< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
Apple M1 watt başına en performanslı işlemci olma iddiasında (3. sayfa)
-
-
Malesef MAC’lerde directX yok asil problem oradan cikiyor. Cogu oyun directx ile tasarlaniyor ve Mac’deki karsiliklari kotu oluyor. Ama mac’te gaming coptu daha da kotu oldu
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Dolar başına dedim Türkiye için birşey söylemedim. Türkiye için diyecek bişey yok zaten.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: ilkerinançNeyin grafiği kardeş bu anlamadım şimdi? Apple'ın sunumunu izledim 3 kat hızlı 5 kat hızlı havalarda uçuşuyor.
Hangi test sonucuna, hangi programları karşılaştırıp ona göre yazmış eski modelden 3 kat herhangi bir PCden 5 kat hızlı CPU,GPU gücü falan, ne iş bir anlatsın da dinleyelim.
Mesela Intel işlemci Cinebenchte atıyorum 1000 puan alırken bu 5000 mi alıyor? Nedir bunun aslı?
Daha uzun pil suresini nasil anladiniz peki? Apple tanitimlarinda cok detaya girmiyor. Muhtemelen platformdan bagimsiz teslerdir.
-
Katılıyorum AMD nin ryzen 5000 ve Radeon 6000 ile yaptığı gibi işlemci direk olarak 6000 serisi ekran kartının ramine erişiyor
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Senin baktığın grafikten o grafik performans için değil watt başı performans için. Arm ve x86 x64 kıyaslamak mantıklı değil günümüz işlemcileri x86 ve x64 oyunlar programlar bunun için geliştiriyor arm tamamen farklı kısaca bu işlemci telefonların büyümüş bir şekli
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Sunumu izledim. Merakla beklediğim bir platform ama herkes apple'ın klasik şu kadar kat daha hızlı vs klişelerine takılmış. Mobil pazarda da A serisi her işlemci tanıtımı da zaten böyle geçer hep. Eski işlemciden kat kat hızlı, GPU'da aynı şekilde. Ama mesele bunlar değil..
Benim merak ettiğim Rosetta ile geriye doğru uyumluluk gerektiren yazılımlar şu anda nasıl çalışacak ? Doğal M1 işlemci komut setiyle yazılacak yazılımlar gelene kadar, emülasyonla yürüyecek işler. Bu durumda verimlilik ne alemde olacak.. Eğer mesela Office yazılımları Rosetta ile sorunlu ya da yavaş olursa kötü bir başlangıç olacak.
Bir de beklentim yeni işlemci ile yeni güncel tasarımlar olmalıydı. Mesela beklenen inceltilmiş bezele sahip 14" MB Pro gibi.. Şu anda çıkan modeller yeni müşteriye de, eski Intel CPU sahibi Macbook kullanıcılarına da çok cazip gelmez..
Apple bence yeni platformuna deneme sürümü olarak çıkardı, yeni 13" Pro ve Air modellerini. Bu platformun kendini kanıtlaması yıllar sürecek..
Grafik işlemcisi nedeniyle kimse oyun beklentisine girmesin ayrıca, oyun pazarında M1'in tümleşik GPU'sunun kullanılacağı oyun yazılımlarının çıkması çok zor. Çünkü IOS oyunlarını doğal olarak oynatacağından oyun geliştiricileri M1'in ekstra performansını kullanmak yerine küçük modifikasyonlarla IOS oyunlarını masaüstüne de uyarlamayı tercih edeceklerdir. Orada hazır ekmek kapısı varken, yeni yatırım yaparlar mı, yapsalar da Apple'ın motivasyonuyla giren firmalar dışında zor bence..
-
Tabi ama AMD’in yaptiginda yine pcie uzerinden erisiyor. O nedenle Apple’in memory performansi daha iyi. Tabi AMD de GPU core sayisi fazla oldugu icin compute power daha fazla oluyor.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
bu kadar boş bir teknik sunum görmemiştim. neyle karılaştırma yaptıkları belli değil. hangi test yöntemlerini kullanıyorlar belli değil.
düz biri olarak benim anladığım, mobil işlemcili bilgisayarı, masaüstü işlemcili bilgisayar parasına satacaklar kılıf hazırlıyorlar.
apple'ın bundan sonraki sloganı "ama pili çok gidiyor" olacaktır muhtemelen.
-
Watt başına daha fazla performans dediğine göre düşük güç tüketiyor. Zaten 10W dan falan bahsedilmiş orada.
Düşük güç tüketiyorsa da uzun pil ömrü var demektir. Fikir yürütmek zor değildr diye düşünmüştüm.
