Şimdi Ara

Arabalarda neden tozluk kullanılmıyor artık ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
50
Cevap
0
Favori
13.041
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim bmw coupe'de arkada kucukte olsa var standartti aldigimda..
  • çoğunluğun azınlığın önemi yok..

    aksesuarın adı PAÇALIKTIR
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Adana'da "paçalık" derseniz kasap tarafından PAÇA (ÇORBASI) için hazırlanan uygun malzeme şeklinde düşünülür. Diğer taraftan "çamurluk" tabi ki halen tüm otomobillerde kullanılmakta, tekerlerin döndüğü muhafazaların adıdır.

    Sizin sanırım ifade etmek istediğiniz parçanın adı "TOZLUK"

    ÇAMURLUK
    ********
     Arabalarda neden tozluk kullanılmıyor artık ?



    TOZLUK
    *******
     Arabalarda neden tozluk kullanılmıyor artık ?



    ÇAMURLUK ve TOZLUK benim bildiğim otomotiv sektöründe yukarıdakilerdir. Paçalık dediğim gibi pek duyduğum, karşılaştığım şey değil. Konu hakkında yanılmadığımı da düşünüyorum. Yine de bilmediğim birşey varsa paylaşırsanız sevinirim.

    Taner Göde


    Aşağıda da TOZLUK şeklinde ifade edilmiş.

    http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=51645

     Arabalarda neden tozluk kullanılmıyor artık ?





    Sağol hocam bilgi iyi oldu, paçalık diyenlerde çoğunluktaymış. Ben çamuru suyu tutacağı için çamurluk demiştim. :)


    Şu küçücük parça okadar etkili oluyorki. Aslında kış mevsiminde takılması zorunlu hale getirilmeli böyle donanımlar. Yazın daha az yağmur yağdığı için çıkartılabilir.

    Araçların resimlerine baktımda hiçte öyle kötü durmuyor açıkcası. Ayrıca sedan arabalar tampon uzunluğu sayesinde okadar fazla su atmasada genelde onlarda var ama HB arabalarda hiç yok nerdeyse. En çokta onlar su fırlatıyor. Hele yarım daire tasarımlı tamponlar var lastiğin bir kısmı dışarıda gibi duruyor. Onlar tam felaket, olduğu gibi bende bütün sular.

    Oto üreticileri istese çokta rahat koyar bunları estetiğinide uydururlar ama niye yapmıyorlar anlamıyorum.

    Taner abi şu resmini koyduğun opelller hiç öyle su fırlatmıyor arkasına. Normal bir su bulutu oluşuyor bunu tamamen engellemek imkansız zaten ama diğer araçlar gibi asla direk suyu arkadaki araca fırlatmıyor.

    Örnek;

     Arabalarda neden tozluk kullanılmıyor artık ?

     Arabalarda neden tozluk kullanılmıyor artık ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yazılımcı Online -- 13 Şubat 2010; 0:21:27 >




  • aklımdan geçiyordu, doğru tespit

    ticari kaygı olarak görüyorum. sonuçta firma bu paçalıkları araçla birlikte vermeyip, servis ile satar ise hem servis kazanır, hem firma..

    şu aralar düşünüyorum ben almayı, ama sizin açınızdan bakmamıştım, arkadan geleni düşünmemiştim. benim almak istememin nedeni, ön tekerlerden sıçrayan çamuru engellemek, arabanın sağı solu komple çamur oluyor.. arka tarafa da takılmalı aslında dediğiniz gibi, b sınıfı araç kullanıyorum ve arka tamponu çok kısa, tekerden çıkan suyun çarptığı bir yer yok direk havaya kalkıyor..
  • HB arabada çok kötü durur ama Fiesta falan da öyle.

