Şimdi Ara

arac motorlarin bg nasil hesaplanir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
1
Favori
331
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • iyi gunler arkadaslar aklima bir soru takildi(ornekler tamamen temsilidir herhangi bir markaya camur atmiyorum)

    simdi hepimizin bildigi gibi opel'in motorlari bg konusunda fazlasiyla comert fakat bu comertligi performansa aktaramiyor.merak ettigim husus ise bir arabanin motorunu aractan bagimsizmi test ediyorlar yoksa aracla berabermi test ediyorlar.
    aracla beraber test ediyorlarsa neden ayni motorlu c sinifi bir aracla d sinifi bir aracta ayni bg gozukuyor.
    aractan bagimsiz test ediyorlarsa bu sefer markalar arasinda; ayni bg, benzer tork'taki araclarda neden performans farki oluyor.


    opelin aktarmasini kotu; toyotaninkini iyi olarak baz alirsak

    opelin motorunu alip toyotaya taksak toyotaninkini alip opele taksak opel mi oncesine gore daha seri olur yoksa toyotami?
    cevaplariniz icin simdiden tesekkurler.



  • Motor verileri araçtan bağımsız elde edilir.
    Başka sınıf bir araca koyarsın aracın hızlanma süresi tüketimi vs. değişir.
    Mesela iki ayrı markanın 1.6 120bg atmosferik benzinli motoru var.
    Birisi max. beygirini ve torkunu erken kazanır geç kaybeder.. dolayısıyla daha performanslı olabilir.
    Aerodinami olsun..aracın ağırlığı olsun.. sürtünme katsayısı olsun.. yere yakınlık olsun.. bunlar performansı etkiler.
    Vites oranları..subap zamanlamaları vs. cabası.
  • opeldeki mesele oranlar motorları kusursuz c20xe c20let bu motorların üzerine hala motor yok uzun yolda 6l/100km kadar düşer hesab edin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    Motor verileri araçtan bağımsız elde edilir.
    Başka sınıf bir araca koyarsın aracın hızlanma süresi tüketimi vs. değişir.
    Mesela iki ayrı markanın 1.6 120bg atmosferik benzinli motoru var.
    Birisi max. beygirini ve torkunu erken kazanır geç kaybeder.. dolayısıyla daha performanslı olabilir.
    Aerodinami olsun..aracın ağırlığı olsun.. sürtünme katsayısı olsun.. yere yakınlık olsun.. bunlar performansı etkiler.
    Vites oranları..subap zamanlamaları vs. cabası.

    Nasıl araçtan bağımsız elde edilir ? Dediğinizi anlamadım sanırım ya da yanlış söylüyorsunuz.Eğer motor verileri araçtan bağımsız elde edilse yakıt tüketimi,hızlanma gibi veriler nasıl elde edilecek ? Ayrıca sanırım krank üzerinde ki güç ile tekere iletilen güç farklıdır.İşte Opel'in asıl mevzusuda burada başlıyor.Yani aktarma hariç tüm şartları eşit kabul ettiğimizde,diyelim Ford 120 beygir gücünde ki motorun 100 beygirini çok rahat tekere aktarabilirken Opel sadece 90 beygirini aktarıyor olsun.İşte sıkıntı orada başlar.




  • Opel'in sorunu aktarma organlarında gücü tekerleğe iletemiyor malesef Chevrolet cruze'larda da var bu sorun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gorod

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    Motor verileri araçtan bağımsız elde edilir.
    Başka sınıf bir araca koyarsın aracın hızlanma süresi tüketimi vs. değişir.
    Mesela iki ayrı markanın 1.6 120bg atmosferik benzinli motoru var.
    Birisi max. beygirini ve torkunu erken kazanır geç kaybeder.. dolayısıyla daha performanslı olabilir.
    Aerodinami olsun..aracın ağırlığı olsun.. sürtünme katsayısı olsun.. yere yakınlık olsun.. bunlar performansı etkiler.
    Vites oranları..subap zamanlamaları vs. cabası.

    Nasıl araçtan bağımsız elde edilir ? Dediğinizi anlamadım sanırım ya da yanlış söylüyorsunuz.Eğer motor verileri araçtan bağımsız elde edilse yakıt tüketimi,hızlanma gibi veriler nasıl elde edilecek ? Ayrıca sanırım krank üzerinde ki güç ile tekere iletilen güç farklıdır.İşte Opel'in asıl mevzusuda burada başlıyor.Yani aktarma hariç tüm şartları eşit kabul ettiğimizde,diyelim Ford 120 beygir gücünde ki motorun 100 beygirini çok rahat tekere aktarabilirken Opel sadece 90 beygirini aktarıyor olsun.İşte sıkıntı orada başlar.

    Mesela opel'in 1.6 115 beygirlik motoru astraya koyulduğunda teknik özelliklerde 115bg yazar.. insignia'ya koyulduğundada 115 bg yazar.
    Bağımsız derken bunu kastettim.. Birinde 0-100 farklı olur.. diğerinde farklı. Aynı şekilde tüketimde böyle.
    Edit: astra ve insignia'da tüketim rolantide aynı olur, boş viteste araç dururken gaza bastığınızda aynı olur..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arian Galatian -- 26 Ocak 2013; 1:17:58 >




  • ben bildiğimi yazayımda yanlışım varsa düzeltin.

    Güç tekerlekten değil direkt krank milinden ölçüyor ve test edilecek
    motor tam gazdayken elektirik motoru onu
    durdurmaya çalışıyor. Motor tam stop etmek
    üzereyken elektirik motorunun, motoru durdurmak için harcadığı elektirik enerjisi motorun Kw/Saat cinsinden değerini veriyor.İşte
    bunuda beygir gücüne çeviriyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.