Şimdi Ara

Araç Performans Hesaplama Formülü (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
3
Favori
10.390
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam,

    Çok güzel bir uğraş tebrik ederim öncelikle..

    Hesaplanmasını istediğim araç 2010 Ford Focus 1.6 Ti-Vct Benzinli. Teknik özellikler aşağıdaki gibi,Vtec e benzer bir yapısı var motorun.

    1.6L DuratecTi-VCT 115PS

    5 ileri manuel
    1596 cc
    115 hp/6000
    155 tork/4150
    0-100 : 10.8 sn
    Maks. Hız : 193 km/s
    Ağırlık : 1279 KG

    Teşekkürler..
    _____________________________
    Bir denizi, bir de çölü çok severim. Çünkü ikisinin de içinde olduğun kadarsındır.
  • Sayın Duratec, bu araçtan kullandım. Araç 6500 devir çevirecek şekilde kullanıldığında iyi hızlanıyor bu yüzden devir sayısını 6500 olarak alıyoruz.

    ( 115/ 1.279 x 1.1 x 1.1 ) + ( 6500x 155 / 33,333) + 22 + 115 = 109 + 30 + 22 + 115 = 276 Puan

    Dizel focustan çok çok az önde.Zaten katalog verileri de bunu doğruluyor. Gerek 0-100 de gerek max. hızda benzinli focus dizelden çok ama çok az daha iyi.
    _____________________________
  • Aklınıza sağlık.Bir de araçlarda en verimli motor hangileirnde onun için bir formül deneyin.Artık devir ekonomi devri.Mesela 1.0ltlik motorlar mı daha verimli yoksa 2.0ltlik motorlar mı verimli yoksa ikisi arasındaki motorlar mı verimli.ş.içi ş.dışı olarak.
    _____________________________
  • Ben mevzuyu pek anlıyamadım ama
    Benim içinde hesaplarsanız sevinirim

    Toyota Land Cruiser Prado 3.0 D-4D 166 HP 410 Tork 2250 KG Tam Otomatik
    _____________________________
    1.4 TSI VW SCİROCCO 160 HP -18 İNTERLAGOS-Bİ-XENON-CAM TAVAN-AYNA PAKETİ-KAŞMİR DÖŞEME-H&R 3,5 CM FEDERN-15MM CUSTOM SPACERS-İTG CAİ-Ecufast Stg 2 Remap-SUPERSPRİNT FULL EXHAUST-GReddy Turbo Timer
  • C, C++, Java vs.... bilen arkadaşlar bu programcığı bilgisayara aktarabilirler mi acaba?

    Elimize bir exe dosyası olarak alsak, kalem kağıtla uğraşmasak, program sırası ile bize girmemiz gereken verileri sorsa ...
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinardicli

    C, C++, Java vs.... bilen arkadaşlar bu programcığı bilgisayara aktarabilirler mi acaba?

    Elimize bir exe dosyası olarak alsak, kalem kağıtla uğraşmasak, program sırası ile bize girmemiz gereken verileri sorsa ...

    Çok mantıklı. Programcılıkla uğraşan mutlaka vardır diye düşünüyorum.
    _____________________________
  • Bu formüller üzerinde zaman harcanırsa ve lastik ebatları vs eklenirse çok orjinal bi çalışma olur.

    Bence bu formülü ve eklediğiniz tüm gelişmerli PC/CD/Yazılı olarak kaydedin.Noter işlerinden pek anlamam,orda tastik ettirin.

    Yani bir an aklıma akıl oyunları filmi geldi.Tebrik ederim,başarılar dilerim.

    Son olarak C sınıfı güncel 10 popüler aracı örneğin tek çatı altında ardarda görmeyi isterim.

    Ben de zamanında matematiğe çok kafa yordum o kadar ki artık soğudum ama biraz uğraşacağım

    Örn. Yeni lancer 1.6
    Yeni astra 1.4 t
    Leon - Golf 1.4 tsi
    Corolla
    Civic vb

    İyi günler
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Opt

    Megane Rs çok fena çıkmış (:

    Sıfırına göre referans alarak kullanmış olduğumuz aracın perfomansındaki düşüklüğü ya da yüksekliğini bununla öğrenebilirmiyiz?

