Şimdi Ara

Araclarda OTV %45 olsa (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
2.159
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaan27m


    quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaan27m


    quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaan27m

    Dacia alanla mercedes alan ayni vergiyi vermiyor. Sadece vergi orani ayni. OTV ile MTV yi karistirmayalim

    Şu an 1.6 hacimde %71 toplam vergi yükü var , bu oran E serisinde de sanderoda da aynı. E serisi daha pahalı olduğu için toplam ödenen miktar daha fazla olabilir. Ancak önemli olan aynı vergi dilimine girmeleri...
    Yıllık mtv'ye gelince zaten İkisi de aynı MTV'yi ödüyor , kuruşuna kadar

    Ayni oranda olmalarinin sakincasi nelerdir? Daha fazla vergi veriyor işte

    O zaman 4000 cc üzeri neden %145 ötv ?
    Burda mesele fakir fukarayı korumak . Zengin zaten alıyor ..
    Mercedes S serisine bile 1.6 motor getirebiliriz demişti.
    otomobilin nirvanası ile sandero devletin gözünde aynı araba olacak yani.
    Ali ağaoğlu ile asgari ücretli aynı oranda vergi verecek araç alırken .
    Hele yıllık mtv tutarı da eşit ki , böyle rezillik olabilir mi?
    Şu an 200 binlik E clas ile puntonun , sanderonun yıllık vergisi aynı ...


    Gelir vergisi diye bir sey var. Zengin fakir arasinda fark orada ortaya cikmali arabanin motor hacminde degil. Fabrika cikis fiyatina gore vergi alinir oran kabaca ayni olur. Oyle 3/4 kat fark ile zenginden fazla vergi aliyorum diye zugurt avutursunuz sadece. Mercedes. BMW gibi firmalarda koyar 1.6 motoru sisteminiz celiskilerle dolmaya baslar.bir isin Mantikli nedenleri ortaya konulmali. Zengin fazla versin diyerek orta sinif ezilir mi hic?

    Kardeş geçen sene haberi vardı , en zengin kesimin verdiği vergi %5 'ti , asgari ücretliden alınan vergiyse %15 ...
    Orta kesim dediğin insanlardan alınan vergiyse %35 . Sen neyin adaletinden bahsediyorsun ?
    Zaten şu anki sistem orta kesimi yokediyor , zengin daha zengin fakir daha fakir ,ortadirekse yokolacak..
    Neyse konu çok dağıldı , sen sadece sunu söyle 200 binlik E classın da senede 850 lira MTV , sanderonun da 850 lira mtv ödemesi
    Sence adil ve doğru bişey mi?




  • Şöyle birşey yapılamaz mi? Devlet türkiye de uretilmis araçlarda OTV yi düşürüp ithallerde yukseltse? Ne dersiniz hem böylece;
    1- Cari açık azalır
    2- işsizlik azalır
    3- üretim yapmayan diğer firmalarda üretime başlar.
    4-Ulkede know-how iyice büyür.
    5- vatandas ucuz arabaya biner dua eder.

    Peki bu kadar faydalı birşey neden yapilmaz sizce ????

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fiat2001brava

    Şöyle birşey yapılamaz mi? Devlet türkiye de uretilmis araçlarda OTV yi düşürüp ithallerde yukseltse? Ne dersiniz hem böylece;
    1- Cari açık azalır
    2- işsizlik azalır
    3- üretim yapmayan diğer firmalarda üretime başlar.
    4-Ulkede know-how iyice büyür.
    5- vatandas ucuz arabaya biner dua eder.

    Peki bu kadar faydalı birşey neden yapilmaz sizce ????

    Gumruk birligi anlasmasi diye bir sey duymadiniz herhalde? Avrupadan gelen araclara ek vergi koyamazsiniz su anki durumda, Amerika da ayni sekilde sanirim. Mesela Meksikaya koydular.

