Şimdi Ara

ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI (17. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.803
Cevap
73
Favori
793.978
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok acil...
    Benim araba megane coupe 1.6/2000 model..
    Hakan Usta sana daha önce de bir sorum olmuştu.
    Sağa sinyal verince sol cam açılıyordu...
    Ya da sol camı açınca sağa sinyal veriyordu.
    Eminim hatırlamışsındır.

    Ben bu konuda hiçbirşey yapamadım.İstanbul'da bu konuda
    kimse bana yardımcı olamadı.Servis bana sorunun beyinden olduğunu
    ve değiştirmek gerektiğini söyledi.(verdiği fiyat 1200ytl civarı )
    Beyin değiştirmekle sorun giderilmezse ne olacağını sordum,
    yapacak birşey olmadığını ve beyini geri alma gibi bir durumlarının
    söz konusu olmadığını söylediler.
    Yani 1200Ytl 'lik kumar oynamam gerekiyordu ve ben bu kumarı oynamadım..

    Aradan günler geçti ve şu an bu sorun kendi endine ortadan kalktı..
    Sebebini anlayamadım..

    Herneyse esas sorum şu ;

    Arabam ile trafiğe çıktığımda hararet göstergesi eskiden orta çizginin altında
    kalıyor, en fazla orta çizginin biraz üstüne çıkıp fan devreye giriyor ve tekrar düşüyordu.
    Fakat şimdi gösterge orta çizgini bazen altına düşüyor bazen biraz üstünde çalışıyor bazen de
    ki özellikle dur kalk'larda ve sıkışık trafikte veya park esnasında bu gösterge üstten 2. çizgiye dek
    çıkıyor ve eğer dur kalk devam ediyorsa gösterge bazen düşüyor bazen ise yükselmeye devam
    ediyor.
    Geçen gün arabamla büyük bir marketin otoparkında park yeri ararken bu durum oldu ve hararet
    gittikçe yükseldi.arabayı kenara çekip rölantiye aldım.Soğumasını bekledim ama soğumadığı gibi yavaş yavaş yükselmeye devam ediyordu.Bunun üzer,ne kaputu açıp fanı kontrol ettim ama
    fanın çalışmadığını gördüm.

    Ertesi gün yani bugün işe arabayla geldim test etmek için. Aynı şekilde ufak bir sıkışıklıkta
    hararet fırlıyor ve fan bazen devreye giriyor bazen girmiyor..Ama gözlemlediğim şu ; normal gidişte
    hararet normal....

    Az evvel servise gittim bana fan müşürü ve termostatı değiştirelim bi deneyin dediler
    ( verdikleri fiyat 150YTL ) ama sorunun kesin çözüleceğine dair garanti vermiyorlar
    USH diye birşeyden bahsettiler. Arıza bundan olabilir diyorlar(anladığım kadarıyla beyin )
    USH bazen sinyal yollayıp bazen yollamıyor diyorlar...

    Lütfen birşeyler söylermisin ...

    teşekkürler




  • solti hocam ben senin sorununa yardımcı olmaya çalışayım: aracının fan termostatı arızalı anladığım kadarıyla. termostat ve müşürü değiştirelim diyen haklıdır. ancak ya termostattır bu ya da öüşür. yani iki parça birden değişmemeli, termostat ile müşür aynı şey. işin aslı müşür kelimesi usta ağzı, termostat ise teknik.

    ancak bir parça değişeceğine eminim. üstelik bu parçanın parça olarak fiyatı 5-10 ytl yi geçmemeli. ustalık işçilik filan 30 ytl den fazla almamalılar.

    arızanın nedenine gelince, o termostat ya da müşür denen şey, ısıl genleşme katsayısı yüksek bir platin levhacıktan ibaret bir parça, hafif konkav ya da konveks bir yapısı var. ısı belli iki değer arasında iken yönel oarak fiziki hal değiştirip, bir elektrik devresini tamamlayan bir parça, bu sayede fanı açıp kapatıyor.

