Arabalar Nasıl Kamufle Ediliyor ? Opel Anlatıyor . :)
Vectra’nın yerine geçecek Insignia’nın casus fotolarını yayımlayan Opel, araçları nasıl gizlediklerini ve neler yaptıklarını da bir bir anlattı
Otomotiv basınında resmen tanıtılmamış, piyasaya çıkmasına zaman olan yeni modellerin “casus” fotoları, tüketiciler ve rakiplerce büyük ilgi çeker. Bunun için magazinde olduğu gibi, yeni model fotoğraflarını çekmek için uğraşan paparazziler vardır.
Türkiye’de de popüler olan Opel Vectra’nın, “Insignia” adıyla tamamen yenileneceğini yazmıştık. Ancak bunu yaparken görsel olarak Opel tarafından basına dağıtılan ve yeni aracın far ya da stop lambası gibi birkaç detay fotoğrafını kullanabilmiştik. Casus fotolarıysa, bazı internet sitelerinde yer almıştı.
“Nasıl kaçıyoruz?”
General Motors, bu kez “cinlik” yapıp, otomotiv dünyasında pek rastlanmayan bir uygulamayla yeni modelinin fotolarını çekmeye uğraşan paparazzilere “haber atlatma” başarısını gösterdi! Nitekim temmuz ayında resmen tanıtılacak yeni modelin kamuflajlı test fotolarını kardeş markası Vauxhall’in sitesinde yayınlayıp, bir de hikâye yazdı.
Vauxhall’ın basın sitesinde yer alan yazıda, kamuflajın önemine değinilirken, ne tür çalışmalar yapıldığı da anlatılıyor.
Günümüzde gelişmiş bilgisayarlar sayesinde sanal testlere sokulan otomobiller, sonuçların daha güvenli olması amacıyla doğal ortamlarda yani yollarda da teste çıkmak zorundalar. Bu otomobil, tamamen yeni ve pek çok tüketicinin beklediği bir araçsa, merak ediliyor. Üreticiler, tanıtım sürprizi nimahvetmemek için, araçların görüntülerinin kontrolsüz yayınlanmasını istemiyor tabii. Bunun için de Opel’in yaptığı gibi özel stüdyolarda, bir ekiple aracı gizlemenin yolları aranıyor.
Ağır makyaj yapılıyor
Insignia’nın yolda tanınmaz hale getirilmesi için tasarımcılar ve mühendisler bir araya gelip karakteristik görüntüyü nasıl “bozacaklarını” kararlaştırmışlar. Bunun için dikkatli bir “makyaj” gerçekleştirilmiş.
Insignia’nın bagaj kapağı üzerine plastik bir spoiler yapılmış. Bu, yaklaşık 200 test aracında kullanılmış. Tüm karakteristik gövde parçalarını ve özellikle de farları gizleyecek kılıflar hazırlanmış. Bunların, trafikte görev yapmasına, ancak aynı zamanda da gerçek far ve stop lambalarını göstermemesine çalışılmış. Ardından aracın mümkünse “çirkin” gösterilebilmesi için gövdesini dayanıklı folyo ile kaplamışlar. Bunu yaparken aracın çizgilerini gizlesin, “ıslak mayo” etkisi yapmasın diye detaylara biraz dolgu yapmışlar.
Aracın boyanması ise farklı bir teknikle yapılmaktaymış. Bu özel benekler ve çizgiler, yıllardır yapılan çalışmalar sonucu keşfedilmiş. Kamera objektiflerini yanıltmak ve görüntüyü net alamamalarını sağlamak için satranç tahtası gibi karelerden, artık balık desenlerine geçilmiş. Bu daha etkin oluyormuş.
Tabii en önemlisi de aracın logosunun değiştirilmesiymiş. Nitekim her marka bunu yapıyor. Yanıltmak için elbette. Bir de unutmadan, tüm bu kamuflajların gerektiğinde çabuk sökülebilmesi gerekiyormuş. Bozulduğunda ya da rüzgâr tüneline sokulması gerektiğinde araç, normal haline gelebilsin diye.
Bu arada fotoğraflardan yeni Insignia’nın nasıl bir şey olacağına ilişkin fikir edinebildiniz mi bilemiyorum...
maymuna döndürseler de ana hatlar belli
neden firmalar 20-30 dönüm bir boş arazi alıp testleri burada yapmayıp sokaklarda gizlene saklana yapıyor sokak şartlarını mı yaratamıyorlar acaba belkide viyadüklerde felan denemek için dışarı çıkıyorlar
quote:
Orjinalden alıntı: over and under
maymuna döndürseler de ana hatlar belli
quote:
Orjinalden alıntı: yuci
neden firmalar 20-30 dönüm bir boş arazi alıp testleri burada yapmayıp sokaklarda gizlene saklana yapıyor sokak şartlarını mı yaratamıyorlar acaba belkide viyadüklerde felan denemek için dışarı çıkıyorlar
Araçların normal kullanım şartlarında test edilmeden piyasaya verilmesi diye birşey olamaz. Olursada firmanın başı önceden öngörülememiş problemler nedeniyle çok ağrır
bence bunlar bizim paparazzi şarlatanları varya,o hesap takılıyolar.istemem yan cebime koy.yani çekmeyin nolur derler ama poz vermeyi ihmal etmezler.yoksa nasıl reklam yaparlar.
aynısını vwde yaptı audide yaptı bmwde yaptı çünkü bu şekilde biraz gösterince daha bir merak uyandırıyor hepsi vw testlerinin çoğu amerikada yapılmış olarak passat cc denilen aracın fotolarını bir iki sene evvel sitelerde gördük ve bugün bakttıki aha araba 2 sene önceki fotodaki gibi bi farlarından biraz oynama var okadar
yani ne kadar merak uyandırırsan okadar iyi reklam olur azıcık gösterirsende merak tavan yapar
bence bunlar bizim paparazzi şarlatanları varya,o hesap takılıyolar.istemem yan cebime koy.yani çekmeyin nolur derler ama poz vermeyi ihmal etmezler.yoksa nasıl reklam yaparlar.
medya maymunu
Maymuna çevirmişler ama yinede hatlar belli %70 nasıl birşey olacağı belli.
quote:
Orjinalden alıntı: giza
kaçan kovalanır hocam.
daha anlamlı bir cevap düşünemiyorum.
helal.
Daha önceden yayınlanan bilgisayar destekli çizimlerde nasıl görünüyorsa, piyasaya da hemen hemen öyle çıkıyorlar. Bu araç da 1.5 yıl önce bütün dergilerde bilgisayar çizim olarak gözüktü zaten. Kamuflaj hikaye.
Linea' nın kılıflı hali kadar olmasa da komik görünüyor.
quote:
Orjinalden alıntı: giza
bence bunlar bizim paparazzi şarlatanları varya,o hesap takılıyolar.istemem yan cebime koy.yani çekmeyin nolur derler ama poz vermeyi ihmal etmezler.yoksa nasıl reklam yaparlar.
aynen öyle
Bu haliyle guzel degil zaten
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme