Şimdi Ara

Arabanın Chip'li Olup Olmadığını Nasıl Anlarım?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
41
Cevap
0
Favori
32.266
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar, bir arabanın chip'li olup olmadığını nasıl anlayabilirim. Motor kaputunu açıp bir yere bakarak anlayabilir miyim?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabanızda Yazılım Olduğunu Nasıl Anlarsınız?

    Arabanızda yazılım olup olmadığını anlamak, performansını ve özelliklerini değerlendirmek için hayati önem taşır. İşte bunu anlamanın birkaç yolu:

    • Kontrol Panelini İnceleyin: Gösterge tablonuzdaki kontrol panelinde, "ECU" (Motor Kontrol Ünitesi) veya "PCM" (Güç Aktarma Organı Kontrol Modülü) gibi kısaltmalar arayın. Bunlar, aracınızın yazılımını kontrol eden bileşenlerdir.

    • Teknik Özellikleri Kontrol Edin: Aracınızın kullanım kılavuzuna veya teknik özelliklerine göz atın. Yazılım güncellemeleri veya yüklü belirli yazılımlar hakkında bilgi yer alabilir.

    • Araç Bilgisayarını Tarama: Aracınızı bir OBD-II tarayıcısı ile tarayın. Bu cihazlar, araç bilgisayarınızdaki kodları okuyabilir ve yazılımla ilgili hataları veya güncellemeleri belirleyebilir.

    • Yetkili Servisten Yardım Alın: Aracınızı yetkili bir servise götürün. Uzman teknisyenler, aracınızın yazılımını kontrol edebilir ve gerekli güncellemelerin olup olmadığını belirleyebilir.

    Aracınızda yazılım olması, çeşitli faydalar sağlayabilir:

    • Gelişmiş Performans: Yazılım güncellemeleri, motor gücünü, yakıt verimliliğini ve sürüş dinamiklerini artırabilir.

    • Daha İyi Güvenlik: Yazılım, çarpışma uyarı sistemleri, kör nokta izleme ve şeritten ayrılma uyarısı gibi güvenlik özelliklerini etkinleştirebilir.

    • Daha Fazla Konfor: Yazılım, klima kontrolü, bilgi-eğlence sistemleri ve ses sistemleri gibi konfor özelliklerini iyileştirebilir.

    Aracınızda yazılım olduğundan şüpheleniyorsanız, yukarıdaki yöntemleri kullanarak kontrol etmeniz önerilir. Yazılımı güncel tutmak, aracınızın optimal performansını ve güvenliğini sağlamak için gereklidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Anlayamazsınız.
  • Takip.

    Merak ettigim konulardan biri.Ozellikle yazılım ile yapılanları sadece arabayı bilgisayara bağlayarak mi anlaşılıyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MayDn -- 19 Eylül 2015; 19:57:27 >
  • Muadili güçte bir araç kullandıysanız anlarsınız yada bu chip işini yapan vatandaşların cebine 3 5 lira koyarak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oh Long Johnson

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Ya Dynoya sokacaksınız ya da, aynı motorlu araçtan bir tane daha bulup, roll drag yapıp deneyeceksiniz araçları.

    Başka türlü anlamak zor.
  • "Arabanin chp li oldugunu nasil anlarim"

    Biraz siyasetten uzaklasmaliyim galiba :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    Ya Dynoya sokacaksınız ya da, aynı motorlu araçtan bir tane daha bulup, roll drag yapıp deneyeceksiniz araçları.

    Başka türlü anlamak zor.

    Dyno ücreti ne kadardır, her yerde bulunur mu? Basit bir işlem midir? Örneğin araba 68 beygir 177.000 kilometrede. 68 beygir çıkarsa chipli midir? Ve ya 75 beygir çıkarsa chipli midir? Soru yağmuruna tuttum sizi ama kusura bakmayın.
  • Bildiğim kadarıyla kara duman atıyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    Ya Dynoya sokacaksınız ya da, aynı motorlu araçtan bir tane daha bulup, roll drag yapıp deneyeceksiniz araçları.