    Bu arada cari acik masalina inanip napalim arabalrin hepsi ithal kendimiz uretmedigimiz icin bu vergiyi hakediyoruz seklinde dusunenlere sasiriyorum. Dunyanin en cok araba ureten 16. ulkesiyiz ama araba uzerindeki en yuksek vergi bizde ne yazikki. Nasil oluyor acaba bu is onlar yuzde 200 vergi koymadan idare edebiliyor da biz edemiyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 1 Ocak 2014; 23:15:49 >




  • Enerji de dışa bağımlı olmasaydık dediğin gibi olabilirdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İl teber -- 1 Ocak 2014; 23:47:16 >
  • Garibanın,fakir fukaranın otomobil ile ne işi olacak.. son 15 yıla kadar otomobil luks bir tüketim aracı idi.Artık gene eski günlere dönülecek. Cari açığı azaltmak için vergiler, ilk alım ve kullanım maliyetleri kademe kademe arttırılarak, potansiyel alıcı kitle azaltılacak. Özellikle de kredi limitlerinin azaltılması da satışları olumsuz etkileyecek. Otomobil firmaları çok da etkilenmeyecek, daha az aracı daha fazla karla satıp ,gene de hedeflerini tutturacaklar. Olay, ayranı olmayan ve artık tahtarevan da bulamayacakların altına etmeleri ile sonuçlanacak gibi gözüküyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolga509

    Enerji de dışa bağımlı olmasaydık dediğin gibi olabilirdi.



    Dedigin gibi olabilirdi derken?
    Dunyadaki en enerjide disa bagimli ulke bizmiyiz? Degiliz bizden kotuleri var, hem de araba uretmiyorlar ama ucuncu dunya ulkelerinde bile arabadaki vergi bu kadar yuksek degil. Yuzde 170 vergi olan bir urundeki vergiyi yzude 190a cikarmanin mantikli bir aciklamasi olamaz.

    Zaten su anda otobildeki vergi oranlari cari acigi azaltmiyor aksine artiriyor. Nasil olur derseniz? Bundan bir kac sene oncesinde 1.6 ve 2.0 arasindaki OTV farki bu kadar cok degildi. 2.0`a abarti bir zam yapildi. Aciklama olarak da luks araclara yapildi fakiri ilgilnedirmiyor dendi. Eeee sonuc ne oldu rekabet azaldi 1.6 arac fiyatlari artti, o firmalar daha cok kar etmeye basladirlar, ayni arac icin yurtdisina giden paranin miktari artmis oldu.

    Verginin bu kadar yuksek olmasinin sebebi iste analiz yapmayi bilmeyenlerin datalara bakmasi yuzundendir. Adam bakiyor aaaa araba satisindan cok para gidiyor yurtdisina vergiye zam yapalim satis azalsin diye dusunuyor bu kadar duz mantik. Ama gercek hayat oyle degil ne yazikki. Sonuclari farkli oluyor.

    Eger enerjide disa bagimliysak yani size gore yuzde 200 verginin sebebi buysa. Su ornege bakalim. 1.6 benzinli arac yuzde 45 OTV ile satiliyor. 2.0 dizel yuzde 90 OTV ile.
    2.0 dizel daha az yakiyor. Eeee ne oldu devlet cok yakan araci tesvik etmis oldu. Az yakanin satilmasini onledi. Vatandasi daha cok akarkayit kullanmaya itti. Yani cari acigi daha da artirdi.

    Yani benim demek yuzde 190 vergi koymakla cari acik cozulmez. Arkasinda mantikli bir aciklama yok bu verginin. Dunyada ornegi de yok bu derece yuksek verginin. Cari acik falan iste anlamayanlari kandiriyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 2 Ocak 2014; 0:04:52 >




  • sana bana bu günden daha çok gireceği kesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    quote:

    Orijinalden alıntı: tolga509

    Enerji de dışa bağımlı olmasaydık dediğin gibi olabilirdi.