    Bir de ekleme, özellikle kışın kullanılan V desenli kış lastikleri de bu sıkıntıyı arttırıyor, çok daha fazla tahliye ve V desenden dolayı. Örnek: UG7 ve snoways2



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi |RS| -- 13 Şubat 2010; 0:28:29 >
  • bir 2. de araçlarda tasarım dolayısıyla (ki bencede daha güzel oluyor) kapılarda çıta bulunmaması....
    meguiars bayisinin sahibi söylemişti yeni araçlarda hep o kısımlar boya atıyor millet çat çut vuruyor kapıları diye....

    o günden beri dikkat ediyorum çıtalar o kadar çok işe yarıyorki aslında... bütün ufak kapı darbelerini emiyor...
    dikkatsiz kapı açanları bertaraf ediyor....(ki çok insan malesef böyle) ancak yeni araçlara bir bakın 200 bin euro bile olsa o çıtalar yok insan kafayı yer park yerinde falan yandaki kapıyı vurunca...

    ben kaç defa özellikle vapurda yandakinin kapıyı vurduğuna denk geldim....kötü niyetinden de değil çoluk çocuk oluyor bazen birden çat diye açıyor aklı ermiyor ne diceksin tabiki birşey denmiyor....özellikle İDO nun yeni feribotlarında çok yakın yanaştırıyorlar ve bu kapı çarpma olayları daha çok oluyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dikmenibo

    aklımdan geçiyordu, doğru tespit

    ticari kaygı olarak görüyorum. sonuçta firma bu paçalıkları araçla birlikte vermeyip, servis ile satar ise hem servis kazanır, hem firma..

    şu aralar düşünüyorum ben almayı, ama sizin açınızdan bakmamıştım, arkadan geleni düşünmemiştim. benim almak istememin nedeni, ön tekerlerden sıçrayan çamuru engellemek, arabanın sağı solu komple çamur oluyor.. arka tarafa da takılmalı aslında dediğiniz gibi, b sınıfı araç kullanıyorum ve arka tamponu çok kısa, tekerden çıkan suyun çarptığı bir yer yok direk havaya kalkıyor..


    Vallaha hocam arkadakine çok faydası oluyor


    quote:

    Orijinalden alıntı: |RS|

    HB arabada çok kötü durur ama Fiesta falan da öyle.

    Bir de ekleme, özellikle kışın kullanılan V desenli kış lastikleri de bu sıkıntıyı arttırıyor, çok daha fazla tahliye ve V desenden dolayı. Örnek: UG7 ve snoways2



    Şu anki HB arabalarda gerçektende kötü durur ama özel bir üretim ile yakışanı yapar otomobil firmaları eğer isteseler. Bence biraz kolaya kaçıyorlar gibi.



    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    bir 2. de araçlarda tasarım dolayısıyla (ki bencede daha güzel oluyor) kapılarda çıta bulunmaması....
    meguiars bayisinin sahibi söylemişti yeni araçlarda hep o kısımlar boya atıyor millet çat çut vuruyor kapıları diye....

    o günden beri dikkat ediyorum çıtalar o kadar çok işe yarıyorki aslında... bütün ufak kapı darbelerini emiyor...
    dikkatsiz kapı açanları bertaraf ediyor....(ki çok insan malesef böyle) ancak yeni araçlara bir bakın 200 bin euro bile olsa o çıtalar yok insan kafayı yer park yerinde falan yandaki kapıyı vurunca...

    ben kaç defa özellikle vapurda yandakinin kapıyı vurduğuna denk geldim....kötü niyetinden de değil çoluk çocuk oluyor bazen birden çat diye açıyor aklı ermiyor ne diceksin tabiki birşey denmiyor....özellikle İDO nun yeni feribotlarında çok yakın yanaştırıyorlar ve bu kapı çarpma olayları daha çok oluyor...



    Çıta olayına hiç dikkat etmemiştim gerçekten. Şöyle düşündümde gerçekten yeni arabalarda yok bu çıta olayı.




  • Dikiz aynasina asilan CD'lerden sonra, bir arabada bulunabilecek en amele aksesuardan biri oldugu icin, iyi ki kullanilmiyor artik. Hatta CD'yle bile kapisabilir, o derece...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    Dikiz aynasina asilan CD'lerden sonra, bir arabada bulunabilecek en amele aksesuardan biri oldugu icin, iyi ki kullanilmiyor artik. Hatta CD'yle bile kapisabilir, o derece...



    hocam konuyu okudun mu hiç baştan aşağı? Be bu sonucu çıkarttıysan söylenecek bişey yok. Ama okumadıysan okmanı ve bunun ne işe yaradğını öğrenmeni tavsiye ederim. Bir aksesuar değil arkadakinin hakkını tecavüz etmemektir bu.

    Yani bizim arabamızda var diye amele olduk demi. Helal ya
  • JAPONLAR KRO O ZAMAN...


     Arabalarda neden tozluk kullanılmıyor artık ?
  • Şu Vectra'nın plakası KJH 57'mi?..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: |RS|

    HB arabada çok kötü durur ama Fiesta falan da öyle.

    Bir de ekleme, özellikle kışın kullanılan V desenli kış lastikleri de bu sıkıntıyı arttırıyor, çok daha fazla tahliye ve V desenden dolayı. Örnek: UG7 ve snoways2


    Kesinlikle dogru UG7 yi taktiktan sonra kendim bile aynadan arkayi goremez oldum yagmurda giderken. Ama tabi guzel bisi kizaklama diye bir sey olmuyor hic.

    Bu arada bu pacaliklarin normal arabalara gerektigini dusunmuyorum. Arada yeterli kadar takip mesafesi birakildiginda bir sorun kalmayacaktir. unutmayalim ki yeterli mesafe yagmur da kuru havadakinden fazladir Kamyon, kamyonet pick up vs. gibi araclar da lazim hakkaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk984


    Kamyon, kamyonet pick up vs. gibi araclar da lazim hakkaten.


    Bu araçlarda zaten paçalık kullanmak mecburidir, trafik ve fenni muayenelerde ceza sebebidir.
  • Paçalık diyen de var, tozluk diyende...

    Eskiden tozluk daha yagın kullanılırdı. Nitekim aşağıdaki sitelerde "tozluk" olarak geçiyor:

    http://www.yedekparca.com/6088.html
    http://www.turkishexporter.net/tr/firmalar/index/firma/?sektor=ALL&firma=33439
    http://www.ayoto.com/katalog_kaucuklar_taksi.htm

    Sektörde anılan parça için "tozluk" kullanımı daha yaygın ama TDK'ya sorarsanız anılan parçanın adı "Paçalık".

    Nitekim paçalık terimini kullanan siteler de var:
    http://www.hepsiburada.com/universal-camur-onleyici-pacalik-391103/productDetails.aspx?CategoryId=26021&productId=otm391103
    http://www.eskula.com/urun/otm840146-modacar-4-lu-on-arka-camur-onleyici-pacalik-seti-840146.aspx

    Bazıları da "paçalık tozluğu" veya "tozluk paçalığı" diyor, kim neyi tutturursa!..

    Dolasyısıyla hangisini kullansanız olur ama bana kalsa ben tozluğu tercih ederim, paçalık kulak tırmalıyor ve kulağa şık gelmiyor, üstelik tozluk kelime olarak parçanın işlevlerinden birini de karşılıyor ve kulakta yarattığı tını daha hoş...

    quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    çoğunluğun azınlığın önemi yok..

    aksesuarın adı PAÇALIKTIR





  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Paçalık diyen de var, tozluk diyende...

    Eskiden tozluk daha yagın kullanılırdı. Nitekim aşağıdaki sitelerde "tozluk" olarak geçiyor:

    http://www.yedekparca.com/6088.html
    http://www.turkishexporter.net/tr/firmalar/index/firma/?sektor=ALL&firma=33439
    http://www.ayoto.com/katalog_kaucuklar_taksi.htm

    Sektörde anılan parça için "tozluk" kullanımı daha yaygın ama TDK'ya sorarsanız anılan parçanın adı "Paçalık".

