Chevrolet Kalos 1,2 2004 model bir araç aldım. (Aracın 4. kocasıyız) 10 gün falan kullandım, dün akşam çok dik bir yokuşu çıkarken araç artık gitmemeye başladı. El frenini çekip çekiciyi çağırdık ve tamire götürdük. Çıkan koku ve servis raporuna göre debriyaj balatalarını yakmışım.
Düşündüm de, tüm kurallara uymama rağmen AYAĞIMI SÜREKLİ DEBRİYAJDA HAFİF BİLE OLSA BASMA ALIŞKANLIĞINDAN DOLAYI yakmış olabilir miyim? Sol ayağıma kramp bile girse hep debriyajda bırakırım. Bu da sanırım balataları aşındırdı. (Malûm 4 kere el değiştiren ve zaten zayıf olan balatalar iyice gitti.)
Başka bir sebebi olabilir mi? Seyir halindeyken VİTES DEĞİŞTİRMEK HARİCİNDE ve trafik ışıklarına hazırlık haricinde, debriyaja bir daha basmamayı düşünüyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: MİY1988
Arkadaşlar Selâmlar,
Chevrolet Kalos 1,2 2004 model bir araç aldım. (Aracın 4. kocasıyız) 10 gün falan kullandım, dün akşam çok dik bir yokuşu çıkarken araç artık gitmemeye başladı. El frenini çekip çekiciyi çağırdık ve tamire götürdük. Çıkan koku ve servis raporuna göre debriyaj balatalarını yakmışım.
Düşündüm de, tüm kurallara uymama rağmen AYAĞIMI SÜREKLİ DEBRİYAJDA HAFİF BİLE OLSA BASMA ALIŞKANLIĞINDAN DOLAYI yakmış olabilir miyim? Sol ayağıma kramp bile girse hep debriyajda bırakırım. Bu da sanırım balataları aşındırdı. (Malûm 4 kere el değiştiren ve zaten zayıf olan balatalar iyice gitti.)
Başka bir sebebi olabilir mi? Seyir halindeyken VİTES DEĞİŞTİRMEK HARİCİNDE ve trafik ışıklarına hazırlık haricinde, debriyaja bir daha basmamayı düşünüyorum.
ayağınızı sürekli debriyajda tutma baskı balatanın bitmesinin sebeplerinden biridir. baskı balata değişimi yapacaksınız geçmiş olsun. ayağını mümkün olduğunc a seyir halindeyken debriyajdan uzak tutun
quote:
Orijinalden alıntı: darkness88
quote:
Orijinalden alıntı: MİY1988
Arkadaşlar Selâmlar,
Chevrolet Kalos 1,2 2004 model bir araç aldım. (Aracın 4. kocasıyız) 10 gün falan kullandım, dün akşam çok dik bir yokuşu çıkarken araç artık gitmemeye başladı. El frenini çekip çekiciyi çağırdık ve tamire götürdük. Çıkan koku ve servis raporuna göre debriyaj balatalarını yakmışım.
Düşündüm de, tüm kurallara uymama rağmen AYAĞIMI SÜREKLİ DEBRİYAJDA HAFİF BİLE OLSA BASMA ALIŞKANLIĞINDAN DOLAYI yakmış olabilir miyim? Sol ayağıma kramp bile girse hep debriyajda bırakırım. Bu da sanırım balataları aşındırdı. (Malûm 4 kere el değiştiren ve zaten zayıf olan balatalar iyice gitti.)