    Dedigin gibi olabilirdi derken?
    Dunyadaki en enerjide disa bagimli ulke bizmiyiz? Degiliz bizden kotuleri var, hem de araba uretmiyorlar ama ucuncu dunya ulkelerinde bile arabadaki vergi bu kadar yuksek degil. Yuzde 170 vergi olan bir urundeki vergiyi yzude 190a cikarmanin mantikli bir aciklamasi olamaz.

    Zaten su anda otobildeki vergi oranlari cari acigi azaltmiyor aksine artiriyor. Nasil olur derseniz? Bundan bir kac sene oncesinde 1.6 ve 2.0 arasindaki OTV farki bu kadar cok degildi. 2.0`a abarti bir zam yapildi. Aciklama olarak da luks araclara yapildi fakiri ilgilnedirmiyor dendi. Eeee sonuc ne oldu rekabet azaldi 1.6 arac fiyatlari artti, o firmalar daha cok kar etmeye basladirlar, ayni arac icin yurtdisina giden paranin miktari artmis oldu.

    Verginin bu kadar yuksek olmasinin sebebi iste analiz yapmayi bilmeyenlerin datalara bakmasi yuzundendir. Adam bakiyor aaaa araba satisindan cok para gidiyor yurtdisina vergiye zam yapalim satis azalsin diye dusunuyor bu kadar duz mantik. Ama gercek hayat oyle degil ne yazikki. Sonuclari farkli oluyor.

    Eger enerjide disa bagimliysak yani size gore yuzde 200 verginin sebebi buysa. Su ornege bakalim. 1.6 benzinli arac yuzde 45 OTV ile satiliyor. 2.0 dizel yuzde 90 OTV ile.
    2.0 dizel daha az yakiyor. Eeee ne oldu devlet cok yakan araci tesvik etmis oldu. Az yakanin satilmasini onledi. Vatandasi daha cok akarkayit kullanmaya itti. Yani cari acigi daha da artirdi.

    Yani benim demek yuzde 190 vergi koymakla cari acik cozulmez. Arkasinda mantikli bir aciklama yok bu verginin. Dunyada ornegi de yok bu derece yuksek verginin. Cari acik falan iste anlamayanlari kandiriyorlar.




    Dedigin gibi olabilirdi derken?
    Dunyadaki en enerjide disa bagimli ulke bizmiyiz? Degiliz bizden kotuleri var, hem de araba uretmiyorlar ama ucuncu dunya ulkelerinde bile arabadaki vergi bu kadar yuksek degil. Yuzde 170 vergi olan bir urundeki vergiyi yzude 190a cikarmanin mantikli bir aciklamasi olamaz.


    Bu konu da haklısınız vergiler yüksek.


    Zaten su anda otobildeki vergi oranlari cari acigi azaltmiyor aksine artiriyor. Nasil olur derseniz? Bundan bir kac sene oncesinde 1.6 ve 2.0 arasindaki OTV farki bu kadar cok degildi. 2.0`a abarti bir zam yapildi. Aciklama olarak da luks araclara yapildi fakiri ilgilnedirmiyor dendi. Eeee sonuc ne oldu rekabet azaldi 1.6 arac fiyatlari artti, o firmalar daha cok kar etmeye basladirlar, ayni arac icin yurtdisina giden paranin miktari artmis oldu.


    Türkiye'de şu an üretilen otomobil ve hafif ticarı araçların motor hacimleri ile ithal edilen bu araçların motor hacimlerini karşılaştırırsanız Türkiye'de üretilen araçların sallıyorum %95'i 2.0'dan daha küçük olduğunu görürüz. Bu vergi oranı aslın da yasal olmayan bir yöntemle Türkiye'de üretim yapan firmalara dolaylı yoldan teşvik sağlıyor.

    VW 2015 yılında Türkiye'de 100000 araç satışını yakalayacak. Hepsi ithal. Bu firma Türkiye'ye yatırım yapmadan ,yapılan her alışveriş zarar.Bunu niye bilinçli vatandaşlar düşünemez.


