Şimdi Ara

Arabam çok fazla arkayı savuruyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
81
Cevap
0
Favori
28.318
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar,

    uzunca süre boş trafikte test uyguladığım kendi aracımın yaklaşık 55-60 km/h de virajları alırken istem dışı arkayı savuruyor ama araç kontrolüm dışına çıkmıyor. ben biraz işin eğlence tarafına kaçıp denemeler yaptım. ancak bu durum beni korkutmuyor da değil. basitçe anlatayım düşük hızlarda bile basit bir virajda aracımın arka kısmı çok kayıyor.

    *sizce bu araç için düşük hızda bu kadar fazla kaydırması normal mi?
    *2011 model focusumda daha yüksek hızda viraja girerdim ama yol tutuşu mükemmeldi
    *servise götürmelimiyim?


    önerilerinizi ve tavsiyelerinizi almak istiyorum, saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shockwave23 -- 3 Aralık 2011; 13:36:12 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Arbanızın Arkayı Savurmasının Nedenleri

    Arabanızın arkasının aşırı savrulması tehlikeli bir durum olabilir ve bunun çeşitli nedenleri vardır. Aşağıda, arkanızın neden savrulabileceğinin bazı yaygın nedenleri ve bunları nasıl çözebileceğinizle ilgili bilgiler yer almaktadır:

    Yanlış Hizalanmış Tekerlekler: Yanlış hizalanmış tekerlekler, aracınızın dengesini bozarak arkanın savrulmasına neden olabilir. Düzenli tekerlek hizalaması yaptırmanız önerilir.

    İz Dengesizliği: İz dengesizliği, aracınızın bir tarafındaki tekerleklerin diğer tarafa göre daha fazla aşınmış olması durumudur. Bu, aracın bir yöne doğru çekmesine ve arkanın savrulmasına neden olabilir. Dört tekerleğin de düzenli olarak dengelenmesi önemlidir.

    Zayıf Süspansiyon: Zayıflamış veya hasar görmüş süspansiyon bileşenleri, aracın yol tutuşunu ve dengesini azaltabilir, bu da arkanın savrulmasına neden olabilir. Süspansiyon sisteminizin düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerekirse değiştirilmesi gerekir.

    Aşınmış Lastikler: Aşınmış lastikler, aracın yol tutuşunu azaltır ve arkanın savrulmasına neden olabilir. Lastiklerinizi düzenli olarak kontrol edin ve aşındıklarında değiştirin.

    Aracın Ağırlık Dağılımı: Aracın aşırı yüklenmesi veya dengesiz bir şekilde yüklenmesi, arkanın savrulmasına neden olabilir. Aracınızı yüklemeden önce ağırlık dağılımına dikkat edin.

    Yol Koşulları: Kaygan veya engebeli yollar, aracın dengesini bozarak arkanın savrulmasına neden olabilir. Kötü hava koşullarında dikkatli sürün ve ani hareketlerden kaçının.

    Yukarıdaki nedenleri belirlemek ve düzeltmek, aracınızın arkasının savrulmasını önlemenize yardımcı olabilir. Sorunun devam etmesi durumunda, daha kapsamlı bir teşhis ve onarım için bir oto tamircisine başvurmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • lastik havalarında birşey olmalı yoksa meganenin yol tutuşu focusun çokta altında değil

    tabi dediğiniz araç megane ise
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    lastik havalarında birşey olmalı yoksa meganenin yol tutuşu focusun çokta altında değil

    tabi dediğiniz araç megane ise

    imzamdaki araç tabiki. lastik havaları 25 teydi 1 hafta önce 30 a yükselttim ama durum aynıydı
  • Bu konuyla ilgili ;

    haluk 23 abimize PM atarsan oda sana bilgi verebilir aynı araç onda var bir danışın isterseniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MacTavish®

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    lastik havalarında birşey olmalı yoksa meganenin yol tutuşu focusun çokta altında değil

    tabi dediğiniz araç megane ise

    imzamdaki araç tabiki. lastik havaları 25 teydi 1 hafta önce 30 a yükselttim ama durum aynıydı

    aracınızın yan kapısında lastik hava basıncı yazar ona göre ayarlayın sonra deneyin mesela benim transporterin ön lastik basıncı 3.9 bar arka lastik basıncı 3.5 bar etikette öyle yzıyor ve bende o değerde hava basıyorum
  • Bu konuda spin atıyor demesekde direk arkayı savuruyor desek daha doğru olur galiba çünkü spin arkadan çekişli araçlar atar oda motor gücü yüksek araçlarda her neyse bir servise götürün baksınlar ama biraz süratli girilen virajlarda o araçların en büyük özelliklerinden birisi savurması
  • Usta senin aksı yanlışlıkla arkaya takmış olmasınlar?