Başka bir sebebi olabilir mi? Seyir halindeyken VİTES DEĞİŞTİRMEK HARİCİNDE ve trafik ışıklarına hazırlık haricinde, debriyaja bir daha basmamayı düşünüyorum.
ayağınızı sürekli debriyajda tutma baskı balatanın bitmesinin sebeplerinden biridir. baskı balata değişimi yapacaksınız geçmiş olsun. ayağını mümkün olduğunc a seyir halindeyken debriyajdan uzak tutun
o alışkanlığımı mutlaka değiştireceğim. Eğitim sırasından kalma acemice bir alışkanlık, farkındayım. Son bir şey soracaktım. Aracı LPG modunda çalıştırıyorum, kaç devirde vitesi değiştirmem gerek acaba? Ben mümkün olduğunca motor sesini duydukça (4000 devir civarı) vitesi değiştiriyorum ancak çok dik rampalarda bu genelde işe yaramıyor. Sanırım bunun sebebi de debriyaja bastığım için motoru boğuyor olmamdan kaynaklı. Di mi?
hafifte olsa debriyaja basmak motor ile şanzıman arasında boşluğa sebep olur fazladan gaz gider. aracınızın vites değişimlerini pek bilmiyorum o yüzden yorum yapamayacağım. çok dik rampalarda duruma göre 1. viteste gaz konumunu ayarlayarak rahatça çıkabilirsiniz. alışkanlığınızı değiştirmek zaten sorunlarını büyük ölçüde giderecektir.
quote:
Orijinalden alıntı: darkness88
hafifte olsa debriyaja basmak motor ile şanzıman arasında boşluğa sebep olur fazladan gaz gider. aracınızın vites değişimlerini pek bilmiyorum o yüzden yorum yapamayacağım. çok dik rampalarda duruma göre 1. viteste gaz konumunu ayarlayarak rahatça çıkabilirsiniz. alışkanlığınızı değiştirmek zaten sorunlarını büyük ölçüde giderecektir.
Teşekkür ederim kardeşim. Buna illa ki özen göstereceğim.
1.2 motor güç bakımından zayıf. Daha az gaz ile aracı kaldırmaya özen gösterin. Debriyajı sadece kullancağınız zaman ayağınızı koyun. Debriyajla işinizi çabuk bitirin. He dersenizki vites değişiminde sarsılıyor o zaman. Onu debriyaj ile değil gaz konumu ile ayarlayın. Bütün hızla çekseniz bile sarsılmayacaktı.
Motorunuz zaten güçsüz, üstüne bide LPG takınca verim olarak dahada azalıyor. Rampa çıkarken mümkünse 1. viteste 4000-4500 görün ve olabildiğince seri şekilde 2. vitese geçin (gazı bolcana vermeyi unutmayın). He biraz daha çabuk toplasın derseniz. 1. viteste yapıştırırsınız 5000 görür 5500 görür zaten 50 hız olur o arada. 2. vitese geçip tadını çıkarabilirsiniz. Kısa süreli ivmelenmelerden çok fazla yakıt farketmez.
He düz yolda 4000 aşırı bir devir. 2500-3000 gayet yeterli olacaktır.
quote:
Orijinalden alıntı: Mono Italiano
1.2 motor güç bakımından zayıf. Daha az gaz ile aracı kaldırmaya özen gösterin. Debriyajı sadece kullancağınız zaman ayağınızı koyun. Debriyajla işinizi çabuk bitirin. He dersenizki vites değişiminde sarsılıyor o zaman. Onu debriyaj ile değil gaz konumu ile ayarlayın. Bütün hızla çekseniz bile sarsılmayacaktı.
Motorunuz zaten güçsüz, üstüne bide LPG takınca verim olarak dahada azalıyor. Rampa çıkarken mümkünse 1. viteste 4000-4500 görün ve olabildiğince seri şekilde 2. vitese geçin (gazı bolcana vermeyi unutmayın). He biraz daha çabuk toplasın derseniz. 1. viteste yapıştırırsınız 5000 görür 5500 görür zaten 50 hız olur o arada. 2. vitese geçip tadını çıkarabilirsiniz. Kısa süreli ivmelenmelerden çok fazla yakıt farketmez.
He düz yolda 4000 aşırı bir devir. 2500-3000 gayet yeterli olacaktır.
