağ ön hoparlörde mevcu sanırım opsiyonel bir donanım)
    Benzini hiç bitirmeyen LPG sistemi ( En sevdiğimde bu özelliği )
    Şimdilik bunlar Soğuk havalarda ısınana kadar motoru çalıştırmayan sistemi, Far patlayınca yanmayıp şoförü uyaran far sistemini ve LPG ve Benzin göstergeli yol bilgisayarı gibi sıradan özellikleri saymıyorum malüm sadece ilginç olanlar bunlar




  • güzel bilgiler.teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: speed_ylc
    +bluetooth var
    bagaj dışardan açılmazsa kürdanla içerden açma
    kapı açık kalırsa kilitleyip tekrar açma(saniye içinde)
    iki kere kilitleyince dışardaki kapı kolu yerinden oynamaması

    Son bir şey daha, şimdi aklıma geldi :

    -Cam rezistansı camı çözdükten sonra kendiliğinden kapanıyor
  • benim focus 2 deki direksiyon hissiyatını ayarlama ve sony müzik sistemi c sınıfı için ilginç özellikler. focus 3 deki otomatik fren de dikkat çekici.
  • çok iyi bir inceleme teşekkürler.
  • Arkadasimin 2004 puntosunda, park etmeyi kolaylastirmak icin direksiyonu tüy gidi yapan tus vardi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    Arkadasimin 2004 puntosunda, park etmeyi kolaylastirmak icin direksiyonu tüy gidi yapan tus vardi.

    City Mode hocam Fiat'in küçük segment arabalarının çoğunda var. Hatta donanım manyağı Stilo'da bile vardı.
  • SAAB 1998 model;

    * Araçtaki herhangi bir lamba patladığında haber veriyor.
    * Alarm aküden bağımsız çalışıyor. Akü başlarını sökseniz de alarm çalışmaya devam ediyor.
    * Camı temizlemek için silecek çalıştırdığınızda 50 km altında giderseniz farklı üstü giderseniz farklı çalışıyor.
    * Follow Me Home özelliği
    * Buzlanma riskinin panelde yazması
    * Yol bilgisayarında 8 farklı fonksiyon
    * Arka cam ısıtıcısa basınca aynaların da ısınması
    * Tüm kapılarda dış aydınlatma (böylelikle arkadan gelen kapının açık olduğunu anlayabiliyor)
    * Güneşliklerin içinde ışıklar var
    * Arka yolcular için arada eşya koyma yeri, dosya yeri ayrıca 2 tane de otomatik açılır bardaklık var.
    * Tüm camlar ısı yalıtımlı ve UV ışını korumalı
    * Arkadan alınan darbeler için boyun koruma sistemi
    * Otomatik açılan bardak koyma yeri (Bastığınızda uçağın, inerken tekerleklerini açtığı gibi açılıyor)
    * Çift bölmeli otomatik klima
    * Klima 25 derece ayarlarsanız yaz kış 25 derece ayarlıyor.
    * Geri vitese takınca aynanın yanında bir düğme var. Oraya basında sağ ayna otomatik olarak aracın yan altını gösteriyor, vites değiştirince eski ayarına geri geliyor.
    * Stepne lastiğinin küçük yapılması
    * Bagaj kapağının kumandadan açılabilmesi
    * Elimi direksiyondan çekmeden müzik sesi, radyo, cd ayarlarının yapıp şarkı, kanal değiştirebilmem
    * Kol dayama yerinin içinin saklama kabı olması
    * 4 hava yastığı
    * Önlerde ve arkalarda disk fren
    * Süper kilitleme var. Tek basınca normal kilitliyor 2 kez basınca tam kilitleme yapıyor
    * Sürücü ve yolcu koltuğunun tüm fonksiyonları elektrikli
    * Yol bilgisayarının gündüz ve gece ışık şiddetine göre otomatik ayarlaması
    * Kontak anahtarı el freninin yanında (güvenlik nedeniyle)
    * Night Panel (SAAB'a özel) tuşuna bastığınızda km 140'a kadar yanar diğer tüm ışıkları söndürür. Herhangi bir ikazda yada km 140 geçtiğinde tekrar yanar.
    * Geç sönen iç aydınlatma
    * Fabrika çıkışı Bose müzik sistemi
    * Kapıyı parmağınızı sıkıştırsanız bile parmağınız acımaz (Bunu Doblo'da yaşadığım pis bir anı için yazdım. O ne acıydı anlatamam)
    * Kumanda pilinin bittiğini, su seviyesinin düştüğünü bildiren bildirim paneli

    Aklıma şuan gelmeyenler de var.




  • WW Golf

    - Kapının üstüne 5 kişi + 1 manda bindirseniz kapısı yine kırılmıyor

    - Kapının tok sesinin erkeği erekte edebilme özelliği bulunuyor

    - Klimasız 50 bin tl lik golf alana serinletme amaçlı maraş usülü algida veriliyor.

    - Oldu yolda giderken jant kapağınız kırıldı herhangi bir emsan tencerenin kapağını takıp devam edebiliyorsunuz.

    - Highline yazısı anide hayline a türkçe olarak dönüşebiliyor

    - WW bayilerinde porno endüstrisinin dünyaca ünlü aktörleri yaşıyor. Daha kapıdan girmeden sizi memnun edebiliyorlar.

    - Golf için sıra beklerken akbil yerine GOLFBİL kullanıp sıranızın erken ve indirimli gelmesini sağlayabiliyorsunuz.

    - Ayrıca WW sıra beklerken ölen müşterileri için ahirete kadar gidebilecek bir motor üzerinde çalışıyor

    MERCEDES

    - Yıllanmış şarab gibi 20 yaşındaki araçların fiyatı git gide yükseliyor.

    BMW

    - Zengin fakir kro maganda her tip için motor üretiyor

    - Artık beyaz 320d leri herhangi bir kırtasiyeden alabiyorsunuz

    OPEL

    -Alınan her araca karsılık bir işçi çıkarıyor

    RENAULT

    - Griye çalan köpek boku rengi direksiyonu gece ışığı altında kahverengiye dönebiliyor

    TOFAŞ

    -Herhangi bir kaza anında sıkışma riskini önlemek için araç ikiye ayrılıyor. Şoförler ve arka koltuktakiler kazadan sonra rahatçı araçtan çıkabiliyor

    - HYUNDAİ

    - Ne alırsan arizona belediyesi ödülü plaketi sunuyor

    - HONDA

    - Diğer araçlarda bulunmayan 6 lı mp3 çalar özelliğini 5 e indirmeyip araçlara otomatik cam modülü koymuyor

    - FİAT

    - Napsa yaranamıyor, bravo dizeli 37 de verse satamıyor. Full donanımlı stiloyuda satamıyor

    MAZDA

    - Araç satamadığı halde zam birinciliğine oynuyorlar.



    canım türkiyemden manzaralar YARIN KİMSELERE RANDEVU VERMEYİN ÇÜNKÜ WW SİZE HENÜZ RANDEVU VERMEDİ

    Birandıda rahmetle analım bari



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemalnalga30 -- 23 Ocak 2013; 16:21:03 >




  • Ayrıca lpg yapıldığında aracın tutarsızlaşan yol bilgisayarı verilerini gene sorunsuz kullanmak için yakış oranlarını ayarlayabiliyorsunuz.... bmw icin bahsedilen bu ayari nasil yapiyoruz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ds4-ds4 crossback
    yıl olmuş 2017 hala arka camlar açılmıyor
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.