    bu parçanın ısıl genleşme kabiliyeti zamanla değişiyor ve ayarlanmış o iki sıcaklık değerinin dışına kayıyor, böylece o belirli sıcaklıkta hal değiştirip değiştirmemekte tereddütlü davranıp kimi zaman açması gerekirken açmıyor bazen de zamanında açıyor fanı, ama bir gün hiç açmayacak. mesela benimki 105 te açması gerekirken 120 de açar hale gelmişti, bir nevi kalibrasyonu bozuluyor diyebiliriz.

    sorununda başka sürpriz bir arıza yoksa mesele bundan ibaret.

    umarım yardımcı olmuşumdur.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: nightfox54

    MerhabaLar benimde bir sorunum var

    şimdi araç roLantide çaLışırken cam açma düğmeLerinin ikisine birden basarsam roLanti biraz düşüp sonra hemen eski yerine geLiyor bu arada göstergeLerinde aydınLatması zayıfLıyor birde fren pedaLına bastığımda da aynı şekiLde göstergenin ışığı azaLıyo feni bırakınca düzeLiyor servise gidemiyorum bu ara şehir dışındayım acaba sorun ne oLabiLir


    hocam senin sorunun şu;
    aracının aküsü zayıflayınca bu tür durumlar ortaya çıkar. o yaptığın şeylerin tamamı aküden önemli ölçüde enerji çeken hareketler. aküye o hareketler ile yüklenmiş oluyorsun ve gerilim düşümü oluşuyor. bu şarj dinamosu ile motora da yansıdığından rolantide de hafif düşme oluyor, aydınlatmaların ışığı azalıyor. akünün kontrol edilmesi lazım. ömrünü doldurmak üzere olabilir.




  • mbbilici
    dostum yardımın için çok teşekkür ederim...
    yazdıklarına istinaden servisin beni sağlam kazıklamaya çalıştığı sonucuna vardım.
    İstanbulda bu işi kazıklanmadan yaptırabileceğim bir yer biliyormusun ?
  • ben edirne çocuğuyum. istanbulu hiç bilmem. ama bence sen gittiğin oto elektrikçiye, yukarıdaki izahatlarım yönünde telkin verirsen, işten anladığını göz önüne alıp, kazıktan kurtulabilirsin. artık bu tür konularda kendim de dahil, böyle ufak tefek sorunları olan arkadaşlara bol şanslar diyorum. türkiye de yaşam artık tamamen bir şans işi.

    bol şanslar!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mbbilici


    quote:

    Orjinalden alıntı: nightfox54

    MerhabaLar benimde bir sorunum var

    şimdi araç roLantide çaLışırken cam açma düğmeLerinin ikisine birden basarsam roLanti biraz düşüp sonra hemen eski yerine geLiyor bu arada göstergeLerinde aydınLatması zayıfLıyor birde fren pedaLına bastığımda da aynı şekiLde göstergenin ışığı azaLıyo feni bırakınca düzeLiyor servise gidemiyorum bu ara şehir dışındayım acaba sorun ne oLabiLir


    hocam senin sorunun şu;
    aracının aküsü zayıflayınca bu tür durumlar ortaya çıkar. o yaptığın şeylerin tamamı aküden önemli ölçüde enerji çeken hareketler. aküye o hareketler ile yüklenmiş oluyorsun ve gerilim düşümü oluşuyor. bu şarj dinamosu ile motora da yansıdığından rolantide de hafif düşme oluyor, aydınlatmaların ışığı azalıyor. akünün kontrol edilmesi lazım. ömrünü doldurmak üzere olabilir.