    Başka türlü anlamak zor.

    Dyno ücreti ne kadardır, her yerde bulunur mu? Basit bir işlem midir? Örneğin araba 68 beygir 177.000 kilometrede. 68 beygir çıkarsa chipli midir? Ve ya 75 beygir çıkarsa chipli midir? Soru yağmuruna tuttum sizi ama kusura bakmayın.

    Dyno ücretini bilemem, İstanbul'da var, Ankara İzmir gibi büyükşehirlerde de olabilir, işlemin detayını bilmiyorum ama çok zor bir işlem olduğunu zannetmiyorum, 68 beygir çıkarsa neden chipli olsun, orjinaldir, hatta birkaç beygir eksik bile çıkabilir, km'den dolayı, 75 beygir çıkarsa chipli olma ihtimali var, ama atıyorum 68bglik 1.4 dizel motorlu ford fiesta, chip işlemi ile en az 85 90 beygir oluyor. Bildiklerim bunlar, dyno içinse google'da arama yaparak cevabınıza ulaşabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DriftRacer

    Bildiğim kadarıyla kara duman atıyorlar.

    Hangi devir bandında kara duman atması sıkıntıdır? (Boş viteste) Boşta arabayı gaza basınca kara duman atmıyor. Hatta egzoz ucuna peçete koydum, peçeteyi bile karartamadı. Çok hafif karalık oldu, karalık denemeyecek kadar az.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DriftRacer

    Bildiğim kadarıyla kara duman atıyorlar.

    Aracın üzerinde DPF varsa ne kadar agresif yazılım olursa olsun duman atmaz.DPF sürekli engeller.Ancak DPF kısa sürede mefta olur.

    Araçta soft bir yazılım varsa (örnek: 1.6 tdci 115 to 135 HP) hiçbir sorun yaşanmaz.Duman da atmaz.Üzerinde DPF olsa da olmasa duman atmaz.Soft yazılımda zaten genellikle iptal edilmez.Ancak 1.6 tdci dan 155 hp güç almak isterseniz dpf iptal ettirmek durumundasınız.Ettirmezseniz dpfyi yukarda yazdığım gibi elinize alırsınız.Ve de beraberinde downpipe,big cooler gibi ekipmanlara ihtiyacınız vardır.


    Bir aracın yazılımlı olup olmadığını yazıldığı gibi stock gidişini biliyorsanız direk olarak anlarsınız.

    Dynoya çıkararak anlarsınız.Ancak burda durum farklıdır.10 yaşındaki dizel araç yazılımlı ise yazılım ile ancak 10 yıl önceki gücüne ulaşabilmiştir.

    Araç piyasada çok yeni ise OBD soketinden yazılım yapılamıyordur.ECU nun açılıp açılmadığını kontrol ederek anlayabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan


    quote:

    Orijinalden alıntı: DriftRacer

    Bildiğim kadarıyla kara duman atıyorlar.

    Aracın üzerinde DPF varsa ne kadar agresif yazılım olursa olsun duman atmaz.DPF sürekli engeller.Ancak DPF kısa sürede mefta olur.

    Araçta soft bir yazılım varsa (örnek: 1.6 tdci 115 to 135 HP) hiçbir sorun yaşanmaz.Duman da atmaz.Üzerinde DPF olsa da olmasa duman atmaz.Soft yazılımda zaten genellikle iptal edilmez.Ancak 1.6 tdci dan 155 hp güç almak isterseniz dpf iptal ettirmek durumundasınız.Ettirmezseniz dpfyi yukarda yazdığım gibi elinize alırsınız.Ve de beraberinde downpipe,big cooler gibi ekipmanlara ihtiyacınız vardır.


    Bir aracın yazılımlı olup olmadığını yazıldığı gibi stock gidişini biliyorsanız direk olarak anlarsınız.