    Eger enerjide disa bagimliysak yani size gore yuzde 200 verginin sebebi buysa. Su ornege bakalim. 1.6 benzinli arac yuzde 45 OTV ile satiliyor. 2.0 dizel yuzde 90 OTV ile.
    2.0 dizel daha az yakiyor. Eeee ne oldu devlet cok yakan araci tesvik etmis oldu. Az yakanin satilmasini onledi. Vatandasi daha cok akarkayit kullanmaya itti. Yani cari acigi daha da artirdi.

    Yani benim demek yuzde 190 vergi koymakla cari acik cozulmez. Arkasinda mantikli bir aciklama yok bu verginin. Dunyada ornegi de yok bu derece yuksek verginin. Cari acik falan iste anlamayanlari kandiriyorlar.



    Senin burada bahsettiğin yeni bir mantık.

    Yakıt tüketimine göre vergilendirme sistemine geçilmesi.Bu da bir fikir. Yalnız şimdi böyle bakkal hesabı ile ölçülmez.
    Bir başka fikir emisyon hacmine göre , şimdiki uygulanan motor hacmine göre, benim başka fikrim aracın vergisiz değerine göre , gelir beyanlı esasa göre alınması taraftarıyım.

    Bunlar hepsi ölçülüp biçilip , hem vatandaş için hem de devlet için en uygun hangisi ise o sisteme geçilmeli.

    Zaten 5 yıldır bu sistemin değişmesi gündem de ama bir türlü somut adımlar göremiyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İl teber -- 2 Ocak 2014; 0:58:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolga509



    Bunlar hepsi ölçülüp biçilip , hem vatandaş için hem de devlet için en uygun hangisi ise o sisteme geçilmeli.



    Evet kilit nokta bu olculup bicilip degisiklik yapilmasi gerekiyor ama ne yazikki basimizdaki zihniyet her seyi kendisinin bildigini zannediyor. Uzmanlara danisma ihtiyaci hissetmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    quote:

    Orijinalden alıntı: tolga509



    Bunlar hepsi ölçülüp biçilip , hem vatandaş için hem de devlet için en uygun hangisi ise o sisteme geçilmeli.



    Evet kilit nokta bu olculup bicilip degisiklik yapilmasi gerekiyor ama ne yazikki basimizdaki zihniyet her seyi kendisinin bildigini zannediyor. Uzmanlara danisma ihtiyaci hissetmiyor.



    Olculup bicilecek birsey yok 2 gunluk is. Cagdas dunya nasil yapiyorsa aynisini yapacaksin. Kanunlari aynen alacaksin. Turkiye ye bunlar uymaz falan demeyin bal gibi uyar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fiat2001brava

    Şöyle birşey yapılamaz mi? Devlet türkiye de uretilmis araçlarda OTV yi düşürüp ithallerde yukseltse? Ne dersiniz hem böylece;
    1- Cari açık azalır
    2- işsizlik azalır
    3- üretim yapmayan diğer firmalarda üretime başlar.
    4-Ulkede know-how iyice büyür.
    5- vatandas ucuz arabaya biner dua eder.

    Peki bu kadar faydalı birşey neden yapilmaz sizce ????

    Kesinlikle, ülkeye katma değeri olmayan markalara yaptırım uygulanmalı, üretimi olmayan markaların araçlarına ekstra vergi konulmalı mesela...
  • gümrük birliği anlaşmasıyla ülke 1995'ten beri ab'nin açık pazarı konumunda, arkadaş ithal mallara vergi koyup cari açığı düşürelim diyor. tebrikler bu kimsenin aklına gelmemişti.
  • Araba almak gerçekti hayal oldu. Araba değerline göre vergi gelmeli. Yerli üretim arabalara daha az vergi uygulanmalı.
  • Vergi niye alınıyor?
    Yolu zaten deprem vergisi ile yapmıyorlar mı?
    Köprüye zaten para vermiyo muyuz?
    Yol kenarına park edince bile para almıyorlar mı?
    Hava kirliliği deseniz benzinde hayvani vergi zaten yok mu?
    Adam araba satıyor biz de karşılığını veriyoruz alırken neden vergi veriyoruz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    quote:

    Orijinalden alıntı: tolga509



    Bunlar hepsi ölçülüp biçilip , hem vatandaş için hem de devlet için en uygun hangisi ise o sisteme geçilmeli.



    Evet kilit nokta bu olculup bicilip degisiklik yapilmasi gerekiyor ama ne yazikki basimizdaki zihniyet her seyi kendisinin bildigini zannediyor. Uzmanlara danisma ihtiyaci hissetmiyor.



    En güzeli benim fikrim.

    Çıplak fiyat üzerinden vergi alınması.

    0-20,000 TL %15
    20,000-40,000 %20
    40,000-60,000 %40
    60,000-100,000 %55
    100,000-150,000 %70
    150,000 üstü %90

    Şimdi bu rakamlar sallama rakamlar. Sivil bir kuruluş 2013 yılın da satılan her bir araç bu değerlendirme üzerinden ÖTV gelirlerini hesaplayıp , eski sistemle karşılaştırıp artılarını eksilerini ortaya koysa iyi olur. Bu rakamlarla oynanabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fulsac

    Çoğu kişi büyük hacim tercih edececektir. Daha fazla yakıt daha yüksek ilk alım maliyeti ve dışarıya giden dövizler ülkeyi fakirleştirecektir, motor hacmine göre değilde aracın değerine göre artan oranlı ÖTV uygulansa daha adil olur

    Bunu düşünerek mi yazdın? Çünkü adam ÖTV diyor ne MTV ne kasko parası ne yakıt masrafı dememiş.SADECE ÖTV.
  • ÖTV'nin hiç olmaması lazım aslında soygundur sadece heleki %145 ÖTV'nin bir açıklaması yok direk soygun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolga509

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    quote:

    Orijinalden alıntı: tolga509



    Bunlar hepsi ölçülüp biçilip , hem vatandaş için hem de devlet için en uygun hangisi ise o sisteme geçilmeli.



    Evet kilit nokta bu olculup bicilip degisiklik yapilmasi gerekiyor ama ne yazikki basimizdaki zihniyet her seyi kendisinin bildigini zannediyor. Uzmanlara danisma ihtiyaci hissetmiyor.



    En güzeli benim fikrim.

    Çıplak fiyat üzerinden vergi alınması.

    0-20,000 TL %15
    20,000-40,000 %20
    40,000-60,000 %40
    60,000-100,000 %55
    100,000-150,000 %70
    150,000 üstü %90

    Şimdi bu rakamlar sallama rakamlar. Sivil bir kuruluş 2013 yılın da satılan her bir araç bu değerlendirme üzerinden ÖTV gelirlerini hesaplayıp , eski sistemle karşılaştırıp artılarını eksilerini ortaya koysa iyi olur. Bu rakamlarla oynanabilir.



    Halk icin en iyisi bu tabiiki ben de katiliyorum. Hatta daha once ben de bu yonde fikrimi soylemistim baska konularda. Boyle bir sistem olsa firmalari ucuza satmaya zorlar. Adam bir ust dilime gecmemek icin fiyati asagi ceker vs.

    Ama iste akaryakit konusunda etkisiz bu sistem. O zaman ucuz atmosferik yuksek hacimli cok yakan motorlar piyasada artip yakit tuketimini artirabilir. Ha MTV ile guzelce desteklenirse belki olabilir. O yuzden uzman gorusu lazim, incelenmesi lazim diyorum. Tek ayakli bir denklem degil bu, bir cok bileseni var.




  • Şu araçlardaki ötv artışı için cari açık yalanını bir bırakın... Herşeyi yabancı firmalara satıp sonra sadece araç, ceptel, akaryakıt gibi konularda vergi artışını cari açığa bağlamak ve buna inanmak saçmalık cahilllik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • devlet otv yi azaltsa benzinden daha fazla kazanır aslında

    arabayı bir kere alıyorsun benzini ise ...

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.