    Hocam çok teşekkür ederim bende dinamodan zannettim baştan aküye bi baktırayım o zaman kLimayı iLk açtığımdada aynısı oLuyo kesin dinamo dedim ama aküyede baktırayım çok saoL iLgiLendiğin için




  • hakan hocam kolay gelsin bende 1998 model elx bir marea var aracın anahtarının üzerinde yer alan kumandanın pili bittiği için pillerini yeniledim ancak bu seferde çalışmadı kumandanın transistörleri sağlam dirençleri sağlam boarda her hangi bir çatlak yok entegreyi ölçme gibi bir şansım olmadığından ona bakamadım ancak şöyle bir duyum aldımki anahtarıyeniden kodlamak gerekiyormuş galiba kitapçığında yazılanları yaptım fakat anahtar hiç bir şekilde kapıları kumanda etmiyor manuel açmak zorunda kalıyorum anahtar üzerindeki kırmızı led hiç bir şekilde yanmıyor 2 sebebi var diye düşünüyorum birincisi entegre bozuldu yada kodlamayı yapmadan çalışmıyor bu konuda senden yardım rica ediyorum bu kodlama nasıl yapılabilir şimdiden teşekkürler
  • Gönlühoş paşaustam bi akıl danışacam müsadenle, valeo marka xenon motorundan bırıne sonradan taktırdıgım ıcın yanlıs montajdan su gırdı içine ve motorun bırı çalışmıyor,ANKA ya götürdüm antik kazıdan çıkma tarih öncesi bi amca,saygıdan amca diyorum antika desem alınabilir, motoru aldı cıktı atolyesıne, geldı ıyıde bı para ıstedı, vazgectım, dur dedı, bıraz fıyat ındı oluru verdım vermesınede, amca bekle kapatıp kutuyu sanada gostereyım sende çalıştığını gör gözlerinle dedi,eyvallah dedik amcam geldi yanıma yerde duran bi araba aküsüne iki kablo dokundurdu xenon çalıştı cazz cuzz etti lamba söndü,geri gitti geldi işim şimdi çok dedi ben bunu yaparım ama fiyat farklı olur diye elime resmen verdi döndü gitti.kısaca edebiyatı bol yaptım ama ben bu motoru nerede yaptıracam eger olmaz dersen calısan bı motorum var onun yanına baska bı motor alsam aydınlatmada farklılık olurmu,bi akıl ver herkeze dağıtmaktan bana kaldıysa.Ankaradayım..




  • ustam sen çok kral bi adammışsın öle diyolar ha laf açılmışken kraldan,benım araba ben ona karakız dıyom lpglı vede benzınlı sıralı sıstem bora derdımın dermanı nerde demeden once benım ınce derdım sabah araba benzınle calısıyor kontak gaza basmadan tek seferde alıyor ama araç gelgelelim rolantisini arayıp durmaktan bulamıyor bazen tam bulacak istop ediyor bazende eksoz sıkışıyor hatta eksozdan az veya çok patlama sesleri geliyor sanki bana arabada benzin bitmişte hala gitmeye çlışıyormuşum gibi bi his uyandırıyor,geçenlrede arabanın motoru bolu dağınının sisi gibi bembeyaz oldu, böyle duman görmedim ben nereden çıktı nasıl oldu anlamadım,bu sorunu daha once anlattıgım servıs onemsemedıgı ıcın yakasına yapıstım ama adamlar aracı onlara bırakmama ragmen hersey normal e dedim duman çıktı patlak çatlak nerde dedim sıkıştırmadan atmıştır diye gevelediler bende dinlemedim zaten bayada köklü buyuk bı servıs ankarada normal dedıler yıne elıme verdıler anahtarı ustam, e sen söyle ben neyapmalıyım be usta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NIGHTPULSE -- 15 Eylül 2007; 14:18:49 >




  • Yapacağın işlem çok basit şöför tarafındaki sol arka cam düğmesi ile camı aşağı indir ve tekrar yukarı kaldır düğmeyi tekrar yukarı kaldırıyormuş gibi 3sn basılı tut bırak ve camı tekrar aşağı indir cam tamamen indikten sonra tekrar indiriyormuş gibi tekrar indir ve 3sn basılı tut hepsi bukadar şimdi cam otomatik olarak inip kalkacaktır.