    Dynoya çıkararak anlarsınız.Ancak burda durum farklıdır.10 yaşındaki dizel araç yazılımlı ise yazılım ile ancak 10 yıl önceki gücüne ulaşabilmiştir.

    Araç piyasada çok yeni ise OBD soketinden yazılım yapılamıyordur.ECU nun açılıp açılmadığını kontrol ederek anlayabilirsiniz.

    Araba 10 yaşında, dizel partikül filtresi yok. Ben de benim aracım acaba stock mu yoksa chipli diye merak ediyorum. Bu model arabadan başka kullanmadım. Mesela chip yapılırsa gaz tepkisi artar mı, motorun görünüşünde bir değişiklik olur mu diye merak ediyorum. Acaba benim aracım stock mu bilemiyorum ki. Yolda giderken kara duman atıp atmadığını çok net bilemiyorum ama bildiğim kadarıyla normal atıyor, çok fazla atsa farkederdik. Aynadan baktığımda duman göremiyorum. Gece arkamda araba varsa ve yokuşsa görebiliyorum.
    Düzenleme: Motor 1.4 HDI bu arada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oh Long Johnson -- 19 Eylül 2015; 21:15:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan


    quote:

    Orijinalden alıntı: DriftRacer

    Bildiğim kadarıyla kara duman atıyorlar.

    Aracın üzerinde DPF varsa ne kadar agresif yazılım olursa olsun duman atmaz.DPF sürekli engeller.Ancak DPF kısa sürede mefta olur.

    Araçta soft bir yazılım varsa (örnek: 1.6 tdci 115 to 135 HP) hiçbir sorun yaşanmaz.Duman da atmaz.Üzerinde DPF olsa da olmasa duman atmaz.Soft yazılımda zaten genellikle iptal edilmez.Ancak 1.6 tdci dan 155 hp güç almak isterseniz dpf iptal ettirmek durumundasınız.Ettirmezseniz dpfyi yukarda yazdığım gibi elinize alırsınız.Ve de beraberinde downpipe,big cooler gibi ekipmanlara ihtiyacınız vardır.


    Bir aracın yazılımlı olup olmadığını yazıldığı gibi stock gidişini biliyorsanız direk olarak anlarsınız.

    Dynoya çıkararak anlarsınız.Ancak burda durum farklıdır.10 yaşındaki dizel araç yazılımlı ise yazılım ile ancak 10 yıl önceki gücüne ulaşabilmiştir.

    Araç piyasada çok yeni ise OBD soketinden yazılım yapılamıyordur.ECU nun açılıp açılmadığını kontrol ederek anlayabilirsiniz.

    Araba 10 yaşında, dizel partikül filtresi yok. Ben de benim aracım acaba stock mu yoksa chipli diye merak ediyorum. Bu model arabadan başka kullanmadım. Mesela chip yapılırsa gaz tepkisi artar mı, motorun görünüşünde bir değişiklik olur mu diye merak ediyorum. Acaba benim aracım stock mu bilemiyorum ki. Yolda giderken kara duman atıp atmadığını çok net bilemiyorum ama bildiğim kadarıyla normal atıyor, çok fazla atsa farkederdik. Aynadan baktığımda duman göremiyorum. Gece arkamda araba varsa ve yokuşsa görebiliyorum.
    Düzenleme: Motor 1.4 HDI bu arada.

    Aracınız yazılımlı ise ne olacak değilse ne olacak ben sıkıntınızı anlayamadım açıkçası.Yazılıma öcü gözüyle bakmayın.Yakıt tüketiminiz ve 1.4 dizelin yürümesi gerektiği kadar yürüdüğünden eminseniz kafi.