    ACABA BU MEGANE 2 115 HP MANUELİNİ HESAPLAR MISIN..MERAK ETTİM BİZİM TAKA NERELERDE SIRALAMADA..

    Binek otomobillerde son derece tutarlı sonuçlar verdiğini söyleyebiliriz şimdilik.O zaman bir aracı daha test edelim hemen:=)

    Megane 2 1.5 dci 80 Hp 185 Nm 1200 Kg Manuel : 81 + 25 + 22 + 80 = 208 Puan
    Megane 2 1.6 BVA 1150 Kg 115 Hp 152 Nm Otomatik : 73 + 30 + 22 + 115 = 240 Puan


    Bu iki aracın test verileri.


    Dizel

    0-50 : 4.4
    0-100:14.3
    0-130:24

    Benzinli

    0-50: 4.4
    0-100:13.3
    0-130:21

    Yani çıkan sonuç test verilerini de doğruluyor.
    _____________________________





  • Yazmadan önce uzun uzun inceledim ve sonuçlar şaşırtıcı gerçekten.Bu değerleri arkadaşların dediği gibi pc program üzerine bir hesaplama formülü gibi sokabilirsek gayet başarılı bir iş çıkabilir.

    Kendi aracımı hesapladım.Doğrumudur bi bakın dostlar.

    W210 e200 Kompressör 186 Beygir 1350 – 186/1350x1.05x1 + 5800x260/33 333 + 66/10x?+186

    144+46.8+22+186=398.8 Puan.


    *Verimli devir yerine maksimum gücü hangi devirde verdiğini yazsak daha mantıklı olmaz mı?





    _____________________________
  • Biri 310 beygirlik ve 730Nm torkluk dizel, diğer yanda 302 beygirlik v8 benzinli.

    Veriler ve değerler..


    w211 e420 CDİ - 310/1890x1.05x1.05 + 4400x730/33333 + 22 + 310 - 609 Puan

    w211 e500 Benzinli - 302/1725x1.05x1.05 + 6000x460/33333 + 22 + 302 - 600 Puan


    e420 CDİ Verileri

    0 to 80 : 4.5 s.
    0 to 100 : 6.4 s.
    0 to 120 : 8.6 s.
    0 to 130 : 10 s.
    0 to 140 : 11.1 s.
    0 to 160 : 14.7 s.
    0 to 180 : 19.3 s.
    0 to 200 : 23.4 s.

    80 to 120 in KD : 4 s.



    e500 Verileri

    0 to 80 : 4.6 s.
    0 to 100 : 6.5 s.
    0 to 120 : 8.6 s.
    0 to 130 : 10.1 s.
    0 to 140 : 11.3 s.
    0 to 160 : 14.8 s.
    0 to 180 : 18.8 s.
    0 to 200 : 24.6 s.

    80 to 120 in KD : 5.5 s.
    _____________________________




  • akşama online hesaplama sistemini servera atarım
    böylece ortak bir veritabanıda tutarız
    akşamı bekleyin ;)
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lazarotti


    Yazmadan önce uzun uzun inceledim ve sonuçlar şaşırtıcı gerçekten.Bu değerleri arkadaşların dediği gibi pc program üzerine bir hesaplama formülü gibi sokabilirsek gayet başarılı bir iş çıkabilir.

    Kendi aracımı hesapladım.Doğrumudur bi bakın dostlar.

    W210 e200 Kompressör 186 Beygir 1350 – 186/1350x1.05x1 + 5800x260/33 333 + 66/10x?+186

    144+46.8+22+186=398.8 Puan.


    *Verimli devir yerine maksimum gücü hangi devirde verdiğini yazsak daha mantıklı olmaz mı?












    Aracınızın puanı bende de 398 çıktı. Verimli devir yazmamın sebebine gelince bazı araçla henüz 5000 devirde max hp ulaşıyorlar fakat esasında 6500 e kadar devir çeviriyorlar. dizel aracın torku varsa misal type -r ında devir sayısı var. aradaki dengeyi sanırm en iyi bu formül anlatıyor.
    Aracın lastik ebadının performansa etkisi gerçek hayatta nedir önce onu bilmek gerekiyor.Max tork ve güçle ilişiği de var muhakkak.100 hp lik araçla 300 hp lik araç aynı oranda etkilenmez ebat değişikliğinden.Ciddi anlamda yardıma ihtiyacımız var.Aklımıza yeni bir fikir geldikçe birşey buldukça bu topic altında paylaşalım.Hava direncinin performansa etkisi hakkında bu akşam paylaşacağım bir fikrimi fakat lastik ebatları konusunda birşey üretemiyorum.Bu formülde tutarlı veriler çıkmasının başlıca sebeplerindenden biri ilk parantezin içerisindeki işlemler fakat asıl numara en sondaki + HP de yatıyor. Sonuçta bir aracın performansını belirleyen bir numaralı unsur Hp. Binek araçlarda çok şükür daha tutmayan birşey görmedim:)
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RBdriftking