    Nitekim paçalık terimini kullanan siteler de var:
    http://www.hepsiburada.com/universal-camur-onleyici-pacalik-391103/productDetails.aspx?CategoryId=26021&productId=otm391103
    http://www.eskula.com/urun/otm840146-modacar-4-lu-on-arka-camur-onleyici-pacalik-seti-840146.aspx

    Bazıları da "paçalık tozluğu" veya "tozluk paçalığı" diyor, kim neyi tutturursa!..

    Dolasyısıyla hangisini kullansanız olur ama bana kalsa ben tozluğu tercih ederim, paçalık kulak tırmalıyor ve kulağa şık gelmiyor, üstelik tozluk kelime olarak parçanın işlevlerinden birini de karşılıyor ve kulakta yarattığı tını daha hoş...

    quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    çoğunluğun azınlığın önemi yok..

    aksesuarın adı PAÇALIKTIR





    Bu parçanın ingilizcedeki adı mudflap'tır

    mud= çamur
    flap= isim olarak bir çok anlamda kullanılabiliyor : kanat, kanatçık, yelken, kapak, kulakçık, etek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihg70


    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Paçalık diyen de var, tozluk diyende...

    Eskiden tozluk daha yagın kullanılırdı. Nitekim aşağıdaki sitelerde "tozluk" olarak geçiyor:

    http://www.yedekparca.com/6088.html
    http://www.turkishexporter.net/tr/firmalar/index/firma/?sektor=ALL&firma=33439
    http://www.ayoto.com/katalog_kaucuklar_taksi.htm

    Sektörde anılan parça için "tozluk" kullanımı daha yaygın ama TDK'ya sorarsanız anılan parçanın adı "Paçalık".

    Nitekim paçalık terimini kullanan siteler de var:
    http://www.hepsiburada.com/universal-camur-onleyici-pacalik-391103/productDetails.aspx?CategoryId=26021&productId=otm391103
    http://www.eskula.com/urun/otm840146-modacar-4-lu-on-arka-camur-onleyici-pacalik-seti-840146.aspx

    Bazıları da "paçalık tozluğu" veya "tozluk paçalığı" diyor, kim neyi tutturursa!..

    Dolasyısıyla hangisini kullansanız olur ama bana kalsa ben tozluğu tercih ederim, paçalık kulak tırmalıyor ve kulağa şık gelmiyor, üstelik tozluk kelime olarak parçanın işlevlerinden birini de karşılıyor ve kulakta yarattığı tını daha hoş...

    quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    çoğunluğun azınlığın önemi yok..

    aksesuarın adı PAÇALIKTIR





    Bu parçanın ingilizcedeki adı mudflap'tır

    mud= çamur
    flap= isim olarak bir çok anlamda kullanılabiliyor : kanat, kanatçık, yelken, kapak, kulakçık, etek











    Eee işte çamurluk doğrusuymuş benim ilk başta dediğim Benim bildiğimde o kaporta kısmına davlumbaz deniyor...




  • 3 gün önce yıkattığım arabanın hali

    Kir olsa neyse direk çamur damlaları varya

     Arabalarda neden tozluk kullanılmıyor artık ?
  • Hocam öndeki araca fazla yakın mı seyrediyorsunuz acaba? Eğer öyleyse bir takip mesafesini artırmayı deneyin, fark etmesi lazım.

    Dün yoldayken ben de dikkat ettim bu söylediğiniz duruma. Öndeki araçla fazla mesafe bıraktığım için çok az geliyordu benim aracın önüne.
  • Geri geri yanaşırken logara vurup düşürmüştüm sol paçalığı ve hemen gidip taktırmıştım geri..Yakışmıyor diye sökülür mü canım
  • eski tip tozluklar vardı , lastik gibi baya uzun . onlar çirkin görünüyor diye kalktı sert plastikten olanlarda kaldırım taş bozuk yol gibi durumlarda kırılır oldu , kaldırıldı velhasıl . ama aslında olması gerekir size katılıyorum çok acayip çamur oluyor araçlar yakın takip etmesek bile etkisi oluyor
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.