-
AMD’nin mobil işlemciler ortadayken nasıl oluyor da Windows PC’lerin %98’inden daha iyi olabiliyor ki?
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
kardeş apple fanı olmak için nereye başvuruyoz?
-
Benim en takdir kısım, Apple m1 chipli modelleri çok düşük fiyattan satmamak adına intel işlemcilere zam yapmış. Yeni alacakların apple silicon almasını istiyor ama çok da ucuza satmak istemiyor anladığım kadarıyla
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Worm Holes -- 11 Kasım 2020; 0:14:26 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: jem991
Geliştirici oyun geliştiriyor. Windows x86 PlayStation x86 Xbox x86 linux bile x86 sadece tek bir sistem için ekstra para harcamaz. Kaldı ki crack olmayacak olması sistem erişimini kısıtlıyor geliştiriciler için çok çok büyük bir yük Apple oraya para harcamak yerine çok daha az maliyet ile 4 farklı platforma oyun geliştirmek çok daha mantıklı bir iş Apple a ödeyeceği yüksek komisyonda cabası bu güne kadar x86 olmasına rağmen Mac oyunları hep çok az kaldı bundan sonrada oyun gelmez ona.Hocam o konuda çok sıkıntı olacağını sanmam, bazı popüler oyun motorları zaten çoklu platform desteği sunabilmek adına kendi player yazılımları üzerinde çalışıyor.
Player ARM destekledikten sonra (ki Android-IOS'da destekliyor) ARM MAC OS için build almak sorun olmayacaktır. Tabi kendi oyun motoru ile oyun geliştiren firmalar açısından
bu bir problem olarak kalabilir.
-
ARM tabanlı işlemci kullanıyorlar çünkü. amd ve intel x86 mimarisinde işlemci üretiyor.ARM işlemciler telefonlarda (ios android) kullanılıyor.ARM tabanlı işlemciler x86 işlemcilere göre daha verimli çalışıyorlar.Ancak onun da eksiği uygulama desteğinin daha az olması.Uzun vadede uygulamalar da uyarlanacaktır. Daha az güçle fazla performans verecek.iOS ve iPad uygulamaları da desteklenecek.
-
yanlışım olmasın ama apple da teknik olarak pci üzerinden erişiyor sonuçta bu ram modülleri işlemcinin içine gömümü değil pcb üzerinde bir noktaya entegre edilmişler doğal olarak işlemci iki teknolojidede direk erişime sahip değiller arada bir yol var
-
Sıkıntı olacağını sansan çok daha iyi edersin çünkü dx12 kütüphanesi apple a gelmeyecek ama bütün x86 ve x64 platformları dx12 kütüphanelerine sınırsız erişimi olmasına rağmen apple da bu pek mümkün değil vulkan apisi bir çözüm olabilir ama oda yaygın olarak kullanılmıyor açık kaynak kodlu olduğu için apple izin vermeyecektir apple da oyun oynama hayalleri apple arcade'den ileri gidemeyecektir. nereden bakarsan bak apple oyun konusunda şu konumda sürekli olarak elinde kalan bir sistem olacak. 4 farklı oyun platformu hepsi x86 x64 sistemler için oyun geliştiriyor kaldıki buradaki sistem sayısı pc hariç neredeyse 4 farklı konsol eder pc yi eklersen 5. bu 5 sisteme satılacak olan oyun miktarı apple ın toplam sattığı cihaz sayının oldukça üstünde olacağını bariz bu sebeble hiç bir geliştirici direkt olarak apple için oyun geliştirmeyecektir. en azından apple dx12 veya vulkan gibi kütüphaneleri kendi sistemine entegre etmediği sürece.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jem991 -- 11 Kasım 2020; 1:43:26 >
-
Dx12 oyun oynama planı olanlar bir önceki intel modeli tercih edebilir, dual boot ile windows kurar en kötü yan sistem olarak. Ama zaten ultrabook işlemcilerde dahili intel gpu ile oyunlarda pek performans alınamıyor.
Ben şahsen ios'a yazılım geliştirmek ve mac işletim sistemini deneyimlemek için alıyorum, mac ile başka çok bir hedefim yok. İyi donanımlı masaüstü windows pc'ye sahibim oyun için.
-
Sizin hangi grafige baktiginizi bilmiyorum ama verilen Performans-Guc tuketimi grafiginden performansi da guc tuketimini de performans basina guc tuketimini de cikarabiliyoruz. Ikisinde de ayni programi calistiracak insanlar icin sistemlerin karsilastirilmamasi icin bir sebep yok.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X