Çok açıklayıcı olmuş, çok teşekkür ederim. 1,2 motor gerçekten zayıf ve zaten 1 sene kadar sonra aracı satmayı düşünüyorum. O süreye kadar çok dik rampalardan önce aracı LPG modundan çıkarıp benzin moduna alsam, rampalardan tamamen kurtuluncaya kadar hep benzin ile gitsem ve dediğiniz devirleri de uygularsam aracın rampaları daha kolay tırmanmasına katkı olur mu?
1.2 motor güç bakımından zayıf. Daha az gaz ile aracı kaldırmaya özen gösterin. Debriyajı sadece kullancağınız zaman ayağınızı koyun. Debriyajla işinizi çabuk bitirin. He dersenizki vites değişiminde sarsılıyor o zaman. Onu debriyaj ile değil gaz konumu ile ayarlayın. Bütün hızla çekseniz bile sarsılmayacaktı.
Motorunuz zaten güçsüz, üstüne bide LPG takınca verim olarak dahada azalıyor. Rampa çıkarken mümkünse 1. viteste 4000-4500 görün ve olabildiğince seri şekilde 2. vitese geçin (gazı bolcana vermeyi unutmayın). He biraz daha çabuk toplasın derseniz. 1. viteste yapıştırırsınız 5000 görür 5500 görür zaten 50 hız olur o arada. 2. vitese geçip tadını çıkarabilirsiniz. Kısa süreli ivmelenmelerden çok fazla yakıt farketmez.
He düz yolda 4000 aşırı bir devir. 2500-3000 gayet yeterli olacaktır.
Çok açıklayıcı olmuş, çok teşekkür ederim. 1,2 motor gerçekten zayıf ve zaten 1 sene kadar sonra aracı satmayı düşünüyorum. O süreye kadar çok dik rampalardan önce aracı LPG modundan çıkarıp benzin moduna alsam, rampalardan tamamen kurtuluncaya kadar hep benzin ile gitsem ve dediğiniz devirleri de uygularsam aracın rampaları daha kolay tırmanmasına katkı olur mu?
Aracınızın performansını bilmiyorum hiç kullanmadım. Ama LPG den çıkarmanıza gerek yok bence. Şehir içinde nerde rampaya girilceği falan pek belli olmuyor. Ya Vitesi hızlı deiştirmeye bakın ve rampada iyice devirlenin. Devir ne kadar yükselirse o kadar güç elde edersiniz..
quote:
Orijinalden alıntı: Mono Italiano
quote:
Orijinalden alıntı: MİY1988
quote:
Orijinalden alıntı: Mono Italiano
1.2 motor güç bakımından zayıf. Daha az gaz ile aracı kaldırmaya özen gösterin. Debriyajı sadece kullancağınız zaman ayağınızı koyun. Debriyajla işinizi çabuk bitirin. He dersenizki vites değişiminde sarsılıyor o zaman. Onu debriyaj ile değil gaz konumu ile ayarlayın. Bütün hızla çekseniz bile sarsılmayacaktı.
Motorunuz zaten güçsüz, üstüne bide LPG takınca verim olarak dahada azalıyor. Rampa çıkarken mümkünse 1. viteste 4000-4500 görün ve olabildiğince seri şekilde 2. vitese geçin (gazı bolcana vermeyi unutmayın). He biraz daha çabuk toplasın derseniz. 1. viteste yapıştırırsınız 5000 görür 5500 görür zaten 50 hız olur o arada. 2. vitese geçip tadını çıkarabilirsiniz. Kısa süreli ivmelenmelerden çok fazla yakıt farketmez.
He düz yolda 4000 aşırı bir devir. 2500-3000 gayet yeterli olacaktır.
Çok açıklayıcı olmuş, çok teşekkür ederim. 1,2 motor gerçekten zayıf ve zaten 1 sene kadar sonra aracı satmayı düşünüyorum. O süreye kadar çok dik rampalardan önce aracı LPG modundan çıkarıp benzin moduna alsam, rampalardan tamamen kurtuluncaya kadar hep benzin ile gitsem ve dediğiniz devirleri de uygularsam aracın rampaları daha kolay tırmanmasına katkı olur mu?
