Şimdi Ara

Aracı 3. Vitesten 1. Vitese almak?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
1
Favori
9.648
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, yaklaşık 1 saat önce aracı kullanırken 3. Vites yerine 1. Vitese attım. (Yaklaşık 65 kmh civarı hızda) Araç bayağı bi yığıldı 5000 üstü deviri gördü. Herhangi bir sorun ile karşılaşmadım arıza ışığı vs de yakmadı. Sadece bu olay olduktan sonra vites atarken sanki çok çok az vites daha yumuşak geçiyordu ama geçiş ve düşüşlerinde bir problem yoktu. Herhangi bir zarar oluşmuşmudur veya ilerde bi sıkıntı olur mu?
    Araç 1.6 dizel caddy

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • O anda hiç bir şey olmamışsa korkmayın daha da bir şey olmaz.
    Tek yaptığınız birazcık trigeri, aksesuar kayışını ve debriyaj balatasını zorlamış oldunuz. Motor bunu sorunsuz atlattıysa hiç bir şey olmaz daha.
    Vitesler psikolojik öyle geliyordur.
    Hatta şöyle bir şey söyleyeyim, 60 ile giderken basın debriyaja, 3'ten 1'e atın (Geçmez diyorlar normalde ama benim s40'da 70 ile bile lokum gibi geçiyor 1. vitese) aragazı ile devri 6000'e getirin debriyajı öyle bırakın yağ gibi 1. vitese geçer araba. Sizde yığılmanın tek sebebi aragazı vermediğiniz için motoru 6000 devire tırmandırmak gerekmiş hepsi bu.
  • Normalde geçmemesi gerekiyor ancak aracın sürüşünde motor sesinde bir fark yoksa bir problem olmamıştır.

    Bir daha böyle bir hata yapmamaya çalışın, aniden devri yükselen pistonlar kol çıkarmaya varan ciddi problemlere yol açabilir.
  • Tek seferde bir şey olmaz ama bir daha sakın yapmayın. Kayışları koparma riski de olabiliyor, özellikle triger kayışı koparsa sıkıntı.
  • O anda hiç bir şey olmamışsa korkmayın daha da bir şey olmaz.
    Tek yaptığınız birazcık trigeri, aksesuar kayışını ve debriyaj balatasını zorlamış oldunuz. Motor bunu sorunsuz atlattıysa hiç bir şey olmaz daha.
    Vitesler psikolojik öyle geliyordur.
    Hatta şöyle bir şey söyleyeyim, 60 ile giderken basın debriyaja, 3'ten 1'e atın (Geçmez diyorlar normalde ama benim s40'da 70 ile bile lokum gibi geçiyor 1. vitese) aragazı ile devri 6000'e getirin debriyajı öyle bırakın yağ gibi 1. vitese geçer araba. Sizde yığılmanın tek sebebi aragazı vermediğiniz için motoru 6000 devire tırmandırmak gerekmiş hepsi bu.
  • O an bişey olmadıysa hiçbişey olmaz. Motoru tekerlek hareketiyle devir yükseltmek triger kayisini aşırı zorlar eğer o an kopma vs. Olmadıysa bişey olmaz. Benim 150 cc motosiklettr arkadaş vites yükseltecem diye arka arkaya iki kez vites düşürmüştü hiçbir sorun olmadı. Ama motorun ciyaklamasi hala kulaklarımda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bişey olmaz.
  • bu biraz vites oranları ilede alakalı eğer 1. vites 60 kmh hızları normaldede göremez sen yinede 1 e atarsan o zaman sıkıntı büyük olur ama 1. viteste 60 görüyorsan yanlışlıkla atsanda biraz zorlanmanın dışında pek bir şey olmaz
  • Öncelikle cevaplarınız için teşekkürler. Dediğiniz gibi bugün sabah da işime gittim herhangi bir sorun yoktu. Sesinde vs bir değişim görmedim. Çok şükür ki büyük bir probleme yol açmamışız. Zaten her zaman yaptığım birşey değildi. Artık vites değiştirirken biraz daha temkinli olacağım.
    Son olarak 1. Viteste o kadar devire hiç yükselmediğim için ne kadar hıza ulaştığını bilemeyeceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isofix46 -- 16 Şubat 2019; 15:35:56 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isofix46

    Öncelikle cevaplarınız için teşekkürler. Dediğiniz gibi bugün sabah da işime gittim herhangi bir sorun yoktu. Sesinde vs bir değişim görmedim. Çok şükür ki büyük bir probleme yol açmamışız. Zaten her zaman yaptığım birşey değildi. Artık vites değiştirirken biraz daha temkinli olacağım.
    Son olarak 1. Viteste o kadar devire hiç yükselmediğim için ne kadar hıza ulaştığını bilemeyeceğim.
    2000 devirde 1. viteste kaç kilometre hız yapıyorsunuz? Kesiciye kaç devirde giriyorsunuz ona göre hesap yapabilirsiniz.

    Atıyorum 2000 devirde 20 kilometre hız yapıyorsunuz, 6500 devirde de kesiciye giriyorsunuz, 1. viteste 65 km/sa hız yapabilirsiniz .
  • S.Vettel kullanıcısına yanıt
    kesinlikle.
    araba vardır 1 de 70 i zorlar, araba vardır 40 ta devir bandının dışına çıkar.

    konudaki caddy e bakarsak zorlanmıştır büyük ihtimal.
    dizel + yüksek devir asla iyi geçinmemişlerdir, dikkatli olunuz.
    2. defa aynı hata yapılırsa kaputtan fırlayan piston görmeniz olasıdır.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Ona dikkat etmedim hocam. Ama dediğiniz gibi yaklaşık 20 kilometre civarı hız olması gerek. 6000 kadran zaten 5500 ü falan gördüm daha fazla geçmedi. İnternetten aynı aracın hızlanmalarına baktığımda 60 kilometre hızı görüyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • a3l4i kullanıcısına yanıt
    Bende öyle düşünüyorum. Onu görmeye pek de razı değilim :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isofix46

    Bende öyle düşünüyorum. Onu görmeye pek de razı değilim :)


    Kısa bir süreliğine Vtec gibi ses çıkartır. Uygulamalı gösterim.




  • 8 yıl otomatik kullandıktan sonra sıfır manuel araç almıştım. Işıklarda 2 den 3 alacağıma yanlışlıkla 1 e almıştım. Araç yığıldı ve o çıkan motor sesi beni çok korkutmuştu. Çok şükür bir şey olmadı. Kafaya takacak bir şey yok. İçiniz rahat olsun. Olur böyle sorunlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 90 km hızla 3 den 1 e attım hiçbir şey olmadı ama olmayacak diye bir şey yok. Ya triger koparsa ... eyvah eyvah

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ben diesel fiestada 2 den 1 e atmistim 30 km hizda. Araba one takla atiyodu nerdeyse.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 3 ten bire atıp seste bağırtılı duymadınız mı kulaklarınız duyuyor mu?
    3 le gidip bağırınca 4 e alırsınız hızlandıkça bağırınca 5 e alırsınız o duyarlılık olmalı
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.