    Yerli-Fransız farkları:

    madde 9324) yerli meganeların bazıları arkadan itişlidir
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Araba Sürekli Yaylanıyor !
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • arkadaşım 60 km/s hızla meganenın o kadar savurmaması gerektiğini düşünüyorum, ben palio ile 70 ile girdiğimde savuruyor, ama palio işte



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesapligida.com -- 3 Aralık 2011; 11:22:36 >
  • Girdiğiniz viraj nasıl bir yer bi tarif etseniz. Ya da en azından google maps'den bi görüntüsünü koysanız fikir sahibi olabiliriz.
  • Once spinin ne oldugunu bir arastirin.
    Daha sonra apex nedir ogrenin ki tutunma problemi yasamayin.
  • Megane 2 lerin yol tutuşu zayıftı.. Sizinkinde (normalde) durum nedir bilemiyorum..

    Bence sorun için çözüm yolları aramaya başlamadan önce, diğer kullanıcıların düşüncelerini öğrenin bu konuda..

    Belkide aracın sınırları böyledir, pek sanmıyorum ama..

    İşin garibi modelli bir arabadada lastik basınçlarından başka sıkıntı olacağınıda düşünmüyorum..
  • megane 2 aracımda vardı ama o böyle değildi. focus ta böyle değildi ama kullandığım megane 3 güven vermiyor bana şuan. aracımın arkası düşük hızlarda bile çok savuruyor.

    2 ay önce burada aracıma güvenerek düşük hızda virajı almaya çalıştım ancak şok geçirdim resmen.
     Arabam çok fazla arkayı savuruyor

     Arabam çok fazla arkayı savuruyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shockwave23 -- 3 Aralık 2011; 13:59:45 >




  • Altınızdaki araçlara güvenmeyin fazla.Sonuçta hepsi sıradan aile aracı.Bende boş yolda 50-60 km hızla giderken sert hareketler yapıyorumda fena kayıyor araç.
  • resimlerdeki virajlara Clio Symbol ile girsem aynı hızda gene kaymaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sedat.y

    resimlerdeki virajlara Clio Symbol ile girsem aynı hızda gene kaymaz.

    denemek istermisin?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MacTavish®

    quote:

    Orijinalden alıntı: sedat.y

    resimlerdeki virajlara Clio Symbol ile girsem aynı hızda gene kaymaz.

    denemek istermisin?

    denemedim mi sanıyosun ??
  • Bir gariplik olduğu kesin

     Arabam çok fazla arkayı savuruyor



    Şurada bahsettiğiniz durum mesela, ben buna benzer virajı 15" jant ve 195-60 lastik varken 60ta kayma yapıyordu arka ve ön, şimdi ise 205-55 16" jant ile 75de dört teker birden kayıyor. Ama bu dediğim durumlar bilerek, ama zorlanmadan yapılan şeyler. Yani kayayım diye ani direksiyon hareketi olmadan. Yoksa küçük kavşaklarda 30la ani direksiyon hareketiyle arka tarafın attığı oluyor elbette.
  • bir problem olmalı bursada fiorino ile bundan beter virajlara 60-70 km hızlarla giriyorum ki benim aracımın kaymadan daha fazla yan yatma tehlikesi olmasına rağmen hiç bir şey olmadan çıkıyorum virajdan.

    bu arada lastiklerinizin marka ve ölçüleri neler ?

    bide size bişi söyliyim inkanınız var ise bagaja 50 yada 100 kg şeklinde su bidonlarını koyun ve bagajda sabitleyin. birde öyle deneyin. eğer gene savurma yapıyorsa bir sorun var diyebiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozn.Onl -- 3 Aralık 2011; 14:28:33 >
  • 15 inç jant ve lastiklerim michelin energy saver
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MacTavish®

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    lastik havalarında birşey olmalı yoksa meganenin yol tutuşu focusun çokta altında değil

    tabi dediğiniz araç megane ise

    imzamdaki araç tabiki. lastik havaları 25 teydi 1 hafta önce 30 a yükselttim ama durum aynıydı

    25 aşırı düşük bir değer, aracınız için doğru değerleri biranönce öğrenin bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exxcrea -- 3 Aralık 2011; 14:34:49 >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.