Aracınızın performansını bilmiyorum hiç kullanmadım. Ama LPG den çıkarmanıza gerek yok bence. Şehir içinde nerde rampaya girilceği falan pek belli olmuyor. Ya Vitesi hızlı deiştirmeye bakın ve rampada iyice devirlenin. Devir ne kadar yükselirse o kadar güç elde edersiniz..
Mardin'de ikâmet ediyorum. Şehir içini bir şekilde kurtarıyorum ama ilçe ve semt arasını birbirine bağlayan bir yol var ki ortalama 5 km boyunca full dik rampa. Yolun inişi çok basit ama çıkış (eve dönüş) olayı felaket. Orada yaktık balataları. Dediğiniz gibi vitesi 1'e alıp motora hafif yükleneceğiz artık ayağı debriyajdan çekip.
quote:
Orijinalden alıntı: MİY1988
quote:
Orijinalden alıntı: Mono Italiano
quote:
Orijinalden alıntı: MİY1988
quote:
Orijinalden alıntı: Mono Italiano
1.2 motor güç bakımından zayıf. Daha az gaz ile aracı kaldırmaya özen gösterin. Debriyajı sadece kullancağınız zaman ayağınızı koyun. Debriyajla işinizi çabuk bitirin. He dersenizki vites değişiminde sarsılıyor o zaman. Onu debriyaj ile değil gaz konumu ile ayarlayın. Bütün hızla çekseniz bile sarsılmayacaktı.
Motorunuz zaten güçsüz, üstüne bide LPG takınca verim olarak dahada azalıyor. Rampa çıkarken mümkünse 1. viteste 4000-4500 görün ve olabildiğince seri şekilde 2. vitese geçin (gazı bolcana vermeyi unutmayın). He biraz daha çabuk toplasın derseniz. 1. viteste yapıştırırsınız 5000 görür 5500 görür zaten 50 hız olur o arada. 2. vitese geçip tadını çıkarabilirsiniz. Kısa süreli ivmelenmelerden çok fazla yakıt farketmez.
He düz yolda 4000 aşırı bir devir. 2500-3000 gayet yeterli olacaktır.
Çok açıklayıcı olmuş, çok teşekkür ederim. 1,2 motor gerçekten zayıf ve zaten 1 sene kadar sonra aracı satmayı düşünüyorum. O süreye kadar çok dik rampalardan önce aracı LPG modundan çıkarıp benzin moduna alsam, rampalardan tamamen kurtuluncaya kadar hep benzin ile gitsem ve dediğiniz devirleri de uygularsam aracın rampaları daha kolay tırmanmasına katkı olur mu?
Aracınızın performansını bilmiyorum hiç kullanmadım. Ama LPG den çıkarmanıza gerek yok bence. Şehir içinde nerde rampaya girilceği falan pek belli olmuyor. Ya Vitesi hızlı deiştirmeye bakın ve rampada iyice devirlenin. Devir ne kadar yükselirse o kadar güç elde edersiniz..
Mardin'de ikâmet ediyorum. Şehir içini bir şekilde kurtarıyorum ama ilçe ve semt arasını birbirine bağlayan bir yol var ki ortalama 5 km boyunca full dik rampa. Yolun inişi çok basit ama çıkış (eve dönüş) olayı felaket. Orada yaktık balataları. Dediğiniz gibi vitesi 1'e alıp motora hafif yükleneceğiz artık ayağı debriyajdan çekip.
Ben daha çok rampa çıkma meselesine değindim. Araç kalktıktan sonra debriyajı bırakın. Debriyajla bi işiniz yok o saaten sonra. Debriyaj sadece kalkış ve vites değişimlerinde kullanılır. Haricinde kullanmaya çalışmayın. Sizin orayı çıkmanızı sağlayacak olan gaz pedalıdır debriyaj değil. Gaza ne kadar bastığınız önemli..
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme