Şimdi Ara

Ara Hızlanmalarda DSG Nasıl Tepki Veriyor?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
3.097
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba şanslı Passat sahipleri

    Geçen gün 4.2 Chevrolet Trail Blazer ile Ayavalık'tan Bursa'ya geldim.Konforu,sollamalardaki ataklığı,kick down sırasında v6 nın çıkardığı ses her şey harikaydı.Araç, yüksek olduğu için fazla süratli kullanmadım.Yolculuk sırasında yanımdan önce yeni kasa mondeo geçti.Daha sonra, arkası yola oturmuş, gümüş renkli TDI Passat geçti.(Mondeo'dan daha hızlı bir şekilde geçti).Bende yüksekten hayranlıkla izledim Passat'ın yolda süzülüşünü.Gerçekten Passat alarak çok doğru bir karar vermişsiniz.

    Gelelim soruma.Blazer'la 100 km hızla giderken kick down yaptığımda, devir 1500 den 5000 e fırlıyor.(tabi dehşet bir kükreme sesiyle) daha sonra 3 tonluk araç ok gibi öne fırlıyor.(son vitesten 2. vitese atıyor).Fakat dip gaz yapma zamanımla aracın fırlama zamanı arasında 1-1.5 sn fark oluşuyor.Acaba DSG şanzımanda da böyle mi oluyor?


    Özer





    Edit:Sorumu ilk olarak Passat bölümüne yazdım fakat arada kaynadığı için kimse cevaplamadı sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akhilleus -- 10 Aralık 2009; 18:58:50 >







  • Ben de diyorum bi yerden hatırlıyorum bu mesajı dejavu :)
  • bende Passat Variant 2.0 TDI 140HP CommonRail Motor 6-Vites DSG (Yagli Sanziman) var.

    Kick-Down sayesinde 1.500 devirden 5.000 devire (kirmizi cizgiye kadar) gidiyor ve daha sonra Vites degisiyor . Ayrica 6-Vites DSG´lerde birde Launch Control var, o Kick Down´un biraz daha hizlisi ve sadece durdugu yerden yapabiliyorsun, tekerler mutlaka Patinaj cekiyor ve 0-100km/h´ya daha cabuk bir sekilde ulasiyorsun. DSG´nin bir özelliyi, Kick-Down yapinca ilk önce Koltuga yapisiyorsun daha sonra DSG o kadar hizli Vites degistiriyorki 1 saniye bile sürmüyor (mili saniye diyelim) ayrica tabiki Vites gecislerini hissetmeden. Ayrica birde S Moduna aldinmi tam bir Spor araba keyfi veriyor. Ben kendi aracimin Performansi ile su an cok memnunum, S Modunda gitmek ayri bir keyif veriyor.

    VW alacaksan DSG almayi unutma hic pisman olmayacaksin.




  • Ahh nerde o günler.Öncelikli hedefim 2000 model passat almak.İlerleyen yıllarda dsg li passat sahibi olurum inşallah.Benimki sadece meraktı bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim...
  • DSG anlatılmaz yaşanır demiştim 2 sene evvel, bak Yasin sende o kervana katıldın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Merhaba şanslı Passat sahipleri

    Geçen gün 4.2 Chevrolet Trail Blazer ile Ayavalık'tan Bursa'ya geldim.Konforu,sollamalardaki ataklığı,kick down sırasında v6 nın çıkardığı ses her şey harikaydı.Araç, yüksek olduğu için fazla süratli kullanmadım.Yolculuk sırasında yanımdan önce yeni kasa mondeo geçti.Daha sonra, arkası yola oturmuş, gümüş renkli TDI Passat geçti.(Mondeo'dan daha hızlı bir şekilde geçti).Bende yüksekten hayranlıkla izledim Passat'ın yolda süzülüşünü.Gerçekten Passat alarak çok doğru bir karar vermişsiniz.

    Gelelim soruma.Blazer'la 100 km hızla giderken kick down yaptığımda, devir 1500 den 5000 e fırlıyor.(tabi dehşet bir kükreme sesiyle) daha sonra 3 tonluk araç ok gibi öne fırlıyor.(son vitesten 2. vitese atıyor).Fakat dip gaz yapma zamanımla aracın fırlama zamanı arasında 1-1.5 sn fark oluşuyor.Acaba DSG şanzımanda da böyle mi oluyor?