    Kolay Gelsin...



    quote:

    Orjinalden alıntı: metaner

    bizim astra-g nin sol arka camının otomatiği çalışmıyor.Yani düğmeye bir defa bastın mı kapanmıo.Kumandadan da kapanmıo malesef.Fakat diğer camlarda böle bir sorun yok.Sebebi nedir??
  • Öncelikle üşenmeyip konuyu tam ayrıntısıyla yazmanız iyi olmuş teşekkür ederim.
    Araca takılan debimetrenin kalibrasyanu yok fakat doğru debimetre takılıp takılmadığını anlamak için bosch parça numarasını ve aracınızın motor numarasını yazarsanız sizin araca uygun olup olmadığını kontrol edebilirim.
    Aracınızın yavaş hızlanmasının nedeni debimetre değiştikten sonra hava filtresininde değişmesi ve filtre kabının temizlenmesi gereklidir.Eğer filtre değişmedi ve filtre kabı temizlenmemiş ise eski filtre ve filtrekabındaki toz parçaları debimetre üzerinde bulunan sensöre yapışır ve sensörün geç okumasına neden olur.Bu bilinçsiz tamircilerin yaptığı bir numaralı aptalca bir nedendir.Hal böyle olunca tamirci yeni bir tane debimetre takar ve sorunu çözmeye çalışır araç düzelir ve diğer debimetre ise arızalanmış der garanti için bosch yetkili servise götürür ama böyle kirli debimetre garanti dışı olduğu için garantiden red onayı gelir.Tamirci nedenini bilmeden konuşur kendini haklı yere koymaya çalışır.Bu yüzden dolayı müşteriler hep madur durumda kalıyorlar.Siz müşteri olarak ustanızın yaptığı hatayı sakın kabul etmeyin eğer kabul ederseniz bu tür ustalar hep aynı hatayı yapar hem kendini hem müşteri üzmüş olur.Bir defa parça parası ceplerinden çıkarsa bakın böyle aptalca hareketi bir daha tekrarlamazlar ve müşterileride üzmemiş olurlar.



    quote:

    Orjinalden alıntı: mbbilici

    sayın hakanusta!

    usta benim araç 82 bin km de 99 model 1,2i otomatik corsa sving. 2 yıl önce aldım aracı.

    aracımın hava debimetresi bundan birbuçuk ay kadar önce değiştirildi. değişme nedenini nasıl anlatsam şöyle; araçta arıza ışığı seyir esnasında ara sıra yanıyordu özellikle gazdan ayağı çekince. ayrıca ışığın yandığı ya da yanmadığı esnalarda araç seyir esnasında silkeleme yapıyordu. bu rolantide de oluyordu. ben edirnede oturuyorum, bunlar izmirde tatildeyken oldu. internetten yaptığım araştırma sonucu rolanti ayarlayıcısı veya hava debimetresinde sorun olabileceğini öğrenmem üzerine rolanti ayarlayıcısını söktüm. içindeki sürgülü iletken bir kısımda kirlenme vardı sanırım iletim kesikliği oluyordu, bunu temizledim ve bir de hava debimetresini temizleyeyim bari dedim. onu da söktüm ve küçük bir kanalın içinde bulunan sensör kısmını kulak temizleme cubuğu ile temizlemeye çalıştım. işlemi bitirip aracı sürdüm. aracta silkeleme kesilmiş hiç yapmaz olmuştu ancak gel gelelim arıza ışığı sönmemecesine yanmaya başlamıştı ama hissedilir bir gariplik yoktu. sadece sanki biraz fazla yakar gibi olmuştu. anlamıştım ki rolanti ayarlayıcısının sorununu çözüp, hava debimetresini ise gereksiz yere kurcalayıp bozmuştum. sonradan internetten öğrendim ki hava debimetresinin temizlemeye çalıştığım kısmı birşey değdirilmeyecek kadar hassasmış.