    İkinci el olarak yeni aldıysanız internetten hava filtresi mazot filtresi ve 5w30 yağ sipariş edin özel serviste bakımını yaptırın.Turbo basıncını ve hortumlarını kontrol ettirin.Ben şuan hatırlayamadım 1.4 HDI da intercooler varsa onu kontrol ettirin kafanız rahat binin.Zaten PSA grubunun 1.4 litre dizeli sağlam ünitedir.Güçsüz olsa da başınızı ağrıtmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan


    quote:

    Orijinalden alıntı: DriftRacer

    Bildiğim kadarıyla kara duman atıyorlar.

    Aracın üzerinde DPF varsa ne kadar agresif yazılım olursa olsun duman atmaz.DPF sürekli engeller.Ancak DPF kısa sürede mefta olur.

    Araçta soft bir yazılım varsa (örnek: 1.6 tdci 115 to 135 HP) hiçbir sorun yaşanmaz.Duman da atmaz.Üzerinde DPF olsa da olmasa duman atmaz.Soft yazılımda zaten genellikle iptal edilmez.Ancak 1.6 tdci dan 155 hp güç almak isterseniz dpf iptal ettirmek durumundasınız.Ettirmezseniz dpfyi yukarda yazdığım gibi elinize alırsınız.Ve de beraberinde downpipe,big cooler gibi ekipmanlara ihtiyacınız vardır.


    Bir aracın yazılımlı olup olmadığını yazıldığı gibi stock gidişini biliyorsanız direk olarak anlarsınız.

    Dynoya çıkararak anlarsınız.Ancak burda durum farklıdır.10 yaşındaki dizel araç yazılımlı ise yazılım ile ancak 10 yıl önceki gücüne ulaşabilmiştir.

    Araç piyasada çok yeni ise OBD soketinden yazılım yapılamıyordur.ECU nun açılıp açılmadığını kontrol ederek anlayabilirsiniz.

    Araba 10 yaşında, dizel partikül filtresi yok. Ben de benim aracım acaba stock mu yoksa chipli diye merak ediyorum. Bu model arabadan başka kullanmadım. Mesela chip yapılırsa gaz tepkisi artar mı, motorun görünüşünde bir değişiklik olur mu diye merak ediyorum. Acaba benim aracım stock mu bilemiyorum ki. Yolda giderken kara duman atıp atmadığını çok net bilemiyorum ama bildiğim kadarıyla normal atıyor, çok fazla atsa farkederdik. Aynadan baktığımda duman göremiyorum. Gece arkamda araba varsa ve yokuşsa görebiliyorum.
    Düzenleme: Motor 1.4 HDI bu arada.

    Aracınız yazılımlı ise ne olacak değilse ne olacak ben sıkıntınızı anlayamadım açıkçası.Yazılıma öcü gözüyle bakmayın.Yakıt tüketiminiz ve 1.4 dizelin yürümesi gerektiği kadar yürüdüğünden eminseniz kafi.

    İkinci el olarak yeni aldıysanız internetten hava filtresi mazot filtresi ve 5w30 yağ sipariş edin özel serviste bakımını yaptırın.Turbo basıncını ve hortumlarını kontrol ettirin.Ben şuan hatırlayamadım 1.4 HDI da intercooler varsa onu kontrol ettirin kafanız rahat binin.Zaten PSA grubunun 1.4 litre dizeli sağlam ünitedir.Güçsüz olsa da başınızı ağrıtmaz.

    Hocam haklısınız. Ecu fotoğrafta işaretlediğim şey mi? Bir de boşta gaza basınca turbo hortumları şişer mi?
     Arabanın Chip'li Olup Olmadığını Nasıl Anlarım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oh Long Johnson -- 19 Eylül 2015; 21:24:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oh Long Johnson

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan


    quote:

    Orijinalden alıntı: DriftRacer

    Bildiğim kadarıyla kara duman atıyorlar.

    Aracın üzerinde DPF varsa ne kadar agresif yazılım olursa olsun duman atmaz.DPF sürekli engeller.Ancak DPF kısa sürede mefta olur.