    Özer





    Edit:Sorumu ilk olarak Passat bölümüne yazdım fakat arada kaynadığı için kimse cevaplamadı sanırım.



    Benim FSI Passat'da da aynı şekilde 1 saniye etki süresi var.Hayatım boyunca birçok otomatik/tiptronik araba kullandım ve hepsinde vardı bu etki süresi.
    Ancak amcamın BMW 3.18 is ye bu konuda hayranım.Gaza dokunduğunuz anda tepkiyi verip araba fırlıyor.Bmw ye olan hayranlığımın en büyük sebeplerinden biridir bu özellik =)
    TSI larda durum nedir bilmiyorum ama FSI motorlu Passat'da dediğim gibi 1-1.5 sn tepki süresi oluyor...




  • DSG Şanzıman şu ana kadar kullandığım tüm otomatiklerin en keyiflisi ancak şirketimde yaklaşık 40 adet DSG şanzımanlı araba var ve şu ana kadar en az 10 tanesi problem yaşadı. Düşük motorlarda yüksek tork ve beygire dayanamadığı sonucu çıkardık...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mozel

    Düşük motorlarda yüksek tork ve beygire dayanamadığı sonucu çıkardık...


    Şu cümlenizi biraz daha açar mısınız?Pek anlaşılmıyorda...
  • Alman Motor-Talk´inda su ana kadar bir cok DSG Problemi cikmistir ama 7-Vites DSG ile Problem vs. hic duymadim simdiye kadar. 6-Vites DSG en cok eski 2.0 TDI 170HP PumpeDüse (PD) Motorlarda sorun yasiyorlardi, Sanziman titresim yapiyordu, Vites gecisleri Sert bir sekilde hissediliyordu veya Sanziman bozuluyordu. Bu durumu Volkswagen yeni Araclarda düzeltti tabiki Motor larida CommonRail yaparak yenilemis oldu.

    Kendim ilk defa Otomatik Sanziman araba ve tabiki DSG Sanziman kullaniyorum, su ana kadar hic bir Problem yasamadim ve cook memnunum. Araba 3 Ay önce 600km deyken hic durmadan Türkiye´ye Yolculuk yaptik daha Motoru acilmamis bir araba ile, Yük agir ve aracin Motoru 2 Saat´ten fazla hic durmadi. Sanzimanda hic bir sorun olmadi (en korktugum olay oydu) ve hala eskisi gibi süper calisiyor.

    Zevk vermesi tabi ayri bir konu, buraya anlatmak ile olmuyor DSG Sanzimani, kendin yasayacan DSG´yi




  • 1,4 TSI + DSG kombinasyonunu golf'te kullanıyorum. Bir gecikme süresi mevcut ancak her zaman değil. Açıklamak gerekirse,

    -Mesela spor modunda kullanıyorsunuz, ayağınız gazda sabit ve gaza yüklendiğiniz her milimetre için arabanın önü gecikmeden şaha kalkıyor.

    -Aynı durumda (S) spor modundasınız ancak araba 5-6 bin devir civarında ve ayağınızı gazdan tamamen çekiniz, ardından sert bir kick-down yaptınız. İşte bu durumda bir gecikme süresi mevcut.

    -Normal kullanım modunda (D) kullanırken hep bir gecikme söz konusu

    -Bir kere kick-down yaptınız, ve biraz hızlandıktan sonra ayağınızı gazdan tamamen çekip motoru kompresyona bindirmeden yeniden kick down yaparsanız, yine gecikme süresi olmadan tepki veriyor. Spor ve Normal sürüş modunda da aynı bu durum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mozel

    DSG Şanzıman şu ana kadar kullandığım tüm otomatiklerin en keyiflisi ancak şirketimde yaklaşık 40 adet DSG şanzımanlı araba var ve şu ana kadar en az 10 tanesi problem yaşadı. Düşük motorlarda yüksek tork ve beygire dayanamadığı sonucu çıkardık...


    İşte bunu dediğiniz anda benim moral sıfıra iniyor.
    DSGli araç almayı planlıyorum, bunu duyunca manueline kaıyıyorum.. otomatiği çok istemme rağmen
  • DSG konusunda benim merak ettiğim de dip gaz yapıldığı anda 2 vites birden küçültüyor mu ve bu işlem ne kadar sürede oluyor?
    Daha önce forumdan okuduğum kadarıyla, misal normal hızlanma durumunda sistem bir üst vitesi hazır tutuyor. Bu durumda dip gaz yapıldığında 1 veya 2 alt vitese geçmede herhangi bir gecikme yaşanabiliyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    DSG konusunda benim merak ettiğim de dip gaz yapıldığı anda 2 vites birden küçültüyor mu ve bu işlem ne kadar sürede oluyor?
    Daha önce forumdan okuduğum kadarıyla, misal normal hızlanma durumunda sistem bir üst vitesi hazır tutuyor. Bu durumda dip gaz yapıldığında 1 veya 2 alt vitese geçmede herhangi bir gecikme yaşanabiliyor mu?



    Yaşanabiliyor, ancak çok ufak bir miktar. Şöyle düşünün, normalde direksiyonun arkasındaki kulakçığa dokunduğunuz anda vites küçültüp şahlanıyor. Dip gaz yaptığınız anda 2 vites küçültmesi gerekiyorsa yarım saniyeden az bir süre gecikiyor, düğmeye tıklama süreniz kadar. Tık.

    Ama olay şu ki, şu anda vites küçültme, büyütme işini, en hızlı, en konforlu, en ekonomik yapan şanzıman DSG. Yani acaba DSG şanzımanlı araba alıcam benim x şanzımanlı aracımdan daha iyimidir. Evet, kesinlikle. Manuel vitesten daha mı performanslı, evet, kök söktürür. Manuel vitesten daha mı ekonomik, evet. Gecikme olayı, benim kafamı bozdu, gecikmesiz olanı yok mu? Hayır yok, piyasadaki en az gecikmeyi sağlayan şanzıman da dsg.

    Sözüm meclisten dışarı, jaguar kullandım şöyle vites değiştiriyor diyenler lütfen kirlilik yaratmasınlar, süper sınıf araçlarda çok daha farklı sistemlerin mevcut olduğunun herkes farkında.




  • Cevap için teşekkür ederim Peki diyelimki 6. viteste ilerlerken dip gaz yaptınız ve araç 2 vites birden düşürecek, bu durumda önce 5. vitese geçme gereği duyuyor mu yoksa direkt 4'e mi geçiyor?

    Bunu sormamın nedeni forumda 1, 3, 5 ve 7. vitesler 1. kavrama ile çalışırken 2, 4 ve 6. viteslerin 2. kavrama ile çalıştığı gibi bir yazı okumamdı. Sistemin şematik gösteriminde de 1. kavrama ayrıldığı anda 2. kavrama devreye girdiği için kesintisiz viteş geçişleri sağlandığını gösteriyordu ancak eğer kavramalardan biri sadece tek sayılı diğeri de sadece çift sayılı vitesler ile çalışıyorsa mantık olarak ya tek tek kesintisiz vites düşürmesi ya da kısa bir boşluk ile 2 vitesi tek seferde düşürmesi gerekir diye düşünüyorum.




  • 2 ya da daha fazla vites geçişi yaparken nasıl bir prosedür uyguladığını bilemiyorum. Mesela ortalama bir rampa çıkıyorsunuz, ve birden dip gaz yaptınız, 7. viteste dip gaz yaptınız 4. vitese düşüyor. Ekrandaki gösterge 6-5-4 şeklinde değil de direkt olarak 4. vitesi gösteriyor. Ya da 70 km ile 7. viteste seyrediyorsunuz vitesi spor konumuna aldığınızda vites D7 konumundan S3 konumuna geçiyor.

    Ama ben teker teker geçirdiğini düşünüyorum, çünkü gaza basma miktarınıza göre vites düşürme miktarı da değişiyor, yani aynı rampada dip gaz yapıp 3,4 vites de düşürebilirsiniz, gaza biraz fazlaca basıp, yalnızca bir vites de düşmesini sağlayabilir, ardından biraz daha basarak bir vites daha küçülttürebilirsiniz. Ya da rampada değilsiniz, aynı hızda yokuş aşağı gittiğinizde yalnızca 1 ya da iki vites düşebiliyor. Vites küçültürken dikkat edilen nokta, maksimum beygirin sağlandığı 5000 devir bandını yakalayan vitese düşüyor. Bunu da ancak kavrama sağladıktan sonra belirleyebileceği için, her ne kadar ekranda 7. vitesten 4. vitese atlasa da ben teker teker düşürdüğünü zannediyorum.




  • Sonuç olarak; teker teker de olsa, ikişer üçer de olsa kesintisiz bir güç aktarımı olduğunu anlıyorum Teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    Sonuç olarak; teker teker de olsa, ikişer üçer de olsa kesintisiz bir güç aktarımı olduğunu anlıyorum Teşekkür ederim.


    Rica ederim, tavsitem bir vw bayisine gidip, tsi+dsg kombinasyonlu bir golf, jetta ya da passat test etmenizdir. Kendi adıma, tiptronik ve otomatik şanzımanlardan uzak duran biriydim, pejoda auto6r ve opelde easytronic test ettim ve uzak kalmaya devam ettim, golfte esp yalnızca dsg ile sunuluyor dediler, ve test ettiğimde gerçekten hayatım değişti. Performans olarak da, ekonomi olarak da, konfor olarak da bu güne kadar tanıştığım en iyi şanzıman.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elrohir -- 12 Aralık 2009; 21:56:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elrohir

    quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    Sonuç olarak; teker teker de olsa, ikişer üçer de olsa kesintisiz bir güç aktarımı olduğunu anlıyorum Teşekkür ederim.


    Rica ederim, tavsitem bir vw bayisine gidip, tsi+dsg kombinasyonlu bir golf, jetta ya da passat test etmenizdir. Kendi adıma, tiptronik ve otomatik şanzımanlardan uzak duran biriydim, pejoda auto6r ve opelde easytronic test ettim ve uzak kalmaya devam ettim, golfte esp yalnızca dsg ile sunuluyor dediler, ve test ettiğimde gerçekten hayatım değişti. Performans olarak da, ekonomi olarak da, konfor olarak da bu güne kadar tanıştığım en iyi şanzıman.

    olay budur...




  • Arızalanması olayına açıklık getirecek olan var mı?
    Bu araçlara en az 40.000.-TL veriyoruz az değil.. Göz göre göre arızaya yatkın bir makine almak istemiyorum.
    Bir yandan da ses çıkardığı söyleniyor ve sesin normal olmadığı...

    1.4 tsi 122bg manuel veya otomatik arasında karar aşamasındayım(octavia) . haftaya almayı düşünüyorum. 4000 tl fark var arada..eğer değecekse DSG almak istiyorum ama bu söylentiler kafamı blandırıyor
    Lütfen yardım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mozel

    DSG Şanzıman şu ana kadar kullandığım tüm otomatiklerin en keyiflisi ancak şirketimde yaklaşık 40 adet DSG şanzımanlı araba var ve şu ana kadar en az 10 tanesi problem yaşadı. Düşük motorlarda yüksek tork ve beygire dayanamadığı sonucu çıkardık...


    Benim de çok yakın bir arkadaşım tam anlamıyla aynı şeyi söyledi. Acaba aynı şirkette mi çalışıyorsunuz diye düşünmeden edemedim (Microsoft).

    1.4 Motor Jetta temin etmiş şirketin anlaşmalı olduğu araç filosu tüm elemanlara, şu TSI olanlardan sanırım yüksek beygir gücüne sahip. Bir iki defa ben de bindim, maşallah roket gibi hızlanıyor ama öğrendiğim kadarıyla o kadar çok sorun yaşamışlar ki bu modellerde bayağı tiksinmişler. Çoğunun turbosu değişmiş, birşey-tronik (hatırlayamadım adını) beyin değişmiş vs. vs. Onun da söylediği aynen "Bu motor hacmi ile bu beygir gücü / tork olmuyor" idi.

    Ve en nihayetinde 3 hafta önce kendi arabasının da motor komple tarumar olmuş. Söylediği 40.000 TL (kırk bin) masraf çıkmış. Tabi kasko + araç filosu karşılıyor ama yine de ürkütücü bir durum. Bunlar ilk seri Jetta'lar idi sanırım, belki arada durum değişmiştir ama bilemiyorum.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.