    sonra bir ara yetkili servise gidip hava debimetresini değiştirdik, ucuz olduğu için yan sanayi olan takıldı ama takan eleman 'bunu da bosch üretiyor fazla ürettiklerine marka vurmayıp düşük fiyattan piyasaya veriyor dedi ve biz de onu taktırdık. deneme sürüşü yaptık ve tamamdır dendi. edirneye geri dönerken araçta çekiş düşüklüğü, ga yememe, bir üst vitese zor geçiş gibi sorunlar hissettim ve yine araştırmaya koyuldum. derken hava debimetresinden sonra borunun bir yerinden sıkı takılmadığını ve motora, ölçüme girmeyen kaçak hava girdiğini gördüm. bunu düzelttim ve araba kaymak gibi oldu, hatta ilk aldığımdan bile daha iyi çeker hale geldi, şaşırmıştım. 2 yıldır böyle gezmişiz dedim.

    ancak bu iyi halin üzerinden 10 gün kadar geçti ve bu sefer de araba kalkışlarda ve çok yavaşken hızlanmalarda gaza her zamanki gibi basmama rağmen sanki yetersiz basıyormuşum gibi davranıyor ve sonradan devir yükseltip hızlanıyor. bunu bazen yapıyor. ve de biraz da hafif yokuşlarda çekiş azalmış ve bir üst vitese daha geç geöiyor gibi bir durum var. ama bu çakiş düşüklüğü kaçak havayı taspit etmeden önceki gibi değil. düz yolda ve sabit hızda, sabit gazda araç gayet güzel sorunsuz gidiyor.

    hava akışıyla ilgili tüm aksamları kontrol ettim, boğaz kelebeğini temizledim, rolanti ayarlayıcıyı tekrar kontrol etdip test ettim, kelebek konum sensörünü kontrol ettim, boğaz kelebeğinin contalarını kontrol ettim herşey normal ve benim görebildiğim kadarıyla motora kaçak hava girmiyor. zaaten kaçakları bulmadan önceki sorunda kalkışlar kadar seri sürüşte de çekiş düşüklüğü kolayca hissediliyor, araç bir üst vitese geçmekte zorlanıyordu. şimdi ise sadece çok düşük hızlarda, ışıklarda kalkışlarda ve viraj dönüşlerde oluyor bu, bir de şehir içinde 30-40 ile hafif yokuşta giderken çekişte hissedilmesi güç bir düşme var.

    bu sorunu aşabilmek için bujileri değiştirdim. o da işe yaramadı.

    şimdi aklımı kurcalayan şu: hiçbişeyde sorun yok ta yeni takılan debimetrenin kalibrasyonu mu aracın ECU suna uymuyor yani ecu ile yeni debimetre birbirine kalibre mi edilmeli. böyle birşey olabilir mi sizce. mesela aküyü söküp uzun süre sökük bırakıp sonra takarak böyle birşey yapılır mı, çünki bir yerde 'akü sökülüp yeniden takılınca ecu herşeyi yeniden öğrenir' diye birşey duymuştum bu doğru olabilir mi?

    bir de şu kelebek konum sensörü ya da kelebek potansiyometresi denen parçada mı bir sorun var. çünki o parçayı iyi tanıyorum, o bir ayarlı direnç. hani ses düğmesi parazit , cızırtı yapıp bir türlü ses seviyesi ayarlanamayan radyo teyp vb. cihazları olur ya, onların ta kendisi. aşınabilen ve lineer çalışmayabilen bir parça.

    bizim burada bu işin esasını çözüp sorunu bilinçli olarak halledecek yer yok. radyatördeki su kaçağı için bile başıma neler getirttiler. bu yüzden böyle kendim çabalıyorum sizi de rahatsız ediyosam kusura bakmayın. belki bir püf noktası yakalarız diye danışmak istiyorum. tekrar çok teşekkürler.





  • Aracının şase kablolarının veya kontak soketinin zayıflaması yani elektrik hattındaki zayıflamadır.Sorunu çözdüremezseniz sorun çözmek bizim işimiz beklerim.


    quote:

    Orjinalden alıntı: nightfox54

    MerhabaLar benimde bir sorunum var

    şimdi araç roLantide çaLışırken cam açma düğmeLerinin ikisine birden basarsam roLanti biraz düşüp sonra hemen eski yerine geLiyor bu arada göstergeLerinde aydınLatması zayıfLıyor birde fren pedaLına bastığımda da aynı şekiLde göstergenin ışığı azaLıyo feni bırakınca düzeLiyor servise gidemiyorum bu ara şehir dışındayım acaba sorun ne oLabiLir

  • Kumanda kodlaması yapmasan dahi üzerindeki düğmelerin herhangibirine basınca ledin yanması gerekir.Eğer yanmıyor ise kumanda ile ilgili bir problem var demektir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: dved

    hakan hocam kolay gelsin bende 1998 model elx bir marea var aracın anahtarının üzerinde yer alan kumandanın pili bittiği için pillerini yeniledim ancak bu seferde çalışmadı kumandanın transistörleri sağlam dirençleri sağlam boarda her hangi bir çatlak yok entegreyi ölçme gibi bir şansım olmadığından ona bakamadım ancak şöyle bir duyum aldımki anahtarıyeniden kodlamak gerekiyormuş galiba kitapçığında yazılanları yaptım fakat anahtar hiç bir şekilde kapıları kumanda etmiyor manuel açmak zorunda kalıyorum anahtar üzerindeki kırmızı led hiç bir şekilde yanmıyor 2 sebebi var diye düşünüyorum birincisi entegre bozuldu yada kodlamayı yapmadan çalışmıyor bu konuda senden yardım rica ediyorum bu kodlama nasıl yapılabilir şimdiden teşekkürler




  • Anladığım kadarıyla xenon farının balast kısmı arızalı tamiri yapılabilir fakat bazı balastların içi sert bir malzeme ile kaplıyorlar bu yüzden tamiri olmuyor ama bazılarıda tamir edilebilir.Tamir yaptırmaktansa aynı parçanın yenisini almanı tercih ederim.Çünkü tamir için bir dünya para vereceğine yenisini al daha iyi olur.Hem eskisine elinde yedek parça olur.



    quote:

    Orjinalden alıntı: NIGHTPULSE

    Gönlühoş paşaustam bi akıl danışacam müsadenle, valeo marka xenon motorundan bırıne sonradan taktırdıgım ıcın yanlıs montajdan su gırdı içine ve motorun bırı çalışmıyor,ANKA ya götürdüm antik kazıdan çıkma tarih öncesi bi amca,saygıdan amca diyorum antika desem alınabilir, motoru aldı cıktı atolyesıne, geldı ıyıde bı para ıstedı, vazgectım, dur dedı, bıraz fıyat ındı oluru verdım vermesınede, amca bekle kapatıp kutuyu sanada gostereyım sende çalıştığını gör gözlerinle dedi,eyvallah dedik amcam geldi yanıma yerde duran bi araba aküsüne iki kablo dokundurdu xenon çalıştı cazz cuzz etti lamba söndü,geri gitti geldi işim şimdi çok dedi ben bunu yaparım ama fiyat farklı olur diye elime resmen verdi döndü gitti.kısaca edebiyatı bol yaptım ama ben bu motoru nerede yaptıracam eger olmaz dersen calısan bı motorum var onun yanına baska bı motor alsam aydınlatmada farklılık olurmu,bi akıl ver herkeze dağıtmaktan bana kaldıysa.Ankaradayım..




