Şimdi Ara

Android Oyun Programlama DERSLERİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4
Cevap
1
Favori
1.961
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar sevgili forum kullanıcıları,

    gün geçtikçe farkediliyor ki android platformunda oyun geliştirenlerin sayısı artıyor, Türkiye'de de!
    Ben de türk geliştiricilerine kolaylık sağlamak ve daha çok bilgi vermek amacıyla videolu ders serisi hazırlıyorum.

    2D oyun geliştirecekseniz artık Unity, Gamemaker gibi yazılımları kullanmayı BIRAKABİLİRSİNİZ :)
    Çünkü kendi geliştirdiğim kütüphane olan "Zambak Studios - Game Engine" var.
    Eclipse ile uygulama geliştirmişliğiniz olmasa da ilk derste adım adım proje kurulumunu gösteriyorum.

    Bu oyun motoru AndEngine tarzındadır FAKAT,,
    sadece çizim işini görmektedir.
    AndEngine'i örnek alırsak, boş bir sahne gösteren oyun hazırlamak için tonlarca kod yazmak gerekiyor.
    Onu geçtim, yapılan ekranı boş olan bir uygulamanın kapladığı yer de gereğinden fazla.

    Benim oyun motorumu bu kadar göklere çıkarmamı lütfen yanlış anlamayın ama, birkaç satır kod ile boş bir oyun sahnesi oluşturup, bu uygulamayı 40KB kadar küçük boyuta düşürme imkanınız var.

    Neyse uzatmadan diğer konuya geçelim.

    Eğer OpenGL-ES ile oyun geliştirmeyi daha önce denediyseniz veya az da olsa tecrübeniz varsa, eminim bu kütüphaneyi çok seveceksiniz.
    Bazı kişilerin oyun geliştirirken en çok karşılaştığı problemlerden biri de, oyunun farklı cihazlarda farklı görülmesidir.
    Mesela low-dpi minik bir telefonda oyununuzu açtınız, resimler dev gibi olmuş, objeler kaymış falan. 10 inç bir Tablette açtığınızda ise çizilen nesnelere küçücük ve örneğin menüde butonlara basmak zor oluyor.

    İşte ben de bu sorunla karşılaştım ve uzun uğraşlar sonunda çözüme ulaştım.
    Hangi cihazda olursa olsun herşey aynı boyutta oluyor.
    dev tablette dev butonlar, küçük telefonda küçük butonlar falan işte.

    Daha yazacaklarım vardı ama fazla uzatmayayım.
    Eğer bir sorunuz olursa yorumlarınızı bekliyorum.
    Videoları izlemeden de şu nasıl yapılıyor falan diye de sorulmamalı

    İlk dersin linki:
    https://www.youtube.com/watch?v=bV2Kftu_Wnc


    Okuduysanız teşekkürler :)

    NOT: DERSLER SESLİ DEĞİLDİR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi heroes9898 -- 30 Ağustos 2014; 15:38:20 >



    _____________________________




  • Güzelmiş bir bakayım
    _____________________________
    Neredesin, yanan alnımı müşfik avuçlarında dinlendirecek Meçhul Dost?
  • 1- Dersler sıfırdan mı başlıyor? Yani programlama hakkında en ufak bir fikri olmayan birisi dersleri takip ederek küçük de olsa bir şeyler yapabilir mi?

    2- Subway surf ya da diğer koşu oyunları gibi basit oyunlar yapmak ne kadar zaman alır?

    3- Dersler takriben kaç bölüm sürer?

    Emeğiniz için teşekkürler..
    _____________________________
  • xLordRealx kullanıcısına yanıt
    1- En ufak bir bilgisi dahi olmayanlar için biraz zor. O kesin :). Ama birazcık programlama bilgisi de olsa küçük şeyler yapmak mümkün. Yani oyun motoru sadece sizin harcayacağınız emeği büyük oranda düşürüyor ve nasıl çalıştığını tam bilmediğiniz OpenGL-ES render sistemini kendi yürütüyor.

    2- Subway Surfers oyunu sanırım 3d. Bu oyun motoru sadece 2d destekliyor. Ama aynı oyunu 2d yapmak da mümkündür. Java'dan anlayan birisi için grafikleri sıfırdan oluşturmayı da hesaba katarsak tahminen 2-3 hafta aktif çalışmayla tamamen biter. Hataları göz ardı edip hızlı bitirmek de var tabi. Beta olarak yayınlanabilir mesela.

    3- Yani bölüm olarak belli bir sayı veremem. şunu söyleyeyim, ne kadar ders, o kadar daha çok bilgi. Yani ilk 3 dersim bile bir oyun yapmaya yetecek kadar bilgi veriyor. Diğer dersleri eklediğimde de oyun motorunun diğer özelliklerini kullandırmayı gösterip (ekrana yazı yazdırma vs.) örnek algoritmalarla izleyenleri aydınlatacağım.

    Geniş bir zaman dilimi bulursam belki Wiki tarzı bi site açıp oraya oyun motorundaki tüm fonksiyon, kod, özellik gibi şeyleri iyice açıklayacak şekilde eklemeyi düşünüyorum.

    Zaten bu oyun motoru ile mario da yapabilirsiniz, Limbo da. İşte orası programlayan kişinin/kişilerin becerisine kalmış.
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.