    Araçta soft bir yazılım varsa (örnek: 1.6 tdci 115 to 135 HP) hiçbir sorun yaşanmaz.Duman da atmaz.Üzerinde DPF olsa da olmasa duman atmaz.Soft yazılımda zaten genellikle iptal edilmez.Ancak 1.6 tdci dan 155 hp güç almak isterseniz dpf iptal ettirmek durumundasınız.Ettirmezseniz dpfyi yukarda yazdığım gibi elinize alırsınız.Ve de beraberinde downpipe,big cooler gibi ekipmanlara ihtiyacınız vardır.


    Bir aracın yazılımlı olup olmadığını yazıldığı gibi stock gidişini biliyorsanız direk olarak anlarsınız.

    Dynoya çıkararak anlarsınız.Ancak burda durum farklıdır.10 yaşındaki dizel araç yazılımlı ise yazılım ile ancak 10 yıl önceki gücüne ulaşabilmiştir.

    Araç piyasada çok yeni ise OBD soketinden yazılım yapılamıyordur.ECU nun açılıp açılmadığını kontrol ederek anlayabilirsiniz.

    Araba 10 yaşında, dizel partikül filtresi yok. Ben de benim aracım acaba stock mu yoksa chipli diye merak ediyorum. Bu model arabadan başka kullanmadım. Mesela chip yapılırsa gaz tepkisi artar mı, motorun görünüşünde bir değişiklik olur mu diye merak ediyorum. Acaba benim aracım stock mu bilemiyorum ki. Yolda giderken kara duman atıp atmadığını çok net bilemiyorum ama bildiğim kadarıyla normal atıyor, çok fazla atsa farkederdik. Aynadan baktığımda duman göremiyorum. Gece arkamda araba varsa ve yokuşsa görebiliyorum.
    Düzenleme: Motor 1.4 HDI bu arada.

    Aracınız yazılımlı ise ne olacak değilse ne olacak ben sıkıntınızı anlayamadım açıkçası.Yazılıma öcü gözüyle bakmayın.Yakıt tüketiminiz ve 1.4 dizelin yürümesi gerektiği kadar yürüdüğünden eminseniz kafi.

    İkinci el olarak yeni aldıysanız internetten hava filtresi mazot filtresi ve 5w30 yağ sipariş edin özel serviste bakımını yaptırın.Turbo basıncını ve hortumlarını kontrol ettirin.Ben şuan hatırlayamadım 1.4 HDI da intercooler varsa onu kontrol ettirin kafanız rahat binin.Zaten PSA grubunun 1.4 litre dizeli sağlam ünitedir.Güçsüz olsa da başınızı ağrıtmaz.

    Hocam haklısınız. Ecu fotoğrafta işaretlediğim şey mi? Bir de boşta gaza basınca turbo hortumları şişer mi?
     Arabanın Chip'li Olup Olmadığını Nasıl Anlarım?

    Alıntıları Göster
    mevcut yazılım çekilip kıyaslanmadıktan sonra anlayamazsın, ancak güç aşırı arttırılmışsa anlaşılır ki onu da anlamak zor




  • Arabanın Chp'li olup olmadığını nasıl anlarım ? Diye okudum başlığı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lostfan

    Arabanın Chp'li olup olmadığını nasıl anlarım ? Diye okudum başlığı

    .
  • Ben de chp diye okudum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uykr

    "Arabanin chp li oldugunu nasil anlarim"

    Biraz siyasetten uzaklasmaliyim galiba :)

    Bende oyle anladim merak ettim konuya girdim nasil olur diye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manda kasa

    quote:

    Orijinalden alıntı: uykr

    "Arabanin chp li oldugunu nasil anlarim"

    Biraz siyasetten uzaklasmaliyim galiba :)

    Bende oyle anladim merak ettim konuya girdim nasil olur diye

    Alıntıları Göster
    benim araba chipli, bağlanacağı nokta her arabada farklı yerde oluyor nette araştırıp kaputu kaldırıp chipli olup olmadığını anlarsın
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.