  • Ben ostimdeyim derdine biçare arıyorsan gel beklerim.
    Tel:0 536 949 13 16


    quote:

    Orjinalden alıntı: NIGHTPULSE

    ustam sen çok kral bi adammışsın öle diyolar ha laf açılmışken kraldan,benım araba ben ona karakız dıyom lpglı vede benzınlı sıralı sıstem bora derdımın dermanı nerde demeden once benım ınce derdım sabah araba benzınle calısıyor kontak gaza basmadan tek seferde alıyor ama araç gelgelelim rolantisini arayıp durmaktan bulamıyor bazen tam bulacak istop ediyor bazende eksoz sıkışıyor hatta eksozdan az veya çok patlama sesleri geliyor sanki bana arabada benzin bitmişte hala gitmeye çlışıyormuşum gibi bi his uyandırıyor,geçenlrede arabanın motoru bolu dağınının sisi gibi bembeyaz oldu, böyle duman görmedim ben nereden çıktı nasıl oldu anlamadım,bu sorunu daha once anlattıgım servıs onemsemedıgı ıcın yakasına yapıstım ama adamlar aracı onlara bırakmama ragmen hersey normal e dedim duman çıktı patlak çatlak nerde dedim sıkıştırmadan atmıştır diye gevelediler bende dinlemedim zaten bayada köklü buyuk bı servıs ankarada normal dedıler yıne elıme verdıler anahtarı ustam, e sen söyle ben neyapmalıyım be usta.




  • sayın hakanusta!
    cevabın için çok teşekkür ederim. aracıma denizlideki opel yetkili servisinde takıldı debimetre. daha ucuz olduğu için yan sanayi tercih ettik. debimetrenin markası HAREN ve üzerindeki numara da 280 217 123 . aracımın motor numarası ise X12XE

    sana o uzun açıklamamda da anlattığım gibi. esasen debimetreyi ben bozdum ve gidip taktırdık. ama dediğin gibi yeni debimetreyi takınca filtre değişmedi ve filtre kutusu temizlenmedi. ancak ben sonradan bu hava kutusu ve borularını bile komple söküp yıkayarak iyice temizledim. filtre hala eski filtre ama o da zaten bir ay çnce değiştirilmişti.

    şu an araçta bazen gaza geç tepki verme ya da kalkışlarda her zamankinden daha fazla gaza bastırmayı gerektirip, böyle yapınca da birden gereksiz gaz alma gibi kararsız bir durum var. ben gaz kelebeği potansiyometresinden şüpheleniyorum. DENEMEDİĞİM ŞEY KALMADI. ne dersin potansiyometreyi değiştireyimmi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbbilici -- 16 Eylül 2007; 18:58:54 >




  • selamlar 1992 model mazda 121 sahibiyim.aracım 114bin kmde ve hiç lpg takılmamış.
    aracımdaki sorun sabahları (daha doğrusu soğukken ) calıstıktan sonra 3-4 km boyunca hoplayarak çalışıyor
    yani ısınıncaya kadar gün boyu aynı sorunu yaşamıyorum. hava akış metresi dediler değiştirdim
    ısı müşürü dediler onu da değiştirdim çözüm arıyorum ilgilenirseniz sevinirimm




    ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI
  • kusura bakmayın nasıl foto eklemişim acemi olduğum belli bu japon otolar delirtecek beni lutfen kusura bakmayın bir daha olmaz
    umarım çözüm olursunuz
  • Sayın Hakan Usta bende 1984 Model Audi 200 Turbo benzinli araç var ABS arıza lambası yanıyor. Tahminim roleden kaynaklanan bir sorun var. Ankarada olduğunuza sevindim yarın geliyorum :)
  • Arkadaşlar allah rızası için yardım edin kafayı yiyecem gercekten kötü durumdayım.. 2001 marea sx aldım tüp vardı söktürdüm benzinle kullanıyorum ama 1 haftadır arac teklemeye başladı gaz yemiyo enjeksiyon lambasıda sönmüyor sürekli yanık motor soğuyuncada normale dönüyor ben bunuları yazarken bile arac yolun kenarında duruyo arıza yaptı yine neyapmalıyım ben
  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.