    Ben mevzuyu pek anlıyamadım ama
    Benim içinde hesaplarsanız sevinirim

    Toyota Land Cruiser Prado 3.0 D-4D 166 HP 410 Tork 2250 KG Tam Otomatik


    Hocam sadece binek araçlar için çalışıyor şuan:) İnşallah hep birlikte geliştirip tüm araçları kapsayan bir formül yaratacağız.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    akşama online hesaplama sistemini servera atarım
    böylece ortak bir veritabanıda tutarız
    akşamı bekleyin ;)


    teşekkürler...
    _____________________________
  • hava sürtünme katsayısının olduğu kısımda bir sorun yok mu?
    hdk arttıkça aracın sürate karşı gelmesi/performansı düşer.


    ayrıca excel formülü de yapabiliriz.ben bi deneyeyim bakayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stilll -- 30 Aralık 2010; 13:30:23 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll


    hava sürtünme katsayısının olduğu kısımda bir sorun yok mu?
    hdk arttıkça aracın sürate karşı gelmesi/performansı düşer.


    ayrıca excel formülü de yapabiliriz.ben bi deneyeyim bakayım.


    İşte bu yüzden HDKatsayısını kesrin payda kısmına yazdım.Yani rakam arttıkça kesirin değeri azalıyor.HDK yı şimdilik standart 22 de alsak olur.Yani 66/10 HDK yerine direk 22 yazabiliriz her araç için.Fakat sorun şurda bu formülde HDK nın performansa etkisi çok az.Yani 0.50 ile 0.25 olan araç arasında sadece 13.2 puan fark var.İşte bunu düzeltmeye çalışacağım tabi bunu yaparken diğer rakamlar arasındaki dengeyi de korumak gerekecek.Bu yüzden şimdilik sadece binek araçlar için mantıklı sonuçlar veriyor diyebiliriz
    _____________________________




  • 75'lik Connect için yaptım eğer hatam yoksa sonuç 172.

    Ek olarak eski aracımız 2004 Punto 1.4 95hp..Hava direncini 0,30 aldım. Muhtemelen daha azdır.
    Sonuç:242 çıktı ne kadar doğru bilemem. 0-100'ü 9.9 saniyeydi.
    _____________________________
  • 92,178 çıktı

    not:onunda 90 ı beygir gücü zaten!

    bir de üşenmeyip hesaplamak isteyen olursa aracım 90 hp,1.13 ton,önden çekişli,tam otomatik,atmosferik benzinli,max 6500dd çevirebiliyor ama 6000 den sonra ızdırap,o yüzden 6000 kabul ettim...kendisi 125 nm torka sahip,hava sürtünme katsayısı da 0.33cd


    ben oturup ağlayayım ya...
    zaten boyundan büyük yakıt masrafı var
    zaten benzin 4 lira olmak üzere
    zaten mtv ödeyeceğim bir dahaki ay
    zaten dün kaza yaptım
    ben yakacağım bu arabayı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi V.K. -- 30 Aralık 2010; 14:36:53 >
    _____________________________
    Volvo XC40 T5 Recharge




  • 192 Puan çıkıyor aracınız.Tam otomatik olmasından ötürü 125 nm nin de yetersizliğiyle eminimki aracınız yerinden kalkmakta zorlanıyordur yokuşlarda.Heleki 4 kişi felan varsa gerçekten ızdırap olabilir.Bu şartlarda çok tüketmesi normal gibi.LPG dönüşümü bir nebze acılarınızı dindirebilir.
    _____________________________
  • Vay be hocam bir o kadar yaratıcı ve delilik :D

    Ama güzel zehir gibi kafa var.
    _____________________________
    BF3=eMo61
    BC2=..eMo..


  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.